
מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
אחרי התייעלות ושינויים, אלקטריאון מנסה לייצר מומנטום עם מזכר הבנות חדש מול יצרנית האוטובוסים הגרמנית Eurabus; ההסכם עשוי לפתוח דלתות לשווקים חדשים באירופה, אך בשלב זה אין התחייבות כספית ברורה או ודאות להכנסות
אלקטריאון אלקטריאון -1.64% פרסמה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם יצרנית האוטובוסים הגרמנית Eurabus, במטרה לשלב את טכנולוגיית הטעינה האלחוטית שלה בדגמי אוטובוסים חשמליים ולפעול יחד לשיווק הפתרון באירופה ובעולם.
במסגרת ההבנות, הצדדים מתכננים אינטגרציה של הטכנולוגיה בשני דגמים של Eurabus, הקמת אתרי הדגמה ייעודיים להצגת המערכת בפני לקוחות וגופי ממשל, וכן שיווק משותף בכנסים ותערוכות בינלאומיות, בהם Busworld הקרוב. בהודעתה ציינה החברה כי הצדדים שמו לעצמם יעד מכירות של
מערכות ללפחות 50 אוטובוסים בשנה.
בקריאה ראשונה, ההודעה נשמעת כאבן דרך מסחרית, פוטנציאל לחדירה לשווקים חדשים, שיתופי פעולה בשיווק, ושותף אירופי עם נוכחות גלובלית. עם זאת, עדיין חסרים פרטים על היקף כספי ברור, התחייבויות מחייבות או מנגנוני הגנה במקרה שהיעדים לא יושגו. המשקיעים מנסים להבין מהו הפוטנציאל הכלכלי בפועל והאם מדובר במהלך בעל השפעה פיננסית מהותית או בהצהרה תדמיתית.
ההכרזה הזו גם מגיעה ברקע תקופה מאתגרת במיוחד עבור אלקטריאון. לאחר דוחות חלשים ברבעון השני, קיצוץ תחזית הצבר השנתית בחצי והתייעלות
שכללה פיטורי עובדים וצמצום שאיפות בתחום הרכב הפרטי, החברה מנסה לשכנע את השוק שיש לה עדיין מסלול ברור ליצירת הכנסות משמעותיות. המניה נפלה, וכדי לגייס הון, יש צורך להראות שותפויות עם פוטנציאל מסחרי אמיתי, ולא רק ניסיונות חדירה.
שוחחנו עם מנכ״ל אלקטריאון, אורן עזר כדי להבין טוב יותר את המשמעות העסקית ואת הסיכון מול ההזדמנות.
- אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
- היצירתיות של אלקטריאון: רוכשת חברה עם מוצר כמעט זהה כדי לגייס הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכרזתם על שיתוף פעולה עם חברת אוטובוסים חשמליים, כאשר היא מציעה למכור את המוצר שלכם, וכך אתם נחשפים לשוק גדול יותר באירופה. האם כבר יש לכם אינטגרציה בפועל עם האוטובוסים של Eurabus, או שהכול נמצא בשלב פיתוח והתאמה ראשוני?
"קודם כל, זה שיתוף פעולה ראשון שלנו עם חברת אוטובוסים. יש לנו שיתופי
פעולה אחרים, אבל לא עסקיים במובן של מכירות. אנחנו עובדים עם כמה חברות, אבל עם Eurabus זה שינוי, כאן חתמנו על הסכם שיתוף פעולה. המשמעות היא שאנחנו מציגים את המערכת שלנו, והם מציגים אותה ללקוחות שלהם. יש להם הרבה לקוחות, וכשהם באים ללקוח הם מציעים גם את המערכת
שלנו. זה פותח לנו דלתות להרבה לקוחות שלא היינו מגיעים אליהם לבד. אנחנו מתחילים עכשיו אינטגרציה של המערכת בשני דגמים שלהם. האוטובוסים שלהם נחשבים מאוד אטרקטיביים באירופה הם מיוצרים חלקית בסין, אבל עדיין נחשבים אירופיים. החברה פעילה בשווקים שאנחנו לא פועלים
בהם, כולל אסיה ואזורים נוספים, כך שזה פותח לנו שווקים חדשים. בנוסף, נתחיל שיתוף פעולה גם בשיווק נציג יחד בכנסים גדולים, כמו Busworld באירופה ואנחנו מאמינים שבעזרתם נוכל להאיץ פרויקטים באירופה ובאזורים נוספים.
