עו"ד נועם קוריס: איגוד האינטרנט, לשון הרע והוצאת דיבה
איגוד האינטרנט הישראלי עוסק מגוון תחומים הקשורים לאינטרנט בישראל, מסתבר שבמקרים מסויימים חברות מסחריות שעוברות שיימינג ברשת יכולות לפנות בעתירה למוסד הבוררות של איגוד האינטרנט שיסייע בידיהן.
השבוע פנה אלי למשרדי נועם קוריס ושות', לקוח במייל וביקש לקבל שירותים משפטיים ממשרדי בכדי להסיר מהאינטרנט פרסומים לא מחמיאים שפורסמו בפייסבוק, באמצעות אתר הנושא את שמו ובמקומות נוספים, זה הזכיר לי את הסיפור האישי שלי כשיום בהיר אחד בתחילת שנת 2016 רשמה חב' דומיין דה נט, שמחזיקה ברישיון מטעם איגוד האינטרנט, ולבקשת פלוני את שם המתחם המורכב משמי באנגלית עם סיומת ישראלית, ואפשרה לו לנהל אתר ובו פרסומים נגדי, גם לאחר שפניתי מספר פעמים לשירות הלקוחות הבעייתי שסיפקו לי בחברת דומיין דה נט, לא הופסקה ההפרה של זכויותיי.
יחד עם זאת, הגשתי עתירה עניינית לאחד ממוסדות איגוד האינטרנט הישראלי, שהינו מוסד ישוב הסכסוכים החלופי של האיגוד, ה IL-DRP, הפועל תחת כללי ה - IL-DRP הישראלי אשר אמורים להיות תואמים גם לכללי -DRP COM העולמיים.
גוף יישוב סכסוכים זה של איגוד האינטרנט עוסק במחלוקות לגבי שמות מתחם (url) המוכרים גם כשמות דומיינים, ובסמכותו להורות לרשם הדומיינים לבטל רישום של דומיין מסויים או להעביר את הבעלות בו, לגורם שעתירתו להעברת הבעלות בדומיין נמצאת מוצדקת.
בעשור האחרון פאנל IL-DRPהישראלי הכריע בעשרות עתירות שעניינן היה בעיקר ניסיונות לתפוס דומיינים הנושאים שמות של חברות מסחריות גדולות לצורך מכירתם תמורת כופר לאותן חברות, למשל עתירות של חב' פייסבוק וגוגל שהתבררו והוכרעו על ידי הפאנל הביאו לתוצאה שעל מחזיקי הדומיינים היה למסור את השליטה בדומיינים לחברות, ללא תנאי.
בעניינה של פייסבוק למשל קבע מוסד הבוררות של איגוד האינטרנט שיש להעביר את הדומיין לשליטת פייסבוק, אף ללא תשלום הכופר שהציעה פייסבוק לשלם אז, בסך של 3,000 דולר
לאחרונה (26.7.2017) הכריע פאנל ה IL-DRP הישראלי בעתירה לשחרור שם הדומיין noam-kuris.co.il, ההכרעה שהינה תקדימית בישראל, איגוד האינטרנט קיבל את העמדה, שגוף מסחרי שמוכיח את זכותו והכרתו בשם מסויים הנכלל בשם שנרשם כמתחם מסויים (דומיין), תחת הסיומת co.il רשאי להגיש עתירה לשחרור או העברת בעלות בשם המתחם.
בהחלטת הפאנל נקבע עוד ובצורה תקדימית בישראל, שכאשר האתר המפורסם בשם המתחם עוסק בביקורות ובטרוניות כנגד הגוף המסחרי, הרי שיש בכך עוד ראיה שרישום שם המתחם מלכתחילה נעשה בחוסר תום לב ובצורה פסולה.
