פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חיאק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חיאק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


יגואר XK. קלאסיקה בריטית. צילום ויקיפדיה


4.     לוטוס אליס – רכב הספורט הטהור של לוטוס הוצג ב 1994 אבל החל להימכר ב 1996. עם משקל קל במיוחד של 725 ק"ג ומנוע בנפח 1.8 ליטר המפיק כ 120 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים האליס הציגה התנהגות כביש מהנה במיוחד, ונחשבה לרכב קלאסי מיד עם תחילת השיווק, מעמד שרק הלך והתגבר עם השנים. גם כאן ההיצע משנת 1996 מוגבל מאוד, אבל בכל זאת מצאנו עבורכם אליס מודל 1996 במחיר של 20,000 יורו, כלומר כ 190.0 אש"ח בישראל, 'על הכביש'.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


לוטוס אליס. משקל קל, התנהגות כביש מופתית. צילום ויקיפדיה


5.     מרצדס SLK – הספורט קופה הקטנה של מרצדס זכתה לכינוי SLK - Sportlich (sporty) , leicht (lightweight) , and kurz (short) יובאה לישראל באופן סדיר וניתן למצוא אותה כמשומשת גם בישראל. ה SLK היא רודסטר דו מושבית עם מנוע קדמי והנעה אחורית. מבחר המנועים גדול החל במנועי בנזין 2.0 ליטר, דרך מנועי 2.3 ליטר מוגדשים מנועי V6 ועוד. תיבת ההילוכים ידנית או אוטומטית. מבחר המשומשות באירופה גדול מאוד,והמחירים מתחילים בכ – 3000 אירו לדגם משנת 1996, כלומר כ 50.0 אש"ח בישראל אחרי כל ההוצאות.


מרצדס SLK. צילום ויקיפדיה


6.     פורשה בוקסטר – הרודסטר הקטנה של פורשה גם היא כבר קשישה שיכולה לקבל לוחית 'רכב אספנות'. כאן מדובר על רודסטר בעלת שני מושבים, מנוע מרכזי והנעה אחורית. המנוע בתחילת הדרך בנפח 2.5 ליטר, במבנה בוקסר (הצילינדרים מסודרים אחד מול השני לקבלת מרכז כובד נמוך. כמו מנוע V רק שהזוית הפנימית היא 180°) עם שישה צילינדרים. תיבת ההילוכים ידנית או אוטומטית. הבוקסטר הקטנה הציגה התנהגות כביש נפלאה ומהנה. המחירים לא זולים כמו כל פורשה, אבל כמה כלי רכב משנת 1996 נמכרים במחיר של החל ב 15,000 אירו, כלומר כ 147.0 אש"ח בישראל עם לוחית רישוי צהובה.


פורשה בוקסטר. קטנה ומהנה. צילום autoscout24


7.     רנו סניק, המקורית. כן, צבר התקלות על גלגלים שנקרא רנו סניק החל את דרכו בעולם בשנת 1996 עם הבטחה גדולה. הסניק היא אחת המכוניות הגאוניות והנהדרות שרנו הוציאו, ובהחלט פורצת דרך בהיבט השימושי. אמינות לא היתה אחת ממטרות תכנון הרכב, וגם כותב שורות אלו נפל חזק עם הדגם הזה. על אף האמור, אם בכל זאת היא עושה לכם חשק, אזי היא יכולה להיות שלכם עם לוחית אספנות. תא הנוסעים מרווח להפליא ונעים מאוד לשהות. לסניק מנועי 1.4 ליטר עדיפים על אלו בנפח 1.6 ליטר, ואם היא לטעמכם, המלצה חברית – תתמקדו בידנית ולא באוטומטית. לשמחתנו לא מצאנו באתרי המכירות סניק משנת 1996 אבל עדיין תוכלו לייבא אותה אם תמצאו כזו.  המחירים מתחילים בפחות מ 500 אירו, ואני בטוח שהמוכר יסכים להפחית במחיר עבורכם על מנת שתפנו את הנבלה מהחניה שלו. המחיר בישראל יהיה 29.0 אש"ח, ואני מפציר בכם Don’t. על אחריותכם.


