אייל הובר לוי
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

תדיראן תעבוד עם פרילנסרים באופליין - ועם dsay בדיגיטל

משווקת המזגנים ומוצרי החשמל נפרדת מראובני פרידן לאחר 3 שנים ומכריזה על החלטה מעניינת שעשויה לסחוף אחריה מפרסמים נוספים 
משה בנימין | (9)

3 שנים לאחר שהחליטה לרכז את כל מותגיה בראובני פרידן, קבוצת תדיראן נפרדת ממשרד הפרסום ומכריזה על רה-ארגון במערך השיווקי שכולל החלטה אסטרטגית מעניינת - ניהול עצמאי של הפרסום ברמת האופליין באמצעות סוללת אנשי פרילנס והעברת תקציב הדיגיטל לידי dsay בניהולו של אייל הובר לוי.

כאמור, באוקטובר 2014 ראובני פרידן היה המרוויח העיקרי מהחלטת תדיראן להיפרד ממקאן תל אביב שטיפל בתקציב וכן משמעוני פינקלשטיין (אז ברקי) שטיפל בבלומברג ומותגים נוספים. תדיראן גרופ מייבאת ומייצרת מגוון רחב של מותגים: קריסטל, אמקור, אמנה, בלומברג, קיטשן אייד, ויקינג ודה דיטריש, ובתחום המיזוג החברה מייצרת ומייבאת את המותג תדיראן ואמקור. במרוצת השנים נכנסו למערך הפרסום של תדיראן משרדים נוספים כגון בורודה קפלן שקיבל לידיו את ההשקה המחודשת של אמקור במהלך 2017.

התחרות של תדיראן בגזרת המיזוג מגיעה בעיקר מכיוון טורנדו שתקציבה מטופל במקאן תל אביב עם הפרזנטורית רותם סלע, ואלקטרה שתקציבה מטופל באדלר חומסקי שבעבר עבדה עם ליאור אשכנזי. בתחילת הדרך המשותפת, עם העברת התקציב לראובני פרידן, תדיראן עלתה בקמפיין בכיכובה של תיקי דיין שלא החזיק מעמד. ב-2016 כיכב בקמפיין לתדיראן אלפא עובד המשרד ואושיית הרשת דני קמושביץ'.

 

תקציב הפרסום של תדיראן עמד על 7-9 מיליון שקל בשנה שמתוכו כ-2.5 מיליון שקלים יופנו לדיגיטל. החלטת החברה להיעזר ביועצים חיצוניים למשימות אסטרטגיה וקריאיטיב היא כאמור החלטה מעניינת שרבות דובר עליה כאחת המגמות העתידיות של ענף הפרסום לפיה תאגידים גדולים יחלו להקים מחלקות פרסום פנימיות על חשבון ספקים חיצוניים בתחום, דהיינו משרדי הפרסום.

מנגד, מאחורי הקלעים של הפרידה מראובני פרידן עומדת כמו תמיד מחלוקת בנוגע לתנאים מסחריים בענייני רכש מדיה. לאייס נודע כי בקבוצה הוחלט לרכוש את המדיה באופן עצמאי מה שהביא לפיצוץ הבלתי נמנע בין הצדדים. בתדיראן מן הסתם הבינו שיהיה קשה להם לגייס משרד פרסום שיעמוד לשירותם ללא רכש מדיה והחליטו לנסות את מזלם בתחום לבד. מבחינת הפריזמה של המפרסמים מדובר בניסיון מעניין שאם יעלה בהצלחה עשוי לסחוף אחריו חברות נוספות.

העברת תקציב הדיגיטל ל-dsay לא היתה יכולה לבוא בזמן מתאים יותר מבחינת סוכנות הפרסום שבניהולו של הובר לוי. לאחר התפרקות דרורי-ארועטי-ברמן כשכל אחד מהשותפים (יוסי ארועטי, יורם דרורי ודודי ברמן) הולך לדרכו, חבר יורם דרורי ל-dsay כיו"ר פעיל לצידו של הובר לוי המשמש כמנכ"ל. תקציב תדיראן מגיע בזמן הנכון כתוספת כוח למשרד שנאלץ להיפרד מחלק מלקוחותיו השייכים לשותפים האחרים.

השדרה הניהולית של תדיראן כוללת את נופר ממרוד, בתו של בעל השליטה משה ממרוד, המשמשת כמנהלת שיווק. נופר ממרוד הצטרפה לאחרונה לחברה לאחר שעבדה ב-5 השנים האחרונות במקאן תל אביב ובתפקידה האחרון שימשה כסופרוויזרית. עצם העובדה שההחלטה להיפרד ממשרד פרסום ולא לעבור לאחר נופלת בקדנציה של נופר ממרוד הופכת אותה למעניינת יותר, שכן אם היא לא משמשת כסנגור לתפקידו של משרד הפרסום, הרי שמדובר בהבעת אי אמון ממי שמגיע מהתחום עצמו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עם זאת כוחה של ממרוד מוגבל שכן מדובר בחברה ציבורית. ב-3 השנים האחרונות זינק שווי מניית תדיראן ב-450%, כאשר בעל השליטה משה ממרוד מגדיר את 2016 כשנה החזקה ביותר בהיסטוריה של תדיראן בכל מדדי הרווח.  

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    רוב הטאלנטים נמצאים היום מחוץ למשרדים. זו מגמה שתלך יתגדל (ל"ת)
    א.ב 28/01/2018 20:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הגיע הזמן! מהלך מבורך (ל"ת)
    עמית וינדר 28/01/2018 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דודי 28/01/2018 10:31
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לשינוי, אני מבין אותם , כשגוזרים במינימום 30-40% ומתחזרים בסוף בעל הבית מבין את זה - הדגשה על בעל הבית . איןצ לי ספק שזו מגמה שתחלחל אצל הרבה לקוחות שהם בעלים עלו והצליחו
  • 6.
    כל הכבוד- כך צריך לעבוד בימינו (ל"ת)
    אחת שיודעת 25/01/2018 16:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תוך שנה הם חוזרים למשרד פרסום (ל"ת)
    אחד שיודע 25/01/2018 14:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הבן של מד מן 25/01/2018 14:02
    הגב לתגובה זו
    ופלא שענף השיווק בארץ שובר את שיאי הבינוניות של עצמו כל רבעון מחדש
  • 3.
    עמי ק 25/01/2018 13:34
    הגב לתגובה זו
    תבינו שחברות המדיה עושקות אתכם ועושות עליכם סיבוב!! לא קשה למצוא בחוץ פרילנסלרים בכל תחום ...ולקנות מדיה ישירות ולא דרך מתווכים
  • 2.
    ירון 25/01/2018 12:42
    הגב לתגובה זו
    מנהלת שיווק שגדלה במשרד פרסום ועכשיו בועטת בכל המשרדים... מקאן זה מה שקורה כשמקדמים מישהי בגלל ויטמין p!
  • 1.
    אורלי 25/01/2018 09:32
    הגב לתגובה זו
    לשם הלקוחות צריכים ללכת, פרילנסרים !!! זה העולם הבא של הפרסום
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.