לכו להפגין - אנחנו אתכם: משרדי הפרסום והיח"צ למען הלהט"ב
שביתת המחאה של הקהילה הלהט"ב המתוכננת ליום ראשון, מצליחה לרתום אליה גופים נוספים בעולם התקשורת, ותמיכה נרחבת. היום (יום ד'), 4 ימים לפני שחברי הקהילה ותומכיהם ייצאו להפגין וישבתו, שניים ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל - גיתם BBDO ומקאן תל אביב - כבר הודיעו שיתמכו בעובדיהם מהקהילה ויאפשרו להם לשבות ולמחות למען זכויותיהם עם גיבוי מלא ללא הורדת יום חופש.
בפוסט שהעלתה קבוצת מקאן לעמוד הפייסבוק שלה נכתב: "קבוצת מקאן תל-אביב תומכת בזכותו הבסיסית של כל אדם להיות הורה במדינת ישראל. לכן אנחנו גאים לקחת חלק במאבקה החשוב של הקהילה הלהט״בית וקוראים לעובדותינו ועובדינו חברי הקהילה הלהט״בית שלא להתייצב לעבודה ביום ראשון הקרוב ה-22.7 ולהצטרף לשביתת המחאה שהוכרזה היום במשק הישראלי – המאבק הוא של כולנו!".
מנכ"ל קבוצת גיתם, עדו הר-טוב הביע אף הוא את תמיכת הקבוצה וכתב לעובדיו: "עובדים יקרים. העובדה כי חוק הפונדקאות המאפשר לכל אדם באשר הוא להקים משפחה נפל בכנסת הנה בושה וכלימה למדינה ולחברה הישראלית. גיתם BBDO הינו מקום ליברלי ומאפשר לכל אדם לחיות כאוות נפשו ומקדש את הזכות של כולנו לחוות הורות ומשפחה. כל עובד שיהיה מעוניין להצטרף להפגנ שתתקיים בימים הקרובים, יקבל גיבוי ותמיכה מאתנו. מי שיבחר להשתתף, לא תורד לו ולו שעה של חופש ונתמוך בזכותו להביע את מחאתו. מקווה שהאיוולת הזו תשונה".
עמית משיח, מנכ"ל מקאן תל אביב הוסיף התייחס לנושא באופן אישי ואמר: "מקאן תל אביב תומכת בשביתה לא רק כי אנחנו תומכים ומאמינים בזכותו של כל אדם באשר הוא להקים משפחה וליהנות משוויון זכויות, אלא גם כדי להגיד מספיק. מספיק לזיג זג על חשבוננו. מספיק לזלזול המתמשך באזרחי המדינה בשם ההישרדות הפוליטית והשמירה על הכסא. אני מקווה כי חברות רבות יצטרפו למאבק של הקהילה הלהט״בית כי המאבק שלהם צריך להיות מאבק של כל אחת ואחד שעתידה ואופייה הדמוקרטי של המדינה חשובים להם".
תעשיית הפרסום, היח"צ והתקשורת בכלל שחלק גדול מהמועסקים בה מגיעים מקהילת הלהט"ב מפגינה מטבע הדברים רגישות גבוהה יותר לנושא, כאשר על סדר היום - אישור חוק הפונדקאות בכנסת, שהדיר ממנו את הזוגות בני אותו מין. המחאה שתופסת תאוצה מאורגנת על ידי חלקם וביניהם אלון מוליאן מבעלי ומייסדי טוויסטד ואיש יחסי הציבור מור שובבו-הראל.
מוליאן אמר היום לאייס: "ההשבתה מיועדת לא רק לחברי הקהילה אלא לכל מי שתומך בה ולכן אנחנו לא מצפים שרק חברי הקהילה ידירו את רגליהם מהמשרדים ביום ראשון. טוויסטד ידועה בתרומתה למען מאבקי קהילת הלהט"ב והציפיה שלי היא שגופים גדולים במשק כמו אל על שמתגאה בעובדיה וכמו תעשיות נוספות יצטרפו למחאה הזו".
