בר בקמפיין לסמים? "רצינו בום של לקוחות לפני האירוויזיון"
מדינת ישראל מפגרת אחרי העולם במגוון תחומים, אך בכל הקשור לצריכת קנאביס, עם או בלי לגליזציה מדובר בעניין שנמצא על סף הנורמה החברתית שצומחת מתוך הרחוב, עד שהפכה לעניין מקובל שכל מפלגה ניסתה לרכב עליו בבחירות האחרונות.
עם זאת הלגליזציה המלאה עדיין לא כאן ומכירת מריחואנה/וויד עדיין אינה חוקית, שלא לחולים בעלי מרשם, ובכל זאת, קמפיין חדש ששוטף את תל אביב בימים האחרונים מציג מודעות שמסבירות בעברית ובאנגלית כיצד רוכשים וויד בישראל, בכיכובה של לא אחרת מבר רפאלי, דוגמנית העל שנבחרה להנחות את האירוויזיון בישראל.
כל דבר שקשור בקמפיין מכירת הוויד אינו חוקי. מתליית המודעות על שטח ציבורי בתל אביב, עבור לתליית מודעות על גבי שלטי חוצות קיימים והסתרת מודעות מסחריות אחרות, שילובה של בר רפאלי ללא אישורה ומעל הכל קידום מכירת מריחואנה - מעשה פלילי חמור כשלעצמו על פי חוקי המדינה, ובמיוחד על רקע הפשיטה של משטרת ישראל על ספקי הקנאביס טלגראס וגל המעצרים בעקבותיה.
מאחורי המהלך כפי שמופיע גם על גבי שילוט החוצות עומדת המחתרת - ספקי קנאביס לצריכה פרטית שמוכרים את מרכולתם לאחר התקשרות עם הלקוחות באמצעים דיגיטליים ומשם לאספקה ידנית במשלוח. את הקמפיין עצמו הוציא לפועל אמן המכנה עצמו "שרדר" ולא מזדהה בשמו הפרטי. שרדר פועל תחת שם זה ב-3 השנים האחרונות בתחומי האמנות, בעיקר ברחוב וגם בגלריות, כמעין 'באנקסי' מחתרתי ישראלי.
- התוצאות החלשות של נטו גרמו לעדי עזרא לקבל מניות בשווי מצומק
- פעם שלישית בר רפאלי: תשמש שוב כפרזנטורית בקמפיין חדש ל-FEMINA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לאייס שנערך עימו באמצעות התכתבות בוואטסאפ, הוא מסביר, כי "הקשר עם המחתרת נוצר לפני כמעט שנה, כשעבדתי על אירוע נעילה לתערוכה שהצגתי, שהיה כולו סביב קנאביס וחיפשתי ספונסרים כדי לממן את האירוע". לדבריו, "זיהיתי את ההתפתחות של שוק הקנאביס והנחתי שבשלב כלשהוא, אחרי שהשוק יתאזן (בהתחלה היו מעט ספקים ודרישה גדולה) - הספקים השונים יצטרכו להשקיע בשיווק ופרסום ורציתי להיות הראשון שעושה את זה".
-אז אתה אומן שעובד על קו התפר גם כפרסומאי?
"עם הלקוחות המתאימים - כן"
-אתה מרגיש כמי שהקדים את זמנו עם המהלך הזה?
"בטח. אפילו מבחינה עולמית, לא מצאתי קמפיין חוצות בשום קליבר למותג קנאביס כי פשוט אסור, גם במדינות עם לגליזציה. בניתי את הקמפיין במשך כמה חודשים, הקריסה של טלגראס הכריחה אותי להזדרז כי זו באמת הייתה הזדמנות מצוינת".
