כנס איגוד השיווק - אתמול
צילום: שאולי לנדנר

איש השנה בכנס איגוד השיווק הישראלי - מתי כוכבי

בכנס שנערך אתמול בהנחיית גורי אלפי, בכירי שיווק מהארץ והעולם ניסו לפצח איך פרסום יצירתי מנצח מכירות נמוכות, כיצד אודיו יכול להפוך לכלי שיווקי אסטרטגי ומדוע שיתופי פעולה הם המפתח לניהול נכסים דיגיטליים
עינת שחק | (3)

כנס השיווק השנתי מטעם איגוד השיווק הישראלי נערך אמש (יום ג') בגני התערוכה בהנחייתו של גורי אלפי. נושא הכנס השנה עמד בסימן "צמיחה" וסקר את החידושים והאסטרטגיות בעולם השיווק, היחסים של הענף עם תחומים נוספים במשק וכן כיצד עמידה בקצב השינויים בעולם היא הכרחית לחברות מסחריות להשיג קהלים חדשים.

בכנס נכחו בכירי עולם השיווק בישראל, בהם עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, אייל דרור, מנכ"ל שטראוס, ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, ועוד. על הדוברים בכנס נמנו חוקר הכלכלה ההתנהגותית, פרופסור דן אריאלי, נשיא דומינוס פיצה ארה"ב, ראסל ווינר, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית, מארקו ברטוצי, מנכ"ל החדשות 12, אבי וייס, מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, והמוזיקאי עידן רייכל. המסקנות המרכזיות שעלו מהכנס:

פרופסור דן אריאלי: תפקידו של עולם השיווק להבין, לנתח ולהתאים את הצרכים למציאות הכלכלית

חוקר הכלכלה ההתנהגותית, טען כי "אנשי השיווק צריכים לחשוב על העדפות הצרכן ומחשבותיהם. אם כולנו היו מבינים מה אנשים רוצים – העולם היה משתפר. יש הרבה דברים בעולם שאנו יודעים שיש בהם פער בין ההתנהגות הרצויה למה שאנחנו עושים בפועל. תפקידו של עולם השיווק הוא להבין ולנתח את הצרכים ולהתאימם למציאות הכלכלית".

נשיא דומינוס פיצה ארה"ב: הצמיחה של דומינוס – הודות לשקיפות ושיווק יצירתי

נשיא דומינוס פיצה ארה"ב ראסל ווינר שהיה אורח הכבוד מחו"ל, סיפר על המהפכה שעברה דומינוס פיצה מחברה עם ביקורות ומכירות נמוכות ב-2008, לחברת הפיצות הגדולה והמובילה בארה"ב. לדבריו, צמיחה הנרחבת של דומינוס בעולם התרחשה הודות לשקיפות, תקשור מסיבי, ויצירתיות בשיווק.

סגן נשיא ספוטיפיי העולמית: אודיו הוא כלי שיווקי משמעותי הפותח דלת למיליוני משתמשים

מארקו ברטוצי, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית וראש חטיבת המכירות, הסביר כיצד אודיו יכול להוות כלי שיווקי משמעותי בידי חברות שישכילו להגיע באמצעותו למיליוני המשתמשים, והסביר כי מנועי הצמיחה העיקריים בעולם הסטרימינג הם גישה נוחה למשתמש, תוכן ופרסונלזיציה.

אבי וייס, מנכ"ל החדשות 12: החשיפות של גיא פלג סללו את הדרך לנתניהו

אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות 12, בשיחה עם גורי אלפי סיפר על המורכבות באיזון בחברת החדשות ועל הביקורת שתמיד תתקבל משני צידי המפה הפוליטית. וייס סיפר כיצד בפגישותיו עם ראש הממשלה בחודשים האחרונים, אמר לו וייס בתגובה לביקורת: "גיא פלג הוא בין האחראים לכך שנתניהו הוא ראש הממשלה. החשיפות שלו בפרשות שולה זקן ואולמרט הביאו בסופו של דבר להתפטרותו וסלילת דרכו של נתניהו".

עוד ציין וייס שבחברת החדשות עוסקים כבר שנים בחשיבה ופיתוח אתר החדשות הייחודי, והסביר שבשבועות הקרובים הוא ייחנך וישים בפרונט את העיתונאים והכתבים המוכרים של חדשות 12, יחד עם ריבוי פלטפורמות שיכיל האתר – דוגמת סטרימינג והתראות מטוויטר של הכתבים המובילים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב: עידן רייכל השכיל לשווק את יצירתו באמצעות נכסים דיגיטליים ושיתופי פעולה

במושב משותף, מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב, אירח את עידן רייכל לשיחה קלילה אחד על אחד. בין היתר דיברנו השניים על זכייתו של רייכל בתואר "הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב בישראל בשנת 2019", עם 28 מיליון צפיות לקליפ "שבת אחים ואחיות". מסקנתו של רגב הייתה כי מלבד היותו של רייכל אמן ומוזיקאי משובח ואהוב, רייכל פעל בצורה שיווקית מוצלחת. שיתופי הפעולה שיצר, שימוש הנכון בנכסים הדיגיטליים, יצירתיות והופעות ברחבי העולם הובילו לכך שהפך במשך שנים לאחד האומנים המצליחים בישראל.

איש השיווק של השנה: מתי כוכבי יזם "הסטורי של אווה"

במהלך הכנס הוכרז איש השיווק של השנה, מתי כוכבי, היזם שהוביל את פרויקט "הסטורי של אווה". המיזם זכה להצלחה מסחררת ותרם להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים. "החברות שלי מכרו במיליוני שקלים, ובסוף קיבלתי פרס על 'הסטורי של אווה'" אמר כוכבי עם זכייתו.

מנכ"לית איגוד השיווק, תלמה בירו: מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לשלם מחיר אישי

לדברי תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, "צמיחה היא הצלחה, חדשנות, השפעה, הישגים – וזה מה שחשוב בעולם השיווק. מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לקחת סיכונים ולשלם מחיר אישי. הם לא נרתעים ומביאים בסופו של דבר להתפתחות הארגון והכלכלה".

דוברים נוספים שהשתתפו בכנס: ד"ר לירז מרגלית חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, קרן לייזרוביץ סמנכ"ל השיווק והחדשנות ב"בזק", ישי מנדיל סמנכ"ל שיווק ביוניליוור, אסף אזולאי סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים, גלי שבד, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בכלל ביטוח ופיננסים, עופר לוי סמנכ"ל שיווק ומסחר בסופר-פארם ומייסא בלוט שמשום מנהלת כספים לפעילות ירדן בחברת תפרון.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נטע לבנון 28/01/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    פרוייקט שהצליח להמחיש בצורה עוצמתית לבנות שלי את מה שהן לומדות בבית הספר.
  • 2.
    רונן שוורץ 27/01/2020 18:15
    הגב לתגובה זו
    מתי כוכבי הצליח להביא את השואה למודעות של הדור הצעיר בצורה הכי מודרנית שיש
  • 1.
    חיים 22/01/2020 19:50
    הגב לתגובה זו
    7אט6ואאיא
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.