כנס איגוד השיווק - אתמול
צילום: שאולי לנדנר

איש השנה בכנס איגוד השיווק הישראלי - מתי כוכבי

בכנס שנערך אתמול בהנחיית גורי אלפי, בכירי שיווק מהארץ והעולם ניסו לפצח איך פרסום יצירתי מנצח מכירות נמוכות, כיצד אודיו יכול להפוך לכלי שיווקי אסטרטגי ומדוע שיתופי פעולה הם המפתח לניהול נכסים דיגיטליים
עינת שחק | (3)

כנס השיווק השנתי מטעם איגוד השיווק הישראלי נערך אמש (יום ג') בגני התערוכה בהנחייתו של גורי אלפי. נושא הכנס השנה עמד בסימן "צמיחה" וסקר את החידושים והאסטרטגיות בעולם השיווק, היחסים של הענף עם תחומים נוספים במשק וכן כיצד עמידה בקצב השינויים בעולם היא הכרחית לחברות מסחריות להשיג קהלים חדשים.

בכנס נכחו בכירי עולם השיווק בישראל, בהם עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, אייל דרור, מנכ"ל שטראוס, ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, ועוד. על הדוברים בכנס נמנו חוקר הכלכלה ההתנהגותית, פרופסור דן אריאלי, נשיא דומינוס פיצה ארה"ב, ראסל ווינר, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית, מארקו ברטוצי, מנכ"ל החדשות 12, אבי וייס, מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, והמוזיקאי עידן רייכל. המסקנות המרכזיות שעלו מהכנס:

פרופסור דן אריאלי: תפקידו של עולם השיווק להבין, לנתח ולהתאים את הצרכים למציאות הכלכלית

חוקר הכלכלה ההתנהגותית, טען כי "אנשי השיווק צריכים לחשוב על העדפות הצרכן ומחשבותיהם. אם כולנו היו מבינים מה אנשים רוצים – העולם היה משתפר. יש הרבה דברים בעולם שאנו יודעים שיש בהם פער בין ההתנהגות הרצויה למה שאנחנו עושים בפועל. תפקידו של עולם השיווק הוא להבין ולנתח את הצרכים ולהתאימם למציאות הכלכלית".

נשיא דומינוס פיצה ארה"ב: הצמיחה של דומינוס – הודות לשקיפות ושיווק יצירתי

נשיא דומינוס פיצה ארה"ב ראסל ווינר שהיה אורח הכבוד מחו"ל, סיפר על המהפכה שעברה דומינוס פיצה מחברה עם ביקורות ומכירות נמוכות ב-2008, לחברת הפיצות הגדולה והמובילה בארה"ב. לדבריו, צמיחה הנרחבת של דומינוס בעולם התרחשה הודות לשקיפות, תקשור מסיבי, ויצירתיות בשיווק.

סגן נשיא ספוטיפיי העולמית: אודיו הוא כלי שיווקי משמעותי הפותח דלת למיליוני משתמשים

מארקו ברטוצי, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית וראש חטיבת המכירות, הסביר כיצד אודיו יכול להוות כלי שיווקי משמעותי בידי חברות שישכילו להגיע באמצעותו למיליוני המשתמשים, והסביר כי מנועי הצמיחה העיקריים בעולם הסטרימינג הם גישה נוחה למשתמש, תוכן ופרסונלזיציה.

אבי וייס, מנכ"ל החדשות 12: החשיפות של גיא פלג סללו את הדרך לנתניהו

אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות 12, בשיחה עם גורי אלפי סיפר על המורכבות באיזון בחברת החדשות ועל הביקורת שתמיד תתקבל משני צידי המפה הפוליטית. וייס סיפר כיצד בפגישותיו עם ראש הממשלה בחודשים האחרונים, אמר לו וייס בתגובה לביקורת: "גיא פלג הוא בין האחראים לכך שנתניהו הוא ראש הממשלה. החשיפות שלו בפרשות שולה זקן ואולמרט הביאו בסופו של דבר להתפטרותו וסלילת דרכו של נתניהו".

עוד ציין וייס שבחברת החדשות עוסקים כבר שנים בחשיבה ופיתוח אתר החדשות הייחודי, והסביר שבשבועות הקרובים הוא ייחנך וישים בפרונט את העיתונאים והכתבים המוכרים של חדשות 12, יחד עם ריבוי פלטפורמות שיכיל האתר – דוגמת סטרימינג והתראות מטוויטר של הכתבים המובילים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב: עידן רייכל השכיל לשווק את יצירתו באמצעות נכסים דיגיטליים ושיתופי פעולה

במושב משותף, מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב, אירח את עידן רייכל לשיחה קלילה אחד על אחד. בין היתר דיברנו השניים על זכייתו של רייכל בתואר "הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב בישראל בשנת 2019", עם 28 מיליון צפיות לקליפ "שבת אחים ואחיות". מסקנתו של רגב הייתה כי מלבד היותו של רייכל אמן ומוזיקאי משובח ואהוב, רייכל פעל בצורה שיווקית מוצלחת. שיתופי הפעולה שיצר, שימוש הנכון בנכסים הדיגיטליים, יצירתיות והופעות ברחבי העולם הובילו לכך שהפך במשך שנים לאחד האומנים המצליחים בישראל.

איש השיווק של השנה: מתי כוכבי יזם "הסטורי של אווה"

במהלך הכנס הוכרז איש השיווק של השנה, מתי כוכבי, היזם שהוביל את פרויקט "הסטורי של אווה". המיזם זכה להצלחה מסחררת ותרם להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים. "החברות שלי מכרו במיליוני שקלים, ובסוף קיבלתי פרס על 'הסטורי של אווה'" אמר כוכבי עם זכייתו.

מנכ"לית איגוד השיווק, תלמה בירו: מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לשלם מחיר אישי

לדברי תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, "צמיחה היא הצלחה, חדשנות, השפעה, הישגים – וזה מה שחשוב בעולם השיווק. מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לקחת סיכונים ולשלם מחיר אישי. הם לא נרתעים ומביאים בסופו של דבר להתפתחות הארגון והכלכלה".

דוברים נוספים שהשתתפו בכנס: ד"ר לירז מרגלית חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, קרן לייזרוביץ סמנכ"ל השיווק והחדשנות ב"בזק", ישי מנדיל סמנכ"ל שיווק ביוניליוור, אסף אזולאי סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים, גלי שבד, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בכלל ביטוח ופיננסים, עופר לוי סמנכ"ל שיווק ומסחר בסופר-פארם ומייסא בלוט שמשום מנהלת כספים לפעילות ירדן בחברת תפרון.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נטע לבנון 28/01/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    פרוייקט שהצליח להמחיש בצורה עוצמתית לבנות שלי את מה שהן לומדות בבית הספר.
  • 2.
    רונן שוורץ 27/01/2020 18:15
    הגב לתגובה זו
    מתי כוכבי הצליח להביא את השואה למודעות של הדור הצעיר בצורה הכי מודרנית שיש
  • 1.
    חיים 22/01/2020 19:50
    הגב לתגובה זו
    7אט6ואאיא
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.