פרטנר 1000 מגה
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

הפרסומת של פרטנר מצוינת - אבל דומה ומועתקת?

פרסומת HOT מלפני 4 שנים נראית כמקור הרעיוני לחדשה של פרטנר. ההצעה המסחרית דומה, הפלאשבק דומה ואפילו התסריט משוחזר בחלקו. תשפטו אתם 
משה בנימין | (10)

פרסומת חדשה, ומצוינת יש לציין, של פרטנר עלתה אמש לאוויר. בפרסומת של גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, שמקדמת את מהפכת האינטרנט של פרטנר עם גלישה במהירות 1000 מגה על גבי סיבים אופטיים מנסה אייל קיציס לשכנע חבר סקפטי "לנסות את זה" והוא בתגובה אומר "אה, 100 מגה מספיק טוב לי". מכאן ממשיכה הפרסומת לפלאשבק של קיציס לכל אותם הפעמים שבהן אותו חבר אמר ש.."אה...מספיק טוב לי".

עוד אתמול כשהפרסומת עלתה לאוויר קיבלנו איתות לפרסומת מלפני 4 שנים של HOT שנראית כמו המקור הרעיוני לפרסומת זו, עבור אותו השירות. בפרסומת של HOT המבוססת על הסדרה "משפחת זגורי" הנרטיב המרכזי זהה לזה בפרטנר - מישהו נלהב מנסה לשכנע מישהו מהוסס ומקובע שהאינטרנט המהיר טוב יותר.

בפרסומת של HOT מאת משרד הפרסום ראובני פרידן השחקנים הם עוז זהבי ומשה אבגי כשאבגי שואל בתמיהה "למה צריך 200 מגה" וזהבי משיב: "זה מזכיר לי משהו". ההמשך הוא סדרת פלאשבקים של זהבי לימיו כילד המנסה שלכנע את אביו להצטרף לקדמה, ללא הצלחה.

מעבר לדמיון העלילתי, גם בטקסט עצמו שזורות כמה שורות מפתח דומות מאוד, כגון פרסומת פרטנר שבה בפלאשבק הראשון קיציס מספר לחברו על האינטרנט עם "האי מיילים האלה" וחברו משיב "אה...פקס מספיק טוב לי". בפרסומת HOT מנגד זהבי חוזר לילדותו כשהוא מספר לאביו ש"דודה תקווה שולחת מכתבים דרך האינטרנט" ועל כך עונה אבגי "למה צריך אינטרנט, יש לנו פקסימיליה". 

דומה ומועתק או צירוף מקרים? תשפטו אתם

פרטנר

HOT

 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חבר'ה, תזמינו את הוכמן לכתוב גם לקיציס (ל"ת)
    שוקה 01/05/2018 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    NOT EVEN CLOSE 30/04/2018 15:27
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שאיזו מילה דומה באיזו פרסומת מישהו טוען שהיא מועתקת
  • 8.
    לנה 30/04/2018 15:09
    הגב לתגובה זו
    אין שום קשר בין הפרסומות.....משעמם לכם
  • 7.
    אחת שיודעת 30/04/2018 10:48
    הגב לתגובה זו
    סדרת הסרטים בקמפיין פרטנר נותן פייט למתחרים שעשו שנים קופה על חשבון הצרכנים. גם אם יש אלמנטים דומים הקמפיין עושה את העבודה והוא מצוין!
  • 6.
    פשוט פרסומת טובה ומשעשעת (ל"ת)
    משה 30/04/2018 10:38
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לא קרוב... (ל"ת)
    אסף 29/04/2018 18:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מיכאל 29/04/2018 17:44
    הגב לתגובה זו
    גליקמן בעוד פרסומת שמסריחה מתקציב נמוך. הגרין סקרין מקיא!
  • 3.
    רפי 29/04/2018 16:24
    הגב לתגובה זו
    אפשר להגיד 1000 מגה אנשים מבינים מה לעשות עם זה ומי שלא מבין גם כך לא ירכוש.מי מאשר קמפיינים כאלה?
  • 2.
    רפי 29/04/2018 16:23
    הגב לתגובה זו
    אפשר להגיד 1000 מגה אנשים מבינים מה לעשות עם זה ומי שלא מבין גם כך לא ירכוש.מי מאשר קמפיינים כאלה?
  • 1.
    נועם 29/04/2018 11:47
    הגב לתגובה זו
    זה מזכיר לי משהו...
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.