על פי "שרדר" 'המחתרת' היא זו שהמציאה את שיטת מכירת הקנאביס באמצעות אפליקציות למסרים מידיים וטלגראס היא זו שחיקתה אותה, העתיקה את המודל והפכה עצמה למרקטפלייס גדול יותר. להערכתו, "רוב מוחלט של הספקים קטנים יחסית והם לא משקיעים בפרסום. טלגראס השקיעו להערכתי בסביבות 50-100k בחודש בשיווק ופרסום". במבט קדימה, הוא אומר "אני מאמין שתהיה לגליזציה, מסיבות קפיטליסטיות, ואם לא תהיה עדיין ספקים ירצו להרוויח יותר, וכיוון שמספר הספקים גדל, אבל איכות וסוג המוצר די דומה, אז חייבים להשקיע בפרסום".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
-העבודה עם המחתרת מסודרת ברמת הפרסום? יש בריף עם מטרות כמו הגברת מודעות, מיצוב, הנעה למכירות וכו' או פשוט "עשה לנו משהו ויראלי שידברו עליו"?
"היו כמה מטרות: לקוחות חדשים; ביסוס הלגיטימיות של התחום בקרב האנשים ולטווח ארוך להיות ראשונים תחת חיפושים רלוונטיים בגוגל: ״איך לקנות וויד בתל אביב, ו-how to buy weed tel aviv". מטרה נוספת הייתה להביא בום גדול של לקוחות לקראת האירוויזיון".
שלטי החוצות נתלו בתל אביב, על ידי "שרדר" בלילה שבין שבת לראשון. למרות שהמשימה הוכתרה כהצלחה, הפעולה הלילית כמעט והתפתחה לסיפור אחר לאחר שפקח עירני פנה אליו, שאל שאלות ולבסוף הזמין משטרה למקום. באקט שניתן לתאר כשילוב בין אומץ, התרסה וחוסר אחריות, "שרדר" לא ניסה "להיעלם" - מעשה שהוא מסביר כ"מסוכן יותר" אלא מציין שהוא נשאר במקום עם הפועלים "כמו ילד טוב". רגע השיא במפגש עם השוטרים היה כשהוא הציג להם "אישורים שמדובר בהכנות לקראת צילומי סרטון של האירוויזיון".
_אישורים מפוברקים?
"ברור"
-ולא חששת שיבקשו תעודת זהות?
"הם ביקשו וקיבלו"
-ו..אף אחד לא הבין שמישהו עובד עליו?
"אפילו לא הריצו במסוף. שוטרים עצלנים..."
-אז הצגת תעודת זהות ואישורים מומצאים ולקחת בחשבון שאתה יכול להיתפס בשקר במקום ולהילקח למעצר וזה לא הניא אותך מלהמשיך בעבודה?
"אף שוטר לא היה עוצר על דבר כזה. מה העבירה? הדבקת מודעות אסורות? מבחינתם אני רק קבלן ביצוע, בנאדם שתולה שלטים בשביל כסף. וגם, זה כל כך מופרך שמישהו יעשה קמפיין גלוי של קנאביס שהסיפור כיסוי נשמע הרבה יותר הגיוני".
"שרדר" בכתבת פרופיל בכאן 11
-יש שלבים נוספים בקמפיין?
"החלק הדיגיטלי עלה לפני חודש. הוא נועד לספק מידע כללי על תרבות הקנאביס בתל אביב וגם להסביר ללקוחות חדשים כיוון שמהלך ההרשמה לשירות לא טריוויאלי בלשון המעטה. בינתיים עלו גרסאות עברית ואנגלית ויעלו גרסאות בספרדית, ערבית, צרפתית, רוסית וגרמנית.
בשבוע-שבועיים הקרובים יעלה חלק נוסף של חוצות בעקבות הקמפיין פנו אליי עוד כמה ספקי קאנביס שרוצים לעשות קמפיין ממוקד תיירים במאי לקראת האירוויזיון, אבל אני מחויב לזכות ראשונים לקמפיין כזה למחתרת, אז נראה..."
-איך החלטת על אילו מיקומים להשתלט?
"הכל מאד מתוכנן. ההחלטה היא שילוב של לוקיישנים עם טראפיק חזק ורלוונטי וגם אפשרות טכנית לבצע את זה, שהרי זה לא חוקי. לדוגמא באזור של רוטשילד התמקדתי בשלטי חוצות באנגלית מן הסתם".
