בדקנו 120 משרות בתחום התוכן: מה התכונות הנדרשות?
החלטנו לנסות להבין מה הדרישות של ארגונים שונים שמחפשים אנשי תוכן. אז על מה התבססנו? הבסיס למחקר הוא – 44 ארגונים, בארץ ובעולם (המשרות עצמן מלינקדאין). התוצאות, לפניכם – בגרף מוצגות 15 תכונות מהדרישות שהופיעו בתיאורי התפקיד ביותר מ-40% מהארגונים שבחנו (דרישות שהופיעו ב-18 ארגונים ומעלה).
אז אותם עשרות ארגונים רוצים שתדעו לעבוד על כמה שיותר דברים: בהמשך הופיעו גם דרישות נוספות כמו ידע ב-SEO, יכולת עבודה עצמאית, שירותיות / מוכוונות לקוחות, היכרות עם תחום התוכן עליו כותבים, יכולת הסתגלות ועקומת למידה גבוהה, יכולת עבודה בצוות, מוטיבציה, תשומת לב לפרטים קטנים, יכולות עבודה בצורה מאורגנת, יכולת ניהול זמן באופן אפקטיבי, יכולת קבלת מרות, נכונות לעבודה מאומצת, הבנה בווידיאו ואודיו / מולטימדיה.
* ללוח הדרושים של אייס - לחצו כאן
מה פחות חשוב?
אז מה להדגיש בקורות החיים?
77% מהארגונים דרשו ניסיון מקצועי ממשי ולרוב - מעל שנתיים ניסיון. ו-64% מהם אף דרשו תואר אקדמי מתאים. מה לגבי הכתיבה עצמה? 73% ציינו בדרישות התפקיד כי יש צורך בכתיבה רהוטה ברמה גבוהה מאד, 50% דרשו (בנוסף) ידע בדקדוק. מעבר ליכולות טקסטואליות, 48% מהארגונים דרשו יכולות ורבליות. וגם - 48% ציינו שיש צורך גם ביכולת לעבד טקסטים קיימים ולאו דווקא לייצר תכנים from scratch.
טכנולוגיה כן חשובה
חלק מהדרישות התייחסו ליכולות טכנולוגיות, כ-64% מהארגונים דרשו הבנה בממשקי web ובניית אתרים בוורדפרס, בנוסף ציינו כי יש דרישה להתמצאות בפלטפורמות עיצוביות מורכבות, דוגמת פוטושופ. רק 59% מהארגונים דרשו שליטה מוחלטת בכל פלטפורמות סושיאל מדיה הקיימות והרלוונטיות לארגון. בהמשך לכך, דרישה שחזרה על עצמה בכמעט 90% מהארגונים שבחנתי, היא היכולת לעבוד במדיות רבות ומול ממשקים רבים - עיתונות, סושיאל מדיה, אימיילים, אתרים, עמודי נחיתה ופלטפורמות נוספות.
- פרמטר קטן, שליטה גדולה: איך גוגל השתלטה מחדש על האינטרנט?
- טראפיקס מציגים: איך משיגים עוקבים באינסטגרם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דאטה: לא רק באזז וורד
באופן לא מפתיע, אם התוכן הוא המלך, אז הדאטה היא המלכה. ארגונים רבים החלו להכניס את יכולות המחקר והניתוח לתוך הדרישות שלהם כחלק בלתי נפרד מהתפקיד. בנוסף, 70% מהארגונים שבחנתי דרשו הבנה אסטרטגית במיתוג חברות / מוצרים, מתוך הארגון - החוצה. 43% מהם דרשו כחלק מהותי בתפקיד - יצירתיות. 41% דרשו אף ידע בשיווק ומכירות. בנוסף, 45% מהארגונים ציינו שיש דרישה מובהקת לעמידה ביעדים.
גלי בללי היא מומחית HR. המאמר התפרסם לראשונה באתר חברת התוכן תוכניסט
- 1.אחת שהייתה בזה 09/11/2018 20:37הגב לתגובה זורעב. לכו קצת לראיונות ותופתעו!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