מור שובבו הראל, בעליו של משרד היח"צ 'ג'ינג'ר תקשורת' אמר לאייס: "תקופה ארוכה שאנחנו נחמדים ומנסים להשיג את הזכויות שלנו בדרכי נועם, הגיע הזמן להפסיק להיות נחמדים ולהילחם על הזכויות שלנו. אין שום סיבה שהממשלה הזאת תדע לנצל את הקהילה הגאה על מנת להגדיל את כמות התיירים, להציג את ישראל בעולם כמקום ליברלי בזמן שאין לנו את הזכות הבסיסית להקים משפחה. אנחנו בג׳ינג׳ר תקשורת שובתים ביום ראשון והצלחנו לסחוף אחרינו חברות וגופים רבים ומקווים שכולם יצאו לרחובות".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
בין הגופים הנוספים שהביעו את תמיכתם בעובדים המוחים נמנה גם משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ', מהגדולים בשוק. בהודעה שפרסם המשרד נכתב: "בן חורין ואלכסנדרוביץ', אסטרטגיה ותקשורת, מהמשרדים המובילים בישראל מודיע על הצטרפותו למאבק למען הזכות של כל ישראלי להביא ילדים לעולם ללא הבדלי העדפה מינית. המשרד ירתום את כל יכולותיו בהתנדבות למען המאבק בזירת התקשורתית, הדיגיטלית והסטודיו הפנימי. עובדי החברה אשר ירצו לשבות באותו היום - יוכלו לעשות זאת מבלי לאבד יום חופש".
חברת yes הודיעה אף היא על תמיכה במאבקה של קהילת הלהט"ב לשוויון זכויות: "כחברת תקשורת פתוחה ופלורליסטית תאפשר yes לעובדיה חברי הקהילה יום חופש בראשון אם יבחרו לשבות".
בשעות אלו, חמ"ל המחאה של קהילת הלהט"ב מנסה לגייס לשורותיו גופי תקשורת וחברות מסחריות נוספות. נכון לעכשיו הרשימה כוללת גם את משרד הפרסום לבני נוער teenk שבראשו עומד יניב ויצמן, דמות בולטת נוספת מקהילת הלהט"ב. כמו כן גם משרדי היח"צ לאופר גלאון, ג׳ינג׳ר תקשורת, חברת המיתוג Awesome ועוד. לחברות אלו ייתכן שיצטרף גם אתר mako ביום ראשון עם החשכת מסך של מדור הגאווה כאות מחאה וסולידריות עם הקהילה, וכן גם התכנית ערב טוב עם גיא פינס בקשת 12.
- 8.איך ארגוני הנשים נותנות יד לסחר בנשים אומללות (ל"ת)אושיק 21/07/2018 21:08הגב לתגובה זו
- 7.להחרים 20/07/2018 10:11הגב לתגובה זולכל החברות האלו אתם נכנסיםלפוליטיקה תופסים צד נכון שאתם רוכבים על סיפור הלהטבים אבל זה שקוף מה באמת מניע אותכם אנחנו נבוא איתכם חשבון העם יחרים אותכם אתם תשלמו מחיר כלכלי אדיר חכו ותראו
- 6.מ. 19/07/2018 21:34הגב לתגובה זומניסיון מורה שלימד בעבר ילדים כאלו
- 5.לא מיוחד 19/07/2018 15:12הגב לתגובה זוברור רוב העובדים והלקוחות הם מהקהילה אז למה שלא יפרגנו למי שמביא כסף כל השנה
- 4.ירין 19/07/2018 12:10הגב לתגובה זואם זה היה חשוב היו מחאות ובלאגנים. אבל רק אנשי התקשורת והמדיה ששולטים פה. זה מפריע להם. על מחאת הנכים שמעו פחות.
- 3.חושב לבד 19/07/2018 11:43הגב לתגובה זואף אחד לא עוצר לתהות על הנזקים והניצול שיש בפונדקאות. העיקר שזה משרת את האג'נדה הליברלית.
- 2.==================== 19/07/2018 09:54הגב לתגובה זוא"א לחייב עובד להגיע לעבודה ביום זה לפני החוק. חוץ זה תעלול פרסומי היום ההומואים על הגל יש להם הרבה יחסי ציבור. בניגוד לשאר המיעוטים בארץ הם המיעוט החביב על התיקשורת בכלל. להצטרף אליהם זה IN אחרת אתה מצטרף לחרדים שזה OUT והם המיעוט השונאי במדינה
- 1.צח 19/07/2018 01:40הגב לתגובה זואבל להעביד אנשים עד 2 בלילה עם שכר גלובלי זה סבבה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
