ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולס
ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולס

ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות

הג'אקו 5 ינסה לעשות לסגמנט הג'יפונים הקטנים את מה שעשה אחיו הגדול הג'אקו 7 לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. יחד עם הג'אקו 8, וכשהוא מצויד בהנעה חשמלית, היברידית או בנזין הוא משלים קשת דגמים באולמות ג'אקו שיתאימו לכל צורך. 

אהבנו - עיצוב, מרווח, נוחות

פחות אהבנו - מערכות בטיחות אקטיביות אגרסיביות מדי, לחימת הגה מורגשת

ציון מסכם 4.3 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 5

אחרי ההצלחה המרשימה והמפתיעה משהו של הג'אקו 7, נחת בארץ הג'אקו 5 (ובזמן הזה גם  הג'אקו 8 שככל הנראה נהנה מלעלה מ 2000 הזמנות) שמנסה לשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול במעט. הוא עושה זאת באמצעות שימוש באותם כלים – עיצוב, טכנולוגיה, תא נוסעים מפנק ומאובזר ומחיר שמנסה להיות יותר נגיש. אנחנו כאן עם גירסת החשמל ( יש גם היברידי ובנזין) מנסים לתהות על קנקנו המעוצב.

תעודת חובה        
קטגוריה        קרוסאובר B+ Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.38 /רוחב 1.86 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.62
מספר מושבים        חמישה
הנעה            חשמלית, קדמית
הספק ומומנט         211 כ"ס / 29.4 קג"מ
סוללה וטעינה        59.8Kwh. טעינה איטית AC עד 11Kw, טעינה מהירה DC עד 130Kw
טווח ותקן        402 ק"מ
בטיחות        ציון אבזור בטיחות 7
מחיר         151.0 אש"ח לפרימיום / 160.0 אש"ח ללקשרי


 עיצוב חיצוני ופנימי

אם נתעלם לרגע מהחזית של הג'אקו 5, נדרש מבט שני ושלישי על מנת להבין אם לפנינו ג'אקו 5 או ג'אקו 7. החזית מעט שונה, והיא ככל הנראה החזית העדכנית של דגמי ג'אקו. היא אטומה, יחידות תאורה מלבניות משולבות לד בצידי המרכב וביניהם יחידה פלסטית לרוחב כל הרכב עם כיתוב JAECOO גדול במרכזה. הסתכלתי בתמונות של דגם הבנזין של הג'אקו 5 שמקבל את אותו גריל אנכי גדול, ואני מתבייש לומר שהגריל האנכי, הגדול והמוגזם בכל קנה מידה נראה יותר מרשים מאשר החזית האטומה. מאחור תמונת מראה לחזית, שוב יחידות תאורה מלבניות וכיתוב JAECOO גדול ובולט במרכז.

אם תראו תמונה צידית לאדם אקראי ברחוב, הדבר הראשון שהוא יאמר על הרכב זה שמדובר בלנדרובר, וביתר דיוק בריינג' רובר קטן. עד כדי כך ההשפעה של שיתוף הפעולה עם המותג הבריטי גדולה. 

פנים הרכב כמעט נטול מתגים. לנהג צג לוח מחוונים הגודל ''8.8, הגה דו קטום החלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, מסך מולטימדיה בגודל ''13.2 ( קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) ממנו מפעילים את כל מערכות הרכב לרבות המיזוג.


ג'אקו 5 חשמלי - סביבת נהג. צילום יואב פולס

קונסולה רחבה בין הנהג לנוסע עם משטח טעינה אלחוטי, (מתחתיו תא פתוח לחפצים שנדרשת גמישות לא מבוטלת על מנת להשתמש בו), מקום לשתי כוסות / בקבוקים ותא לחפצים. הכניסה וההתנעה הן קילס מלא כמעט, כי בכל זאת נדרש להכניס קוד למערכת האיתור של הרכב על מנת שהוא יניע. אולי נכון היה לאמץ פתרון של קוד במסך המדיה. מאחור המרווח טוב יחסית לסגמנט, שני מבוגרים או שלושה ילדים לא ממש גדולים יסתדרו ללא קושי, ויהנו גם מפתח מיזוג ושקע טעינה.

