
בשקט בשקט: מחזור הפרסום בפינטרסט מתקרב למיליארד דולר
על רקע ההערכות כי היא עתידה לצאת להנפקה בבורסה במהלך שנת 2019, מחזור המכירות של פינטרסט, מהרשתות החברתיות הראשונות שהוקמו לפני כעשור, הגיע בשנה האחרונה לכמעט מיליארד דולר, כך על פי דיווח באתר הכלכלי CNBC.
בזמן שרשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, סנאפ ועוד נהנות מחשיפה תקשורתית נרחבת, פינטרסט שמאפשרת למשתמשיה להיחשף לעולם תוכן ויזואלי עשיר ומגוון וליצור לוח העדפות משלהם באמצעות "נעיצה" מתנהלת מתחת לרדאר בכל הקשור לביצועים פיננסייים. כמו יתר הרשתות החברתיות, גם מודל ההכנסות של הרשת מבוסס על מכירות פרסום, כאשר קהל היעד המרכזי הוא נשים (על פי הערכות 79% מהקהל) ונושאי החיפוש המרכזיים הם אופנה, עיצוב ואמנות.
על פי הערכות השווי של הסוחרים בשוק הפרטי, השווי המוערך של פינטרס במידה ותונפק צפוי לעמוד על 13-15 מליארד דולר, לפי CNBC. טראפיק הגולשים לאתר מוערך בכ-200 מיליון גולשים פעילים מדי חודש, כאשר המובייל הוא אחת מיתרונותיה והמפרסמים הבולטים (בהתאם לקהל הנשי) הם מותגי אופנה ויופי.
לצד הנתון המרשים של מכירות בהיקף של מיליארד דולר, ב-CNBC מצטטים את אתר TechCrunch שפרסם בעבר כי החברה צופה הכנסות של 2.8 מיליארד בפרסום עד 2018, כך על פי מסמכים פנימיים שלה שהגיעו לידי האתר.
- כיצד להשתמש בפרסום ממומן באינסטגרם להגדלת מכירות
- האם טיקטוק יכולה להיעלם? מה הסיכוי שהאפליקציה תימכר? על הקרב הגדול שלה בשוק האמריקאי