חזית חדשה לטראמפ: צרפת תטיל מס על גוגל ופייסבוק
חזית חדשה הולכת ומתפתחת במלחמת הסחר של ארצות הברית, בנוסף לזו הסינית: קדריק או, השר הצרפתי לענייני דיגיטל, בעצה אחת עם הנשיא עמנואל קמרון, הודיע שהוא לא מתכוון להיכנע לממשל טראמפ ולסגת מכוונתו להטיל מס חדש על רווחיהן של ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות כמו גוגל, פייסבוק, אמזון ואפל. בתגובה, ארצות הברית הכריזה שאם וכאשר זה ייקרה, היא תשיב למהלך בהטלת מס משלה על סחורה צרפתית, בשיעור של עד 100%.
הכוונה של וושינגטון היא בין השאר למוצרים צרפתיים כמו שמפניה, גבינה, מוצרי טקסטיל וכלי מטבח, מה שעשוי לגרום לנזק עצום של 2.4 מיליארד דולר לכלכלה הצרפתית. זאת, כאמור, בתגובה לפגיעה הצפויה בחברות הענק האמריקאיות שפועלת בצרפת כתוצאה מהטלת המס החדש.
החלטתה הסופית של ארצות הברית בנוגע לגובה המס שיוטל על הסחורות הצרפתיות צפויה להתקבל כבר במהלך השבועות הקרובים. מה שלא ממש מרתיע את השר או. האחרון הצהיר השבוע בריאיון לגארדיאן כי "הטלת המס על חברות הענק תתרחש בוודאות" וכי "צעדים שתנקט ארצות הברית בתגובה יהיו רעים לשני הצדדים". בנוסף, הזהיר או שמהלך כזה של ארצות הברית עשוי להוביל לתגובה של האיחוד האירופי.
אם ההחלטה הצרפתית תעבור כמותכנן, צרפת תהיה הכלכלה הראשונה בעולם שמטילה מס על ענקיות אינטרנט, כששיעור המס המדובר כעת עומד על 3% מהרווח השנתי של כל חברה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כרגע, כפי שהבהיר השבוע גם הנשיא מקרון בתגובה לקרב המתפתח בין המעצמות, המצב מאפשר לחברות הענק לגרוף רווחים עצומים במדינות שבהן שיעור המס נמוך, כמו למשל אירלנד ולוקסנבורג, בלי קשר למקום שממנו מגיעות ההכנסות שלהן. טראמפ, מנגד, איים בתגובה, ומקרון ענה לו שהטלת המס המתוכננת לא תכוון אך ורק לחברות אמריקאיות.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