מנוע, סוללה וטווח

את הג'אקו 5 החשמלי מניע מנוע חשמלי בהספק של 211 כ"ס ומומנט של 29.4 קג"מ המאפשרים זינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות ומהירות מקסימלית של 175 קמ"ש. ההנעה קדמית. הסוללה בקיבולת 58.9Kwh מאפשר טווח מוצהר של 402 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 130Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

נהיגה ברכב מביאה עימה כמה תובנות חדשות, ראשית הנוחות טובה כאשר המתלים מכוילים לצד הרך יותר של הסקאלה. הרכב לא מתרסק על מהמורות או פסי האטה, גם לא במהירות גבוהה משמעותית ממה שאתה אמור לנסוע על 'פסי האטה'. האצות חזקות מביאות לאותה לחימת הגה שמתרחשת כשהגלגלים הקדמיים מנסים למצוא אחיזה על מנת להעביר את כל הכח לאספלט. התחושה לא נעימה, וכך גם בהאצות חזקות תוך כדי נהיגה, למרות שהרכב מצויד בצמיגי קונטיננטל איכותיים. גם נהיגה במהירות גבוהה (אבל באמת גבוהה) מביאה עימה תחושה של פחות יציבות ממה שהיית מצפה, וניכר שזה לא איזור הנוחות של הג'אקו 5. על אף האמור, אין לג'אקו 5 שום בעיה לנסוע לאורך זמן וק"מ רבים במהירות של 140 קמ"ש וצפונה. אני חושד שהאחראים לתחושה המעט לא נוחה הזו הם המתלים הרכים וכיול ההגה (אותו ניתן לקבוע על שתי רמות רגישות). אם יש נקודה שהייתי ממליץ לאנשי ג'אקו לשפר זהו ההגה והתחושות שהוא מעביר.


ג'אקו 5 חשמלי. מקורות העיצוב בולטים. צילום יואב פולס

עוד לחובת הג'אקו זו מערכת התיקון האקטיבי לסטייה מנתיב. היא דעתנית מדי, מתערבת מדי, וכשהיא מערבת היא עושה זאת בנחישות יתרה. אין דבר שאני כנהג שונא יותר מזה שמתערבים לי בהגה. ביטול המערכות נעשה דרך המסך הראשי בממשק שאינו נוח, ומחייב הפניית יותר מדי קשב של הנהג למסך. עוד בתחום תפעול דרך המסך הוא המיזוג, אולם כאן משיכה קלה מלמטה למעלה מעלה תפריט מקוצר (עוצמת מפוח טמפרטורה ועוד) אותו ניתן לפתוח ולקבל את תפריט המיזוג המלא. כאן ניכרת התקדמות בנוחות התפעול. כיוון פתחי המיזוג מבוצע ידנית.

רשמית הטווח של הג'אקו 5 עומד על 402 ק"מ. נהיגה לא מתונה הניבה צריכת חשמל של 17.3Kw ל 100 ק"מ, נתון שמביא את הטווח לכ 340 ק"מ. נהיגה רגועה עם הג'אקו 5 הניבה צריכת חשמל של 15.3Kw ל- 100 ק"מ נתון שמביא את הטווח ל- 385 ק"מ. בפועל יש לצפות לכ – 350 ק"מ, ואם סגנון הנהיגה שלכם יותר אגריסיבי אזי הטווח יתקצר ויהיה בין 300 ק"מ ל 350 ק"מ ריאליים.


ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולס

בתחום הבטיחות מצויד הג'אקו 5 במרבית מערכות הבטיחות האקטיביות הקיימות כולל בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. ציון אבזור הבטיחות 7. הרכב טרם נבחן במבחן ריסוק מערבי.

הג'אקו 5 החשמלי משווק בשתי רמות גימור – רמת הכניסה פרימיום במחיר של 151.0 אש"ח ורמה מאובזרת לקשרי במחיר של 160.0 אש"ח.

התחרות של הג'אקו 5 החשמלי מגיעה מכל סגמנט ה B-Suv הגדולים מעט יותר כמו ה BYD Atto2, הצ'רי FX EV אותו ניתן למצוא היום במחירים מאוד אטקרטיביים בעסקאות 0 ק"מ ואחרים. אם מרחיבים את התחרות לגזרת המחיר, כלומר קרוסאובר עד 160.0 אש"ח אזי התחרות גדולה משמעותית, ואפילו קיה EV3 במבצעים כבר כמעט שם עם מחירים של 163.0 אש"ח.

ציון מסכם:

ג'אקו 5 חשמלי        
נוחות                    4.0
דינמיות                4.0
טווח חשמלי        4.0
אבזור                4.5
בטיחות                4.5
עיצוב                4.5
תמורה למחיר VFM        4.3
ציון ממוצע                4.3


 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


קורקינטים
צילום: דאלי

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה

עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר

עמית בר |

רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.

כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל. 

האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.

המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.


איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?

הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.