כנס איגוד השיווק - אתמול
צילום: שאולי לנדנר

איש השנה בכנס איגוד השיווק הישראלי - מתי כוכבי

בכנס שנערך אתמול בהנחיית גורי אלפי, בכירי שיווק מהארץ והעולם ניסו לפצח איך פרסום יצירתי מנצח מכירות נמוכות, כיצד אודיו יכול להפוך לכלי שיווקי אסטרטגי ומדוע שיתופי פעולה הם המפתח לניהול נכסים דיגיטליים
עינת שחק | (3)

כנס השיווק השנתי מטעם איגוד השיווק הישראלי נערך אמש (יום ג') בגני התערוכה בהנחייתו של גורי אלפי. נושא הכנס השנה עמד בסימן "צמיחה" וסקר את החידושים והאסטרטגיות בעולם השיווק, היחסים של הענף עם תחומים נוספים במשק וכן כיצד עמידה בקצב השינויים בעולם היא הכרחית לחברות מסחריות להשיג קהלים חדשים.

בכנס נכחו בכירי עולם השיווק בישראל, בהם עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, אייל דרור, מנכ"ל שטראוס, ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, ועוד. על הדוברים בכנס נמנו חוקר הכלכלה ההתנהגותית, פרופסור דן אריאלי, נשיא דומינוס פיצה ארה"ב, ראסל ווינר, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית, מארקו ברטוצי, מנכ"ל החדשות 12, אבי וייס, מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, והמוזיקאי עידן רייכל. המסקנות המרכזיות שעלו מהכנס:

פרופסור דן אריאלי: תפקידו של עולם השיווק להבין, לנתח ולהתאים את הצרכים למציאות הכלכלית

חוקר הכלכלה ההתנהגותית, טען כי "אנשי השיווק צריכים לחשוב על העדפות הצרכן ומחשבותיהם. אם כולנו היו מבינים מה אנשים רוצים – העולם היה משתפר. יש הרבה דברים בעולם שאנו יודעים שיש בהם פער בין ההתנהגות הרצויה למה שאנחנו עושים בפועל. תפקידו של עולם השיווק הוא להבין ולנתח את הצרכים ולהתאימם למציאות הכלכלית".

נשיא דומינוס פיצה ארה"ב: הצמיחה של דומינוס – הודות לשקיפות ושיווק יצירתי

נשיא דומינוס פיצה ארה"ב ראסל ווינר שהיה אורח הכבוד מחו"ל, סיפר על המהפכה שעברה דומינוס פיצה מחברה עם ביקורות ומכירות נמוכות ב-2008, לחברת הפיצות הגדולה והמובילה בארה"ב. לדבריו, צמיחה הנרחבת של דומינוס בעולם התרחשה הודות לשקיפות, תקשור מסיבי, ויצירתיות בשיווק.

סגן נשיא ספוטיפיי העולמית: אודיו הוא כלי שיווקי משמעותי הפותח דלת למיליוני משתמשים

מארקו ברטוצי, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית וראש חטיבת המכירות, הסביר כיצד אודיו יכול להוות כלי שיווקי משמעותי בידי חברות שישכילו להגיע באמצעותו למיליוני המשתמשים, והסביר כי מנועי הצמיחה העיקריים בעולם הסטרימינג הם גישה נוחה למשתמש, תוכן ופרסונלזיציה.

אבי וייס, מנכ"ל החדשות 12: החשיפות של גיא פלג סללו את הדרך לנתניהו

אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות 12, בשיחה עם גורי אלפי סיפר על המורכבות באיזון בחברת החדשות ועל הביקורת שתמיד תתקבל משני צידי המפה הפוליטית. וייס סיפר כיצד בפגישותיו עם ראש הממשלה בחודשים האחרונים, אמר לו וייס בתגובה לביקורת: "גיא פלג הוא בין האחראים לכך שנתניהו הוא ראש הממשלה. החשיפות שלו בפרשות שולה זקן ואולמרט הביאו בסופו של דבר להתפטרותו וסלילת דרכו של נתניהו".

עוד ציין וייס שבחברת החדשות עוסקים כבר שנים בחשיבה ופיתוח אתר החדשות הייחודי, והסביר שבשבועות הקרובים הוא ייחנך וישים בפרונט את העיתונאים והכתבים המוכרים של חדשות 12, יחד עם ריבוי פלטפורמות שיכיל האתר – דוגמת סטרימינג והתראות מטוויטר של הכתבים המובילים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב: עידן רייכל השכיל לשווק את יצירתו באמצעות נכסים דיגיטליים ושיתופי פעולה

במושב משותף, מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב, אירח את עידן רייכל לשיחה קלילה אחד על אחד. בין היתר דיברנו השניים על זכייתו של רייכל בתואר "הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב בישראל בשנת 2019", עם 28 מיליון צפיות לקליפ "שבת אחים ואחיות". מסקנתו של רגב הייתה כי מלבד היותו של רייכל אמן ומוזיקאי משובח ואהוב, רייכל פעל בצורה שיווקית מוצלחת. שיתופי הפעולה שיצר, שימוש הנכון בנכסים הדיגיטליים, יצירתיות והופעות ברחבי העולם הובילו לכך שהפך במשך שנים לאחד האומנים המצליחים בישראל.

איש השיווק של השנה: מתי כוכבי יזם "הסטורי של אווה"

במהלך הכנס הוכרז איש השיווק של השנה, מתי כוכבי, היזם שהוביל את פרויקט "הסטורי של אווה". המיזם זכה להצלחה מסחררת ותרם להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים. "החברות שלי מכרו במיליוני שקלים, ובסוף קיבלתי פרס על 'הסטורי של אווה'" אמר כוכבי עם זכייתו.

מנכ"לית איגוד השיווק, תלמה בירו: מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לשלם מחיר אישי

לדברי תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, "צמיחה היא הצלחה, חדשנות, השפעה, הישגים – וזה מה שחשוב בעולם השיווק. מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לקחת סיכונים ולשלם מחיר אישי. הם לא נרתעים ומביאים בסופו של דבר להתפתחות הארגון והכלכלה".

דוברים נוספים שהשתתפו בכנס: ד"ר לירז מרגלית חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, קרן לייזרוביץ סמנכ"ל השיווק והחדשנות ב"בזק", ישי מנדיל סמנכ"ל שיווק ביוניליוור, אסף אזולאי סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים, גלי שבד, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בכלל ביטוח ופיננסים, עופר לוי סמנכ"ל שיווק ומסחר בסופר-פארם ומייסא בלוט שמשום מנהלת כספים לפעילות ירדן בחברת תפרון.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נטע לבנון 28/01/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    פרוייקט שהצליח להמחיש בצורה עוצמתית לבנות שלי את מה שהן לומדות בבית הספר.
  • 2.
    רונן שוורץ 27/01/2020 18:15
    הגב לתגובה זו
    מתי כוכבי הצליח להביא את השואה למודעות של הדור הצעיר בצורה הכי מודרנית שיש
  • 1.
    חיים 22/01/2020 19:50
    הגב לתגובה זו
    7אט6ואאיא
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.