אוקיי בומר: "צרכנים בני 55 ומעלה מוציאים כפול ממילניאלים"
ביום ב' השבוע נערך כנס השיווק השנתי למבוגרים שקיים איגוד השיווק הישראלי בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הכנס התקיים בסימן "טרנספורמציה דיגיטלית" ועסק בסוגיה הבוערת של כניסת בני הדור שלישי לעולמות הדיגיטל, בדגש על פתרונות שיווק לאוכלוסייה זו.
בכנס הרצו תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי; רועי קורן ואריק סופר, מנכ"לים משותפים בחברת SENIORMARKET, המתמחה בשיווק לאוכלוסייה מבוגרת; אלעד גולדנברג, יועץ E-commerce ומי שניהל בעבר את הפעילות העסקית של eBAY בישראל; שרון שילוח, מנהלת פיתוח עסקי באתר מוטק'ה; אופיר דנה, מנכ"ל חברת DDSO; אהוד ספריאן, יו"ר הקרן לגמלאי המדינה; שרון דריקס, מנהלת סוגת תרבות ובידור בכאן 11; ונעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים.
"למעלה מ-1.3 מיליון מבוגרים מעל גיל 60 חיים כיום בישראל, כאשר בתוך 20 שנה יחיו בישראל מעל ל-3 מיליון אזרחים מבוגרים. הצרכן בן ה-55+ מוציא כפול מהצרכן בן דור המילניום. זהו כוח קנייה עצום שלא ממומש עד תום", הסבירו בכנס קורן וסופר מ-SENIORMARKET. "פלח השוק הגדל והולך של הקהלים המבוגרים מאופיין באוכלוסייה חזקה, טכנולוגית, דעתנית יותר מבעבר ובעלת צרכים, דרישות וציפיות אשר דומות לאוכלוסייה הכללית מחד ומאידך דורשות התאמה ודיוק של מוצרים ושירותים ייעודיים".
לדבריהם, הצרכים החדשים של הקהלים המבוגרים, עצמאותם בקבלת החלטות רכישה ורצונם לשמר את איכות חייהם, מייצרים לא מעט הזדמנויות עסקיות. גופים המשכילים להקדים ולזהות זאת מגבשים בימים אלו שינויים והתאמות אסטרטגיות במגוון תחומים לרבות שיווק ומיתוג, הפצה, פיתוח מוצרים ושירותים, הרחבת קווי ייצור וניהול כוח עבודה. זאת, על מנת להיערך בדרך הטובה ביותר למגמות ולהזדמנויות הנוצרות כתוצאה מהתארכות תוחלת החיים והגידול הצפוי של קהלים מבוגרים.
עדות לעליית פלח שוק זה ניתן למצוא גם בעולמות המשפיענים, עם נוכחות גבוהה יותר ברשתות החברתיות של דמויות מובילות דוגמת ציפי שביט, ומעבר לים השחקנית דיאן קיטון אשר כבשה את האינסטגרם עם 1.3 מיליון עוקבים. על פי כל ההערכות, מגמה זו רק תלך ותגבר ככל שהחברות יידעו להתייחס אל משפיענים אלה כפרזנטורים רלוונטיים לקהל הבוגר.
שרון שילוח, מנהלת פיתוח עסקי באתר מוטק'ה, המליצה לאנשי השיווק לפתח מערכות יחסים עם הקהל המבוגר המבוססות על שקיפות, העצמה וכבוד הדדי והדגימה כיצד לשלב בין פעילות און-ליין לאוף ליין על מנת ליצור מחויבות ונאמנות לאורך זמן.
אלעד גולדנברג, כאמור יועץ E-commerce ובעברו מנהל הפעילות העסקית של eBAY ישראל, חלק עם הקהל 9 טיפים לשיווק למבוגרים בדיגיטל:
• יש להימנע מפונטים קטנים ולאפשר שינוי פונט
• יש לייצר כפתורי הנעה לפעילות בניגודיות צבעים חזקה
• להקפיד על תמיכה מלאה בטאבלטים, הנפוצים ביותר בקרב אוכלוסייה מבוגרת
• לשים לב לשימוש במילוי אוטומטי (אוטוקורקט)
• לייצר הזנה פשוטה של טפסים ומספרי טלפון לשמירת פרטים ורישום
• להנגיש הסבר אודות השימוש בפרטים האישיים של הלקוח
• לייצר תוכן פשוט ונגיש, עם חיזוק באמצעות עדויות של לקוחות דומים
• לאפשר מערך תמיכה טלפונית
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
