המקום הכי חם בגיהנום
צילום: מסך
פרסום ראשון

לידיעת לע"מ: גם אאוטבריין נרתמת לטובת המקום הכי חם

חברת המלצות התוכן תעזור ל'מקום' להגיע ליעד כניסות שיאפשר לאנשיו לקבל תעודת לע"מ. בזכות הקמפיין בו החל האתר, נכנסו אליו ב-3 ימים יותר מחצי מיליון גולשים
אלכסנדר כץ | (1)

קמפיין הכניסות של המקום הכי חם בגיהנום מקבל תמיכה ממקום לא צפוי – אאוטבריין. לאייס נודע כי חברת המלצות התוכן והדיסקברי החליטה לקחת חלק ולעזור ל'המקום' להגיע ליד של 10,000 כניסות ביום, באמצעות הכלים של אאוטבריין, וזאת כדי שכתביו יוכלו לקבל תעודת עיתונאי מלשכת העיתונות הממשלתית.

 

אאוטבריין היא פלטפורמה להצגת המלצות תוכן, שעובדת מול בעלי אתרים מול מפרסמים: מצד אחד היא עוזרת לבעלי אתרים להגדיל את תעבורת הגולשים שלהם, כשהם מתחלקים עם אאוטבריין בהכנסות מכל הקלקה על כתבות; ולמפרסמים היא מציעה להעלות בפלטפורמה שלהם הפניות לכתבות מתוך האתר שלהם, במה שנראה ככתבת תוכן.

 

ביום ראשון בבוקר פורסם באייס כי לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ)  מסרבת להעניק תעודות עיתונאי ל-4 אנשי המקום הכי חם בגיהנום, כי מספר הכניסות לאתר לא מגיע לרף המינימום - 10,000 ביום. האתר שעוסק בנושאים חברתיים ונזקפת לזכותו סדרת תחקירים וחשיפות, החליט לצאת בקריאה לציבור להיכנס אליו ל-2 שניות, כדי שהדבר יירשם ככניסה, מה שיזכה בסופו של דבר את כתביו בתעודת לע"מ, שמקלה על עיתונאים לבצע את עבודתם מול רשויות וכיוצא בזה.

 

בעקבות כך זכה האתר לעשרות כתבות בכלי המדיה השונים, וזינוק מטורף בקצב הכניסות. לאייס נודע כי בזכות הקמפיין, עד לפני שעה קלה נרשמו לאתר ב-3 ימי הקמפיין יותר מ-520 אלף כניסות, 65% מהם גולשים חדשים שמעולם לא גלשו ב'מקום', וזמן הגלישה הממוצע עומד על כמעט 2 דקות. אגב, סך הדפים הנצפים עומד על 2.1 בכל כניסה.

 

ב-TheMarker פורסם הבוקר כי לע"מ החליטה להקים ועדה שתקבע כללים להענקת תעודות עיתונאי לבלוגרים. כרגע הכללים של לע"מ שנוסחו ב-2013 הם מספריים גרידא – 300 אלף כניסות בחודש, כפול 4 חודשים אחרונים, בלי להתייחס לאיכות התוכן וחשיבותו הציבורית. בשיחה שערך השבוע אייס עם מנהל לע"מ ניצן חן, הוא הודה כי התנאים הנוכחיים מקשים עם המקום הכי חם בגיהנום, אתר בעל חשיבות ציבורית גדולה.    

 

באאוטבריין מאשרים את הפרטים. "אנחנו באאוטבריין מאמינים בעיתונות חופשית, חוקרת ובועטת", אומר לירון אברהם, מנהל הפעילות העסקית של החברה בישראל. "'המקום החם בגיהנום' הוא אחד מכלי התקשורת החשובים בארץ, שחושפים באופן קבוע עוולות בחברה וחשוב לנו לעמוד לצדם ולדאוג שישגשגו. זה חשוב למדינה שלנו, לדמוקרטיה ולנו כאזרחים".

 

עינת פישביין, ממייסדי האתר, אמרה לאייס: "התמיכה שהגיעה מהציבור, ממי שהכיר אותנו וגם מעשרות אלפים שלא הכירו עד השבוע, התמיכה מכלי תקשורת ומעיתונאים - אתם (אייס, א"כ) התחלתם אבל מאז כמעט כולם הצטרפו וממשיכים – כאשר לפנינו עוד גיא לרר ומחר אני מקווה אילנה דיין ברדיו, ועכשיו מגיעה תמיכה מהעולם הדיגיטלי העסקי, שבעצם מחליט לעשות שימוש בכלי יקר הערך שלו לטובת הדמוקרטיה, לטובת עיתונות חופשית, ומוכן לממן את זה. זה דבר מדהים, זה מזכיר מהלכים בארה"ב של ארגוני ענק שפעלו למען חופש העיתונות, כמו שיתוף הפעולה של מייסד eBay, פייר אומידיאר עם גלן גרינוולד, וכאן זה עוד עם גוף שהפצה היא היעוד שלו, ככה שזה שילוב מושלם. לחברה כמו אאוטבריין יש המון מה לתת לנו בדיוק במקום שבו אנחנו מתקשים - הפצה רחבה, הגעה לקהלים חדשים, דברים שללא תשתית כלכלית בלתי אפשרי לעשות ועומד בעוכריה של עיתונות מהסוג שלנו. הם בעצם מתנדבים לעזור לסגור חלק מהפער בינינו לבין עיתונות שחיה מפרסום. זה דבר מדהים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עמיר 10/01/2018 20:23
    הגב לתגובה זו
    אאוטבריין איננה פלטפורמה להצגת תוכן, זו מטריצת באנרים. אפילו התמימים בגולשים מבינים זאת. די עם זה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.