עוד לפני שידור תחקיר עובדה: בלאק קיוב גוררת את קשת לתביעת ענק באנגליה
חברת המודיעין העסקי הישראלית בלאק קיוב, צפויה להגיש עוד היום (יום ה') תביעת ענק נגד מערכת עובדה, בשל התחקיר שישודר בערב (יום ה') בפרק סיום העונה של התכנית. לאייס נודע כי אתמול שלח פרקליטה של החברה, עו"ד רונן בוך מכתב למנכ"ל קשת, אבי ניר, מגישת התכנית אילנה דיין, העורך הראשי אייל גונן ועוד מספר אישים בהפקה, עם הודעה כי התביעה תוגש בבית המשפט הגבוה באנגליה, בסך של 15 מיליון ליש"ט (כ-70 מיליון שקל), וזאת בשל התחקיר הערב והפולואפים שפורסמו עוד טרם שידורו במספר עיתונים וכלי תקשורת.
בבלאק קיוב החליטו להגיש תביעה נגד עובדה ונגד קשת באנגליה משום שרוב פעילותה והכנסותיה – כך לטענתה – מתבצעת על ידי החברה האנגלית B.C Strategy UK Ltd. את התביעה באנגליה יגיש משרד עורכי הדין המקומי של ג’ורג’י אברהמס דוידסון.
ככל הידוע לא הגישה בבלאק קיוב בקשה בבית משפט ישראלי לצו מניעה נגד שידור התכנית, ככל הנראה משום שפרטי התחקיר כבר שוחררו החוצה והובאו לידיעת הציבור בכתבות שפורסמו כאמור ביומיים האחרונים, בין היתר באתר mako של קשת, ב-TheMarker ועוד.
בבלאק קיוב טוענים כי עובדה מנהלת את התחקיר נגדם כבר יותר משנתיים, והתחקיר עוסק במספר אירועים שקשורים לחברה – כפי שעולה מהפרומואים שמשודרים. אחד מכוכבי התחקיר הוא איש העסקים עידן עופר, שנטען כי שכר את שירותיה של החברה כדי לאסוף מידע – כולל מידע אישי מביך – על דמויות בכירות, וזאת במטרה לקעקע את ההחלטות נגד עופר. בבלאק קיוב הכחישו את הטענה הזאת, אבל עופר עצמו אישר כי התקשר עם החברה לזמן קצר.
- מי לא ראה אתמול רוקדים עם כוכבים? על המונופול של קשת בשוק הטלוויזיה
- "משקיעים פרטיים מעדיפים AI וסייבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד הטענות כי פרטים בתחקיר אינם נכונים ומדויקים, בחברת בלאק קיוב מתלוננים כי לא ניתנה להם הזמן המספיק כדי להגיב על תחקיר זה. בחברה אומרים כי 'עובדה' פנתה אליהם ביום ראשון השבוע והקציבה להם מספר שעות כדי להגיב לטענות על אירוע ספציפי מלפני כ-5 שנים, אולם גם לא העבירה בקשה להתייחסות לאירועים אחרים שאמורים להות מאוזכרים בתחקיר.
בחברה זועמים על כך שהתכנית העבירה לגופי תקשורת אחרים את עיקרי התחקיר נגדה, אותו מכנים אנשי בלאק קיוב כ"מכפיש וכוזב". עוד באותו יום הגיב עורך דינה של בלאק קיוב ומסר כי החברה שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את 'עובדה'. שלשום בשעות הערב המאוחרות, כך נודע לאייס, שלחה 'עובדה' מסמך ארוך לתגובה, הכולל כמעט 40 שאלות, וזמן קצר מדי להגיב עליהן לכאורה – כיממה וחצי.
בשורה התחתונה, בבלאק קיוב טוענים כי התחקיר משודר מטעמי רייטינג בלבד, אינו אתי ומציג עיתונות כוחנית ושלוחת רסן לכאורה. מבחירת קשת, מדובר ב"כאב ראש" גדול לנהל משפט יקר במדינה זרה.
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
אולם שמה זכה לפרסום עולמי בעקבות תחקיר של מגזין הניו יורקר ב-2017 על המפיק ההוליוודי הארווי ויינסטין שכר את שירותיה של החברה כדי לגלות מי עמד מאחורי הקמפיין שהביא לנפילתו ולהסתבכותו בפלילים בשל הטענות לעבירות מין שביצע. לפני שנה הכחישה בלאק קיוב פרסומים כי ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שכר את שירותיה במטרה לאסוף מידע על בכירים בממשלו של ברק אובמה, קודמו בתפקיד.
בקשת בחרו לא להגיב לדברים.
- 1.איזה כיף הלוואי שקשת תתמוטט ואיתה יעופו כולם ותסגר התחנ (ל"ת)ורד 07/06/2019 22:47הגב לתגובה זו
- TL 10/06/2019 18:05הגב לתגובה זולפחות תחסך מטעם דיו ולגבי שאר הג'וקים, אין שנוא מאשר פנס מהיר באמצע החושך.....
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
