ערן זהבי מאניה ג'ינס
צילום: מסך: פרסומת
פרסום ראשון

MJ רכשה את "ברייק הזהב" ב'אח הגדול' ב-300 אלף שקל

ברייק זהבי: ערן זהבי מקבל את הבמה המרכזית בברייק הזהב מהיקרים שהיו בישראל, דווקא אחרי הפיצול ועם רייטינג נמוך מהנתונים שהתכנית רשמה בעונות קודמות
משה בנימין | (2)

מותג האופנה מאניה ג'ינס, מהשחקנים היחסית חדשים שקוראים תיגר על מותגי האופנה הישראליים הוותיקים, לוחץ על דוושת הגז. לאייס נודע כי המותג מגיע לשיא משל עצמו עם רכישת ברייק הזהב בגמר הריאליטי האח הגדול

המותג שרץ כבר תקופה ארוכה עם שחקן הכדורגל ערן זהבי כפרזנטור, קופץ מ-0 ל-100 ועובר מחסויות קצרות ומשעשעות אותן שידר בפריים טיים בשבועות האחרונים, לפרסומת בת דקה שמאחוריה עומדים שי אזאוי מחברת מדיו ומנהל הקריאייטיב מיקי תורג׳מן. 

לאייס נודע כי הפרסומת שתשודר לפני ההכרזה על הזוכה נרכשה על ידי מאניה ג'ינס בכ-300 אלף שקלים - מחיר שסוכם ושולם מראש ואינו מותנה ברייטינג שיהיה לתכנית בפועל ביום שידור הגמר. מדובר על אחד הסכומים הגבוהים ששולמו אי-פעם על ברייק-זהב בתכניות גמר בישראל.

מדובר על נתון מפתיע משום שהשנה 'האח הגדול' משודרת לראשונה ברשת לאחר עשור בקשת, ועם ממוצע רייטינג נמוך משמעותית מזה שהורגלה אליו בעבר - וזאת בשל הפיצול בערוץ 2 והמעבר ל-3 ערוצים מסחריים, שפגע ברייטינג של כל התכניות. על פי הוועדה למדרוג, ממוצע הרייטינג עד כה עומד על 18.2%.

עם זאת, ערב הגמר מתוארך לסוף אוגוסט, בתקופת הביקוש החמה ביותר בטלוויזיה, רגע לפני החגים שנופלים השנה בספטמבר, כך שהמחיר שנראה גבוה עבור ממוצע רייטינג שכזה זוכה להסבר הגיוני יותר, מתוך הנחה שההיצע מרקיע שחקים ומחירי הפרסום בטלוויזיה עולים בהתאם.  

 

בשונה מפרסומות ישראליות אחרות שבהן מככבים ספורטאים מקומיים ונוטות בדרך כלל לעולמות הדאחקה הקלילים, הקמפיין של מאניה ג'ינס מזכיר הפקות בינלאומיות של מותגי  ענק המלווים ומציגים את סיפורו מעורר ההשראה של כוכב על. זהבי, שקריירת המשחק שלו רצופת שערוריות לא מקצועיות כגון פרשת המכות בדרבי התל אביבי או זריקת סרט הקפטן במשחק הנבחרת הוא הדבר הקרוב ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע מבחינת קריירה בינ"ל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

פרשיות העבר המתוקשרות של זהבי השנוי במחלוקת אינן מטואטאות מתחת לשטיח אלא משמשות כנרטיב המרכזי של הפרסומת שמציגה אותו כמי שאומר את אשר על ליבו בלי לעשות חשבון לאף אחד. זהבי שגם מקריין את הפרסומת בקולו מתעמת עם התחושות כלפיו כשהוא מקיים דיאלוג עם אוהד אלמוני: "אתה יכול לקרוא לי בוגד..אולי אתה כועס שהלכתי אחרי הכסף...אבל אני לא מתכוון להתנצל..". עם הצגת הטירוף סביבו בסין, MJ מנסה ל"מכור" את זהבי כמעין "רונאלדו מקומי לעניים" - דמות שמעוררת הערצה, שנאה והערכה בו זמנית.

לפחות מבחינת היומרה השאפתנית לבנות את MJ כמותג ששואב מאבק הכוכבים של זהבי והרצון לשים את שניהם, המותג והשחקן, על משבצת של פרסומת בניחוח חו"ל מדובר בניסיון נאה וחריג בנוף הישראלי. 

 

מנהלת השיווק של מאניה ג'ינס, אורית גבאי, אמרה לאייס: "הבחירה בערן זהבי כפרזנטור הייתה מתבקשת ומתאימה להצלחה ולמובילות של הרשת בשוק האופנה בישראל, בדומה לזהבי שמייצג ערכים של הצלחה, דבקות במטרה וסטייל שייחודי רק לו, כך רשת מאניה ג'ינס מציגה קולקציה ייחודית שפונה לגברים מעיזים וחובבי טרנדים".

ברשת בחרו שלא להגיב לידיעה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כה גרוע (ל"ת)
    קאן 12/08/2018 21:37
    הגב לתגובה זו
  • מיקי להב 02/09/2018 22:43
    הגב לתגובה זו
    מה בדיוק גרוע?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.