קידום אתרים והמוח האנושי
הגיע הזמן להפסיק לפחד מהנושא של קידום אתרים בגוגל, בעיקר בגלל שהוא לא מורכב כמו שעושים את זה, אין ספק שיש הרבה מאוד בין השורות בתחום הזה, אבל הרוב, מורכב מקוד נכון של האתר וקישורים מאתרים אחרים, מה הכוונה? הכירו את המוח האנושי.
על מנת שנבין את הקשר, קודם כל נבין איך המוח האנושי עובד (לאלו שעדיין לא הכירו). המוח מורכב משני צדדים מאוד בולטים:
הצד השמאלי של המוח: הצד שאחראי על ההחלטות ההגיוניות שלנו, ההחלטות אשר מבוססות ריאלזים ובעיקר היגיון ועובדות. כלומר, כל מה שאתם יודעים כעובדה מוחלטת, נקודה שזכרתם, נמצאת בחלק השמאלי של המוח שלכם. ולכן, כל פעם שאתם נזכרים במשהו, אתם בדרך כלל מגלגלים את העיניים שלכם לצד שמאל למעלה.
הצד הימני של המוח: הצד שהינו אחראי על החלק היצירתי שבנו, כל מה שאנחנו אוהבים לחלום, לדמיין, לצייר, לנגן וכו', החלק שבעצם גורם לנו להיות יותר חופשיים, באותה מידה כמו מקודם, אם אתם מנסים להמציא משהו, אתם מגלגלים את העיניים בדרך כלל למעלה וימינה. (ככה אפשר לאתר שקרנים)
אז מה הקשר בדיוק לקידום אתרים?
בכל פעם שאני מלמד בכיתה מחזור חדש לקידום אתרים, אני מסביר את האנלוגיה הזו, בעיקר כדי להוריד את רמת הלחץ והפחדים שיש לפני שנכנסים לתחום הזה, ואז אני מסביר את זה בצורה פשוטה מאוד.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל התחום שלנו מבוסס על שני דברים עיקריים, האחד – Onsite, שזה בעצם כל מה שבעצם מבוסס על האתר שלנו ספציפית והשני – Offsite, שזה בעצם כל מה שמבוסס מחוץ לאתר שלנו, אז הקשר למוח האנושי הוא פשוט מאוד.
האונסייט, הוא בעצם החלק שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים ללכת לפי הקווים המנחים של גוגל, מדריכים שלמים מצד גוגל מבוססים על אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) ולכן, כל דבר שאנחנו רוצים לעשות באתר שלנו, אנחנו צריכים לבדוק האם זה תואם את מה שקורה בגוגל, האם זה מה שגוגל בעצם מדריכים אותנו לעשות או שמא אנחנו מנסים לעשות משהו שהוא לא "אתי" בכלל מצד גוגל?
האופסייט, הוא בעצם החלק היצירתי שבנו, למה? כי גוגל בעצם אמרו בעצמם (ואם אתם רוצים משהו יותר מוצק – אפריל 2016, בQNA שערכו גוגל בגוגל האנגאוטס ביוטיוב) שהמקום הראשון והשני בכל הקשור לפרמטרים שיקדמו את האתר שלנו – הינם תוכן וקישורים מאתרים אחרים, משמע, שככל נקבל יותר קישורים מאתרים אחרים, נתקדם יותר בתוצאות. הבעיה היא, שלא כל כך קל להשיג קישורים (במיוחד שגוגל מבקשים לא "לבקש" קישורים ולא "לקנות" קישורים, שזה בטח מקשה) אז צריך לדעת להיות יצירתי ולחפור בצד הימני של המוח שלנו, איך אנחנו בדיוק משיגים קישורים מבלי שמישהו יבקש מהם ישירות. אז כמובן שגם קישורי יח"צ זה דבר איכותי (קישורים ממאקו ו-וויאנט וכו') אבל ללא ספק, רצוי מאוד שאתרים חזקים יפנו אליכם קישור ברמה העצמאית מצדם לחלוטין, איך עושים את זה? אחרי הכל, בשביל זה מקדמי אתרים נמצאים סביבנו, בדיוק בשביל למצוא לנו את הדרך הטובה ביותר.
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.