כנס איגוד השיווק - אתמול
צילום: שאולי לנדנר

איש השנה בכנס איגוד השיווק הישראלי - מתי כוכבי

בכנס שנערך אתמול בהנחיית גורי אלפי, בכירי שיווק מהארץ והעולם ניסו לפצח איך פרסום יצירתי מנצח מכירות נמוכות, כיצד אודיו יכול להפוך לכלי שיווקי אסטרטגי ומדוע שיתופי פעולה הם המפתח לניהול נכסים דיגיטליים
עינת שחק | (3)

כנס השיווק השנתי מטעם איגוד השיווק הישראלי נערך אמש (יום ג') בגני התערוכה בהנחייתו של גורי אלפי. נושא הכנס השנה עמד בסימן "צמיחה" וסקר את החידושים והאסטרטגיות בעולם השיווק, היחסים של הענף עם תחומים נוספים במשק וכן כיצד עמידה בקצב השינויים בעולם היא הכרחית לחברות מסחריות להשיג קהלים חדשים.

בכנס נכחו בכירי עולם השיווק בישראל, בהם עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, אייל דרור, מנכ"ל שטראוס, ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, ועוד. על הדוברים בכנס נמנו חוקר הכלכלה ההתנהגותית, פרופסור דן אריאלי, נשיא דומינוס פיצה ארה"ב, ראסל ווינר, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית, מארקו ברטוצי, מנכ"ל החדשות 12, אבי וייס, מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, והמוזיקאי עידן רייכל. המסקנות המרכזיות שעלו מהכנס:

פרופסור דן אריאלי: תפקידו של עולם השיווק להבין, לנתח ולהתאים את הצרכים למציאות הכלכלית

חוקר הכלכלה ההתנהגותית, טען כי "אנשי השיווק צריכים לחשוב על העדפות הצרכן ומחשבותיהם. אם כולנו היו מבינים מה אנשים רוצים – העולם היה משתפר. יש הרבה דברים בעולם שאנו יודעים שיש בהם פער בין ההתנהגות הרצויה למה שאנחנו עושים בפועל. תפקידו של עולם השיווק הוא להבין ולנתח את הצרכים ולהתאימם למציאות הכלכלית".

נשיא דומינוס פיצה ארה"ב: הצמיחה של דומינוס – הודות לשקיפות ושיווק יצירתי

נשיא דומינוס פיצה ארה"ב ראסל ווינר שהיה אורח הכבוד מחו"ל, סיפר על המהפכה שעברה דומינוס פיצה מחברה עם ביקורות ומכירות נמוכות ב-2008, לחברת הפיצות הגדולה והמובילה בארה"ב. לדבריו, צמיחה הנרחבת של דומינוס בעולם התרחשה הודות לשקיפות, תקשור מסיבי, ויצירתיות בשיווק.

סגן נשיא ספוטיפיי העולמית: אודיו הוא כלי שיווקי משמעותי הפותח דלת למיליוני משתמשים

מארקו ברטוצי, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית וראש חטיבת המכירות, הסביר כיצד אודיו יכול להוות כלי שיווקי משמעותי בידי חברות שישכילו להגיע באמצעותו למיליוני המשתמשים, והסביר כי מנועי הצמיחה העיקריים בעולם הסטרימינג הם גישה נוחה למשתמש, תוכן ופרסונלזיציה.

אבי וייס, מנכ"ל החדשות 12: החשיפות של גיא פלג סללו את הדרך לנתניהו

אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות 12, בשיחה עם גורי אלפי סיפר על המורכבות באיזון בחברת החדשות ועל הביקורת שתמיד תתקבל משני צידי המפה הפוליטית. וייס סיפר כיצד בפגישותיו עם ראש הממשלה בחודשים האחרונים, אמר לו וייס בתגובה לביקורת: "גיא פלג הוא בין האחראים לכך שנתניהו הוא ראש הממשלה. החשיפות שלו בפרשות שולה זקן ואולמרט הביאו בסופו של דבר להתפטרותו וסלילת דרכו של נתניהו".

עוד ציין וייס שבחברת החדשות עוסקים כבר שנים בחשיבה ופיתוח אתר החדשות הייחודי, והסביר שבשבועות הקרובים הוא ייחנך וישים בפרונט את העיתונאים והכתבים המוכרים של חדשות 12, יחד עם ריבוי פלטפורמות שיכיל האתר – דוגמת סטרימינג והתראות מטוויטר של הכתבים המובילים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב: עידן רייכל השכיל לשווק את יצירתו באמצעות נכסים דיגיטליים ושיתופי פעולה

במושב משותף, מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב, אירח את עידן רייכל לשיחה קלילה אחד על אחד. בין היתר דיברנו השניים על זכייתו של רייכל בתואר "הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב בישראל בשנת 2019", עם 28 מיליון צפיות לקליפ "שבת אחים ואחיות". מסקנתו של רגב הייתה כי מלבד היותו של רייכל אמן ומוזיקאי משובח ואהוב, רייכל פעל בצורה שיווקית מוצלחת. שיתופי הפעולה שיצר, שימוש הנכון בנכסים הדיגיטליים, יצירתיות והופעות ברחבי העולם הובילו לכך שהפך במשך שנים לאחד האומנים המצליחים בישראל.

איש השיווק של השנה: מתי כוכבי יזם "הסטורי של אווה"

במהלך הכנס הוכרז איש השיווק של השנה, מתי כוכבי, היזם שהוביל את פרויקט "הסטורי של אווה". המיזם זכה להצלחה מסחררת ותרם להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים. "החברות שלי מכרו במיליוני שקלים, ובסוף קיבלתי פרס על 'הסטורי של אווה'" אמר כוכבי עם זכייתו.

מנכ"לית איגוד השיווק, תלמה בירו: מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לשלם מחיר אישי

לדברי תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, "צמיחה היא הצלחה, חדשנות, השפעה, הישגים – וזה מה שחשוב בעולם השיווק. מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לקחת סיכונים ולשלם מחיר אישי. הם לא נרתעים ומביאים בסופו של דבר להתפתחות הארגון והכלכלה".

דוברים נוספים שהשתתפו בכנס: ד"ר לירז מרגלית חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, קרן לייזרוביץ סמנכ"ל השיווק והחדשנות ב"בזק", ישי מנדיל סמנכ"ל שיווק ביוניליוור, אסף אזולאי סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים, גלי שבד, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בכלל ביטוח ופיננסים, עופר לוי סמנכ"ל שיווק ומסחר בסופר-פארם ומייסא בלוט שמשום מנהלת כספים לפעילות ירדן בחברת תפרון.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נטע לבנון 28/01/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    פרוייקט שהצליח להמחיש בצורה עוצמתית לבנות שלי את מה שהן לומדות בבית הספר.
  • 2.
    רונן שוורץ 27/01/2020 18:15
    הגב לתגובה זו
    מתי כוכבי הצליח להביא את השואה למודעות של הדור הצעיר בצורה הכי מודרנית שיש
  • 1.
    חיים 22/01/2020 19:50
    הגב לתגובה זו
    7אט6ואאיא
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.