שנה לאחר שפוטר: ג'ונתן לאנג תובע מיליון שקל מבאומן
שנה (פחות חודש) לאחר שפוטר מתפקידו כמנהל הקריאייטיב הראשי של באומן בר ריבנאי, תובע ג'ונתן לאנג מיליון שקלים ממשרד הפרסום בטענה לפיטורים שלא כדין. כך פורסם לראשונה לפני שעה קלה באתר משאבים.
כזכור, וכפי שהוא מגולל גם בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה, לאנג הגיע לישראל בדצמבר 2015 ומונה לתפקיד כמחליפו של נדב פרסמן, לאחר הפרישה והמעבר הסוער שלו ממקאן לבאומן. לטענת לאנג, יוסי לובטון מנכ"ל המשרד (ומחזיק במניות קבוצת פובליסיס ישראל) ויורם באומן שכנעו אותו להצטרף למשרד כמי שיוביל וינהל את מחלקת הקריאייטיב.
כתוצאה מכך הוא נטש את חייו בדרום אפריקה שם שימש כמנהל הקריאייטיב הראשי ב-JWT דרום אפריקה רק כדי להיות מפוטר 11 חודשים לאחר מכן ולהישאר עם משפחתו ללא מקור פרנסה, מול שוקת שבורה.
לאנג (40) הוא לא שם זר לשוק הפרסום הישראלי. הפרסומאי, יליד אפריקה, הוא יהודי שנשוי לישראלית ואב ל-2 ילדים. בין השנים 2001-2003 הוא עבד בישראל כארט דירקטור במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי. ב-3 השנים שקדמולבאומן (עד 2015) הוא שימש כמנהל הקריאטיב הראשי של JWT בדרום אפריקה, ולפני כן כמנהל קריאייטיב באוגילבי דרום אפריקה.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאנג טוען עוד בתביעה כי הוא פוטר מבאומן בר ריבנאי בטענות מופרכות ושקריות לפיהן הוא אינו עומד בציפיותיה, וכי אינו מתאים לשמש כמנהל הקריאייטיב. לדבריו, הטענות כלפיו בעניין ביצועים לא מספקים וחוסר התאמה הינן שקר וכזב, והנתבעת הכתימה קריירה ללא רבב שלו והובילה לפיטוריו הכוחניים. זאת במסגרת הליך בו הוסתרו ממנו סיבות הפיטורים האמתיות ומבלי שנשקלו כלל טענותיו ולא נבחנה כלל האפשרות לפתרון אשר לכל הפחות יפחית וימתן את הנזקים שלו.
בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד עודד ערמוני נטען עוד, כי משרד הפרסום פיטר את לאנג שלא כדין, בהליך מלאכותי אשר לא נועד לשמוע אותו אלא להיות עלה תאנה וכיסוי לחרפת מעשה הפיטורים וכן פיטרה אותו באופן כוחני, גס, תוך התייחסות אליו כאל פיון על לוח וגרמה לו נזקים ממוניים ובלתי ממוניים לו ולבני משפחתו.
ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי נמסר בתגובה: "נגיב בבית המשפט".
- 6.הקסם של באומן. מחייכים מקדימה מ****ם מאחורה (ל"ת)מי שלא ברח נחתך 15/01/2018 12:38הגב לתגובה זו
- 5.ובכן 15/01/2018 02:39הגב לתגובה זואדלר יקחו השנה את הקקטוס לצערי
- יגאל 16/01/2018 15:53הגב לתגובה זואדלר רק יעלו על הבמה
- 4.זה עוד כלום לעומת התביעה שמחכה למשרד בחמישיה (ל"ת)אחד שיודע 14/01/2018 22:24הגב לתגובה זו
- 3.כן, זה נשמע בדיוק כמו יוסי לובטון (ל"ת)בועז 14/01/2018 14:51הגב לתגובה זו
- 2.עצה ללובטון 14/01/2018 14:35הגב לתגובה זויוסי, כדאי להרגיש טוב עם הכוחניות והנרקיסיזם, אני מציע לך שתארגן כתבה נוספת בגלובס בו אתה מוחה שוב על הגזענות הנוראית בליהוק לפרסומות
- 1.אילון 14/01/2018 13:28הגב לתגובה זומילא יוסי אבל יורם דחיל רבאק אתה מיליונר לפחות תפצה אותו על עוגמת הנפש
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
