ניתוח פיננסי סוחר מחשב מסך
צילום: Istock
טור

בדקנו 120 משרות בתחום התוכן: מה התכונות הנדרשות?

כתיבה? SEO? עיצוב? לא ולא - אחד הדברים הכי חשובים שרוצים מכם הוא לדעת לעבוד עם כמה שיותר ממשקים ולפתור כמה שיותר בעיות
גלי בללי | (1)

החלטנו לנסות להבין מה הדרישות של ארגונים שונים שמחפשים אנשי תוכן. אז על מה התבססנו? הבסיס למחקר הוא – 44 ארגונים, בארץ ובעולם (המשרות עצמן מלינקדאין). התוצאות, לפניכם – בגרף מוצגות 15 תכונות מהדרישות שהופיעו בתיאורי התפקיד ביותר מ-40% מהארגונים שבחנו (דרישות שהופיעו ב-18 ארגונים ומעלה).

 

אז אותם עשרות ארגונים רוצים שתדעו לעבוד על כמה שיותר דברים: בהמשך הופיעו גם דרישות נוספות כמו ידע ב-SEO, יכולת עבודה עצמאית, שירותיות / מוכוונות לקוחות, היכרות עם תחום התוכן עליו כותבים, יכולת הסתגלות ועקומת למידה גבוהה, יכולת עבודה בצוות, מוטיבציה, תשומת לב לפרטים קטנים, יכולות עבודה בצורה מאורגנת, יכולת ניהול זמן באופן אפקטיבי, יכולת קבלת מרות, נכונות לעבודה מאומצת, הבנה בווידיאו ואודיו / מולטימדיה.

* ללוח הדרושים של אייס - לחצו כאן

 

מה פחות חשוב?

 

אז מה להדגיש בקורות החיים?

 

77% מהארגונים דרשו ניסיון מקצועי ממשי ולרוב - מעל שנתיים ניסיון. ו-64% מהם אף דרשו תואר אקדמי מתאים. מה לגבי הכתיבה עצמה? 73% ציינו בדרישות התפקיד כי יש צורך בכתיבה רהוטה ברמה גבוהה מאד, 50% דרשו (בנוסף) ידע בדקדוק. מעבר ליכולות טקסטואליות, 48% מהארגונים דרשו יכולות ורבליות. וגם - 48% ציינו שיש צורך גם ביכולת לעבד טקסטים קיימים ולאו דווקא לייצר תכנים from scratch.

 

טכנולוגיה כן חשובה

 

חלק מהדרישות התייחסו ליכולות טכנולוגיות, כ-64% מהארגונים דרשו הבנה בממשקי web ובניית אתרים בוורדפרס, בנוסף ציינו כי יש דרישה להתמצאות בפלטפורמות עיצוביות מורכבות, דוגמת פוטושופ. רק 59% מהארגונים דרשו שליטה מוחלטת בכל פלטפורמות סושיאל מדיה הקיימות והרלוונטיות לארגון. בהמשך לכך, דרישה שחזרה על עצמה בכמעט 90% מהארגונים שבחנתי, היא היכולת לעבוד במדיות רבות ומול ממשקים רבים - עיתונות, סושיאל מדיה, אימיילים, אתרים, עמודי נחיתה ופלטפורמות נוספות.

 

דאטה: לא רק באזז וורד

 

באופן לא מפתיע, אם התוכן הוא המלך, אז הדאטה היא המלכה. ארגונים רבים החלו להכניס את יכולות המחקר והניתוח לתוך הדרישות שלהם כחלק בלתי נפרד מהתפקיד. בנוסף, 70% מהארגונים שבחנתי דרשו הבנה אסטרטגית במיתוג חברות / מוצרים, מתוך הארגון - החוצה. 43% מהם דרשו כחלק מהותי בתפקיד - יצירתיות. 41% דרשו אף ידע בשיווק ומכירות. בנוסף, 45% מהארגונים ציינו שיש דרישה מובהקת לעמידה ביעדים.

גלי בללי היא מומחית HR. המאמר התפרסם לראשונה באתר חברת התוכן תוכניסט

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחת שהייתה בזה 09/11/2018 20:37
    הגב לתגובה זו
    רעב. לכו קצת לראיונות ותופתעו!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.