אוקיי בומר: "צרכנים בני 55 ומעלה מוציאים כפול ממילניאלים"

בני הדור השלישי נכנסים לעולמות הדיגיטל ועמם כוח קנייה עצום. איך משווקים ל-3 מיליון מבוגרים שיחיו כאן בעשורים הקרובים? כנס שהתקיים השבוע ניסה לפצח את הנוסחה   
אייס |

ביום ב' השבוע נערך כנס השיווק השנתי למבוגרים שקיים איגוד השיווק הישראלי בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הכנס התקיים בסימן "טרנספורמציה דיגיטלית" ועסק בסוגיה הבוערת של כניסת בני הדור שלישי לעולמות הדיגיטל, בדגש על פתרונות שיווק לאוכלוסייה זו. 

בכנס הרצו תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי; רועי קורן ואריק סופר, מנכ"לים משותפים בחברת SENIORMARKET, המתמחה בשיווק לאוכלוסייה מבוגרת; אלעד גולדנברג, יועץ E-commerce ומי שניהל בעבר את הפעילות העסקית של eBAY בישראל; שרון שילוח, מנהלת פיתוח עסקי באתר מוטק'ה; אופיר דנה, מנכ"ל חברת DDSO; אהוד ספריאן, יו"ר הקרן לגמלאי המדינה; שרון דריקס, מנהלת סוגת תרבות ובידור בכאן 11; ונעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים.

"למעלה מ-1.3 מיליון מבוגרים מעל גיל 60 חיים כיום בישראל, כאשר בתוך 20 שנה יחיו בישראל מעל ל-3 מיליון אזרחים מבוגרים. הצרכן בן ה-55+ מוציא כפול מהצרכן בן דור המילניום. זהו כוח קנייה עצום שלא ממומש עד תום", הסבירו בכנס קורן וסופר מ-SENIORMARKET. "פלח השוק הגדל והולך של הקהלים המבוגרים מאופיין באוכלוסייה חזקה, טכנולוגית, דעתנית יותר מבעבר ובעלת צרכים, דרישות וציפיות אשר דומות לאוכלוסייה הכללית מחד ומאידך דורשות התאמה ודיוק של מוצרים ושירותים ייעודיים". 

לדבריהם, הצרכים החדשים של הקהלים המבוגרים, עצמאותם בקבלת החלטות רכישה ורצונם לשמר את איכות חייהם, מייצרים לא מעט הזדמנויות עסקיות. גופים המשכילים להקדים ולזהות זאת מגבשים בימים אלו שינויים והתאמות אסטרטגיות במגוון תחומים לרבות שיווק ומיתוג, הפצה, פיתוח מוצרים ושירותים, הרחבת קווי ייצור וניהול כוח עבודה. זאת, על מנת להיערך בדרך הטובה ביותר למגמות ולהזדמנויות הנוצרות כתוצאה מהתארכות תוחלת החיים והגידול הצפוי של קהלים מבוגרים.

עדות לעליית פלח שוק זה ניתן למצוא גם בעולמות המשפיענים, עם נוכחות גבוהה יותר ברשתות החברתיות של דמויות מובילות דוגמת ציפי שביט, ומעבר לים השחקנית דיאן קיטון אשר כבשה את האינסטגרם עם 1.3 מיליון עוקבים. על פי כל ההערכות, מגמה זו רק תלך ותגבר ככל שהחברות יידעו להתייחס אל משפיענים אלה כפרזנטורים רלוונטיים לקהל הבוגר. 

שרון שילוח, מנהלת פיתוח עסקי באתר מוטק'ה, המליצה לאנשי השיווק לפתח מערכות יחסים עם הקהל המבוגר המבוססות על שקיפות, העצמה וכבוד הדדי והדגימה כיצד לשלב בין פעילות און-ליין לאוף ליין על מנת ליצור מחויבות ונאמנות לאורך זמן.

אלעד גולדנברג, כאמור יועץ E-commerce  ובעברו מנהל הפעילות העסקית של eBAY ישראל, חלק עם הקהל  9  טיפים לשיווק למבוגרים בדיגיטל:

• יש להימנע מפונטים קטנים ולאפשר שינוי פונט

• יש לייצר כפתורי הנעה לפעילות בניגודיות צבעים חזקה

• להקפיד על תמיכה מלאה בטאבלטים, הנפוצים ביותר בקרב אוכלוסייה מבוגרת

• לשים לב לשימוש במילוי אוטומטי (אוטוקורקט)

• לייצר הזנה פשוטה של טפסים ומספרי טלפון לשמירת פרטים ורישום

• להנגיש הסבר אודות השימוש בפרטים האישיים של הלקוח

• לייצר תוכן פשוט ונגיש, עם חיזוק באמצעות עדויות של לקוחות דומים

• לאפשר מערך תמיכה טלפונית

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.