קקטוס 2018
צילום: נדב כהן יונתן
פרסום ראשון

קקטוס 2018 יוצא לדרך בלי מקאן - יכלול שנה וחצי של עבודות

המשרד הגדול בישראל שוב מדיר את רגליו מהתחרות. שופטי התחרות יחולקו לקבוצות של 10 שופטים ולכל קבוצה יהיה יו"ר אחראי על תהליך השיפוט של הקבוצה
משה בנימין | (1)

תחרות קקטוס הזהב 2018 יוצאת לדרך לאחר עיכוב של חצי שנה, בעקבות ההמתנה לסיום החלטת הקפאת התחרויות של קבוצת פובליסיס העולמית שכוללת בארץ את באומן, לאו ברנט וגליקמן שמר סמסונוב

כפי שפורסם באייס מוקדם יותר היום, בישיבה שנערכה היום (יום ב') במשרדי האיגוד, בהשתתפות חברי ועדת הקקטוס, נבחר פה אחד יורם לוי ליו"ר ועדת התחרות. לוי שימש כבר בשנה שעברה כיו"ר בפועל של יום השיפוט המרכזי, וב-5 השנים האחרונות היה יו"ר השופטים של תחרות דג הזהב. לוי גם שפט פעמיים בפסטיבל קאן, שם גם זכה בלא מעט אריות.

"המשימה שלנו היא לאזן בין המצוינות הקריאייטיבית של פסטיבל קאן שמהווה השראה ורף גבוה עבורנו, לבין ההבנה שמדובר בתחרות הפרסום הישראלית, המשקפת את העבודות של מותגים ישראלים לקהל הישראלי. בנוסף, היה חשוב לי לייסד פרס חדש, עבור מותגים שעושים טוב. כחלק מתפיסת עולמי, שגם מותגים מסחריים יחד עם ענף הפרסום יכולים לייצר טוב בעולם".

לצד חזרתה של קבוצת פובליסיס לתמונה, מי שעדיין מסרב לשוב לחיק התחרות הוא משרד הפרסום הגדול בישראל מקאן תל אביב, שממשיך להחרים את האירוע ולא להגיש אליו עבודות, פעם שנייה ברציפות, במה שמעיב על החגיגה ובנוסף בא לידי ביטוי במחזור הכנסות נמוך בהרבה מהצפוי. זאת עקב העובדה שמקאן אחראי לאחוז ניכר מהעבודות הבולטות המתפרסמות בישראל, שמן הסתם חלק גדול מהן היה אמור להיות מוגש לתחרות זו. 

ועדת התחרות קיימה היום דיון על תקנון התחרות ובין ההחלטות שקיבלה הוחלט כי היא תקיף שנה וחצי של פעילות מינואר 2017 עד ליולי 2018. יום השיפוט הראשון יעבור להיות בפורמט שיפוט ברשת, מה שיאפשר הגדלה של מספר השופטים בשלב א' ל-60 שופטים: 30 אנשי שיווק ו-30 אנשי קריאייטיב.

השופטים יחולקו לקבוצות של 10 שופטים ולכל קבוצה יהיה יו"ר שיהיה אחראי על תהליך השיפוט של הקבוצה. ובפועל, בכל עבודה יצפו לפחות 30 שופטים. ביום השיפוט השני, יישפטו הפיינליסטים במתכונת הקבועה - ביום שיפוט מרוכז שבו יגיעו כל השופטים לאירוע השיפוט. הפרמטרים שלפיהם ייבחנו העבודות נשארו באותה המתכונת - 3 ציונים לכל עבודה על פי רעיון, ביצוע ותרומה למותג.

בתוך כך, הועדה החליטה להוסיף פרס עבור מותגים מסחריים על קמפיינים לטובת הקהילה, שיוגדר- "קקטוס לטובה", זאת בנוסף להחלטה מהשנה שעברה להעניק פרס קקטוס הנשיא לעבודה המצטיינת בייצוג מגדרי של החברה הישראלית. ההכרזה על פתיחת ההגשות לתחרות תתבצע במהלך חודש יולי, טקס הקקטוס צפוי להיערך בתחילת אוקטובר 2018.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חוץ מ-yes איזו עבודה מעניינת כבר יצאה ממקאן השנה? (ל"ת)
    שאלה מהקהל 16/07/2018 17:05
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.