מיקרופון מקרופון כאן רשת ב'
צילום: רפי דלויה

אחרי הסרת הרצועה היומית: תכנית ספורט שבועית בכאן רשת ב'

כאן רשת ב' מחזירה לאוויר לאחר 8 חודשים תכנית שתעסוק בספורט - אבל פעם בשבוע בלבד. את התכנית יגישו ליאן וילדאו ועמית לוינטל, שחווה שנה תקשורתית נהדרת
אלכסנדר כץ |

כאן רשת ב' תעלה מיום חמישי הבא תכנית ספורט שבועית חדשה, בהגשתם של ליאן וילדאו ועמית לוינטל, ובעריכתו של עתאמנה וואהבי. התכנית השבועית תשודר מדי חמישי ב-16:00. לוינטל זוכה לשנה נהדרת, בעיקר בזכות שידורי המונדיאל בערוץ כאן 11, שם זכה לחשיפה גבוהה ולהערכה ציבורית רבה.

בפברואר השנה החליטו בקול ישראל להסיר מהאוויר את רצועת השידור היומית בהגשתם של וילדאו ושרון פרי. בהמשך עזבה פרי את תאגיד השידור כאן. אחת הסיבות נגעה לנתוני האזנה הפושרים של התכנית, כפי שהתבטאו בסקר TGI, שהצביעו כי החשיפה לתכנית ששודרה ברצועת 18:00-19:00 עמדה על 93.1 אלף מאזינים, בפער גדול מגל"צ עם 144 אלף מאזינים ברצועה זו.

 

בנוסף, התכנית ששודרה בחשיפה ארצית, הפסידה בצורה משמעותית בנתוני האזנה לתכניות הספורט המתחרות בתחנות האזוריות רדיו תל אביב ורדיו 103FM. על פי נתונים שפורסמו באייס, לתכנית הספורט של 103FM עם רון קופמן ופיני גרשון, האזינו באותה עת 129 אלף איש (בסינדיקציה עם קול רגע ורדיו צפון), ואילו ל'תכנית הספורט של ישראל' ברדיו תל אביב עם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ, האזינו 121 אלף (בסינדיקציה שם רדיו חיפה, רדיו דרום על 2 אפיקיה, רדיו ירושלים וגלי ישראל).   

 

האבולוציה הראשונה של תכנית הספורט היומית של כאן רשת ב' החלה עוד בשנת 1970, ברצועה יומית בת 10 דקות בלבד בשם 'היום בספורט'. למרות שהייתה קצרה, היא הביאה סיפורים והייתה סמן ימני בתחום שידורי הספורט - בתקופה שונה לחלוטין מהמציאות התקשורתית שאנחנו מכירים היום. יש לזכור גם ש-1970 הייתה מאד משמעותית בתחום הספורט בישראל - עם השתתפותה של הנבחרת הלאומית בטורניר המונדיאל במקסיקו, ועם צאתה לדרך של התכנית 'שירים ושערים' בימי שבת. הגורמים הדומיננטיים בשידורי הספורט באותה תקופה היו נחמיה בן אברהם ויואל כץ המנוחים, וגדעון הוד, שלצידם דני דבורין ושמעון וילנאי.

עם השנים שינתה 'היום בספורט' את פניה, נטמעה ביומני החדשות, ולימים הורדה מן האוויר. לפני יותר מעשור הוחזרה הרצועה תחת השם 'מה ברשת' בין 18:00 ל-19:00 עם יואב אביב, במטרה להוות פלטפורמה שתיתן מענה לרצועות הספורט החזקות מאד בתחנות האזוריות. גם הרצועה זו לא נחלה הצלחה גדולה, ולפיכך הוחלט להכניסה ל'יומן הערב' ששודר בין 17:00 ל-19:00, והיא קוצרה לחצי שעה והוזזה ל-17:30. בתאגיד היא הוזזה לרצועת 18:00 אבל הפסידה כאמור למתחרותיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.