דונאלד טראמפ ועמנואל מקרון
צילום: WHITE HOUSE

חזית חדשה לטראמפ: צרפת תטיל מס על גוגל ופייסבוק

צרפת מתכננת להטיל מס על ענקיות טכנולוגיה, הממשל האמריקאי בתגובה מאיים להשית מס בגובה של עד 100% על סחורה צרפתית. מלחמת סחר חדשה בפתח?
רועי בהריר-פרל |

חזית חדשה הולכת ומתפתחת במלחמת הסחר של ארצות הברית, בנוסף לזו הסינית: קדריק או, השר הצרפתי לענייני דיגיטל, בעצה אחת עם הנשיא עמנואל קמרון, הודיע שהוא לא מתכוון להיכנע לממשל טראמפ ולסגת מכוונתו להטיל מס חדש על רווחיהן של ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות כמו גוגל, פייסבוק, אמזון ואפל. בתגובה, ארצות הברית הכריזה שאם וכאשר זה ייקרה, היא תשיב למהלך בהטלת מס משלה על סחורה צרפתית, בשיעור של עד 100%.

הכוונה של וושינגטון היא בין השאר למוצרים צרפתיים כמו שמפניה, גבינה, מוצרי טקסטיל וכלי מטבח, מה שעשוי לגרום לנזק עצום של 2.4 מיליארד דולר לכלכלה הצרפתית. זאת, כאמור, בתגובה לפגיעה הצפויה בחברות הענק האמריקאיות שפועלת בצרפת כתוצאה מהטלת המס החדש.

החלטתה הסופית של ארצות הברית בנוגע לגובה המס שיוטל על הסחורות הצרפתיות צפויה להתקבל כבר במהלך השבועות הקרובים. מה שלא ממש מרתיע את השר או. האחרון הצהיר השבוע בריאיון לגארדיאן כי "הטלת המס על חברות הענק תתרחש בוודאות" וכי "צעדים שתנקט ארצות הברית בתגובה יהיו רעים לשני הצדדים". בנוסף, הזהיר או שמהלך כזה של ארצות הברית עשוי להוביל לתגובה של האיחוד האירופי.

אם ההחלטה הצרפתית תעבור כמותכנן, צרפת תהיה הכלכלה הראשונה בעולם שמטילה מס על ענקיות אינטרנט, כששיעור המס המדובר כעת עומד על 3% מהרווח השנתי של כל חברה.

כרגע, כפי שהבהיר השבוע גם הנשיא מקרון בתגובה לקרב המתפתח בין המעצמות, המצב מאפשר לחברות הענק לגרוף רווחים עצומים במדינות שבהן שיעור המס נמוך, כמו למשל אירלנד ולוקסנבורג, בלי קשר למקום שממנו מגיעות ההכנסות שלהן. טראמפ, מנגד, איים בתגובה, ומקרון ענה לו שהטלת המס המתוכננת לא תכוון אך ורק לחברות אמריקאיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.