מי החליף את השלטים בגוגל
צילום: יח"צ
טור

קריאייטיב בינ"ל: מי החליף את שלטי החוצות ב-Google maps ולמה?

בורגר קינג פותחת את התיאבון, פורד ועליבאבא מזמינים אתכם לנסיעת מבחן מהעתיד
ושלטי חוצות שאי אפשר לצנזר. סקירת קריאייטיב, מתחילים
לירון בן יעקב |

1. העיתונאי האחרון ברוסיה שפרסם משפט כמו "להיות גיי זה נורמלי" קיבל קנס של עשרות אלפי דולרים, שלא לדבר על עיתונאים אחרים שנאסרו, הוכו וחלק מצאו את מותם בדרכים מסתוריות, לאחר שפרסמו כתבות שלא התאימו למשטר.

כדי להשמיע את קולם של העיתונאים המצונזרים, יצר משרד פרסום שבדי את קמפיין "שלטי חוצות ללא גבולות", שלטי חוצות שעליהם מופיעים אותם "מסרים חתרניים". מאחר ושלטי חוצות כאלו היו מובילים לתאונות "מסתוריות" נוספות, מצא משרד הפרסום פרצה תכנותית ב-Google maps שאפשרה לפרסם את המסרים בשלטי החוצות המופיעים רק במפות של גוגל. המהלך אומנם פועל במרחב הווירטואלי בלבד וקרוב לוודאי שלא יעשה מהפכות ורעש כמו שלטי חוצות אמתיים, אך עדיין מדובר במהלך חשוב שמתלבש על מפת החיפוש הגדולה בעולם.

שלטי חוצות לא בחוצות

2. נשמע יותר כמו טריק של 1 באפריל אבל זה אמתי לגמרי, חברת פורד וקבוצת עליבאבא חברו לפיילוט ניסיוני שיכול לשנות את חוויית הזמנת נסיעת המבחן כפי שהכרנו אותה עד היום.

הרעיון בגדול מאפשר לכל אדם להזמין נסיעת מבחן כמעט באופן מיידי, כמו שקונים משקה ממכונת משקר, רק שהמכונה היא בגודל של בניין ענק ובמקום שתייה, יוצא רכב. רעיון מדהים שיכול לחסוך מלא זמן וכסף לקונים פוטנציאלים. מה קורה כשרוצים להוציא כמה רכבים במכה או כשהמכונה מתקלקלת? ובכן, את זה כנראה נדע בעתיד.

מכונת מש-קאר

3. ולקינוח, 1 באפריל זה ה-זמן של כל המותגים "לעבוד" על הצרכנים עם קמפיינים מופרכים, חלקם טובים יותר חלקם פחות ואני אומר, אם כבר עובדים עליי, אז כדאי שיגרמו

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לי להזיל ריר תוך כדי.

וופר שוקולד, בקרוב....אולי

הכותב לירון בן יעקב הוא איש קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.