מסתמן: ערן ניר יקודם ויקבל סמכויות ניהול רחבות בגיתם
טרם ידוע מה יהיה התפקיד והטייטל הרשמי, אך לקראת תכניות העבודה לשנת 2019, לאייס נודע כי ערן ניר צפוי לזכות לקידום בגיתם BBDO ולקבל לידיו סמכויות ניהול רחבות יותר. על פניו, אחת האפשרויות היא שניר ימונה למנהל הקריאייטיב הראשי של המשרד אך בהגדרה זו עדיין טמונה רגישות רבה מעצם העובדה שבמשרד מועסקים כעת 3 סמנכ"לי קריאייטיב שחולקים ביניהם את פעילות המשרד: ניר, שרון רפאל ועידו קריב.
המהלך שמתבשל בימים אלו, ייצא לפועל כמעט שנתיים לאחר שניר הגיע למשרד עם פרישתו מבאומן בר ריבנאי ו-3 חודשים לאחר פרישתו של דני יעקובוביץ', שהיה מנהל הקריאייטיב הראשי, עבר לראובני פרידן ומאז המשרד שוקל את צעדיו לגבי ההיררכיה החדשה.
כזכור, ניר הגיע למשרד יחד עם שרון רפאל, גם הוא איש באומן לשעבר שבתווך שימש כסמנכ"ל קריאייטיב לתקופה קצרה ב-y&r ישראל עד לסגירת המשרד עם פרישתם של גיא בר ויובל ויינגסט - המנכ"ל והמשנה למנכ"ל. השניים הצטרפו לגיתם ושימשו תחת יעקובוביץ' שחתם 12 שנים במשרד עם פרישתו השנה. ויינגסט בעצמו שב לגיתם ומונה למנכ"ל משותף יחד עם קרן בכר אמיתי, תחת מנכ"ל קבוצת גיתם - עידו הר-טוב.
קידומו של ניר וכל שינוי במבנה הניהולי של החברה תלוי באישורו הסופי של הר-טוב. לאייס נודע כי נכון לעכשיו הוא לפחות צלח את "מכשול האגו" הטבעי בקרב חבריו לתפקיד במשרד וקיבל את ברכת הדרך של שרון רפאל שלא הביע התנגדות לתת לניר את הבמה המרכזית. בכל הקשור לעידו קריב מדובר בתמונה מורכבת יותר שכן התקציב שנמצא תחת אחריותו הוא מותג הדגל של המשרד - שופרסל - אותו הוא מנהל. גם אם ניר יקודם לפוזיציה גבוהה יותר, לא תהיה לו נגיעה בתקציב שופרסל שיישמר בגבולות הגזרה של קריב.
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממשרד הפרסום גיתם BBDO לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
- 5.דני 01/01/2019 10:45הגב לתגובה זומהמצחיקים והמוכשרים בתעשייה. כיף לגיתם
- 4.ניר 25/12/2018 09:40הגב לתגובה זותנחומי למחלקת הקריאטיב. גל העזיבות בדרך. אם זה המינוי, גיתם בדרך למטה.
- 3.בחור נחמד (ל"ת)סה"כ 24/12/2018 18:25הגב לתגובה זו
- 2.מסתמן: יש ידיעה באייס, עדיין לא ברור מה היא (ל"ת)היחיד שיודע 23/12/2018 18:53הגב לתגובה זו
- 1.צפו פגיעה 23/12/2018 16:56הגב לתגובה זובדרך כלל, מהלך כזה בגיתם נועד להראות למישהו אחר את הדרך הביתה...

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.