גוגל כרום: נפסיק את התמיכה בעוגיות מטעם צד שלישי
הצורך להגן על פרטיות הגולשים באינטרנט נמצא כבר כמה שנים בלב השיח החוקתי והכלכלי של מדינות המערב. מדובר, כמובן, במגמה חיובית מצדם של רוב האנשים החרדים לפרטיותם, אולם היא טומנת בחובה אתגרים לא פשוטים עבור מפרסמים ופרסומאים למיניהם: מבחינתם, ככל שחומת השמירה על הפרטיות ברשת פרוצה יותר, הדרך שלהם להגיע לקהלי יעד מדויקים פשוטה ויעילה יותר.
שיטתם, בין השאר, היא זריעת עוגיות (cookies בלעז, או קוקיות, על פי האקדמיה העברית ללשון) - בפשטות, כלי למעקב אחר תנועות גולשים ואיסוף מידע אודותם - בכל מנועי החיפוש הפופולריים, לרבות גוגל כרום.
כיום, גוגל כרום מאפשרת לצדדים שלישיים להתקין עוגיות על הדפדפן שלה בזמן שגולשים נכנסים באתרים שלהם (דרך גוגל כרום, כמובן). הצהרתה הנוכחית, לפיה בתוך שנתיים בהדרגה, היא תפסיק את התמיכה בקבצי עוגיות של צד שלישי, היא בשורה די מבהילה עבור תעשיית הפרסום הדיגיטלי. זאת, מאחר שעוגיות מהוות נתח די גדול מהעוגה של חלוקת המשאבים והקצאת התקציבים.
לטענת גוגל מדובר במהלך שנועד למנוע את הסיבוכים שנוצרו כתוצאה מהתקנת העוגיות, אבל ברור לכל שמאחורי ההצהרה הדרמטית נמצא עניין הפרטיות - הבטן הרכה, והפגיעה, של ענקיות האינטרנט. גוגל בסך הכל מנסה ליישר קו עם הרגולציה המתהווה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
