סקר: מוכנים לממן תוכן בדיגיטל, אבל מסרבים לשלם על ניוז
על מה אנחנו מוכנים לשלם כסף ועל מה לא? האם לגובה ההכנסה שלנו יש השפעה על הנכונות לשלם דמי מנוי? וכמה מאיתנו חולקים את היוזר שלנו עם שכנים ומשפחה? סקר נרחב שערכו אנשי הבלוג תוכניסט, נאור נרקיס ואור שלום, חושף נתונים מעניינים לגבי עמדות הציבור בכל הנוגע לתוכן פרימיום בדיגיטל.
הסקר התקיים בחודש נובמבר בקרב 2,214 נשאלים במדגם ארצי, ייצוג לדוברי עברית באמצעות 115 קהילות פייסבוק. יש לציין כי לא מדובר בסקר מייצג של כלל האוכלוסייה הישראלית לפי פילוחים של מגדר, גיל, לאום ועוד, אלא בכזה הנותן פרספקטיבה לתחושות הנשאלים בסקר
מהסקר עולה כי 91% מהנשאלים משלמים כיום על מנוי אחד לפחות לתוכן דיגיטלי, כאשר מתוכם 59% עם 1-2 מנויים, 27% עם 3-4, ו-3.5% עם 5 מנויים ואף יותר. אבל נתונים אלה לא אמורים ליצור איזושהי רוממות רוח בקרב אתרי החדשות למיניהם. למה? כי רק 15% מהנשאלים אמרו כי לגיטימי מבחינתם לשלם עבור תוכן חדשותי, מול כמעט 70% עבור ספרים, 78% עבור מוזיקה, ו-85% עבור וידאו וסדרות. 2 הנתונים האחרונים מעניינים, נוכח התופעה המוכרת של צפייה פיראטית בתכנים באמצעות אתרי צפייה ישירה באינטרנט.
- אדם שתביעתו נדחתה ניסה להגישה בבית משפט אחר - מה נפסק?
- רגע לפני קמפיין ההשקה: ynet משנה את שם הרדיו האינטרנטי שלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתון הבא כנראה לא מפתיע, אבל ככל שהנשאל צעיר יותר, הוא יהיה פחות ופחות מוכן לשלם עבור תוכן חדשותי. מעל גיל 45 - 42% אמרו כי הם מוכנים, אבל רק 11% בני 24 ופחות יהיו מוכנים לפתוח את הארנק (הדיגיטלי...).
לאחרונה חשף TheMarker כי אתר ynet מתכוון להפעיל חומת תשלום על חלק מתכניו, כפי שהחלו בשנים האחרונות לעשות אתר הארץ ואתר TheMarker. האם האתר מבית ידיעות אחרונות יזכה לצונאמי של לקוחות? על פי הסקר של תוכניסט, כנראה שלא. 82% לא היינו מוכנים לשלם עבור חומת תשלום באתרים ynet ו-וואלה, בעוד ש-13% היו מכונים להקצות לכך כ-10 שקלים בחודש, ורק 4% היו מוכנים להרחיק לכת ולשלם כ-30-40 שקלים.
הנתון הזה משתנה אם אותם אתרים היו מוסיפים להצעה ללקוח גם מנוי למגזין וספר אחד בחודש, והכל ב-39.90 שקלים: 30% היו מוכנים לשקול זאת, 4% היו מסכימים מיד, ועדיין רוב גדול – 65% לא יסכימו להצעה. ויש גם חדשות עבור TheMarker: על פי הסקר, 27% מהנשאלים אמרו כי היו רוצים מנוי ליומון הכלכלי של קבוצת הארץ, אבל המחיר – כ-50 שקלים - יקר להם.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אחרי שעברנו את הנושא התודעתי, האם לגובה ההכנסה החודשים השפעה על המוכנות שלנו לשלם עבור מנוי חודשי? אז זהו, שכנראה שלא. מהסקר עולה כי מספר המנויים הדיגיטליים עבור כל נשאל דומה זו לזו, בכל אחד מקבוצות השכר: מתחת לממוצע, ממוצע, מעל הממוצע, והרבה מעל הממוצע. המספר נע בין 2.2 ל-2.4 מנויים לכל נשאל.
והנה תופעה כל כך ישראלית: 74% מהמנויים הדיגיטליים בסקר, הודו כי הם חולקים אותו עם אדם נוסף. הסיבה ברורה: חיסכון כספי. ואת מי אנחנו מוכנים לפנק? 40% חולקים אותו עם משפחה, 28% עם בני או בנות זוג, ו-11% עם קולגה.
"מדובר בסקר המקיף הראשון שנערך בנושא מוכנותם של ישראלים לשלם על תוכן דיגיטלי", אומר נאור נרקיס לאייס. "לפי התוצאות, ישראל עברה חינוך שוק אמיתי והורגלנו לשלם על תוכן וידאו. אבל בגזרת החדשות, לאתרים כמו ynet ו-וואלה צפוי אתגר במידה וירצו להציב חומת תשלום ויאלצו להוסיף למנוי תכנים נוספים כדי להגדיל את כמות הישראלים שיהיו מוכנים לשלם על זה. עוד תוצאה מעניינת היא השיתופיות שכל כך מאפיינת אותנו: 3 מתוך 4 חולקים את המנוי הדיגיטלי עם בן משפחה, בן זוג או קולגה, מה שצריך לעודד את החברות שמוכרות מנויים דיגיטליים לדבר על תרחיש השימוש הזה בפרסומים שלהן".
נרקיס אומר עוד כי "נמצא שגובה ההכנסה לא משפיע כמעט על הנכונות לשלם על מנוי דיגיטלי, אבל יש איזשהו קו שעובר ב-50 שקלים שנראים כבר יקרים לרבים. 60% רוצים מנוי ולא קונים אותו בגלל המחיר ולרוב מדובר במנויים יקרים".
לקהילת תוכניסט בפייסבוק - לחצו כאן
- 2.אז איך לאתר הארץ יש כ"כ הרבה מנויים? (ל"ת)רביב 11/03/2019 21:33הגב לתגובה זו
- 1.ביוטיוב (ל"ת)הכל חינם 03/12/2018 15:56הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
