לידיעת לע"מ: גם אאוטבריין נרתמת לטובת המקום הכי חם
קמפיין הכניסות של המקום הכי חם בגיהנום מקבל תמיכה ממקום לא צפוי – אאוטבריין. לאייס נודע כי חברת המלצות התוכן והדיסקברי החליטה לקחת חלק ולעזור ל'המקום' להגיע ליד של 10,000 כניסות ביום, באמצעות הכלים של אאוטבריין, וזאת כדי שכתביו יוכלו לקבל תעודת עיתונאי מלשכת העיתונות הממשלתית.
אאוטבריין היא פלטפורמה להצגת המלצות תוכן, שעובדת מול בעלי אתרים מול מפרסמים: מצד אחד היא עוזרת לבעלי אתרים להגדיל את תעבורת הגולשים שלהם, כשהם מתחלקים עם אאוטבריין בהכנסות מכל הקלקה על כתבות; ולמפרסמים היא מציעה להעלות בפלטפורמה שלהם הפניות לכתבות מתוך האתר שלהם, במה שנראה ככתבת תוכן.
ביום ראשון בבוקר פורסם באייס כי לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) מסרבת להעניק תעודות עיתונאי ל-4 אנשי המקום הכי חם בגיהנום, כי מספר הכניסות לאתר לא מגיע לרף המינימום - 10,000 ביום. האתר שעוסק בנושאים חברתיים ונזקפת לזכותו סדרת תחקירים וחשיפות, החליט לצאת בקריאה לציבור להיכנס אליו ל-2 שניות, כדי שהדבר יירשם ככניסה, מה שיזכה בסופו של דבר את כתביו בתעודת לע"מ, שמקלה על עיתונאים לבצע את עבודתם מול רשויות וכיוצא בזה.
בעקבות כך זכה האתר לעשרות כתבות בכלי המדיה השונים, וזינוק מטורף בקצב הכניסות. לאייס נודע כי בזכות הקמפיין, עד לפני שעה קלה נרשמו לאתר ב-3 ימי הקמפיין יותר מ-520 אלף כניסות, 65% מהם גולשים חדשים שמעולם לא גלשו ב'מקום', וזמן הגלישה הממוצע עומד על כמעט 2 דקות. אגב, סך הדפים הנצפים עומד על 2.1 בכל כניסה.
- מה קורה במניות האד טק הישראליות והאם הן מעניינות?
- אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-TheMarker פורסם הבוקר כי לע"מ החליטה להקים ועדה שתקבע כללים להענקת תעודות עיתונאי לבלוגרים. כרגע הכללים של לע"מ שנוסחו ב-2013 הם מספריים גרידא – 300 אלף כניסות בחודש, כפול 4 חודשים אחרונים, בלי להתייחס לאיכות התוכן וחשיבותו הציבורית. בשיחה שערך השבוע אייס עם מנהל לע"מ ניצן חן, הוא הודה כי התנאים הנוכחיים מקשים עם המקום הכי חם בגיהנום, אתר בעל חשיבות ציבורית גדולה.
באאוטבריין מאשרים את הפרטים. "אנחנו באאוטבריין מאמינים בעיתונות חופשית, חוקרת ובועטת", אומר לירון אברהם, מנהל הפעילות העסקית של החברה בישראל. "'המקום החם בגיהנום' הוא אחד מכלי התקשורת החשובים בארץ, שחושפים באופן קבוע עוולות בחברה וחשוב לנו לעמוד לצדם ולדאוג שישגשגו. זה חשוב למדינה שלנו, לדמוקרטיה ולנו כאזרחים".
עינת פישביין, ממייסדי האתר, אמרה לאייס: "התמיכה שהגיעה מהציבור, ממי שהכיר אותנו וגם מעשרות אלפים שלא הכירו עד השבוע, התמיכה מכלי תקשורת ומעיתונאים - אתם (אייס, א"כ) התחלתם אבל מאז כמעט כולם הצטרפו וממשיכים – כאשר לפנינו עוד גיא לרר ומחר אני מקווה אילנה דיין ברדיו, ועכשיו מגיעה תמיכה מהעולם הדיגיטלי העסקי, שבעצם מחליט לעשות שימוש בכלי יקר הערך שלו לטובת הדמוקרטיה, לטובת עיתונות חופשית, ומוכן לממן את זה. זה דבר מדהים, זה מזכיר מהלכים בארה"ב של ארגוני ענק שפעלו למען חופש העיתונות, כמו שיתוף הפעולה של מייסד eBay, פייר אומידיאר עם גלן גרינוולד, וכאן זה עוד עם גוף שהפצה היא היעוד שלו, ככה שזה שילוב מושלם. לחברה כמו אאוטבריין יש המון מה לתת לנו בדיוק במקום שבו אנחנו מתקשים - הפצה רחבה, הגעה לקהלים חדשים, דברים שללא תשתית כלכלית בלתי אפשרי לעשות ועומד בעוכריה של עיתונות מהסוג שלנו. הם בעצם מתנדבים לעזור לסגור חלק מהפער בינינו לבין עיתונות שחיה מפרסום. זה דבר מדהים".
- 1.עמיר 10/01/2018 20:23הגב לתגובה זואאוטבריין איננה פלטפורמה להצגת תוכן, זו מטריצת באנרים. אפילו התמימים בגולשים מבינים זאת. די עם זה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.