רנו סניק דור ראשון. תכנון מרכב גאוני. צילום ויקיפדיה

8.     מהצד הכייפי של רנו תמצאו את הרנו ספיידר. הספיידר של רנו היא רודסטר דו מושבית, ען מנוע 2.0 ליטר המפיק 148 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. הספיידר של רנו שוקלת פחות מ 1.0 טון מה שמבטיח התנהגות כביש מהנה במיוחד. אתם מוזמנים להתבונן על תמונת המנוע של הספיידר ולהבחין במיקום החריג של בולמי הזעזועים הקדמיים. הספיידר נמכרה במספרים קטנים כך שלמוא רכב יכולה להיות משימה לא פשוטה. אנחנו מצאנו רנו ספיידר למכירה רק משנת 1997 במחירים של החל מ 40,000 אירו, כלומר כ 357.0 אש"ח בישראל, מה שאומר שלצערנו לא נראה אותה על כבישי ארץ הקודש.


רנו ספיידר. מהממת מכל זוית. צילום autoscout24

9.     פיאט ברקטה – הרודסטר הקטנה והזולה של פיאט החלה להיות מיוצרת ב 1995, אבל כשבדקנו את הלוחות מצאנו בעיקר את דגמי 1996 ואילך. הברקטה היא אחת ההברקות של פיאט כזו שלא נזכה יותר לראות בעידן סטלנטיס. הברקטה היא כאמור רודסטר דו מושבית המבוססת על שלדת הפיאט פונטו. המנוע בנפח 1.75 ליטר מפיק כ 130 כ"ס וכ 17 קג"מ. עם משקל של מעט מעל 1.0 טון הברקטה היא לא הרכב הכי מהיר על הכביש, אבל היא ללא ספק אחת המהנות לנהיגה. במחיר של החל מכ 3000 יורו, כלומר כ 50.0 אש"ח אחרי הכל, הברקטה היא מהרוסטר הזולות ביותר שניתן לרכוש.


פיאט ברקטה. קטנה, זולה ומהנה. צילום autoscout24

10.  לקסוס LX 450 – ה LX של שנת 1996 מבוססת על הטויוטה לנדקרוזר סדרה 80 (לא הדגם שהגיע לארץ תחת השם 'פראדו'). מדובר ברכב שטח בגודל מלא, עם שני סרנים חיים ומנוע בנזין בנפח 4.5 ליטר. ל LX מגיע עם קשיחות ויכולות שטח שיכולות לבייש את רכבי השטח המודרניים ביותר, ומדי פעם קופצות מכוניות כאלה בייבוא אישי ברשתות החברתיות. לאנשי השטח מדובר בלא פחות מחלום של 4X4. ההיצע באירופה דל מאוד עד כדי לא קיים, ואת הרכב הזה צריך להביא מארה"ב, שם מחירו מתחיל ב 12,000 דולר, ויכול לטפס הרבה הרבה מעבר, ולהעיד על תפיסת האיכות של המכונית. בישראל רכב כזה בעלות של 12,000 דולר יעלה כ 110.0 אש"ח.


לקסוס 450LX. לחובבי שטח קשוח. צילום motor sport auto sales

תשומת לבכם לפני שאתם נכנסים לאתרי מכירות ורוכשים רכב - המחירים הרשומים הם אינדיקציה בלבד. כאשר מייבאים רכב בייבוא אישי קיימות עלויות ומיסים אותם יש לקחת בחשבון, ולעשות חישוב פרטני לכל עסקת ייבוא. ( שילוח ימי, שילוח יבשתי, מיסים, רכישה בארץ הייצור או בארץ שונה מארץ הייצור ועוד). עוד נציין כי אם אתם בעניין, נכון יהיה לחפש את הרכב בארה"ב וליהנות משער הדולר הנמוך משמעותית משער האירו, ולהתייעץ עם מומחה בתחום.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטרו (נת"ע)מטרו (נת"ע)

פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?