הם גם הולכים
להשקיע בעצמם בשני אתרי הדגמה ללקוחות שלהם. הם התחייבו לפחות ל-50 אוטובוסים בשנה עם הטכנולוגיה שלנו יעד שמגולם בכסף. נראה שהחיבור טוב מאוד, ואנחנו מקווים לשכפל מודל כזה עם עוד חברות."
נחדד, ה-50 אוטובוסים זו התחייבות שלהם? יש התחייבות חוזית כלכלית מהצד שלהם?
- תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
- סאמיט מנצלת משבר דה זראסאי בהצעה לרכישת נכסים ב-450 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם...
"יש התחייבות, אבל צריך להבין את האופי זה שיתוף פעולה אסטרטגי וכנה. הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי להגיע ל-50 אוטובוסים בשנה עם המערכת שלנו. אני מקווה שזה יגדל אף יותר. יש להם צבר גדול, אז אני מקווה שזה ישא פרי מבחינתנו."
לגבי העלויות, מה ההשקעה שלכם?
"אנחנו נבצע את האינטגרציה למודל האוטובוס, כמו שאנחנו עושים עם כל יצרנית רכב. נסייע בתמיכה, נגיע לאתרים, נעשה הדגמות, אבל אין מבחינתנו השקעה כספית."
ומתי צפוי הסכם מחייב יותר או פרויקט מסחרי ראשון?
"אנחנו מקווים להתקדם מהר. אחרי שחתמנו על ההסכם, אנחנו יכולים לדבר עם לקוחות בחופשיות. בכנס הקרוב נציג את הפתרון, וזה צפוי לייצר עניין. כעת כשאנחנו פונים ללקוחות קצה שואלים אותנו מה לגבי אוטובוסים, אז עכשיו יהיה לנו כבר יצרן אוטובוסים שמציע את המערכת שלנו. זה מקצר את תהליך המכירה. בסוף מדובר בפתרון מלא שאנחנו מביאים יחד, וזה מייעל את הדרך לשוק."
ובכל זאת איפה החיסרון עבורכם? מה פערי העלויות מול פתרונות קיימים?
"למעשה אין חיסרון מבחינתנו. Eurabus מרוויחה כי יש לה מוצר ייחודי שאף אחד אחר לא מציע, ואנחנו מקבלים ערוץ שיווק חזק יותר.
היום האוטובוסים שלהם מציעים טעינה בכבלים
במחיר דומה. המעבר לטעינה אלחוטית הוא בעלות כמעט זהה, זה מאפשר לעבור לטעינה אלחוטית בעלות זניחה יחסית, וזה יתרון לשני הצדדים. אנחנו מקווים לשכפל את המודל עם עוד יצרנים."
- 20.חברת פח אשפה 30/09/2025 15:40הגב לתגובה זואם היתה טכנולוגיה ברת קיימה לא היה צריך כל הפירוטכניקה וההודעות המונפצות והתרגילים הפיננסיים והפיילוטים על חשבונה. כשיש אמת ומודל לא צריך את כל אלה ועושים אקזיט אחרי 4 שנים כמו וויז לא מזדקנים בקק הזה
- 19.פתרון מחוייב בעולם ירוק 29/09/2025 12:29הגב לתגובה זוהסוללות גדולות ויקרות זה חסם משמעותי תוסיפו את זה שטעינה ביתית אלחוטית זה מאסט בדיוק כמו אוזניות שלט מטען לנייד ועוד
- 18.לפי כמות הטוקבקים אחלה חברה 29/09/2025 12:28הגב לתגובה זואבא שלי אומר אם מדברים עליך סימן שאתה משמעותי
- 17.פרייארים מתחלפים 28/09/2025 21:05הגב לתגובה זויכולים להיות חברת הפיילוטים להסביר לחברות איך לגלגל חברה ומשקיעים בלי סוף איפה דן ברחו לא ועוד לא מעט יצאו וברחו והכול על מגדלים פורחים באויר. התחילה מלרשת כבישים ועכשיו היא רוצה להחליף את התקע בתחנות אוטובוס מרכזיות וואלה יופי
- 16.גרמניה מתץענינת (ל"ת)יולי 28/09/2025 18:19הגב לתגובה זו
- 15.אנונימי 28/09/2025 18:18הגב לתגובה זוהתעניינות מעניינת
- 14.לא עולה כסף ללכלך בטוקבק אנונימי 28/09/2025 17:53הגב לתגובה זוחברה ישראלית עם פתרון פורץ דרך. חברות ענק בעולם מאמינות בה. העתיד לפניה
- אין שום היגיון להכניס את ההטענות לאלפי קילומטרים של כבישים העלות יקרה והתועלת מועטה עולם הטכנולוגיה (ל"ת)אנונימי 29/09/2025 00:10הגב לתגובה זו
- 13.אנונימי 28/09/2025 16:57הגב לתגובה זוזאת טכנולוגיה שמתאימה לחתבורה ציבורית והובלה.
