הריבית במשק נשארה ללא שינוי: 0.1%. בנק ישראל צופה המשך מדיניות מאוד מרחיבה "לאורך זמן"
הוועדה המוניטרית של בנק ישראל פרסמה כעת את החלטת הריבית. הוועדה הותירה את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.1%, כפי שנקבע בהודעת הריבית הקודמת. האינפלציה, שמשתקפת בשינוי במדד המחירים לצרכן ב-12 החודשים האחרונים, עמדה באפריל על רמה של 1.1%, עדיין מתחת לטווח היעד של בנק ישראל, שהוא 1.5-3%. על כן, וגם עקב המדיניות המוניטרית המרחיבה בארה"ב, לא היה צפוי גם הפעם שינוי במדד בארץ - והבנק אכן הותיר את הריבית ללא שינוי.
החלטת הריבית הבאה תהיה ב-5 ביולי.
לדברי הבנק: "תהליך החזרה לשגרה בישראל תומך בצמיחה מהירה בשנה הקרובה. עם זאת, עדיין קיימים אתגרים לפעילות, נוכח הסיכונים הבריאותיים בארץ ובחו"ל והפגיעה במשק ובפרט בשוק העבודה. לכן, הוועדה תמשיך לנהל מדיניות מוניטרית מאוד מרחיבה לאורך זמן, תוך שימוש במגוון כלים ככל שיידרש, כולל כלי הריבית. זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות, בהתאוששות הכלכלית מהמשבר ובהבטחת המשך פעילותם התקינה של השווקים הפיננסים".
בין נימוקי הבנק להשארת הריבית ללא שינוי פעם נוספת נלקחו בחשבון על פי הבנק נתונים כמו ההתאוששות המהירה בפעילות הכלכלית מחד, אך גם ההסלמה הביטחונית שנמשכה כעשרה ימים. עוד נלקחו בחשבון העלייה המשמעותית בצריכה גם בענפים שנפגעו קשה מהקורונה, הירידה בשיעור האבטלה, כאשר מנגד בבנק מדגישים כי עדיין יש קשיים בהתאוששות שוק העבודה כאשר מספר המשרות הפנויות גדל לצד הביקוש לעובדים בחלק מהענפים.
לקראת החלטת הריבית כתבו כלכלני בנק הפועלים כי "הבנקים המרכזיים בעולם מעריכים כי עליית האינפלציה היא זמנית, אבל גם הם יודעים שזה תלוי בקשת רחבה של גורמים שחלקם אינם בשליטתם. אינפלציה שמקורה בעליית מחירי סחורות, עשויה להתברר כזמנית. מנגד, גירעונות ממשלתיים גבוהים לצד מדיניות מוניטרית מרחיבה, זה כבר מצב שיכול לרמז על אינפלציה גבוהה פרמננטית". בהקשר זה מצוין כי "בנק ישראל הקדים את הבנקים המרכזיים של אירופה וארה"ב ובפועל הוא כבר החל להערכתנו לצמצם את רכישות האג"ח הממשלתיות. הדרך עד לעליית ריבית היא ארוכה, וקשה לראות את הריבית בישראל עולה לפני שהפד יעשה זאת".
- הנגיד בחר בדרך הקלה - ואז מה אם לעם קשה
- הבנקאים המרכזיים מתכנסים בג’קסון הול - כולם מחכים לשמוע את פאוול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של הבנק, כתבו מצדם כי "החלטת הריבית צפויה כמובן להיוותר ללא שינוי. ההודעה צפויה להמשיך ולהדגיש את המצב הכלכלי שהשתפר בזכות הצלחת תהליך החיסון. בנק ישראל צפוי להמשיך ולהדגיש את המשך המדיניות המוניטרית המרחיבה לאורך זמן, תוך שימוש במגוון כלים ככל שיידרש, כולל כלי הריבית".
- 6.שוד החוסכים 31/05/2021 19:52הגב לתגובה זוהנבקים המרכ\זיים הופכים את כסךף הפיאט לנייר טואלט. ועל הדרך מעשיראים את האלפיון העליון. זה יגמר כרגיל בבכי.
- 5.נגיד חקיין 31/05/2021 17:53הגב לתגובה זובזיון
- 4.יוני 31/05/2021 17:20הגב לתגובה זומתי הריבית בארה"ב צפויה לעלות?
- 3.דולר 31/05/2021 17:17הגב לתגובה זוולאחר נתוני האינפלציה בארהב זה אכן יקרה לפני ישראל
- 2.בנק ישראל - מוסד מיותר לחלוטין ואף מזיק! (ל"ת)רבקה 31/05/2021 17:06הגב לתגובה זו
- 1.בזיון 31/05/2021 16:53הגב לתגובה זושער השקל דולר הוא 3.427 בושה וחרפה .

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.