קידום אתרים והמוח האנושי
הגיע הזמן להפסיק לפחד מהנושא של קידום אתרים בגוגל, בעיקר בגלל שהוא לא מורכב כמו שעושים את זה, אין ספק שיש הרבה מאוד בין השורות בתחום הזה, אבל הרוב, מורכב מקוד נכון של האתר וקישורים מאתרים אחרים, מה הכוונה? הכירו את המוח האנושי.
על מנת שנבין את הקשר, קודם כל נבין איך המוח האנושי עובד (לאלו שעדיין לא הכירו). המוח מורכב משני צדדים מאוד בולטים:
הצד השמאלי של המוח: הצד שאחראי על ההחלטות ההגיוניות שלנו, ההחלטות אשר מבוססות ריאלזים ובעיקר היגיון ועובדות. כלומר, כל מה שאתם יודעים כעובדה מוחלטת, נקודה שזכרתם, נמצאת בחלק השמאלי של המוח שלכם. ולכן, כל פעם שאתם נזכרים במשהו, אתם בדרך כלל מגלגלים את העיניים שלכם לצד שמאל למעלה.
הצד הימני של המוח: הצד שהינו אחראי על החלק היצירתי שבנו, כל מה שאנחנו אוהבים לחלום, לדמיין, לצייר, לנגן וכו', החלק שבעצם גורם לנו להיות יותר חופשיים, באותה מידה כמו מקודם, אם אתם מנסים להמציא משהו, אתם מגלגלים את העיניים בדרך כלל למעלה וימינה. (ככה אפשר לאתר שקרנים)
אז מה הקשר בדיוק לקידום אתרים?
בכל פעם שאני מלמד בכיתה מחזור חדש לקידום אתרים, אני מסביר את האנלוגיה הזו, בעיקר כדי להוריד את רמת הלחץ והפחדים שיש לפני שנכנסים לתחום הזה, ואז אני מסביר את זה בצורה פשוטה מאוד.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל התחום שלנו מבוסס על שני דברים עיקריים, האחד – Onsite, שזה בעצם כל מה שבעצם מבוסס על האתר שלנו ספציפית והשני – Offsite, שזה בעצם כל מה שמבוסס מחוץ לאתר שלנו, אז הקשר למוח האנושי הוא פשוט מאוד.
האונסייט, הוא בעצם החלק שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים ללכת לפי הקווים המנחים של גוגל, מדריכים שלמים מצד גוגל מבוססים על אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) ולכן, כל דבר שאנחנו רוצים לעשות באתר שלנו, אנחנו צריכים לבדוק האם זה תואם את מה שקורה בגוגל, האם זה מה שגוגל בעצם מדריכים אותנו לעשות או שמא אנחנו מנסים לעשות משהו שהוא לא "אתי" בכלל מצד גוגל?
האופסייט, הוא בעצם החלק היצירתי שבנו, למה? כי גוגל בעצם אמרו בעצמם (ואם אתם רוצים משהו יותר מוצק – אפריל 2016, בQNA שערכו גוגל בגוגל האנגאוטס ביוטיוב) שהמקום הראשון והשני בכל הקשור לפרמטרים שיקדמו את האתר שלנו – הינם תוכן וקישורים מאתרים אחרים, משמע, שככל נקבל יותר קישורים מאתרים אחרים, נתקדם יותר בתוצאות. הבעיה היא, שלא כל כך קל להשיג קישורים (במיוחד שגוגל מבקשים לא "לבקש" קישורים ולא "לקנות" קישורים, שזה בטח מקשה) אז צריך לדעת להיות יצירתי ולחפור בצד הימני של המוח שלנו, איך אנחנו בדיוק משיגים קישורים מבלי שמישהו יבקש מהם ישירות. אז כמובן שגם קישורי יח"צ זה דבר איכותי (קישורים ממאקו ו-וויאנט וכו') אבל ללא ספק, רצוי מאוד שאתרים חזקים יפנו אליכם קישור ברמה העצמאית מצדם לחלוטין, איך עושים את זה? אחרי הכל, בשביל זה מקדמי אתרים נמצאים סביבנו, בדיוק בשביל למצוא לנו את הדרך הטובה ביותר.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
