תוך שנתיים: מחזור NO NO NO YES עומד על כ-40 מל"ש
שנתיים וחצי לאחר ששב לשוק הפרסום הישראלי כבר ניתן לומר באופן ברור וודאי שגדעון עמיחי חזר להוות שחקן מרכזי. בשבועות האחרונים אפשר כבר להיווכח בעובדה זו בצפייה בברייק הפרסומות בפריים טיים המלווה כמעט תמיד באחת הפרסומות עליהן חתום NO NO NO NO NO YES משרד הפרסום שהקים בישראל כסניף שני ומקומי לאחר הקמתו בניו יורק.
בדיקת אייס מגלה כי על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, NO NO NO NO NO YES צמחה במאות אחוזים מאז הושקה באפריל 2015, אז עם פרסומת ראשונה למותג הרכב פולקסוואגן. על פי הנתונים, מחזור הפעילות של המשרד עמד ב-2015 על 52 מיליון שקל (מחירי מחירון) המהווים בפועל כ-13 מיליון שקלים. ב-2016, שנה לאחר מכן (שנת פעילות מלאה) טיפס המחזור ל-72 מיליון שקלים המהווים בפועל כ-18 מיליון שקלים - עלייה של כ-40% במחזור.
עם זאת הזינוק הגדול נרשם דווקא בין 2016 ל-2017 עם גידול של 100% במחזור הפעילות של NO NO NO NO NO YES ל-150 מיליון שקלים במחירי מחירון כאשר בפועל מדובר במחזור של כ-38 מיליון שקלים. יותר ממחצית המחזור בשנה זו הגיע מתקציב הפרסום של חברת כלמוביל עבור מותגי יונדאי, מרצדס ומחלקות המשאיות והמוניות. לצורך ההשוואה, מחזור הפעילות של עמיחי שווה בגודלו לזה של משרד הפרסום שדורג במקום ה-20 בדירוג משרדי הפרסום של יפעת בקרת פרסום בינואר 2017.
מה שהחל בחזרה מהוססת ארצה, שעתידה אינו צפוי, עם גיוסם של 4 עובדים, הפך במרוצת הזמן לכח שיש להכיר בקיומו עם 14 עובדים שביניהם אייקונים ותיקים של הפרסום הישראלי בדמותם של רוני שניידר וזאב רביד. יחד עם עמיחי השלישייה מהווה צוות קריאייטיב שהערך המוסף שלו עבור הלקוחות הוא הניסיון הרב אותו הם חולקים יחד כמעין מורי דרך.
נכון להיום רשימת הלקוחות של משרד הפרסום כוללים את קבוצת כלמוביל (מרצדס, יונדאי, משאיות ומוניות), טמפו (יקב ברקן, סודה טמפו, בירת סטרונגבו ונסטי), אוניברסיטת תל אביב בישראל ובחו"ל, צים (גלובלי), LUPA, אפלייד מטריאלס, עיתון כלכליסט וחברת BE ALL מתחום מתחמי העסקים כגון WE WORK שעלתה השבוע בקמפיין.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
עמיחי הצהיר לא אחת שהסיבוב הנוכחי שלו, לאחר ימי שלמור אבנון עמיחי ו-y&r מוקדש כולו להנאה מעולם הפרסום. אמירה שטומנת בחובה את העובדה שבשנותיו האחרונות בשלמור הוא לא ממש רווה נחת תחת ידי רשת y&r. הנאה או לא, יצר התחרותיות היה טבוע תמיד בעמיחי, בקריאייטיב ובעסקים.
למרות חזרתו המורגשת לשוק המקומי, גדעון עמיחי של שנת 2018 אינו מהווה איום עבור משרדי הפרסום הגדולים. מפלצות הענק בדמותם של מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי ומשרדים נוספים מסתמכים על המענה שהם מספקים לצרכי הלקוחות בתחומי החדשנות: דיגיטל, הטכנולוגיה ודאטה באופן שמייצר עבורם בידול. ככל שצוללים פנימה לרזולוציה גבוהה מובן שמדובר במשימות שיכבידו על משרדים קטנים שזוהי אינה התמחותם.