- 12.מוצר עלוב (ל"ת)א.פ 28/09/2025 16:13הגב לתגובה זו
- 11.על מה שווי של כמעט מיליארד שקל חברה לא מרוויחה בכלל (ל"ת)בנצי 28/09/2025 15:53הגב לתגובה זו
- 10.חייבים פתרון 28/09/2025 15:25הגב לתגובה זואם לא החברה הזו אז פתרון אחר אבל זה צורך משמעותי
- 9.וואו 28/09/2025 15:12הגב לתגובה זוחברות מהסוג הזה מביאות כבוד למוח הישראלי
- 8.סיפורי מעשיות בפועל חצץ (ל"ת)עוקב אחרי המניה 28/09/2025 15:12הגב לתגובה זו
- 7.כל הכבוד 28/09/2025 15:11הגב לתגובה זועכשיו זה הזמן שלה. מוצר בשל ושוק עצום. מגוון פתרונות ייחודי פורץ דרך
- 6.אנונימי 28/09/2025 14:44הגב לתגובה זוכל פעם סיפור אחר פיילוט מבטיח שתפ מדהים בפועל אין הכנסות חוזרות הכל פיילוטים סעיף הוצאות מטורף !
- 5.נפתלי 28/09/2025 14:14הגב לתגובה זועד 2030 יהיו כבר טכנולוגיות יותר משתלמות של מימן או חשמלי שהפתרון הזה יהיה כבר יקר מדאי ולא יעיל.אני חושב כמעט כל הפרויקטים שלהם הם ניסוניים שהתקציב הוא על חדשנות ולא יקבלו תקציבים לבצע בפועל משהו כלכלי.
- 4.אחרי ההתרסקות איתה אני מקוה שתתחיל להמריא (ל"ת)אנונימי 28/09/2025 13:52הגב לתגובה זו
- 3.די! כמה סיפורים החברה הזו מספרת. כל פעם לפמפם את המניה. מי עדיין מאמין (ל"ת)אנונימי 28/09/2025 13:30הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 28/09/2025 13:24הגב לתגובה זומי המטומטם שילך לרשת את כל הכבישים בטכנולוגיה הזויה של אלקטריאון
- 1.סוללות מתקדמות מספיקות לפי10 טווח. אין צורך באלקטריאון (ל"ת)מהנדס חשמל 28/09/2025 12:00הגב לתגובה זו
- כן ולא (ל"ת)אנונימי 28/09/2025 13:47הגב לתגובה זו
שווקים מסחר (AI)תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות.
אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב,
מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא
עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים
הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, נמצא במניות בחו"ל - הוא קטן, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים
עוקבי מדד בעלויות נמוכות, כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט, מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה.
ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן...שלכן. חוכמת ההמונים ויש על זה מחקרים רבים מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר:
התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווקים מסחר (AI)תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות.
אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב,
מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא
עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים
הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, נמצא במניות בחו"ל - הוא קטן, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים
עוקבי מדד בעלויות נמוכות, כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט, מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה.
ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן...שלכן. חוכמת ההמונים ויש על זה מחקרים רבים מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר:
התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
