אייל הובר לוי
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

תדיראן תעבוד עם פרילנסרים באופליין - ועם dsay בדיגיטל

משווקת המזגנים ומוצרי החשמל נפרדת מראובני פרידן לאחר 3 שנים ומכריזה על החלטה מעניינת שעשויה לסחוף אחריה מפרסמים נוספים 
משה בנימין | (9)

3 שנים לאחר שהחליטה לרכז את כל מותגיה בראובני פרידן, קבוצת תדיראן נפרדת ממשרד הפרסום ומכריזה על רה-ארגון במערך השיווקי שכולל החלטה אסטרטגית מעניינת - ניהול עצמאי של הפרסום ברמת האופליין באמצעות סוללת אנשי פרילנס והעברת תקציב הדיגיטל לידי dsay בניהולו של אייל הובר לוי.

כאמור, באוקטובר 2014 ראובני פרידן היה המרוויח העיקרי מהחלטת תדיראן להיפרד ממקאן תל אביב שטיפל בתקציב וכן משמעוני פינקלשטיין (אז ברקי) שטיפל בבלומברג ומותגים נוספים. תדיראן גרופ מייבאת ומייצרת מגוון רחב של מותגים: קריסטל, אמקור, אמנה, בלומברג, קיטשן אייד, ויקינג ודה דיטריש, ובתחום המיזוג החברה מייצרת ומייבאת את המותג תדיראן ואמקור. במרוצת השנים נכנסו למערך הפרסום של תדיראן משרדים נוספים כגון בורודה קפלן שקיבל לידיו את ההשקה המחודשת של אמקור במהלך 2017.

התחרות של תדיראן בגזרת המיזוג מגיעה בעיקר מכיוון טורנדו שתקציבה מטופל במקאן תל אביב עם הפרזנטורית רותם סלע, ואלקטרה שתקציבה מטופל באדלר חומסקי שבעבר עבדה עם ליאור אשכנזי. בתחילת הדרך המשותפת, עם העברת התקציב לראובני פרידן, תדיראן עלתה בקמפיין בכיכובה של תיקי דיין שלא החזיק מעמד. ב-2016 כיכב בקמפיין לתדיראן אלפא עובד המשרד ואושיית הרשת דני קמושביץ'.

 

תקציב הפרסום של תדיראן עמד על 7-9 מיליון שקל בשנה שמתוכו כ-2.5 מיליון שקלים יופנו לדיגיטל. החלטת החברה להיעזר ביועצים חיצוניים למשימות אסטרטגיה וקריאיטיב היא כאמור החלטה מעניינת שרבות דובר עליה כאחת המגמות העתידיות של ענף הפרסום לפיה תאגידים גדולים יחלו להקים מחלקות פרסום פנימיות על חשבון ספקים חיצוניים בתחום, דהיינו משרדי הפרסום.

מנגד, מאחורי הקלעים של הפרידה מראובני פרידן עומדת כמו תמיד מחלוקת בנוגע לתנאים מסחריים בענייני רכש מדיה. לאייס נודע כי בקבוצה הוחלט לרכוש את המדיה באופן עצמאי מה שהביא לפיצוץ הבלתי נמנע בין הצדדים. בתדיראן מן הסתם הבינו שיהיה קשה להם לגייס משרד פרסום שיעמוד לשירותם ללא רכש מדיה והחליטו לנסות את מזלם בתחום לבד. מבחינת הפריזמה של המפרסמים מדובר בניסיון מעניין שאם יעלה בהצלחה עשוי לסחוף אחריו חברות נוספות.

העברת תקציב הדיגיטל ל-dsay לא היתה יכולה לבוא בזמן מתאים יותר מבחינת סוכנות הפרסום שבניהולו של הובר לוי. לאחר התפרקות דרורי-ארועטי-ברמן כשכל אחד מהשותפים (יוסי ארועטי, יורם דרורי ודודי ברמן) הולך לדרכו, חבר יורם דרורי ל-dsay כיו"ר פעיל לצידו של הובר לוי המשמש כמנכ"ל. תקציב תדיראן מגיע בזמן הנכון כתוספת כוח למשרד שנאלץ להיפרד מחלק מלקוחותיו השייכים לשותפים האחרים.

השדרה הניהולית של תדיראן כוללת את נופר ממרוד, בתו של בעל השליטה משה ממרוד, המשמשת כמנהלת שיווק. נופר ממרוד הצטרפה לאחרונה לחברה לאחר שעבדה ב-5 השנים האחרונות במקאן תל אביב ובתפקידה האחרון שימשה כסופרוויזרית. עצם העובדה שההחלטה להיפרד ממשרד פרסום ולא לעבור לאחר נופלת בקדנציה של נופר ממרוד הופכת אותה למעניינת יותר, שכן אם היא לא משמשת כסנגור לתפקידו של משרד הפרסום, הרי שמדובר בהבעת אי אמון ממי שמגיע מהתחום עצמו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עם זאת כוחה של ממרוד מוגבל שכן מדובר בחברה ציבורית. ב-3 השנים האחרונות זינק שווי מניית תדיראן ב-450%, כאשר בעל השליטה משה ממרוד מגדיר את 2016 כשנה החזקה ביותר בהיסטוריה של תדיראן בכל מדדי הרווח.  

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    רוב הטאלנטים נמצאים היום מחוץ למשרדים. זו מגמה שתלך יתגדל (ל"ת)
    א.ב 28/01/2018 20:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הגיע הזמן! מהלך מבורך (ל"ת)
    עמית וינדר 28/01/2018 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דודי 28/01/2018 10:31
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לשינוי, אני מבין אותם , כשגוזרים במינימום 30-40% ומתחזרים בסוף בעל הבית מבין את זה - הדגשה על בעל הבית . איןצ לי ספק שזו מגמה שתחלחל אצל הרבה לקוחות שהם בעלים עלו והצליחו
  • 6.
    כל הכבוד- כך צריך לעבוד בימינו (ל"ת)
    אחת שיודעת 25/01/2018 16:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תוך שנה הם חוזרים למשרד פרסום (ל"ת)
    אחד שיודע 25/01/2018 14:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הבן של מד מן 25/01/2018 14:02
    הגב לתגובה זו
    ופלא שענף השיווק בארץ שובר את שיאי הבינוניות של עצמו כל רבעון מחדש
  • 3.
    עמי ק 25/01/2018 13:34
    הגב לתגובה זו
    תבינו שחברות המדיה עושקות אתכם ועושות עליכם סיבוב!! לא קשה למצוא בחוץ פרילנסלרים בכל תחום ...ולקנות מדיה ישירות ולא דרך מתווכים
  • 2.
    ירון 25/01/2018 12:42
    הגב לתגובה זו
    מנהלת שיווק שגדלה במשרד פרסום ועכשיו בועטת בכל המשרדים... מקאן זה מה שקורה כשמקדמים מישהי בגלל ויטמין p!
  • 1.
    אורלי 25/01/2018 09:32
    הגב לתגובה זו
    לשם הלקוחות צריכים ללכת, פרילנסרים !!! זה העולם הבא של הפרסום
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.