בדקנו 120 משרות בתחום התוכן: מה התכונות הנדרשות?
החלטנו לנסות להבין מה הדרישות של ארגונים שונים שמחפשים אנשי תוכן. אז על מה התבססנו? הבסיס למחקר הוא – 44 ארגונים, בארץ ובעולם (המשרות עצמן מלינקדאין). התוצאות, לפניכם – בגרף מוצגות 15 תכונות מהדרישות שהופיעו בתיאורי התפקיד ביותר מ-40% מהארגונים שבחנו (דרישות שהופיעו ב-18 ארגונים ומעלה).
אז אותם עשרות ארגונים רוצים שתדעו לעבוד על כמה שיותר דברים: בהמשך הופיעו גם דרישות נוספות כמו ידע ב-SEO, יכולת עבודה עצמאית, שירותיות / מוכוונות לקוחות, היכרות עם תחום התוכן עליו כותבים, יכולת הסתגלות ועקומת למידה גבוהה, יכולת עבודה בצוות, מוטיבציה, תשומת לב לפרטים קטנים, יכולות עבודה בצורה מאורגנת, יכולת ניהול זמן באופן אפקטיבי, יכולת קבלת מרות, נכונות לעבודה מאומצת, הבנה בווידיאו ואודיו / מולטימדיה.
* ללוח הדרושים של אייס - לחצו כאן
מה פחות חשוב?
אז מה להדגיש בקורות החיים?
77% מהארגונים דרשו ניסיון מקצועי ממשי ולרוב - מעל שנתיים ניסיון. ו-64% מהם אף דרשו תואר אקדמי מתאים. מה לגבי הכתיבה עצמה? 73% ציינו בדרישות התפקיד כי יש צורך בכתיבה רהוטה ברמה גבוהה מאד, 50% דרשו (בנוסף) ידע בדקדוק. מעבר ליכולות טקסטואליות, 48% מהארגונים דרשו יכולות ורבליות. וגם - 48% ציינו שיש צורך גם ביכולת לעבד טקסטים קיימים ולאו דווקא לייצר תכנים from scratch.
טכנולוגיה כן חשובה
חלק מהדרישות התייחסו ליכולות טכנולוגיות, כ-64% מהארגונים דרשו הבנה בממשקי web ובניית אתרים בוורדפרס, בנוסף ציינו כי יש דרישה להתמצאות בפלטפורמות עיצוביות מורכבות, דוגמת פוטושופ. רק 59% מהארגונים דרשו שליטה מוחלטת בכל פלטפורמות סושיאל מדיה הקיימות והרלוונטיות לארגון. בהמשך לכך, דרישה שחזרה על עצמה בכמעט 90% מהארגונים שבחנתי, היא היכולת לעבוד במדיות רבות ומול ממשקים רבים - עיתונות, סושיאל מדיה, אימיילים, אתרים, עמודי נחיתה ופלטפורמות נוספות.
- טראפיקס מציגים: איך משיגים עוקבים באינסטגרם
- דברים שחייבים לדעת על הצד הטכני של ה-SEO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דאטה: לא רק באזז וורד
באופן לא מפתיע, אם התוכן הוא המלך, אז הדאטה היא המלכה. ארגונים רבים החלו להכניס את יכולות המחקר והניתוח לתוך הדרישות שלהם כחלק בלתי נפרד מהתפקיד. בנוסף, 70% מהארגונים שבחנתי דרשו הבנה אסטרטגית במיתוג חברות / מוצרים, מתוך הארגון - החוצה. 43% מהם דרשו כחלק מהותי בתפקיד - יצירתיות. 41% דרשו אף ידע בשיווק ומכירות. בנוסף, 45% מהארגונים ציינו שיש דרישה מובהקת לעמידה ביעדים.
גלי בללי היא מומחית HR. המאמר התפרסם לראשונה באתר חברת התוכן תוכניסט
- 1.אחת שהייתה בזה 09/11/2018 20:37הגב לתגובה זורעב. לכו קצת לראיונות ותופתעו!

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.