למרות זאת, פוטנציאל הצמיחה של עמיחי גדול מאוד. הקסם והכריזמה של הפרסומאי שהפך לשגריר המוכר ביותר של הפרסום הישראלי עדיין משרת אותו נאמנה מול המפרסמים. רשימת החברים שאסף לאורך הדרך, הקשרים שטיפח בקרב המפרסמים, תדמיתו המהוקצעת וניסיונו הרב במגוון תחומים עומד לצידו ומקנה לו יתרון משמעותי גם אם הוא משויך תדמיתית לאסכולה הישנה.
- 14.לכל הנשמות הטובות, גדעון בחור מבריק שתרם יותר לעולם הפרסום מכל קודמיו יחד (ל"ת)ד"ש ממעוז 05/03/2018 04:15הגב לתגובה זו
- 13.גרין 01/03/2018 14:02הגב לתגובה זומה שלא יקרה לעולם אצל גדעון עמיחי, נקח את "לופה" לדוגמא.. סבתא מרוקאית מצלמת את הילדים שלה במטבח מכינים ספינג' בדירת 3 חדרים ברובע ה' באשדוד .ואחרי מצלמת אותם יוצאים לשכונה לדפוק על דלתות ולמכור את הספינג' כדי לתרום את הכסף למען ארוחה חמה לנזקקים. מה שתמיד נראה אצל גדעון, אשכנזיה אנאלית חוץ לארצית מצלמת את הילדים מכינים לימונדה ואז מוכרים אותה אל מול דוכן מצועצע בחצר המדושאת והנקיה שלהם כדי לקנות מתנה לסבתא ליום הולדתה ה80 שזה בדרך כלל משהו עם לבבות.
- 12."חזר להוות שחקן מרכזי" "אינו מהווה איום עבור משרדי הפרסום הגדולים" (ל"ת)מוישה, תחליט. מרכזי? 28/02/2018 14:39הגב לתגובה זו
- 11.רם 28/02/2018 12:10הגב לתגובה זוכשלקוח אחד אחראי ל-50% מהמחזור שלך אתה יכול לצנוח בדיוק כמו שזינקת. בכל אופן אני מאחל לו בהצלחה כי דמות כמו גדעון חשובה לעולם הפרסום הישראלי הגווע
- גדעון הוא עולם הפרסום הגווע (ל"ת)גגגגג 28/02/2018 13:19הגב לתגובה זו
- 10.רון 28/02/2018 11:40הגב לתגובה זוגדעון מחפש פרסים למשרד שלו, לא מכירות ללקוח. פולקסוואגן הבינו את זה, דיוטי פרי הבינו את זה. מבינוניות מוקפדת, לא ממריאות מכירות ולא נבנים מותגים באמת. העבודות שלו שטחיות, תמיד מרשימות - אבל אף פעם לא תמצא שם אינסייט על התנהגות אנושית, על ייצר או על טבע האדם. פלקטים יפים.. אם אתם מחפשים מקורות השראה של קריאייטיב ושל יצירתיות, לא הוא הבנאדם לקבל ממנו, כי פשוט אין לו את זה. על מה כן להעריך את גדעון ולקבל ממנו השראה? על הנחישות שלו וההתמדה. יחצ"ן מדהים, שיודע לארוז את עבודותיו הבינוניות בלוק נוצץ. וכוח הרצון שלו - ראוי להערכה.
- 9.פחחחחחח (ל"ת)יעל 28/02/2018 09:46הגב לתגובה זו
- 8.oren shalev 28/02/2018 08:36הגב לתגובה זוi was folowing him since piza sirocco in holon !! when he was 17 i dont see any body close to his talent !!!
- 7.oren shalev 28/02/2018 08:36הגב לתגובה זוi was folowing him since piza sirocco in holon !! when he was 17 i dont see any body close to his talent !!!
- 6.אלירן 28/02/2018 07:40הגב לתגובה זוכשעושים עבודה טובה - גודלים.
- 5.גיל 27/02/2018 23:45הגב לתגובה זואין משהו קרוב אליו בכלל.
- 4.NO NO NO NEWS 27/02/2018 19:11הגב לתגובה זוFAKE NEWS
- 3.הבן אדם אגדה (ל"ת)מעריצה 27/02/2018 17:08הגב לתגובה זו
- 2.גדעון מענטש אמיתי (ל"ת)איגי 27/02/2018 16:02הגב לתגובה זו
- 1.רינת 27/02/2018 15:44הגב לתגובה זווהם עוד יגדלו ויגדלו ויגדלו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
