הפגנת הלהט"ב
צילום: גיא כהן

לכו להפגין - אנחנו אתכם: משרדי הפרסום והיח"צ למען הלהט"ב

מקאן, גיתם, yes ובן חורין אלכסנדרוביץ' הן רק חלק מחברות הפרסום והיח"צ שנותנות יד למאבק הקהילה ומאפשרות לעובדיהן לשבות ביום א' הקרוב
משה בנימין | (8)

שביתת המחאה של הקהילה הלהט"ב המתוכננת ליום ראשון, מצליחה לרתום אליה גופים נוספים בעולם התקשורת, ותמיכה נרחבת. היום (יום ד'), 4 ימים לפני שחברי הקהילה ותומכיהם ייצאו להפגין וישבתו, שניים ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל - גיתם BBDO ומקאן תל אביב - כבר הודיעו שיתמכו בעובדיהם מהקהילה ויאפשרו להם לשבות ולמחות למען זכויותיהם עם גיבוי מלא ללא הורדת יום חופש. 

בפוסט שהעלתה קבוצת מקאן לעמוד הפייסבוק שלה נכתב: "קבוצת מקאן תל-אביב תומכת בזכותו הבסיסית של כל אדם להיות הורה במדינת ישראל. לכן אנחנו גאים לקחת חלק במאבקה החשוב של הקהילה הלהט״בית וקוראים לעובדותינו ועובדינו חברי הקהילה הלהט״בית שלא להתייצב לעבודה ביום ראשון הקרוב ה-22.7 ולהצטרף לשביתת המחאה שהוכרזה היום במשק הישראלי – המאבק הוא של כולנו!".

מנכ"ל קבוצת גיתם, עדו הר-טוב הביע אף הוא את תמיכת הקבוצה וכתב לעובדיו: "עובדים יקרים. העובדה כי חוק הפונדקאות המאפשר לכל אדם באשר הוא להקים משפחה נפל בכנסת הנה בושה וכלימה למדינה ולחברה הישראלית. גיתם BBDO הינו מקום ליברלי ומאפשר לכל אדם לחיות כאוות נפשו ומקדש את הזכות של כולנו לחוות הורות ומשפחה. כל עובד שיהיה מעוניין להצטרף להפגנ שתתקיים בימים הקרובים, יקבל גיבוי ותמיכה מאתנו. מי שיבחר להשתתף, לא תורד לו ולו שעה של חופש ונתמוך בזכותו להביע את מחאתו. מקווה שהאיוולת הזו תשונה".  

עמית משיח, מנכ"ל מקאן תל אביב הוסיף התייחס לנושא באופן אישי ואמר: "מקאן תל אביב תומכת בשביתה לא רק כי אנחנו תומכים ומאמינים בזכותו של כל אדם באשר הוא להקים משפחה וליהנות משוויון זכויות, אלא גם כדי להגיד מספיק. מספיק לזיג זג על חשבוננו. מספיק לזלזול המתמשך באזרחי המדינה בשם ההישרדות הפוליטית והשמירה על הכסא. אני מקווה כי חברות רבות יצטרפו למאבק של הקהילה הלהט״בית כי המאבק שלהם צריך להיות מאבק של כל אחת ואחד שעתידה ואופייה הדמוקרטי של המדינה חשובים להם". 

תעשיית הפרסום, היח"צ והתקשורת בכלל שחלק גדול מהמועסקים בה מגיעים מקהילת הלהט"ב מפגינה מטבע הדברים רגישות גבוהה יותר לנושא, כאשר על סדר היום - אישור חוק הפונדקאות בכנסת, שהדיר ממנו את הזוגות בני אותו מין. המחאה שתופסת תאוצה מאורגנת על ידי חלקם וביניהם אלון מוליאן מבעלי ומייסדי טוויסטד ואיש יחסי הציבור מור שובבו-הראל

מוליאן אמר היום לאייס: "ההשבתה מיועדת לא רק לחברי הקהילה אלא לכל מי שתומך בה ולכן אנחנו לא מצפים שרק חברי הקהילה ידירו את רגליהם מהמשרדים ביום ראשון. טוויסטד ידועה בתרומתה למען מאבקי קהילת הלהט"ב והציפיה שלי היא שגופים גדולים במשק כמו אל על שמתגאה בעובדיה וכמו תעשיות נוספות יצטרפו למחאה הזו".

