דוחות

הולמס פלייס ברבעון שחור - הפסד של 38 מיליון שקל

החברה מצפה לחזור ל-EBITDA חיובי ברבעון השני ומשדרת אופטימיות לגבי ההמשך

רשת מכוני הכושר הולמס פלייס 1.24%  עדיין תחת מכת הקורונה. החברה הפסידה 38 מיליון שקל ובעצם איבדה כ-40% מההון שלה ברבעון אחד לכ-65 מיליון שקל. אז נכון שהרבעון השני יהיה טוב יותר, אבל הדימום עשוי להימשך ועולה שאלה חשובה - האם אנשים יחזרו לחדר הכושר? אולי הם גילו בתקופת הקורונה את האימונים בחוץ והתלהבו? בינתיים נראה שהולמס פלייס שדווקא גדלה מבחינת הסניפים, מתקשה לשמור על המנויים.

הולמס פלייס מנפנפת ב-EBITDA חיובי צפוי של 10-15 מיליון ברבעון הראשון - זה מה שאנחנו חושבים על ה-EBITDA של החברה.

בחברה מסבירים כי למרות "רבעון קורונה" החברה עמדה ביעדי ה-EBITDA גם בהינתן שהמועדונים היו סגורים במשך 57% מתקופת הרבעון. החל מרבעון שני, החברה רואה עלייה חדה בהיקף הפעילות במועדונים והגעה לכ-90% כניסות יומיות נכון ליום פרסום זה, מול התקופה שקדמה לקורונה. החברה מעריכה שברבעון השני היא תציג EBITDA חיובי של 10-15 מיליון שקל

"במועד פרסום הדוח, לאחר כ-15 שבועות מהפתיחה המחודשת, אני אופטימית לגבי העתיד", אומרת קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, "אנו רואים הזדמנויות רבות בשוק ומאמינים כי בסופו של דבר הולמס פלייס תצא מחוזקת מתקופת הקורונה.

"הגבלות התו הירוק כבר הוסרו בתחילת מאי, והחל מהשבוע, לפי החלטת משרד הבריאות כפי שפורסמה בכלי התקשורת, צפויות להיות מוסרות הגבלות התו הסגול ואנחנו מעריכים כי ההתאוששות תמשיך ברבעונים הקרובים ויחול שיפור עקבי בנתוני הדוח וצופים כי בתום הרבעון הראשון של שנת 2022 - החברה תחזור להיקף הפעילות כפי שהיה טרום אירוע הקורונה"

כמות המנויים המוקפאים פחתה בהתמדה. לאחר פתיחת המועדונים, עמד שיעור המנויים המוקפאים על כ-34% (41,220 מנויים) ונכון למועד פרסום הדוח עומד שיעור המוקפאים על כ-7% (10,148 מנויים).

כמות המנויים המשלמים גדלה בהתאמה. לאחר פתיחת המועדונים, עמדה כמות המנויים המשלמים על כ-81,000 מנויים ונכון למועד פרסום הדוח עומדת כמות המנויים המשלמים על כ-127,000 מנויים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה מעריכה, שככל המגמה החיובית של צמצום אירוע הקורונה תימשך, החברה תמשיך בהתאוששותה והמדדים המעידים על כך ימשיכו לגדול. החברה מעריכה שתעבור ל-EBITDA חיובי של 10-15 מיליון שקל כבר ברבעון השני של השנה.

 

בינתיים - הרבעון הראשון קשה - הכנסות החברה ירדו ב-81% והסתכמו ב-17 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נובע משני גורמים עיקריים:

המועדונים היו סגורים כ-57% מזמן הרבעון הראשון השנה לעומת הרבעון הראשון של 2020, אז היו המועדונים סגורים רק כ-19% מזמן הרבעון (סגר ראשון בישראל – מרץ 2020).

מספר המנויים המשלמים היה גבוה בהרבה ברבעון המקביל אשתקד לעומת הרבעון הראשון השנה.

ה-EBITDA הסתכם ברבעון החולף במינוס של 15.7 מיליון שקל בטווח הנמוך של תחזיות החברה להפסד. ההפסד הנקי הסתכם ברבעון הראשון בכ-37.7 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נקי של כ-4.9 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רפאל 31/05/2021 22:52
    הגב לתגובה זו
    כל הדרכים מובילות לשם.
  • 7.
    מתאמן 31/05/2021 12:12
    הגב לתגובה זו
    השירות גרוע ולא הסכימו להקפיא ותפסו תחת אז המנויים מצאו אלטרנטיבות אחרות במיוחד שבקורונה ראו שלהתאמן בפארק או בבית זה אפשרי
  • 6.
    אני 31/05/2021 11:26
    הגב לתגובה זו
    מאז שפתחתם ועשיתם את מבצע 1+1, המכון פשוט עמוס בטירוף! כבר לא כיף לבוא להתאמן. אתם מתהדרים בזה שאתם עם תו סגול אבל בפועל הצפיפות נוראית!
  • 5.
    פיטר 31/05/2021 11:20
    הגב לתגובה זו
    אכן כך, מנוי כ 10 שנים ברשת, עובר להתאמן בחוץ, בפארקים, בים, בבית הרבה יותר מרענן וכיף. ונחסוך מאות שקלים בשנה
  • 4.
    מילר 31/05/2021 09:58
    הגב לתגובה זו
    מגיע לכם תתבישו לכם אתם סופכם לפשוט רגל נוכלים
  • 3.
    רבעון השני טוב יותר? חחח (ל"ת)
    פאסה חדר כושר 31/05/2021 09:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זאת עם פוקס רצתה שנציל אותה מהשקעה בהולמס פלייס (ל"ת)
    איפה ההיא שהמליצה 31/05/2021 08:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פראיירים 31/05/2021 08:11
    הגב לתגובה זו
    בראש העין פחות שעות פעילות. פראיירים רק מתחלפים.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

חוזה מכירת דירה CHATGPTחוזה מכירת דירה CHATGPT

ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?

