קידום אתרים והמוח האנושי
הגיע הזמן להפסיק לפחד מהנושא של קידום אתרים בגוגל, בעיקר בגלל שהוא לא מורכב כמו שעושים את זה, אין ספק שיש הרבה מאוד בין השורות בתחום הזה, אבל הרוב, מורכב מקוד נכון של האתר וקישורים מאתרים אחרים, מה הכוונה? הכירו את המוח האנושי.
על מנת שנבין את הקשר, קודם כל נבין איך המוח האנושי עובד (לאלו שעדיין לא הכירו). המוח מורכב משני צדדים מאוד בולטים:
הצד השמאלי של המוח: הצד שאחראי על ההחלטות ההגיוניות שלנו, ההחלטות אשר מבוססות ריאלזים ובעיקר היגיון ועובדות. כלומר, כל מה שאתם יודעים כעובדה מוחלטת, נקודה שזכרתם, נמצאת בחלק השמאלי של המוח שלכם. ולכן, כל פעם שאתם נזכרים במשהו, אתם בדרך כלל מגלגלים את העיניים שלכם לצד שמאל למעלה.
הצד הימני של המוח: הצד שהינו אחראי על החלק היצירתי שבנו, כל מה שאנחנו אוהבים לחלום, לדמיין, לצייר, לנגן וכו', החלק שבעצם גורם לנו להיות יותר חופשיים, באותה מידה כמו מקודם, אם אתם מנסים להמציא משהו, אתם מגלגלים את העיניים בדרך כלל למעלה וימינה. (ככה אפשר לאתר שקרנים)
אז מה הקשר בדיוק לקידום אתרים?
בכל פעם שאני מלמד בכיתה מחזור חדש לקידום אתרים, אני מסביר את האנלוגיה הזו, בעיקר כדי להוריד את רמת הלחץ והפחדים שיש לפני שנכנסים לתחום הזה, ואז אני מסביר את זה בצורה פשוטה מאוד.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל התחום שלנו מבוסס על שני דברים עיקריים, האחד – Onsite, שזה בעצם כל מה שבעצם מבוסס על האתר שלנו ספציפית והשני – Offsite, שזה בעצם כל מה שמבוסס מחוץ לאתר שלנו, אז הקשר למוח האנושי הוא פשוט מאוד.
האונסייט, הוא בעצם החלק שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים ללכת לפי הקווים המנחים של גוגל, מדריכים שלמים מצד גוגל מבוססים על אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) ולכן, כל דבר שאנחנו רוצים לעשות באתר שלנו, אנחנו צריכים לבדוק האם זה תואם את מה שקורה בגוגל, האם זה מה שגוגל בעצם מדריכים אותנו לעשות או שמא אנחנו מנסים לעשות משהו שהוא לא "אתי" בכלל מצד גוגל?
האופסייט, הוא בעצם החלק היצירתי שבנו, למה? כי גוגל בעצם אמרו בעצמם (ואם אתם רוצים משהו יותר מוצק – אפריל 2016, בQNA שערכו גוגל בגוגל האנגאוטס ביוטיוב) שהמקום הראשון והשני בכל הקשור לפרמטרים שיקדמו את האתר שלנו – הינם תוכן וקישורים מאתרים אחרים, משמע, שככל נקבל יותר קישורים מאתרים אחרים, נתקדם יותר בתוצאות. הבעיה היא, שלא כל כך קל להשיג קישורים (במיוחד שגוגל מבקשים לא "לבקש" קישורים ולא "לקנות" קישורים, שזה בטח מקשה) אז צריך לדעת להיות יצירתי ולחפור בצד הימני של המוח שלנו, איך אנחנו בדיוק משיגים קישורים מבלי שמישהו יבקש מהם ישירות. אז כמובן שגם קישורי יח"צ זה דבר איכותי (קישורים ממאקו ו-וויאנט וכו') אבל ללא ספק, רצוי מאוד שאתרים חזקים יפנו אליכם קישור ברמה העצמאית מצדם לחלוטין, איך עושים את זה? אחרי הכל, בשביל זה מקדמי אתרים נמצאים סביבנו, בדיוק בשביל למצוא לנו את הדרך הטובה ביותר.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7