התקדים בהחלטת הפאנל מותח קו גבול לתופעת השיימינג נגד גופים מסחריים בישראל, ואף מצרף קביעות משמעותיות לכך שבמקרים כפי שנעשו לעניין noam-kuris.co.il, נעשה הרישום ופרסום האתר בצורה פסולה, מטעה וחסרת תום לב, בהתאם לכללים שנקבעו בנושא בעולם.
עו"ד נועם קוריס כותב על איגוד האינטרנט ועל לשון הרע
עו"ד נועם קוריס כותב על פרטיות ותביעות ייצוגיות בנושא ספאם (חוק התקשורת)
עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק במשפט מסחרי ובדיני אינטרנט מאז שנת 2004.
רכב 7 מקומות. צילום: Pexelsכל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
גמישות, נוחות ובטיחות הן בין הגורמים העיקריים לבחירה של משפחות ברכב הזה לצורך קבלת מענה מדויק לצורכי שגרת החיים המודרנית
לא מעט משפחות שמתרחבות מחפשות רכב 7 מקומות שיענה על הצרכים שלהן ויספק להן את הנוחות והבטיחות המקסימליות בנסיעות משפחתיות. מטרתן היא לבחור את הרכב אשר ידע לתת מענה מדויק לכל הצרכים אשר מאפיינים את שגרת החיים המודרנית.
מעבר למשפחות גדולות אשר מחפשות רכב 7 מקומות איכותי, כיום הבחירה בסוג רכב זה רלוונטית גם לכאלה שלא בהכרח בעלי משפחה שדורשת זאת מבחינת כמות בני המשפחה, אך עדיין מעוניינים ברכב גדול שיהיה פרקטי עבורם גם במקרים שבו הם רוצים להנות מנסיעות עם משפחה מורחבת או חברים. כך או כך, בחירת רכש מסוג זה דורשת הגדרת צרכים מראש ובחירה נכונה בהתאם לכל הפרמטרים שיש צורך לשים עליהם דגש.
למה יותר משפחות בוחרות כיום רכב 7 מקומות?
הסיבה העיקרית לכך שכיום גם משפחות שאינן בהכרח זקוקות לרכב גדול בוחרות רכב 7 מקומות היא הגמישות והנוחות שהוא מציע לנסיעות משפחתיות. משפחות שמארחות לא פעם בני משפחה וחברים ורוצות שתהיה להם אופציה להסעתם נהנות מרכבים מסוג זה ובאופן כללי ניתן לומר שאם מדובר על משפחה שכוללת גם מתבגרים, הרי שנסיעה לטיול משפחתי ברכב 7 מקומות תאפשר להם להנות מנסיעה ברכב מרווח שאיננו דורש מהם להצטמצם.
שיקול משמעותי נוסף הוא בטיחות. מרבית דגמי הרכבים בקטגוריית הרכבים הנוכחית מגיעים כיום עם מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה חכמה ובטוחה לרבות: מנגנון בלימת חירום, שמירה על נתיב ובקרת שיוט, מה שהופך את הנסיעות הבין-עירוניות ברכב מסוג זה לבטוחות ונוחות יותר. בנוסף, לא מעט נהגים מרגישים כי נהיגה על רכב גדול ויציב תורמת להם להרגשת הביטחון על הכביש בכל נסיעה, בין אם משפחתית ובין אם לבד.
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד יתרון בולט כרוך ביכולת להתאים רכב 7 מקומות לשגרה היומיומית המשפחתית התובענית הכוללת הסעות לחוגים, טיולים, קניות גדולות או אירועים משפחתיים. רכב 7 מקומות מאפשר להנות מכל סוג של נסיעה בכל הרכב משפחתי הן כאשר מדובר על נסיעות בינעירוניות לצרכי טיולים משפחתיים ובין אם מדובר על נסיעות עירוניות שגרתיות.
צילום: Freepikמהי הדרך הטובה ביותר להפיק חשבוניות דיגיטליות לעסק שלי?
