מור השקעות כבר מנהלים 18 מיליארד שקל בקופות גמל - זינוק של 90% בשנה - וצופים מעבר לרווחיות ברבעון השלישי של השנה
בית ההשקעות מור השקעות -2.07% מדווח כי הכנסות הבית לרבעון הראשון של שנת 2021 עומדים על כ-73.5 מיליון שקל, גידול של 34% ביחס לרבעון המקביל, אז עמדו ההכנסות על 54.7 מיליון שקל. עם זאת, רוב ההכנסות נבלעו כבר בשורת הרווח התפעולי שעמד על 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר עמלות ההפצה ותפעול קרנות הנאמנות עלו לחברה בכ-15.9 מיליון שקל, עמלות הסוכנים 10.8 מיליון שקל והוצאות הנהלה וכלליות עלו לא פחות מ-40% ועמדו על כ-31.5 מיליון שקל, לעומת 22.2 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי עמד על כ-5.5 מיליון שקל, בדומה לשנה שעברה.
אלא שהסיפור המרכזי במור הוא לא הגידול בעלויות, אלא הסיבה לגידול - זינוק בתחום קופות הגמל. מור הגדילה את היקף הכספים המנוהלים בקופות הגמל-קרנות השתלמות מ-1 מיליארד בסוף הרבעון הראשון בשנה שעברה ל-18 מיליארד שקל נכון לשבוע שעבר, כלומר בתוך כשנה וחודשיים, כאשר רק בסוף חודש מרץ האחרון החברה ניהלה כ-15.4 מיליארד שקל - כלומר מאז מועד הדוחות ועד כה החברה הוסיפה למאזן עוד כ-2.6 מיליארד שקל. זהו גידול עצום ובכך היא מתקרב לחברות הגדולות ואם היא תמשיך בקצב הגיוס הזה היא עשויה להפוך לאחת הדומיננטיות בשוק הגמל, כאשר בשנה האחרונה היא גייסה כ-14 מיליארד שקל, שנייה רק למפלצת הגדולה - אלטשולר שחם (כל האחרות סבלו מפידיונות או לכל היותר השיגו גידול שנתי של עד כ-1 מיליארד שקל). כתוצאה מכך החברה רשמה גם גידול בהוצאות שכר ונלוות, עקב גידול במצבת כוח האדם בקבוצה.
להערכת החברה, צפויה מור גמל להציג רווחיות בתוצאותיה החל מהרבעון השלישי לשנת 2021.
אבל הגידול בנכסים לא התרחש רק בקופות הגמל. היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור עומד נכון ל-24 במאי 2021 על כ-46.4 מיליארד שקלים, ביחס להיקף נכסים של כ-32.6 מיליארד שקלים בסוף 2020 - כלומר עליה של 42% תוך כחמישה חודשים. כאשר בתחום קרנות הנאמנות החברה צמחה ב-3 מיליארד שקל ומנהלת כעת כ-20.2 מיליארד שקל - עליה של כ-38% בעיקר בעקבות החלטת החברה להקים מערך שירותי ניהול השקעות לגופים מוסדיים. בתחום תיקי ההשקעות המנוהלים החברה צמחה ב-2.2 מיליארד שקל ומנהלת כעת כ-7.9 מיליארד שקל. ובפעילות קרנות הסל והקרנות המחקות מנהלת החברה כ-2.1 מיליארד שקלים.
עם פרסום הדוחות עדכנה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-5.5 מיליון שקלים.
- 4.מבין 31/05/2021 17:06הגב לתגובה זוחברה שתימכר תוך שנתיים
- 3.לסס 31/05/2021 14:05הגב לתגובה זושיערכו תשואות ותרגילים חשבונאים המבחן שלהם יהיה השנה ותוך שנה הסוכנים יגלחו אותם בחזרה
- 2.ספרטקוס 31/05/2021 10:27הגב לתגובה זומטורף מי ששם בחברה הזו שקל
- צודק, מה מסתתר מאחורי ההוצאות האלה? (ל"ת)אלון 31/05/2021 12:41הגב לתגובה זו
- 1.יש לי תחושה שביזפורטל מנהל איזו מלחמה במור... (ל"ת)בירי 31/05/2021 09:13הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
