אוסקר 2020
צילום: עמוד האינסטגרם של טקס האוסקר 2020

2.5 מיליון דולר ל-30 שניות: כמה שווה הפרסום בערב האוסקר?

שחקניות, זמרות ואקטיביסטיות כיכבו בסרטוני הפרסומות בערב שמוגדר מבחינת המפרסמים בתור "הסופרבול של הנשים". הסכומים, לעומת זאת, לא התקרבו לדבר האמיתי
רועי בהריר-פרל |

עם כל הכבוד לגל גדות, לחואקין פניקס, לאמינם ולבונג ג'ון הו (במאי הסרט הקוריאני "פרזיטים"), מבחינת תעשיית הפרסום האמריקאית, טקס האוסקר הוא אירוע מדיה כמעט זניח ביחס לערב הסופרבול.

 בסופרבול שוויה של משבצת פרסומת בת 30 שניות עמד השנה על סכום דמיוני של 5.6 מיליון דולר. מחירה של משבצת פרסום באורך 30 שניות לפני או במהלך טקס האוסקר (ששודר ברשת ABC) עמד על כמחצית מזה - 2.4 - 2.6 מיליון דולר.

מדובר בתמחור הגיוני נוכח העובדה שבסופרבול צפו 102 מיליון אמריקאים, בעוד שכמות הצופים בטקס האוסקר הולכת ופוחתת משנה לשנה בעקביות די מרשימה. למעשה, הפעם האחרונה שבה צפו בטקס יותר מ-40 מיליון איש בארצות הברית לבדה, הייתה ב- 2014, ואשתקד צפו בטקס 29.6 מיליון אמריקאים המהווים עלייה של 12% ביחס לכמות הצופים ב-2018.

ובכל זאת, ברור לכל שערב האוסקר מהווה פלטפורמה שניתן להגיע באמצעותה לקהלים מסוג שונה - במיוחד כשמדובר במוצרים שמזוהים עם נשים. בתעשייה האמריקאית מדברים על האוסקר כעל "הסופרבול של הנשים" - מה שגורם לכך שברוב הפרסומות, גם אלה שלא בהכרח מופנות לקהל יעד זה, מככבות נשים.

כך למשל, את קדילק, שחלשה במהלך הפסקות הפרסומות על לא פחות מארבע דקות זמן אוויר, פרסמה השחקנית רג'ינה קינג, את הניו יורק טיימס קידמה הזמרת ג'נל מונאה ובסרטון של אדובי מככבות דמויותיהן של פרידה קאלו, בילי אייליש והאקטיביסטית הפקיסטנית מלאלה יוספזאי.

בנוסף, צופי האוסקר בארצות הברית נחשפו גם לפרסומות חדשות לרולקס, מקדונלד'ס m&m's, וכן לקמפיין מדיה של היינץ ששכנע גולשים להעלות לרשת פריימים מסרטים מפורסמים, בהם ניתן לראות קטשופ של המותג.

המספרים שמאחורי שידור טקס האוסקר ה-92 עדיין לא פורסמו, אבל ההערכות בתעשייה מדברות על עלייה קטנה נוספת בכמות הצופים יחסית ל-2019 - מה שאולי עשוי לסמן על תחילתה של מגמה חדשה בעידן שבו הטקס, בן שלוש השעות וחצי, נערך ללא מנחה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מה שכן, אוסקר 2020 היה אחד היקרים שהופקו בהוליווד אי פעם: עלות הפקתו נאמדת ב-44 מיליון דולר. הרווח של ABC מפרסומות במהלך האירוע עמד על 149 מיליון דולר, העיר לוס אנג'לס קיבלה מהאירוע בוסט כלכלי של 130 מיליון דולר, וההכנסות בארה"ב מהסרט המנצח, "פרזיטים", צפויות לעלות בכ-15 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״