סגירה באדום: ת"א 35 ירד ב-0.7%; עדיקה נפלה ב-14%, כלל קפצה ב-6%
היום השני של שבוע המסחר בתל אביב מתנהל על רקע פתיחה יציבה של שבוע המסחר בעולם. באסיה נפתח השבוע במגמה מעורבת, כאשר הנייקי ירד ב-1%, האנג סנג עלה ב-0.1% ושנחאי עלה ב-0.4%. בגרמניה מדד הדאקס יורד ב-0.3%, בצרפת מדד הקאק יורד ב-0.2%. בארצות הברית בגלל יום הזיכרון וגם בבריטניה לא מתקיים היום מסחר. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.2%. ביום חמישי יחל שינוי בהחזקת המוסדיים והמשקיעים במניות הבנקים. מדד ת"א בנקים יוחלף במדד אינדקס בנקים - מה זה אומר, מה הביקושים הצפויים, ובאיזה מניות ירשמו היצעים? (לכתבה המלאה) מדד ת"א 35 מדד ת"א 90 דולר רציף BITCOIN -5.67%
- 12.הולמס פלייס תציג צמיחה מטורפת (ל"ת)חן 01/06/2021 07:53הגב לתגובה זו
- 11.הבורסה מחפשת כיוון 31/05/2021 17:05הגב לתגובה זוההשפעה של ביבי על הבורסה היתה נאחס מאז שהוא העלה מס וניפח בועת נדלן כדי להישרד בכסא שמא יחימוביץ תכתוב עליו פוסט או תארגן לו הפגנה. ביבי נאחס לכולנו
- 10.הבורסה תרד עשרות אחוזים בקרוב עם לפיד ממלא מקום ראש (ל"ת)בבר 70 שנה בבורסה 31/05/2021 17:00הגב לתגובה זו
- 9.הבורסה מתה (ל"ת)עורב 31/05/2021 16:59הגב לתגובה זו
- 8.הבורסה אוהבת את ביבי.בלי ביבי הבורסה תרד חזק (ל"ת)צרנוחה 31/05/2021 16:28הגב לתגובה זו
- בלי ביבי 31/05/2021 17:04הגב לתגובה זוהעולם עומד סביב ביבי שמש העמים בלעדיו אין בורסה אין לנו חיים אין כלום ולפניו גם לא היה כלום איזה מזל שהוא ראש ממשלה שלנו מר כלכלה ומר בטחון . עם מפגר
- 7.לא רלוונטים להיום (ל"ת)חוזים עתידיים 31/05/2021 15:15הגב לתגובה זו
- 6.גולן 31/05/2021 13:59הגב לתגובה זושום מילה על אייסקיור שעולה באופן ניכר עם מחזור גדול מאודדדדד
- 5.מדד תל אביב טכנולוגיה זה העתיד חברים. (ל"ת)טכנולוגיה 31/05/2021 11:49הגב לתגובה זו
- 4.יש ממשלה 31/05/2021 10:53הגב לתגובה זובנט רוצה לעשות פה סינגפור אז מה כולם משקשקים מחכים לסבתא ביבי שמפחדת לעשות משהו רק אם דופקים לה בשולחן בפטיש מר שמריהו ביבי הולך לאופזיציה להציק לבנט ולפיד עד חורבן בית שלישי הערבים רק מחכים בפינה שהוא יעשה להם את העבודה
- קשקשן חסר הבנה (ל"ת)פז 31/05/2021 12:09הגב לתגובה זו
- איזה אובר חוכם חושם הישראלי אתה (ל"ת)הסנגור של פחלון 31/05/2021 13:06
- 3.אז מחכים שיהיה מסחר בורסה זבל כרגיל (ל"ת)אין מסחר היום בארהב 31/05/2021 10:51הגב לתגובה זו
- 2.בריל 31/05/2021 10:51הגב לתגובה זובשער 2000 . ירדה כבר מהשיא 10% טיפשי
- 1.יימח שמה דלק קבוצה 9 אחוז ירידה תוך דקות..רכבת הרים (ל"ת)tt 31/05/2021 10:36הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
