תחקיר עובדה בלאק קיוב
צילום: מסך: עובדה, קשת 12

עוד לפני שידור תחקיר עובדה: בלאק קיוב גוררת את קשת לתביעת ענק באנגליה

חברת המודיעין העסקי לא המתינה לשידור הערב ותגיש היום תביעה ב-15 מיליון ליש"ט נגד קשת ועובדה בשל התחקיר שפרטים ממנו זכו לחשיפה ביומיים האחרונים בתקשורת
אלכסנדר כץ | (2)

חברת המודיעין העסקי הישראלית בלאק קיוב, צפויה להגיש עוד היום (יום ה') תביעת ענק נגד מערכת עובדה, בשל התחקיר שישודר בערב (יום ה') בפרק סיום העונה של התכנית. לאייס נודע כי אתמול שלח פרקליטה של החברה, עו"ד רונן בוך מכתב למנכ"ל קשת, אבי ניר, מגישת התכנית אילנה דיין, העורך הראשי אייל גונן ועוד מספר אישים בהפקה, עם הודעה כי התביעה תוגש בבית המשפט הגבוה באנגליה, בסך של 15 מיליון ליש"ט (כ-70 מיליון שקל), וזאת בשל התחקיר הערב והפולואפים שפורסמו עוד טרם שידורו במספר עיתונים וכלי תקשורת.

 

בבלאק קיוב החליטו להגיש תביעה נגד עובדה ונגד קשת באנגליה משום שרוב פעילותה והכנסותיה – כך לטענתה – מתבצעת על ידי החברה האנגלית B.C Strategy UK Ltd. את התביעה באנגליה יגיש משרד עורכי הדין המקומי של ג’ורג’י אברהמס דוידסון.

 

ככל הידוע לא הגישה בבלאק קיוב בקשה בבית משפט ישראלי לצו מניעה נגד שידור התכנית, ככל הנראה משום שפרטי התחקיר כבר שוחררו החוצה והובאו לידיעת הציבור בכתבות שפורסמו כאמור ביומיים האחרונים, בין היתר באתר mako של קשת, ב-TheMarker ועוד.

 

בבלאק קיוב טוענים כי עובדה מנהלת את התחקיר נגדם כבר יותר משנתיים, והתחקיר עוסק במספר אירועים שקשורים לחברה – כפי שעולה מהפרומואים שמשודרים. אחד מכוכבי התחקיר הוא איש העסקים עידן עופר, שנטען כי שכר את שירותיה של החברה כדי לאסוף מידע – כולל מידע אישי מביך – על דמויות בכירות, וזאת במטרה לקעקע את ההחלטות נגד עופר. בבלאק קיוב הכחישו את הטענה הזאת, אבל עופר עצמו אישר כי התקשר עם החברה לזמן קצר.

 

לצד הטענות כי פרטים בתחקיר אינם נכונים ומדויקים, בחברת בלאק קיוב מתלוננים כי לא ניתנה להם הזמן המספיק כדי להגיב על תחקיר זה. בחברה אומרים כי 'עובדה' פנתה אליהם ביום ראשון השבוע והקציבה להם מספר שעות כדי להגיב לטענות על אירוע ספציפי מלפני כ-5 שנים, אולם גם לא העבירה בקשה להתייחסות לאירועים אחרים שאמורים להות מאוזכרים בתחקיר.

 

בחברה זועמים על כך שהתכנית העבירה לגופי תקשורת אחרים את עיקרי התחקיר נגדה, אותו מכנים אנשי בלאק קיוב כ"מכפיש וכוזב". עוד באותו יום הגיב עורך דינה של בלאק קיוב ומסר כי החברה שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את 'עובדה'. שלשום בשעות הערב המאוחרות, כך נודע לאייס, שלחה 'עובדה' מסמך ארוך לתגובה, הכולל כמעט 40 שאלות, וזמן קצר מדי להגיב עליהן לכאורה – כיממה וחצי.

 

בשורה התחתונה, בבלאק קיוב טוענים כי התחקיר משודר מטעמי רייטינג בלבד, אינו אתי ומציג עיתונות כוחנית ושלוחת רסן לכאורה. מבחירת קשת, מדובר ב"כאב ראש" גדול לנהל משפט יקר במדינה זרה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בלאק קיוב הוקמה בשנת 2010 על ידי דן זורלא ואבי ינוס והיא עוסקת באיסוף מודיעין עסקי, איסוף ראיות וייעוץ אסטרטגי במסגרת תביעות, בוררויות וסכסוכים משפטיים. החברה שעבדה לאורך השנים עם ממשלות וחברות גדולות, הצליחה לפעול כמעט תמיד מתחת לרדאר ובצורה שמאד הולמת את אופיה - חשאיות ודיסקרטיות. 

אולם שמה זכה לפרסום עולמי בעקבות תחקיר של מגזין הניו יורקר ב-2017 על המפיק ההוליוודי הארווי ויינסטין שכר את שירותיה של החברה כדי לגלות מי עמד מאחורי הקמפיין שהביא לנפילתו ולהסתבכותו בפלילים בשל הטענות לעבירות מין שביצע. לפני שנה הכחישה בלאק קיוב פרסומים כי ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שכר את שירותיה במטרה לאסוף מידע על בכירים בממשלו של ברק אובמה, קודמו בתפקיד.

 

בקשת בחרו לא להגיב לדברים. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה כיף הלוואי שקשת תתמוטט ואיתה יעופו כולם ותסגר התחנ (ל"ת)
    ורד 07/06/2019 22:47
    הגב לתגובה זו
  • TL 10/06/2019 18:05
    הגב לתגובה זו
    לפחות תחסך מטעם דיו ולגבי שאר הג'וקים, אין שנוא מאשר פנס מהיר באמצע החושך.....
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״