-השתלטת על שלטים קיימים של חברות אחרות?
"גם על שלטי חוצות קיימים (לדוגמא בירקון-נורדאו) וגם על מקומות ״נייטרלים״ כמו גדרות של הרכבת הקלה ומבני חברת חשמל (שד, ירושלים-יהודה ימית ביפו)".
-למה בר רפאלי - החיבור לאירוויזיון כפנים שכולם מכירים בעולם?
חיפשתי פרזנטורית מוכרת גם לקהל ישראלי וגם לתיירים. זה כבר פסל את עומר אדם שמאוד רציתי שיככב על השלטים. נשארתי עם גל גדות ובר רפאלי. האירוויזיון והעובדה שאני לא מחבב את בר רפאלי הטו את הכף אליה".
-אתה מרגיש שיש משהו שלילי או לעגני בקמפיין שבגללו אתה בוחר ברפאלי כי אתה פחות מחבב אותה?
"היא מתאימה לזה כי היא מייצגת את ה״סחיות״ בצורה מיטבית, עם התדמית האולטרה נקייה שלה על גבול הלא אנושית".
-אתה חושב שהיית עובד אחרת בעידן שבו הקנאביס תחת לגליזציה?
"שאלה טובה. אני מאמין שהייתי צריך להתאמץ בצורה שונה, כי היה פרסום של אחרים בתחום והייתי צריך ״להתגבר״ עליהם. דווקא בגלל שהפרסום בתחום הוא טאבולה ראסה זה מייצר קושי מסוים, אבל מאפשר להיות חופשי בכיוון של לאן לקחת את זה".
-ובסוף התוצאות? איך הטראפיק לאתר וההזמנות הושפע מהקמפיין?
פניות לקוחות חדשים שרוצים להצטרף עלתה ב-35% שזה המון ואנחנו רק 3 ימים מעליית הקמפיין. חשוב להבין שלהצטרף כלקוח זה עניין לוקח 24 שעות עד שהמערכת מבצעת verification ומאשרת שלא מדובר בקטין או שוטר. הצפי הוא שעד הסופ"ש הבא זה יביא כמה מאות לקוחות חדשים. אני מאמין שהאפקט הקיצוני יורגש לקראת האירוויזיון כשיגיעו לפה גלי התיירים הראשונים".
- 6.אני חושב שהאדם הזה גאון (ל"ת)לא האמנתי שסיפרו לי 07/05/2019 22:10הגב לתגובה זו
- 5.ששי 25/04/2019 10:01הגב לתגובה זוממש מנהלים אחריה ציד, היא באמת לא חייבת דין וחשבון ולא פגעה באיש, אז בבקשה לכו תביאו את גל גדות ותחקרו אותה על כל שקל שהרוויחה בחו"ל וגם את כל המפורסמים שקיבלו הנחות סלב(שאין בזה שום דבר פסול) פשוט יש מי שהחליט לרדת לה לחיים ולא בוחל בשום אמצעי, חבל אלוהים ברך אותה ביופי נדיר והיא לא צריכה להתנצל על זה, היא התפרנסה ולא גנבה. פשוט מקומם. תניחו לה לנפשה בואו נגיד תודה על שיש לנו דברים יפים כמוה במדינה שלנו. חג שמח
- 4.מסר חשוב 24/04/2019 15:04הגב לתגובה זוהיזהרי.
- 3.שר 23/04/2019 22:12הגב לתגובה זוגם עכשיו אחרי שיורידו את השילוט, עשו להם כתבה , מה יותר טוב מזה , הרי כל הפעילות שלהם לא חוקית אבל עכשיו קיבלו כתבות ועכשיו הנוער יודע איפה להשיג, כמובן מי שלא ידע עד עכשיו יודע
- 2.מעריצה 23/04/2019 18:08הגב לתגובה זומה בר אומרת?
- 1.פעמיים בשבוע תוכן סופר איכותי ! (ל"ת)מייקל 23/04/2019 16:23הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