פרויקט שהתחיל ב-150 מיליארד שקל ויסתיים אולי ב-250 מיליארד; פרויקט שאמור להסתיים ב-2040 אבל כמו תמיד תהיה דחייה וכשהפרויקט יהיה מוכן סיכוי טוב שלא יהיה צריך אותו - כי יש רובוטקסי, אוטובוסים אוטונומיים ויהיו פחות רכבים ופקקים 

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

המטרו יהיה מוכן עוד 15 עד 20 שנה. בינתיים הוא יעלה לנו בין 150 מיליארד שקל ל-250 מיליארד שקל. אין כמעט התנגדות למהלך הזה, יש כמעט תמימות דעים, אבל צריכה להיות ביקורת ענקית - עד שהמטרו יהיה מוכן וקחו בחשבון עיכובים כי תמיד יש עיכובים, וקחו בחשבון גם מסגרת תקציבית גדולה יותר כי תמיד יש בריחה מהמסגרת, כבר לא יצטרכו אותו במתכונת הנוכחית. יש רכבים אוטונומיים, יש רובוטקסי, יש סיכוי טוב שהיקף התעבורה דווקא יירד באזור המרכז, ויהיו פחות רכבים כי אנשים יסתמכו על רובוטקסי ופתרונות אוטנומיים - אוטובוסים אוטונומיים, וזה אומר שיהיו כאלו שיחזיקו רכב ובזמן שהם לא יצטרכו אותו הוא יהיה מונית שמייצרת להם כסף. מנגד, יהיו אחרים שיסעו במוניות האלו. זה יהיה שוק תחרותי עם עלויות נמוכות - סוג של אובר זול יותר, וזה יוביל לכך שאנשים לא יחזיקו רכבים. 

פחות 3%-5% מהרכבים זו תחזית סבירה ובמצב כזה, לא יהיו פקקים. אז למה לעשות מטרו בתקציב ענק - הפרויקט הכי גדול במדינה מאז הקמתה, כשלא יהיה צריך אותו?   למה המדינה לא מבינה שהיא נכנסת "למסיבה" כשהיא נגמרת. מטרו זה היסטוריה - רכבים אוטנומיים זה העתיד. 

אם זה היה פרויקט קטן ניחא, אבל חישבנו את העלויות שלו - אתם לא תאמינו כמה זה עולה למשפחה. תניחו שזה יהיה אפילו בעלות סבירה 200 מיליארד שקל ל-20 שנה. 10 מיליארד שקל בשנה. בישראל חיים 10 מיליון אנשים וזה אומר שכל אחד מהם משלם בממוצע על הפרויקט הזה 1,000 שקל בשנה. משפחה של 5 נפשות משלמת בממוצע 5,000 שקל וזה יימשך 20 שנה!

כששואלים איפה הכסף? זאת התשובה. פרויקטים שמפרנסים אלפי ורבבות אנשים, חברות ביצוע, קבלנים ועוד - אבל האמת שלא צריך אותם. אגב, במשרד התחבורה לא מכירים ולא יודעים על חלופות. שאלנו אותם למה לא לחכות לרובוטקסי ואם יש עבודת מטה מסודרת? אמרנו שרק בשנה האחרונה הרובוטקסי נכנס בעולם ומדובר במהפכה של ממש והמטרו הוא פרויקט שהוכרז עליו לפני מספר שנים לפני שידעו על ההתפתחויות הטכנולוגיות ואולי הוא בכלל לא ריאלי כעת. לא התייחסו לרובוטקסי ברצינות ודי נפנפו אותנו. אבל הבנו שאף אחד לא בחן את הרובוטקסי והמוניות והאוטובוסים האוטונומיים והשפעתם על התחבורה עוד 15-20 שנים. זו יכולה להיות בכייה לדורות. 


אבן דרך בהקמת המטרו

היום מדווח משרד התחבורה כי פרויקט המטרו בתל אביב, עבר לשלב ביצועי ראשוני עם פרסום מכרזי ההכשרה מוקדמת לקבלנים. חברת נת"ע, האחראית על הפיתוח, הזמינה חברות בינלאומיות ומקומיות להתמודד על 11 חבילות עבודה בשלב הראשון, בהיקף של 65 מיליארד שקלים, כ-17 מיליארד דולר. השלב כולל חפירת 78 קילומטרים של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, שישמשו כטבעת פנימית של הרשת.

מטרו (נת"ע)מטרו (נת"ע)

פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?

