קאן ליונס
צילום: יח"צ cannes lions

רוצים אריה מקאן? הנה שיטת הניקוד החדשה - ושאר השינויים

שינוי בניקוד, קיצוץ בקטגוריות ותתי קטגוריות, הגבלה על מספר הקטגוריות אליהן ניתן להגיש עבודות ועוד. פסטיבל קאן ליונס יוצא לדרך חדשה - לאור הביקורת עליו
משה בנימין |

פסטיבל קאן ליונס, אירוע הפרסום הגדול בעולם ספג בשנה האחרונה ביקורת קשה בענף, ועל רקע ההודעה של קבוצת פובליסיס העולמית על כך שלא תאפשר לאף אחד ממשרדיה להגיש עבודות - התחרות עוברת שינויים משמעותיים. הפסטיבל שבמסגרתו מתקיימת מדי שנה התחרות על פסל האריה, יקוצר ל-5 ימים במקום שבוע, ומשם לשינויים במישור המקצועי בשיטת הניקוד, החלוקה לקטגוריות ועוד. 

בניסיון לבלום כל סיכוי לסחף שיגרור סוכנויות נוספות עם פובליסיס מחוץ לפסטיבל ובעקבות אמירות כגון זו של מרטין סורל הבוס של WPP על כך שהתחרות הפכה לנמהרת, יקרה וכזו שלא עומדת בקנה אחד עם צרכי הלקוחות המפרסמים, הנהלת הפסטיבל שיערך השנה בפעם ה-65 בריביירה הצרפתית הודיעה כי תשנה החל מהשנה את מבנה התחרות. במסגרת החלטה זו קוצצו 120 תתי קטגוריות מתוך התחרות וקטגוריות הסייבר, פרומו והאינטגרייטד בוטלו.

עוד הוחלט כי כל עבודה תוגבל להגשה ל-6 קטגוריות בלבד - החלטה זו תשים סוף לעבודות הסנסציוניות שטורפות לעתים את הפסטיבל ומשתלטות על הפרסים הנחשבים בכל קטגוריה, ברמת הגראנד פרי והזהב. לצד זאת, הפסטיבל הודיע על שיטת ניקוד חדשה שלדברי המארגנים "תשים דגש על הפן הקריאייטיבי". כמו כן, במה שנשמע כמו מענה לתלונה שגם בארץ נשמעת לא מעט ומן הסתם מעסיקה את הפרסומאים בכל מקום בעולם - התחרות תפריד בין עבודות בקטגוריית עמותות ושיפוטן לבין עבודות עבור מפרסמים מסחריים. 

השינוי בשיטת השיפוט לעבודות עבור עמותות וארגונים שאינם ממשלתיים (NGO) יחלו בשלב השורטליסט, אז יוגשו עבודות אלו לעיני השופטים בנפרד משאר העבודות המסחריות. במידה ועבודות אלו יזכו באריה הן יוצגו ויוכרו בנפרד, אך עם זאת, מארגני הפסטיבל הסבירו כי שינוי זה יחול בהדרגה ויושלם סופית ב-2019/2020.

ברמת המבנה הארכיטקטוני של התחרות - בשונה מקטגוריות האריות השונות שהגיעו כבר לעשרות בשנים האחרונות - המבנה יתבסס מעתה על 9 "ערוצים" שתחתיהם ירוכזו קבוצות של אריות לפי נושאים. ערוצי העל יהיו: Reach, Communication, Craft, Experience, Innovation, Impact, Good, Health ו-Entertainment. במבנה החדש אריות ה-PR, מדיה, דיירקט ומשפיעני סושיאל יישבו תחת Reach. אריות הרדיו, פילם, פרינט, אאוטדור ועוד יישבו תחת Communication וכן הלאה. בסך הכל התחרות תכלול 26 קטגוריות תחת ערוצי העל. 

שיטת הניקוד החדשה של התחרות הופכת את הזכייה באריה לקשה יותר ממה שהיה נהוג עד עתה. אם בעבר הסיכוי לשורטליסט עמד על 10% מההגשות והסיכוי לזכייה באריה כלשהו עמדה על כ-3% מסך ההגשות, השיטה החדשה תהפוך את הזכייה בכסף, זהב וגראנד פרי לקשה מאי פעם.

 

האירוע שנחשב לגדול בעולם יארח השנה מעל ל-16 אלף מבקרים מסביב לעולם, 4,700 חברות, מעל ל-40 אלף הגשות וכ-400 שופטי תחרות. גולת הכותרת של הפסטיבל מדי שנה, מעבר לרגעי התהילה על במת הפרסים היא רשימת הנואמים האורחים המפארים את האירוע. השנה ישתתפו בו כנושאי דברים, המגיש קונאן אוברייאן, המוזיקאי ג'וני מאר (הסמית'ס), שחקן ה-NBA לשעבר שאקיל אוניל, הראפר קומון ושלל בכירי עולם הפרסום. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בשנה שעברה היה זה משרד הפרסום ליאו ברנט (שהשנה לא יתמודד עקב החלטת פובליסיס העולמית) ששמר על הגחלת של השוק הישראלי. מהלך השעון החכם של סמסונג ישראל הביא למשרד אריה ברונזה ראשון אי פעם, בקטגוריית החוצות. המשרד קיבל בנוסף שני שורטליסטים בקטגוריית המדיה והבידור, שניהם עבור סמסונג ישראל לשעון החכם ומרתון הגיימינג. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.