אוסקר 2020
צילום: עמוד האינסטגרם של טקס האוסקר 2020

2.5 מיליון דולר ל-30 שניות: כמה שווה הפרסום בערב האוסקר?

שחקניות, זמרות ואקטיביסטיות כיכבו בסרטוני הפרסומות בערב שמוגדר מבחינת המפרסמים בתור "הסופרבול של הנשים". הסכומים, לעומת זאת, לא התקרבו לדבר האמיתי
רועי בהריר-פרל |

עם כל הכבוד לגל גדות, לחואקין פניקס, לאמינם ולבונג ג'ון הו (במאי הסרט הקוריאני "פרזיטים"), מבחינת תעשיית הפרסום האמריקאית, טקס האוסקר הוא אירוע מדיה כמעט זניח ביחס לערב הסופרבול.

 בסופרבול שוויה של משבצת פרסומת בת 30 שניות עמד השנה על סכום דמיוני של 5.6 מיליון דולר. מחירה של משבצת פרסום באורך 30 שניות לפני או במהלך טקס האוסקר (ששודר ברשת ABC) עמד על כמחצית מזה - 2.4 - 2.6 מיליון דולר.

מדובר בתמחור הגיוני נוכח העובדה שבסופרבול צפו 102 מיליון אמריקאים, בעוד שכמות הצופים בטקס האוסקר הולכת ופוחתת משנה לשנה בעקביות די מרשימה. למעשה, הפעם האחרונה שבה צפו בטקס יותר מ-40 מיליון איש בארצות הברית לבדה, הייתה ב- 2014, ואשתקד צפו בטקס 29.6 מיליון אמריקאים המהווים עלייה של 12% ביחס לכמות הצופים ב-2018.

ובכל זאת, ברור לכל שערב האוסקר מהווה פלטפורמה שניתן להגיע באמצעותה לקהלים מסוג שונה - במיוחד כשמדובר במוצרים שמזוהים עם נשים. בתעשייה האמריקאית מדברים על האוסקר כעל "הסופרבול של הנשים" - מה שגורם לכך שברוב הפרסומות, גם אלה שלא בהכרח מופנות לקהל יעד זה, מככבות נשים.

כך למשל, את קדילק, שחלשה במהלך הפסקות הפרסומות על לא פחות מארבע דקות זמן אוויר, פרסמה השחקנית רג'ינה קינג, את הניו יורק טיימס קידמה הזמרת ג'נל מונאה ובסרטון של אדובי מככבות דמויותיהן של פרידה קאלו, בילי אייליש והאקטיביסטית הפקיסטנית מלאלה יוספזאי.

בנוסף, צופי האוסקר בארצות הברית נחשפו גם לפרסומות חדשות לרולקס, מקדונלד'ס m&m's, וכן לקמפיין מדיה של היינץ ששכנע גולשים להעלות לרשת פריימים מסרטים מפורסמים, בהם ניתן לראות קטשופ של המותג.

המספרים שמאחורי שידור טקס האוסקר ה-92 עדיין לא פורסמו, אבל ההערכות בתעשייה מדברות על עלייה קטנה נוספת בכמות הצופים יחסית ל-2019 - מה שאולי עשוי לסמן על תחילתה של מגמה חדשה בעידן שבו הטקס, בן שלוש השעות וחצי, נערך ללא מנחה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מה שכן, אוסקר 2020 היה אחד היקרים שהופקו בהוליווד אי פעם: עלות הפקתו נאמדת ב-44 מיליון דולר. הרווח של ABC מפרסומות במהלך האירוע עמד על 149 מיליון דולר, העיר לוס אנג'לס קיבלה מהאירוע בוסט כלכלי של 130 מיליון דולר, וההכנסות בארה"ב מהסרט המנצח, "פרזיטים", צפויות לעלות בכ-15 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.