דוחות חברות הנדל"ן לרבעון השני מראים ירידה חדה במכירות, בעיקר בתל אביב, בשל הריבית הגבוהה והמגבלות על הקבלנים; בחודשים האחרונים נרשמה התעוררות, אך היא מבוססת על מבצעי מימון; האם המשקיעים מתעלמים מהסימנים?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה נדלן מכירת דירה

דוחות חברות הנדל"ן למגורים לרבעון השני של 2025 מציגים תמונה לא מחמיאה, עם הירידה החדה ביותר בקצב מכירת הדירות בשנים האחרונות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. סביבת הריבית הגבוהה, לצד מגבלות שהטיל המפקח על הבנקים על מבצעי הקבלנים, פגעו ישירות בביקושים. לכך נוספו גם אירועי סוף יוני, שהחריפו את ההאטה והביאו לירידה חדה בהיקף העסקאות בהשוואה לתקופה המקבילה.

רבעון חלש

הרבעון השני של 2025 התברר כנקודת השפל במכירת דירות אצל מרבית החברות. כך לדוגמא ברבעון השני חברת דמרי מכרה 176 דירות, ירידה מ-247 ברבעון המקביל של 2024. באזורים נרשמה מכירת 59 דירות בלבד לעומת 120, ובאקרו הנתונים חלשים במיוחד עם 11 דירות שנמכרו לעומת 98. גם חג'ג' נדל"ן חוותה ירידה, מ-32 ל-8 דירות.אאורה מציגה ירידה משמעותית של כ-68% עם מכירה של 98 דירות לעומת 306 ברבעון השני של 2024. פרשקובסקי ודוניץ חוות גם הן ירידה חדה: פרשקובסקי ירדה מ-46 ל-24 דירות, ודוניץ צנחה מ-55 ל-12 דירות בלבד. 

סביבת הריבית הגבוהה, שהמשיכה להעיב על יכולת הלקוחות ליטול משכנתאות בהחזרים סבירים, פגשה מגבלות רגולטוריות חדשות מצד המפקח על הבנקים, שהגבילו את גמישות מבצעי הקבלנים. המשמעות הייתה ירידה חדה בקצב העסקאות לעומת הרבעון המקביל, גם בפרויקטים שבהם נרשם ביקוש גבוה בשנים קודמות. 

לכך נוספה ההסלמה הביטחונית בסוף חודש יוני מול איראן, שיצרה חוסר ודאות כלכלי והובילה לקיפאון נוסף בשוק, אם כי צריך לזכור כי מדובר בשבועיים לקראת סוף הרבעון, כך שההשפעה הייתה מוגבלת. השילוב בין עלויות מימון גבוהות, מגבלות אשראי וחששות ביטחוניים הפך את הרבעון לחלש במיוחד, כאשר גם חברות חזקות עם צבר פרויקטים רחב, דוגמת אזורים, דמרי ואקרו, לא הצליחו להציג קצב מכירות סביר ביחס לעבר. למעשה, מבצעי השיווק, שהיו עד כה כלי מרכזי להמרצת מכירות, איבדו חלק ניכר מהאפקטיביות שלהם, והחברות נאלצו להמתין לפתיחת פרויקטים חדשים כדי לחדש את המומנטום.

חולשה בת"א

אחת הנקודות הבולטות בדוחות היא החולשה של החברות שמרב פעילותן מתרכזת בתל אביב. מחירי הדירות הגבוהים בעיר מתורגמים למשכנתאות כבדות והחזרים חודשיים משמעותיים, מה שהופך את הרכישה לאתגרית במיוחד בסביבת ריבית גבוהה. התוצאה: קצב המכירות בתל אביב נחתך בצורה חדה יותר לעומת אזורים אחרים, גם בפרויקטים מבוקשים. חברות כמו אקרו וחג׳ג׳, שמחזיקות צבר גדול של פרויקטים במרכז העיר, חוות מצד אחד פוטנציאל תשואה גבוה אם השוק יתאושש, אך מצד שני נושאות על גבם פרופיל סיכון גבוה, שכן כל האטה נוספת ברכישת דירות יוקרה או במרכז תל אביב משפיעה ישירות על תזרים המזומנים שלהן. שתיהן חוו ירידה של 63% במכירות במחצית הראשונה של 2025 לעומת המקבילה בשל ריכוז הפרויקטים בת"א. במילים אחרות, החשיפה לתל אביב מעניקה אפסייד משמעותי בעת עלייה בביקושים, אך בתקופה של לחץ מימוני וחוסר ודאות כלכלית היא עלולה להפוך למלכודת נזילות.