בר רפאלי בקמפיין לוויד
צילום: המחתרת
ראיון

בר בקמפיין לסמים? "רצינו בום של לקוחות לפני האירוויזיון"

רפאלי "מככבת" במודעות עם ג'וינט בפיה לצד הכיתוב "ככה קונים וויד בת"א". האומן "שרדר" שהשתלט על שלטי חוצות עבור ספקי הקנאביס 'המחתרת' מספר על מהלך הגרילה, המפגש עם השוטרים והחזון לטווח ארוך 
משה בנימין | (6)

מדינת ישראל מפגרת אחרי העולם במגוון תחומים, אך בכל הקשור לצריכת קנאביס, עם או בלי לגליזציה מדובר בעניין שנמצא על סף הנורמה החברתית שצומחת מתוך הרחוב, עד שהפכה לעניין מקובל שכל מפלגה ניסתה לרכב עליו בבחירות האחרונות.

עם זאת הלגליזציה המלאה עדיין לא כאן ומכירת מריחואנה/וויד עדיין אינה חוקית, שלא לחולים בעלי מרשם, ובכל זאת, קמפיין חדש ששוטף את תל אביב בימים האחרונים מציג מודעות שמסבירות בעברית ובאנגלית כיצד רוכשים וויד בישראל, בכיכובה של לא אחרת מבר רפאלי, דוגמנית העל שנבחרה להנחות את האירוויזיון בישראל.

כל דבר שקשור בקמפיין מכירת הוויד אינו חוקי. מתליית המודעות על שטח ציבורי בתל אביב, עבור לתליית מודעות על גבי שלטי חוצות קיימים והסתרת מודעות מסחריות אחרות, שילובה של בר רפאלי ללא אישורה ומעל הכל קידום מכירת מריחואנה - מעשה פלילי חמור כשלעצמו על פי חוקי המדינה, ובמיוחד על רקע הפשיטה של משטרת ישראל על ספקי הקנאביס טלגראס וגל המעצרים בעקבותיה.

מאחורי המהלך כפי שמופיע גם על גבי שילוט החוצות עומדת המחתרת - ספקי קנאביס לצריכה פרטית שמוכרים את מרכולתם לאחר התקשרות עם הלקוחות באמצעים דיגיטליים ומשם לאספקה ידנית במשלוח. את הקמפיין עצמו הוציא לפועל אמן המכנה עצמו "שרדר" ולא מזדהה בשמו הפרטי. שרדר פועל תחת שם זה ב-3 השנים האחרונות בתחומי האמנות, בעיקר ברחוב וגם בגלריות, כמעין 'באנקסי' מחתרתי ישראלי.

בראיון לאייס שנערך עימו באמצעות התכתבות בוואטסאפ, הוא מסביר, כי "הקשר עם המחתרת נוצר לפני כמעט שנה, כשעבדתי על אירוע נעילה לתערוכה שהצגתי, שהיה כולו סביב קנאביס וחיפשתי ספונסרים כדי לממן את האירוע". לדבריו, "זיהיתי את ההתפתחות של שוק הקנאביס והנחתי שבשלב כלשהוא, אחרי שהשוק יתאזן (בהתחלה היו מעט ספקים ודרישה גדולה) - הספקים השונים יצטרכו להשקיע בשיווק ופרסום ורציתי להיות הראשון שעושה את זה".

-אז אתה אומן שעובד על קו התפר גם כפרסומאי?

"עם הלקוחות המתאימים - כן"

-אתה מרגיש כמי שהקדים את זמנו עם המהלך הזה?

"בטח. אפילו מבחינה עולמית, לא מצאתי קמפיין חוצות בשום קליבר למותג קנאביס כי פשוט אסור, גם במדינות עם לגליזציה. בניתי את הקמפיין במשך כמה חודשים, הקריסה של טלגראס הכריחה אותי להזדרז כי זו באמת הייתה הזדמנות מצוינת".

