בר רפאלי קרולינה למקה
צילום: אייל נבו
פרסום ראשון

תקציב הפרסום של 'קרולינה למקה' עובר למקאן תל אביב

חודשיים לאחר הפרידה מראובני פרידן, התקציב שיעמוד על כ-12 מיליון שקלים, עובר למקאן. התחרות העיקרית תהיה מול אופטיקנה שאת הקמפיין שלה מוביל הזמר עומר אדם
משה בנימין | (8)

חודשיים לאחר שתקציב הפרסום של קרולינה למקה סיים את דרכו במשרד הפרסום ראובני פרידן, כחלק מסיום ההתקשרות ארוכת השנים עם קבוצת קסטרו, מותג המשקפיים של בר רפאלי וקבוצת הודיס מוצא תחנה חדשה במשרד הפרסום מקאן תל אביב - כך נודע לאייס.

בשבועות האחרונים ניהלה קרולינה למקה, בראשות סמנכ"ל השיווק אורן בר גיל, מכרז שבו השתתפו בנוסף למקאן 2 משרדים נוספים. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב מותג המשקפיים עמד ב-2018 על כ-30 מיליון שקלים במחירי מחירון. בפועל צפוי התקציב לעמוד על כ-12 מיליון שקל בפועל. תמהיל המדיה של החברה כולל פעילות ערה בקטגוריית שילוט החוצות - החלטה מובנת כשהפרזנטורית (ואחת מבעלות החברה) היא בר רפאלי. נתח הטלוויזיה עמד בשנה האחרונה על פחות משליש מהפעילות. 

לאייס נודע כי החשש הראשוני של הודיס - קרולינה למקה היה "להיבלע" בקבוצת מקאן הגדולה, אך לאחר היכרות עם אנשי המשרד, בר גיל, סמנכ"ל השיווק של הודיס, התרשם לטובה והחליט להעביר את התקציב לידיו. 

כזכור, בשנת 2017 השלימה קסטרו את רכישת מלוא המניות של קבוצת הודיס שכוללת את קרולינה למקה, אורבניקה, הודיס ואקססורייז לפי שווי של 350 מיליון שקל. קסטרו רכשה 26.4% מקבוצת הודיס תמורת 75 מיליון שקל במזומן, והקצאה של 266.5 אלף מניות של קסטרו. בשונה ממותג האופנה קסטרו שסיים את 2018 עם הפסד של 59 מיליון שקל, לעומת רווחים בשנים עברו, מותג המשקפיים היה נקודת האור עם רווח נקי של 16 מיליון שקלים. בספטמבר 2018 חתמה קרולינה למקה על חוזה ייצוג מתוקשר לשנתיים, עם אחת הסלבריטאיות המוכרות ביותר בעולם - קים קרדשיאן. במסגרת ההתקשרות קרדשיאן הפכה לשותפה בנתח של 10% מפעילות קרולינה למקה בארה"ב.

מבחינת הקו הקריאייטיבי של המותג, בר רפאלי צפויה להמשיך לשמש כפרזנטורית המותג ותוביל את הקמפיינים המרכזיים. תוספת הכח שרפאלי תקבל תהיה בדמותו של המגיש והיוצר אסי עזר שבעבר שיתף איתה פעולה עד לנתק מתוקשר בין שני הכוכבים, וכעת השניים יחזרו לעבוד יחד. מי שטיפל עד לאחרונה ב'קרולינה למקה', משרד הפרסום 'ראובני פרידן' כבר הספיק להתאושש מהפרידה עם קבלת תקציב הפרסום של אופטיקנה. התחרות של קרולינה מול המותג תכלול גם קרב פרזנטורים בפרופיל גבוה, מול עומר אדם שיוביל את הקמפיין של החברה שדרכה הוא משווק את מותג VERSO שלו. 

קטגוריית המשקפיים כוללת עוד את משרד הפרסום אברהם שמטפל בתקציב אירוקה ואופטיקה הלפרין שבשנה האחרונה מנהלת את פעילות הפרסום באופן עצמאי.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    חיים 06/08/2019 21:10
    הגב לתגובה זו
    את מי מעניין מי יקבל את הפירסום
  • 6.
    חיים 06/08/2019 20:21
    הגב לתגובה זו
    למה היא עדיין לא בכלא. את מי מעניין התקציב פירסום שלה ??????
  • 5.
    אופטיקאי לא מדופלם 14/07/2019 07:36
    הגב לתגובה זו
    תגידו אתם רציניים ?
  • 4.
    יוסי 11/07/2019 22:45
    הגב לתגובה זו
    זה להעביר את התקציב מהכיס הקטן של אילן שילוח לכיס הגדול של אילן שילוח
  • 3.
    הלפרין 11/07/2019 22:37
    הגב לתגובה זו
    אופטיקה הלפרין מעולם לא החזיקה במשרד פרסום. זה לא מהשנה האחרונה.
  • 2.
    בהצלחה לשני הצדדים (ל"ת)
    מחולל הקלישאות 11/07/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מי התמודד אתם יודעים? (ל"ת)
    אלבקוקרי 11/07/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
  • עוד התמודדו: נחמני צפריר וסימבול פרס (ל"ת)
    אלברט פירות 11/07/2019 20:24
    הגב לתגובה זו
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.