הספינים, המקורות ונקודת המפנה: חן זנדר על פרשת איה נאפה

אחת הכתבות ששלחה -בעבודה אינטנסיבית בקפריסין, כאשר עדיין רוב העבודה היא מול עורכי הדין ובני המשפחות הישראליות, הרגשת לחץ עלייך מבחינת דרך הסיקור? "ממש לא. אתה רואה משפחות שבורות ומרוסקות, ואתה יודע שבסופו של דבר יכול להיות שהבן שלהם פשע. זו אופציה שצריך לקחת בחשבון. כיוון שאני לא נפגשת עם החשודים, אני בקשר עם בני המשפחות שלהם שמתראים איתם פעמיים ביום, ושומעת מהם מה אומרים הילדים שלהם... כשאתה מנסה לאפיין את הילד (הנער העצור, א"כ), אתה נותן את מה שההורים מספרים - ולא תמיד זה מדויק - כדי להבין במי מדובר, עם מי הם היו בקשרים, וזו אינפורמציה שרק ההורים והחברים יכולים לתת". -היו ניסיונות לספינים על חשבונך? "כל הזמן יש ניסיון להפיץ מידע שהוא לא מאומת, כמו למשל אותה שמועה שהיא כבר התלוננה בעבר על אונס שעברה. גם השיח הזה שמציג חשודים כבני טובים, אותן מילים יפות על אותם בני נוער, זה כל הזמן היה קיים. דבר ראשון שדורון הרמן לימד אותי הוא לסנן, לא כל דבר מכניסים ועם זה צריך ללכת, כי אם לא אסנן, אני יכולה להיכשל מאד בקלות". ביום חמישי בעבר פורסם בגלובס על כי בין עורך דינם של כמה מהחשודים, עו"ד ניר יסלוביץ לבין מערכת חדשות 13, עבר חתול שחור בעקבות ציוץ של עמרי מניב שהיה לדברי עורך הדין מסולף. "הניסיון להציג אותי כמי שמתכוון לטנף על המתלוננת ולהדליף על הרגליה המיניים או כל שטות אחרת שכתב אותו כתב - הם שקר מוחלט", כתב יסלוביץ במכתבו למנכ"ל רשת 13 יוסי ורשבסקי והמנכ"ל הזמני של חדשות 13 ישראל טוויטו. "מדובר בדיבה מהסוג הנמוך והמכוער ביותר מצד כתב שנשלח על ידי ערוץ 13, שלאורך כל שהותו באי נהג בחוסר מקצועיות בלשון המעטה". בעקבות כך, הודיע יסלוביץ כי כל פנייה של כתבי חדשות 13 אליו, תעשה דרך יועץ התקשורת מולי ארי, וכי הוא שוקל לתבוע דיבה את חדשות 13. זנדר מספרת כי העבודה מול עו"ד יסלוביץ הייתה ישירה ותקינה, וכי לא חשה במשהו שאינו קשורה, למרות התחושות הקשות שלו לכאורה על חדשות 13. -ועכשיו, הם כבר לא חשודים ושוחררו ממעצר. יש תובנה על הפרשה הזאת? "היו 7 חשודים בחדר, לא כולם כנראה נגעו בה, אבל לכל אחד היה איזשהו תפקיד באירוע. אז אולי הם נוקו מחשד פלילי, אבל ברמה המוסרית זה אירוע שלא מביא כבוד לא להם ולא לנו. אני מבינה את המשפחות ששמחות שילדיהם חוזרים, אבל זו לא פרשה שצריך להיות גאים בה".החשד לאונס קבוצתי בקפריסין | חברה ישראלית תסייע בשחזור הסרטונים שנמחקו מהטלפונים הניידים של החשודים, כך עולה ממידע שהגיע לידי חדשות 13 • חן זנדר שליחת חדשות 13 לקפריסין pic.twitter.com/FE8pxq0JnJ
— חדשות 13 (@newsisrael13) 24 ביולי 2019
- 2.אלה 29/07/2019 09:48הגב לתגובה זוקשה... מזדהה עם המסקנה של הכתבת החדשה: זו פרשה מגעילה עם "גיבורים" מגעילים.
- 1.דורון רז 29/07/2019 00:48הגב לתגובה זוב"ממתינים לבואם" - ה"ב" רפויה. לא דגושה!!

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.