העוקץ החרדי: איך מטרנה "גנבה" לסימילאק קמפיין טיזרים במגזר
קרבות הפרסום והשיווק במגזר החרדי הסוער מספקים מדי פעם סיפורים צבעוניים, כמו זה שהתרחש בסוף השבוע האחרון, שבו מעורבים עיתוני המגזר המבשר והמודיע מצד המדיה, מצד המפרסמים היריבות בשוק תחליפי החלב סימילאק ומטרנה ומצד משרדי הפרסום מימד ובולטון.
במסגרת התקרית שהפכה לסיפור החם בעולם השיווק והפרסום החרדי בסופ"ש, חברת סימילאק יצאה בקמפיין טיזרים שבו העלתה סדרה של 3 מודעות עמוד רודפות בעיתוני המגזר, שבהם מופיעה קופסת פורמולה ולצדה טקסטים כגון: "90 שנות ניסיון ועוד לא אמרנו הכל" או "מאות בדיקות ומחקרים רפואיים ועוד לא אמרנו הכל" ו"מיליוני אמהות מרוצות בכל העולם ועד לא אמרנו הכל".
חלקו השני של הקמפיין - "התשובה" שבה אמורה להיחשף זהות המפרסם שאמור לגרוף את כל ההשקעה בטיזרים תוכנן למועד מאוחר יותר אך ההפתעה שהכינה מטרנה, החברה היריבה, לסימילאק, היא זו שהפכה לסיפור המרכזי. מיד בתום 3 העמודים העוקבים של סימילאק שהשאירו את הקוראים עם שאלה פתוחה - הופיעה מודעה של המתחרה מטרנה שבה היא לכאורה מספקת את "התשובה" עם תמונת הפורמולה שלה ולצדה הטקסט "היחידה שנותנת את האקסטרה". עכברי השוק שיודעים בדיוק מי עומד מאחורי כל מודעה הבינו מיד במה מדובר, אך עשרות אלפי הקוראים שאינם יכולים להבדיל בין המותגים נחשפו לקמפיין משולב שבסופו של דבר היה מבחינתם קמפיין של מטרנה.
וכך זה נראה בעיתון המודיע
לפי בדיקת אייס, ההסבר למה שנראה כמו ריגול תעשייתי או טיפ פנימי למטרנה מצד אנשי המחלקות המסחריות של העיתונים, הוא פשוט הרבה יותר. מסתבר שביום חמישי התפרסמו לראשונה מודעות הטיזרים של סימילאק בשבועונים משפחה וקהילה. במשרד הפרסום בולטון פוטנציאל המטפל במותג מטרנה ראו את הפרסומות והבינו שהיעד הבא של המודעות יהיה למחרת, יום שישי, בעיתוני הסופ"ש של המבשר והמודיע. במשרד הזדרזו להזמין מודעות בעיתונים ולדברי גורם במשרד "זה היה כמו בפיס. נלחמנו על העמוד השלישי או החמישי ולאחר שסורבנו כי אמרו לנו שאלו כבר הוזמנו, רכשנו את המודעות שנותרו ובמקרה המודעה שלנו מוקמה בדיוק אחרי המודעות של סימילאק".
כך או כך, גם אם מדובר בעזרה מבפנים או "פיס" כפי שמגדירים זאת בבולטון, המפסידה הגדולה היא ללא ספק סימילאק שעמלה על קמפיין, הכינה את הקרקע, בנתה את הפודיום אך מי שטיפס וכבש את הבמה הייתה דווקא המתחרה ואת זה כבר לא ניתן להשיב.
ממשרד הפרסום מימד המטפל בסימילאק נמסר בתגובה: "מזה 7 שנים, מאז שהשקנו את סימילאק במגזר החרדי אנו מובילים מהלכים מנצחים למותג סימילאק שיצר מהפכה בשוק תחליפי החלב במגזר. אנו גאים במהלכים פרסומיים מנצחים שהובלנו, ששיאם עתה עם השקת סימילאק למהדרין בכשרות בד"ץ העדה החרדית. התוצאות מדברות בעד עצמן ואנו שמחים על כך שהציבור החרדי מעריך ובוחר במותג שלנו".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ממשרד הפרסום בולטון פוטנציאל, עיתון המבשר ועיתון המודיע לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