מדריך מעשי לבעלי עסקים: מה לבחור, איך לעבוד נכון, ואילו טעויות לחסוך
הפקת חשבוניות הפכה למשימה יומיומית עבור כל עסק בישראל, בין אם מדובר בפרילנסר שמפיק כמה מסמכים בחודש ובין אם מדובר בחברה גדולה שמנהלת אלפי תהליכי גבייה. עם המעבר ההולך וגובר לעבודה דיגיטלית, עסקים רבים מחפשים את הדרך היעילה, המהירה והחסכונית ביותר להפיק חשבונית דיגיטלית , תוך עמידה מלאה בדרישות רשות המיסים ושמירה על סדר. השאלה המרכזית שחוזרת שוב ושוב היא מהי הדרך הפשוטה והאמינה ביותר להפיק חשבוניות אונליין בלי להתעסק בניירות, הדפסות ותזכורות ידניות. כדי להבין את התשובה צריך לפרק את הנושא לגורמים ולנתח מה חשוב לעסק מודרני בשנת 2026.
למה עסקים עוברים להפקת חשבוניות דיגיטליות ומה זה נותן בפועל
רוב בעלי העסקים עוברים לפתרונות דיגיטליים משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא חיסכון בזמן. הפקת מסמך תוך שניות דרך המחשב או הטלפון מבטלת לחלוטין את הצורך בהתעסקות עם פנקסים מודפסים. השנייה היא סדר. כאשר כל החשבוניות מרוכזות במערכת אחת, קל לחפש, לעקוב ולנטר מסמכים פתוחים. בנוסף, חשבונית ירוקה נתפסת היום כסטנדרט חדש, גם כי היא חוסכת עצים ונייר וגם כי היא מפחיתה טעויות ידניות.
נתון מעניין מראה שיותר מ-90 אחוז מהעסקים החדשים שנפתחו בשנתיים האחרונות בוחרים מלכתחילה לעבוד רק עם חשבוניות דיגיטליות, בלי להחזיק כלל פנקסי נייר. הסיבה היא לא רק נוחות. מערכת הפקת חשבוניות דיגיטליות מאפשרת לראות את כל נתוני ההכנסות בזמן אמת, לקבל דוחות, להפיק קבלות בלחיצת כפתור ולשמור על רצף מסמכים שמונע בעיות בעת ביקורת מס. כך מתקבל ניהול תקין שגם חוסך כסף וגם מפחית כאב ראש.
איך לבחור מערכת להפקת חשבוניות דיגיטליות ומה לבדוק לפני שמתחילים
השאלה הראשונה שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו היא מה הצורך העיקרי שלו. האם המטרה היא רק לשלוח חשבונית מדי פעם או לנהל מערכת מסמכים מלאה שכוללת הצעות מחיר, קבלות, תעודות משלוח ודוחות? מערכת איכותית להפקת חשבוניות דיגיטליות צריכה לעמוד בכמה תנאים בסיסיים.
- מוסר התשלומים של הרשויות והמשרדים הממשלתיים – הנמוך במשק
- מנהלת חברת ניקיון מואשמת בהתחמקות מתשלום מס של 1.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדבר הראשון הוא אישור רשות המיסים. כל מערכת לגיטימית חייבת להיות מאושרת ולהפיק מסמכים חתומים בחתימה דיגיטלית מאובטחת. הדבר השני הוא ממשק נוח. גם מי שלא מתמצא בטכנולוגיה צריך להיות מסוגל להפיק מסמך בתוך שניות. הדבר השלישי הוא גמישות. המערכת צריכה לאפשר עבודה בשפות שונות, במטבעות שונים, עם לקוחות חוזרים ועבור עסקאות מסוגים מגוונים. בנוסף, כדאי לבדוק תמיכה טכנית אנושית, תיעוד מסודר של כל פעולה, אפשרות לחיבור לסליקת אשראי ואינטגרציות מול מערכות עסקיות אחרות כמו CRM ודיוור.