על פי "שרדר" 'המחתרת' היא זו שהמציאה את שיטת מכירת הקנאביס באמצעות אפליקציות למסרים מידיים וטלגראס היא זו שחיקתה אותה, העתיקה את המודל והפכה עצמה למרקטפלייס גדול יותר. להערכתו, "רוב מוחלט של הספקים קטנים יחסית והם לא משקיעים בפרסום. טלגראס השקיעו להערכתי בסביבות 50-100k בחודש בשיווק ופרסום". במבט קדימה, הוא אומר "אני מאמין שתהיה לגליזציה, מסיבות קפיטליסטיות, ואם לא תהיה עדיין ספקים ירצו להרוויח יותר, וכיוון שמספר הספקים גדל, אבל איכות וסוג המוצר די דומה, אז חייבים להשקיע בפרסום".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

-העבודה עם המחתרת מסודרת ברמת הפרסום? יש בריף עם מטרות כמו הגברת מודעות, מיצוב, הנעה למכירות וכו' או פשוט "עשה לנו משהו ויראלי שידברו עליו"?

"היו כמה מטרות: לקוחות חדשים; ביסוס הלגיטימיות של התחום בקרב האנשים ולטווח ארוך להיות ראשונים תחת חיפושים רלוונטיים בגוגל: ״איך לקנות וויד בתל אביב, ו-how to buy weed tel aviv". מטרה נוספת הייתה להביא בום גדול של לקוחות לקראת האירוויזיון".

שלטי החוצות נתלו בתל אביב, על ידי "שרדר" בלילה שבין שבת לראשון. למרות שהמשימה הוכתרה כהצלחה, הפעולה הלילית כמעט והתפתחה לסיפור אחר לאחר שפקח עירני פנה אליו, שאל שאלות ולבסוף הזמין משטרה למקום. באקט שניתן לתאר כשילוב בין אומץ, התרסה וחוסר אחריות, "שרדר" לא ניסה "להיעלם" - מעשה שהוא מסביר כ"מסוכן יותר" אלא מציין שהוא נשאר במקום עם הפועלים "כמו ילד טוב". רגע השיא במפגש עם השוטרים היה כשהוא הציג להם "אישורים שמדובר בהכנות לקראת צילומי סרטון של האירוויזיון".

_אישורים מפוברקים?

"ברור"

-ולא חששת שיבקשו תעודת זהות?

"הם ביקשו וקיבלו"

-ו..אף אחד לא הבין שמישהו עובד עליו?

"אפילו לא הריצו במסוף. שוטרים עצלנים..."

-אז הצגת תעודת זהות ואישורים מומצאים ולקחת בחשבון שאתה יכול להיתפס בשקר במקום ולהילקח למעצר וזה לא הניא אותך מלהמשיך בעבודה?

"אף שוטר לא היה עוצר על דבר כזה. מה העבירה? הדבקת מודעות אסורות? מבחינתם אני רק קבלן ביצוע, בנאדם שתולה שלטים בשביל כסף. וגם, זה כל כך מופרך שמישהו יעשה קמפיין גלוי של קנאביס שהסיפור כיסוי נשמע הרבה יותר הגיוני".

 

"שרדר" בכתבת פרופיל בכאן 11

-יש שלבים נוספים בקמפיין?

"החלק הדיגיטלי עלה לפני חודש. הוא נועד לספק מידע כללי על תרבות הקנאביס בתל אביב וגם להסביר ללקוחות חדשים כיוון שמהלך ההרשמה לשירות לא טריוויאלי בלשון המעטה. בינתיים עלו גרסאות עברית ואנגלית ויעלו גרסאות בספרדית, ערבית, צרפתית, רוסית וגרמנית.

בשבוע-שבועיים הקרובים יעלה חלק נוסף של חוצות בעקבות הקמפיין פנו אליי עוד כמה ספקי קאנביס שרוצים לעשות קמפיין ממוקד תיירים במאי לקראת האירוויזיון, אבל אני מחויב לזכות ראשונים לקמפיין כזה למחתרת, אז נראה..."

-איך החלטת על אילו מיקומים להשתלט?

"הכל מאד מתוכנן. ההחלטה היא שילוב של לוקיישנים עם טראפיק חזק ורלוונטי וגם אפשרות טכנית לבצע את זה, שהרי זה לא חוקי. לדוגמא באזור של רוטשילד התמקדתי בשלטי חוצות באנגלית מן הסתם".

