קקטוס 2018 יוצא לדרך בלי מקאן - יכלול שנה וחצי של עבודות
תחרות קקטוס הזהב 2018 יוצאת לדרך לאחר עיכוב של חצי שנה, בעקבות ההמתנה לסיום החלטת הקפאת התחרויות של קבוצת פובליסיס העולמית שכוללת בארץ את באומן, לאו ברנט וגליקמן שמר סמסונוב.
כפי שפורסם באייס מוקדם יותר היום, בישיבה שנערכה היום (יום ב') במשרדי האיגוד, בהשתתפות חברי ועדת הקקטוס, נבחר פה אחד יורם לוי ליו"ר ועדת התחרות. לוי שימש כבר בשנה שעברה כיו"ר בפועל של יום השיפוט המרכזי, וב-5 השנים האחרונות היה יו"ר השופטים של תחרות דג הזהב. לוי גם שפט פעמיים בפסטיבל קאן, שם גם זכה בלא מעט אריות.
"המשימה שלנו היא לאזן בין המצוינות הקריאייטיבית של פסטיבל קאן שמהווה השראה ורף גבוה עבורנו, לבין ההבנה שמדובר בתחרות הפרסום הישראלית, המשקפת את העבודות של מותגים ישראלים לקהל הישראלי. בנוסף, היה חשוב לי לייסד פרס חדש, עבור מותגים שעושים טוב. כחלק מתפיסת עולמי, שגם מותגים מסחריים יחד עם ענף הפרסום יכולים לייצר טוב בעולם".
לצד חזרתה של קבוצת פובליסיס לתמונה, מי שעדיין מסרב לשוב לחיק התחרות הוא משרד הפרסום הגדול בישראל מקאן תל אביב, שממשיך להחרים את האירוע ולא להגיש אליו עבודות, פעם שנייה ברציפות, במה שמעיב על החגיגה ובנוסף בא לידי ביטוי במחזור הכנסות נמוך בהרבה מהצפוי. זאת עקב העובדה שמקאן אחראי לאחוז ניכר מהעבודות הבולטות המתפרסמות בישראל, שמן הסתם חלק גדול מהן היה אמור להיות מוגש לתחרות זו.
ועדת התחרות קיימה היום דיון על תקנון התחרות ובין ההחלטות שקיבלה הוחלט כי היא תקיף שנה וחצי של פעילות מינואר 2017 עד ליולי 2018. יום השיפוט הראשון יעבור להיות בפורמט שיפוט ברשת, מה שיאפשר הגדלה של מספר השופטים בשלב א' ל-60 שופטים: 30 אנשי שיווק ו-30 אנשי קריאייטיב.
השופטים יחולקו לקבוצות של 10 שופטים ולכל קבוצה יהיה יו"ר שיהיה אחראי על תהליך השיפוט של הקבוצה. ובפועל, בכל עבודה יצפו לפחות 30 שופטים. ביום השיפוט השני, יישפטו הפיינליסטים במתכונת הקבועה - ביום שיפוט מרוכז שבו יגיעו כל השופטים לאירוע השיפוט. הפרמטרים שלפיהם ייבחנו העבודות נשארו באותה המתכונת - 3 ציונים לכל עבודה על פי רעיון, ביצוע ותרומה למותג.
בתוך כך, הועדה החליטה להוסיף פרס עבור מותגים מסחריים על קמפיינים לטובת הקהילה, שיוגדר- "קקטוס לטובה", זאת בנוסף להחלטה מהשנה שעברה להעניק פרס קקטוס הנשיא לעבודה המצטיינת בייצוג מגדרי של החברה הישראלית. ההכרזה על פתיחת ההגשות לתחרות תתבצע במהלך חודש יולי, טקס הקקטוס צפוי להיערך בתחילת אוקטובר 2018.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- 1.חוץ מ-yes איזו עבודה מעניינת כבר יצאה ממקאן השנה? (ל"ת)שאלה מהקהל 16/07/2018 17:05הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