פרויקט שהתחיל ב-150 מיליארד שקל ויסתיים אולי ב-250 מיליארד; פרויקט שאמור להסתיים ב-2040 אבל כמו תמיד תהיה דחייה וכשהפרויקט יהיה מוכן סיכוי טוב שלא יהיה צריך אותו - כי יש רובוטקסי, אוטובוסים אוטונומיים ויהיו פחות רכבים ופקקים 

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

המטרו יהיה מוכן עוד 15 עד 20 שנה. בינתיים הוא יעלה לנו בין 150 מיליארד שקל ל-250 מיליארד שקל. אין כמעט התנגדות למהלך הזה, יש כמעט תמימות דעים, אבל צריכה להיות ביקורת ענקית - עד שהמטרו יהיה מוכן וקחו בחשבון עיכובים כי תמיד יש עיכובים, וקחו בחשבון גם מסגרת תקציבית גדולה יותר כי תמיד יש בריחה מהמסגרת, כבר לא יצטרכו אותו במתכונת הנוכחית. יש רכבים אוטונומיים, יש רובוטקסי, יש סיכוי טוב שהיקף התעבורה דווקא יירד באזור המרכז, ויהיו פחות רכבים כי אנשים יסתמכו על רובוטקסי ופתרונות אוטנומיים - אוטובוסים אוטונומיים, וזה אומר שיהיו כאלו שיחזיקו רכב ובזמן שהם לא יצטרכו אותו הוא יהיה מונית שמייצרת להם כסף. מנגד, יהיו אחרים שיסעו במוניות האלו. זה יהיה שוק תחרותי עם עלויות נמוכות - סוג של אובר זול יותר, וזה יוביל לכך שאנשים לא יחזיקו רכבים. 

פחות 3%-5% מהרכבים זו תחזית סבירה ובמצב כזה, לא יהיו פקקים. אז למה לעשות מטרו בתקציב ענק - הפרויקט הכי גדול במדינה מאז הקמתה, כשלא יהיה צריך אותו?   למה המדינה לא מבינה שהיא נכנסת "למסיבה" כשהיא נגמרת. מטרו זה היסטוריה - רכבים אוטנומיים זה העתיד. 

אם זה היה פרויקט קטן ניחא, אבל חישבנו את העלויות שלו - אתם לא תאמינו כמה זה עולה למשפחה. תניחו שזה יהיה אפילו בעלות סבירה 200 מיליארד שקל ל-20 שנה. 10 מיליארד שקל בשנה. בישראל חיים 10 מיליון אנשים וזה אומר שכל אחד מהם משלם בממוצע על הפרויקט הזה 1,000 שקל בשנה. משפחה של 5 נפשות משלמת בממוצע 5,000 שקל וזה יימשך 20 שנה!

כששואלים איפה הכסף? זאת התשובה. פרויקטים שמפרנסים אלפי ורבבות אנשים, חברות ביצוע, קבלנים ועוד - אבל האמת שלא צריך אותם. אגב, במשרד התחבורה לא מכירים ולא יודעים על חלופות. שאלנו אותם למה לא לחכות לרובוטקסי ואם יש עבודת מטה מסודרת? אמרנו שרק בשנה האחרונה הרובוטקסי נכנס בעולם ומדובר במהפכה של ממש והמטרו הוא פרויקט שהוכרז עליו לפני מספר שנים לפני שידעו על ההתפתחויות הטכנולוגיות ואולי הוא בכלל לא ריאלי כעת. לא התייחסו לרובוטקסי ברצינות ודי נפנפו אותנו. אבל הבנו שאף אחד לא בחן את הרובוטקסי והמוניות והאוטובוסים האוטונומיים והשפעתם על התחבורה עוד 15-20 שנים. זו יכולה להיות בכייה לדורות. 


אבן דרך בהקמת המטרו

היום מדווח משרד התחבורה כי פרויקט המטרו בתל אביב, עבר לשלב ביצועי ראשוני עם פרסום מכרזי ההכשרה מוקדמת לקבלנים. חברת נת"ע, האחראית על הפיתוח, הזמינה חברות בינלאומיות ומקומיות להתמודד על 11 חבילות עבודה בשלב הראשון, בהיקף של 65 מיליארד שקלים, כ-17 מיליארד דולר. השלב כולל חפירת 78 קילומטרים של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, שישמשו כטבעת פנימית של הרשת.