בשקט בשקט: מחזור הפרסום בפינטרסט מתקרב למיליארד דולר

על פי הערכות השווי של הסוחרים בשוק הפרטי, השווי המוערך של פינטרס במידה ותונפק צפוי לעמוד על 13-15 מליארד דולר
משה בנימין | (1)

על רקע ההערכות כי היא עתידה לצאת להנפקה בבורסה במהלך שנת 2019, מחזור המכירות של פינטרסט, מהרשתות החברתיות הראשונות שהוקמו לפני כעשור, הגיע בשנה האחרונה לכמעט מיליארד דולר, כך על פי דיווח באתר הכלכלי CNBC.

בזמן שרשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, סנאפ ועוד נהנות מחשיפה תקשורתית נרחבת, פינטרסט שמאפשרת למשתמשיה להיחשף לעולם תוכן ויזואלי עשיר ומגוון וליצור לוח העדפות משלהם באמצעות "נעיצה" מתנהלת מתחת לרדאר בכל הקשור לביצועים פיננסייים. כמו יתר הרשתות החברתיות, גם מודל ההכנסות של הרשת מבוסס על מכירות פרסום, כאשר קהל היעד המרכזי הוא נשים (על פי הערכות 79% מהקהל) ונושאי החיפוש המרכזיים הם אופנה, עיצוב ואמנות.   

על פי הערכות השווי של הסוחרים בשוק הפרטי, השווי המוערך של פינטרס במידה ותונפק צפוי לעמוד על 13-15 מליארד דולר, לפי CNBC. טראפיק הגולשים לאתר מוערך בכ-200 מיליון גולשים פעילים מדי חודש, כאשר המובייל הוא אחת מיתרונותיה והמפרסמים הבולטים (בהתאם לקהל הנשי) הם מותגי אופנה ויופי. 

לצד הנתון המרשים של מכירות בהיקף של מיליארד דולר, ב-CNBC מצטטים את אתר TechCrunch שפרסם בעבר כי החברה צופה הכנסות של 2.8 מיליארד בפרסום עד 2018, כך על פי מסמכים פנימיים שלה שהגיעו לידי האתר.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Oracle Fusion Technical Training (ל"ת)
    Oracle Fusion Technical Training 24/06/2025 15:46
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.