שיווק לדור השלישי
צילום: Gerd Altmann from Pixabay

אוקיי בומר: "צרכנים בני 55 ומעלה מוציאים כפול ממילניאלים"

בני הדור השלישי נכנסים לעולמות הדיגיטל ועמם כוח קנייה עצום. איך משווקים ל-3 מיליון מבוגרים שיחיו כאן בעשורים הקרובים? כנס שהתקיים השבוע ניסה לפצח את הנוסחה   
אייס |

ביום ב' השבוע נערך כנס השיווק השנתי למבוגרים שקיים איגוד השיווק הישראלי בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הכנס התקיים בסימן "טרנספורמציה דיגיטלית" ועסק בסוגיה הבוערת של כניסת בני הדור שלישי לעולמות הדיגיטל, בדגש על פתרונות שיווק לאוכלוסייה זו. 

בכנס הרצו תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי; רועי קורן ואריק סופר, מנכ"לים משותפים בחברת SENIORMARKET, המתמחה בשיווק לאוכלוסייה מבוגרת; אלעד גולדנברג, יועץ E-commerce ומי שניהל בעבר את הפעילות העסקית של eBAY בישראל; שרון שילוח, מנהלת פיתוח עסקי באתר מוטק'ה; אופיר דנה, מנכ"ל חברת DDSO; אהוד ספריאן, יו"ר הקרן לגמלאי המדינה; שרון דריקס, מנהלת סוגת תרבות ובידור בכאן 11; ונעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים.

"למעלה מ-1.3 מיליון מבוגרים מעל גיל 60 חיים כיום בישראל, כאשר בתוך 20 שנה יחיו בישראל מעל ל-3 מיליון אזרחים מבוגרים. הצרכן בן ה-55+ מוציא כפול מהצרכן בן דור המילניום. זהו כוח קנייה עצום שלא ממומש עד תום", הסבירו בכנס קורן וסופר מ-SENIORMARKET. "פלח השוק הגדל והולך של הקהלים המבוגרים מאופיין באוכלוסייה חזקה, טכנולוגית, דעתנית יותר מבעבר ובעלת צרכים, דרישות וציפיות אשר דומות לאוכלוסייה הכללית מחד ומאידך דורשות התאמה ודיוק של מוצרים ושירותים ייעודיים". 

לדבריהם, הצרכים החדשים של הקהלים המבוגרים, עצמאותם בקבלת החלטות רכישה ורצונם לשמר את איכות חייהם, מייצרים לא מעט הזדמנויות עסקיות. גופים המשכילים להקדים ולזהות זאת מגבשים בימים אלו שינויים והתאמות אסטרטגיות במגוון תחומים לרבות שיווק ומיתוג, הפצה, פיתוח מוצרים ושירותים, הרחבת קווי ייצור וניהול כוח עבודה. זאת, על מנת להיערך בדרך הטובה ביותר למגמות ולהזדמנויות הנוצרות כתוצאה מהתארכות תוחלת החיים והגידול הצפוי של קהלים מבוגרים.

עדות לעליית פלח שוק זה ניתן למצוא גם בעולמות המשפיענים, עם נוכחות גבוהה יותר ברשתות החברתיות של דמויות מובילות דוגמת ציפי שביט, ומעבר לים השחקנית דיאן קיטון אשר כבשה את האינסטגרם עם 1.3 מיליון עוקבים. על פי כל ההערכות, מגמה זו רק תלך ותגבר ככל שהחברות יידעו להתייחס אל משפיענים אלה כפרזנטורים רלוונטיים לקהל הבוגר. 

שרון שילוח, מנהלת פיתוח עסקי באתר מוטק'ה, המליצה לאנשי השיווק לפתח מערכות יחסים עם הקהל המבוגר המבוססות על שקיפות, העצמה וכבוד הדדי והדגימה כיצד לשלב בין פעילות און-ליין לאוף ליין על מנת ליצור מחויבות ונאמנות לאורך זמן.

אלעד גולדנברג, כאמור יועץ E-commerce  ובעברו מנהל הפעילות העסקית של eBAY ישראל, חלק עם הקהל  9  טיפים לשיווק למבוגרים בדיגיטל:

• יש להימנע מפונטים קטנים ולאפשר שינוי פונט

• יש לייצר כפתורי הנעה לפעילות בניגודיות צבעים חזקה

• להקפיד על תמיכה מלאה בטאבלטים, הנפוצים ביותר בקרב אוכלוסייה מבוגרת

• לשים לב לשימוש במילוי אוטומטי (אוטוקורקט)

• לייצר הזנה פשוטה של טפסים ומספרי טלפון לשמירת פרטים ורישום

• להנגיש הסבר אודות השימוש בפרטים האישיים של הלקוח

• לייצר תוכן פשוט ונגיש, עם חיזוק באמצעות עדויות של לקוחות דומים

• לאפשר מערך תמיכה טלפונית

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.