-השתלטת על שלטים קיימים של חברות אחרות?

"גם על שלטי חוצות קיימים (לדוגמא בירקון-נורדאו) וגם על מקומות ״נייטרלים״ כמו גדרות של הרכבת הקלה ומבני חברת חשמל (שד, ירושלים-יהודה ימית ביפו)".

-למה בר רפאלי - החיבור לאירוויזיון כפנים שכולם מכירים בעולם?

חיפשתי פרזנטורית מוכרת גם לקהל ישראלי וגם לתיירים. זה כבר פסל את עומר אדם שמאוד רציתי שיככב על השלטים. נשארתי עם גל גדות ובר רפאלי. האירוויזיון והעובדה שאני לא מחבב את בר רפאלי הטו את הכף אליה".

-אתה מרגיש שיש משהו שלילי או לעגני בקמפיין שבגללו אתה בוחר ברפאלי כי אתה פחות מחבב אותה?

"היא מתאימה לזה כי היא מייצגת את ה״סחיות״ בצורה מיטבית, עם התדמית האולטרה נקייה שלה על גבול הלא אנושית".

-אתה חושב שהיית עובד אחרת בעידן שבו הקנאביס תחת לגליזציה?

"שאלה טובה. אני מאמין שהייתי צריך להתאמץ בצורה שונה, כי היה פרסום של אחרים בתחום והייתי צריך ״להתגבר״ עליהם. דווקא בגלל שהפרסום בתחום הוא טאבולה ראסה זה מייצר קושי מסוים, אבל מאפשר להיות חופשי בכיוון של לאן לקחת את זה".

-ובסוף התוצאות? איך הטראפיק לאתר וההזמנות הושפע מהקמפיין?

פניות לקוחות חדשים שרוצים להצטרף עלתה ב-35% שזה המון ואנחנו רק 3 ימים מעליית הקמפיין. חשוב להבין שלהצטרף כלקוח זה עניין לוקח 24 שעות עד שהמערכת מבצעת verification ומאשרת שלא מדובר בקטין או שוטר. הצפי הוא שעד הסופ"ש הבא זה יביא כמה מאות לקוחות חדשים. אני מאמין שהאפקט הקיצוני יורגש לקראת האירוויזיון כשיגיעו לפה גלי התיירים הראשונים".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אני חושב שהאדם הזה גאון (ל"ת)
    לא האמנתי שסיפרו לי 07/05/2019 22:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ששי 25/04/2019 10:01
    הגב לתגובה זו
    ממש מנהלים אחריה ציד, היא באמת לא חייבת דין וחשבון ולא פגעה באיש, אז בבקשה לכו תביאו את גל גדות ותחקרו אותה על כל שקל שהרוויחה בחו"ל וגם את כל המפורסמים שקיבלו הנחות סלב(שאין בזה שום דבר פסול) פשוט יש מי שהחליט לרדת לה לחיים ולא בוחל בשום אמצעי, חבל אלוהים ברך אותה ביופי נדיר והיא לא צריכה להתנצל על זה, היא התפרנסה ולא גנבה. פשוט מקומם. תניחו לה לנפשה בואו נגיד תודה על שיש לנו דברים יפים כמוה במדינה שלנו. חג שמח
  • 4.
    מסר חשוב 24/04/2019 15:04
    הגב לתגובה זו
    היזהרי.
  • 3.
    שר 23/04/2019 22:12
    הגב לתגובה זו
    גם עכשיו אחרי שיורידו את השילוט, עשו להם כתבה , מה יותר טוב מזה , הרי כל הפעילות שלהם לא חוקית אבל עכשיו קיבלו כתבות ועכשיו הנוער יודע איפה להשיג, כמובן מי שלא ידע עד עכשיו יודע
  • 2.
    מעריצה 23/04/2019 18:08
    הגב לתגובה זו
    מה בר אומרת?
  • 1.
    פעמיים בשבוע תוכן סופר איכותי ! (ל"ת)
    מייקל 23/04/2019 16:23
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״