ערן ניר
צילום: ערן ניר
פרסום ראשון

מסתמן: ערן ניר יקודם ויקבל סמכויות ניהול רחבות בגיתם

תכניות העבודה ל-2019 כוללות קידום של ניר מעמדת הסמנכ"ל אותה הוא חולק עם שרון רפאל ועידו קריב. עם זאת לא מחייב שיקבל את תפקיד מנהל הקריאייטיב הראשי 
משה בנימין | (5)

טרם ידוע מה יהיה התפקיד והטייטל הרשמי, אך לקראת תכניות העבודה לשנת 2019, לאייס נודע כי ערן ניר צפוי לזכות לקידום בגיתם BBDO ולקבל לידיו סמכויות ניהול רחבות יותר. על פניו, אחת האפשרויות היא שניר ימונה למנהל הקריאייטיב הראשי של המשרד אך בהגדרה זו עדיין טמונה רגישות רבה מעצם העובדה שבמשרד מועסקים כעת 3 סמנכ"לי קריאייטיב שחולקים ביניהם את פעילות המשרד: ניר, שרון רפאל ועידו קריב.   

המהלך שמתבשל בימים אלו, ייצא לפועל כמעט שנתיים לאחר שניר הגיע למשרד עם פרישתו מבאומן בר ריבנאי ו-3 חודשים לאחר פרישתו של דני יעקובוביץ', שהיה מנהל הקריאייטיב הראשי, עבר לראובני פרידן ומאז המשרד שוקל את צעדיו לגבי ההיררכיה החדשה. 

כזכור, ניר הגיע למשרד יחד עם שרון רפאל, גם הוא איש באומן לשעבר שבתווך שימש כסמנכ"ל קריאייטיב לתקופה קצרה ב-y&r ישראל עד לסגירת המשרד עם פרישתם של גיא בר ויובל ויינגסט - המנכ"ל והמשנה למנכ"ל. השניים הצטרפו לגיתם ושימשו תחת יעקובוביץ' שחתם 12 שנים במשרד עם פרישתו השנה. ויינגסט בעצמו שב לגיתם ומונה למנכ"ל משותף יחד עם קרן בכר אמיתי, תחת מנכ"ל קבוצת גיתם - עידו הר-טוב

קידומו של ניר וכל שינוי במבנה הניהולי של החברה תלוי באישורו הסופי של הר-טוב. לאייס נודע כי נכון לעכשיו הוא לפחות צלח את "מכשול האגו" הטבעי בקרב חבריו לתפקיד במשרד וקיבל את ברכת הדרך של שרון רפאל שלא הביע התנגדות לתת לניר את הבמה המרכזית. בכל הקשור לעידו קריב מדובר בתמונה מורכבת יותר שכן התקציב שנמצא תחת אחריותו הוא מותג הדגל של המשרד - שופרסל - אותו הוא מנהל. גם אם ניר יקודם לפוזיציה גבוהה יותר, לא תהיה לו נגיעה בתקציב שופרסל שיישמר בגבולות הגזרה של קריב. 

ממשרד הפרסום גיתם BBDO לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דני 01/01/2019 10:45
    הגב לתגובה זו
    מהמצחיקים והמוכשרים בתעשייה. כיף לגיתם
  • 4.
    ניר 25/12/2018 09:40
    הגב לתגובה זו
    תנחומי למחלקת הקריאטיב. גל העזיבות בדרך. אם זה המינוי, גיתם בדרך למטה.
  • 3.
    בחור נחמד (ל"ת)
    סה"כ 24/12/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מסתמן: יש ידיעה באייס, עדיין לא ברור מה היא (ל"ת)
    היחיד שיודע 23/12/2018 18:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צפו פגיעה 23/12/2018 16:56
    הגב לתגובה זו
    בדרך כלל, מהלך כזה בגיתם נועד להראות למישהו אחר את הדרך הביתה...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.