מור שובבו הראל, בעליו של משרד היח"צ 'ג'ינג'ר תקשורת' אמר לאייס: "תקופה ארוכה שאנחנו נחמדים ומנסים להשיג את הזכויות שלנו בדרכי נועם, הגיע הזמן להפסיק להיות נחמדים ולהילחם על הזכויות שלנו. אין שום סיבה שהממשלה הזאת תדע לנצל את הקהילה הגאה על מנת להגדיל את כמות התיירים, להציג את ישראל בעולם כמקום ליברלי בזמן שאין לנו את הזכות הבסיסית להקים משפחה. אנחנו בג׳ינג׳ר תקשורת שובתים ביום ראשון והצלחנו לסחוף אחרינו חברות וגופים רבים ומקווים שכולם יצאו לרחובות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בין הגופים הנוספים שהביעו את תמיכתם בעובדים המוחים נמנה גם משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ', מהגדולים בשוק. בהודעה שפרסם המשרד נכתב: "בן חורין ואלכסנדרוביץ', אסטרטגיה ותקשורת, מהמשרדים המובילים בישראל מודיע על הצטרפותו למאבק למען הזכות של כל ישראלי להביא ילדים לעולם ללא הבדלי העדפה מינית. המשרד ירתום את כל יכולותיו בהתנדבות למען המאבק בזירת התקשורתית, הדיגיטלית והסטודיו הפנימי. עובדי החברה אשר ירצו לשבות באותו היום - יוכלו לעשות זאת מבלי לאבד יום חופש".

חברת yes הודיעה אף היא על תמיכה במאבקה של קהילת הלהט"ב לשוויון זכויות: "כחברת תקשורת פתוחה ופלורליסטית תאפשר yes לעובדיה חברי הקהילה יום חופש בראשון אם יבחרו לשבות".

בשעות אלו, חמ"ל המחאה של קהילת הלהט"ב מנסה לגייס לשורותיו גופי תקשורת וחברות מסחריות נוספות. נכון לעכשיו הרשימה כוללת גם את משרד הפרסום לבני נוער teenk שבראשו עומד יניב ויצמן, דמות בולטת נוספת מקהילת הלהט"ב. כמו כן גם משרדי היח"צ לאופר גלאון, ג׳ינג׳ר תקשורת, חברת המיתוג Awesome ועוד. לחברות אלו ייתכן שיצטרף גם אתר mako ביום ראשון עם החשכת מסך של מדור הגאווה כאות מחאה וסולידריות עם הקהילה, וכן גם התכנית ערב טוב עם גיא פינס בקשת 12.  

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    איך ארגוני הנשים נותנות יד לסחר בנשים אומללות (ל"ת)
    אושיק 21/07/2018 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    להחרים 20/07/2018 10:11
    הגב לתגובה זו
    לכל החברות האלו אתם נכנסיםלפוליטיקה תופסים צד נכון שאתם רוכבים על סיפור הלהטבים אבל זה שקוף מה באמת מניע אותכם אנחנו נבוא איתכם חשבון העם יחרים אותכם אתם תשלמו מחיר כלכלי אדיר חכו ותראו
  • 6.
    מ. 19/07/2018 21:34
    הגב לתגובה זו
    מניסיון מורה שלימד בעבר ילדים כאלו
  • 5.
    לא מיוחד 19/07/2018 15:12
    הגב לתגובה זו
    ברור רוב העובדים והלקוחות הם מהקהילה אז למה שלא יפרגנו למי שמביא כסף כל השנה
  • 4.
    ירין 19/07/2018 12:10
    הגב לתגובה זו
    אם זה היה חשוב היו מחאות ובלאגנים. אבל רק אנשי התקשורת והמדיה ששולטים פה. זה מפריע להם. על מחאת הנכים שמעו פחות.
  • 3.
    חושב לבד 19/07/2018 11:43
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא עוצר לתהות על הנזקים והניצול שיש בפונדקאות. העיקר שזה משרת את האג'נדה הליברלית.
  • 2.
    ==================== 19/07/2018 09:54
    הגב לתגובה זו
    א"א לחייב עובד להגיע לעבודה ביום זה לפני החוק. חוץ זה תעלול פרסומי היום ההומואים על הגל יש להם הרבה יחסי ציבור. בניגוד לשאר המיעוטים בארץ הם המיעוט החביב על התיקשורת בכלל. להצטרף אליהם זה IN אחרת אתה מצטרף לחרדים שזה OUT והם המיעוט השונאי במדינה
  • 1.
    צח 19/07/2018 01:40
    הגב לתגובה זו
    אבל להעביד אנשים עד 2 בלילה עם שכר גלובלי זה סבבה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.