pirsum
צילום: יח"צ

חידושים בעולם הפרסום ברשת

כתיבת המומחים |

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בחשיפה למגוון אמצעי המדיה החדשה, הגוברת על זו ה"קונבנציונלית". מדובר במגמה מתמשכת ואף מתגברת, זאת בנוסף לעליה בשימוש במכשירי הטלפונים החכמים או הטאבלטים, כמו גם מיקוד הפרסום באופן מדויק יותר וחד יותר.

אז אלו חידושים מציע לנו עולם הפרסום ברשת? לא מעט מסתבר. נמנה את הבולטים:

גוגל דאטה סטודיו- מה זה אומר

אחד החידושים בעולם הפרסום ברשת הוא Google Data Studio שמאפשר חיבור למכוון מוצרי גוגל במקביל. למשל, גוגל פרסום אדוורדס וגוגל אנליטיקס. ניתן למשוך מהם מידע ( דאטה) וליצור ממידע זה דוחות ולוחות בקרה מגוונים, אשר יתאימו לסגנון העסק שלכם, למראה האתר וכדומה. חוויית המשתמש היא נוחה וידידותית ומזכירה את מוצרי גוגל דוקס.

המערכת החדשה הזו מאפשרת בעצם ויזואליזציה של נתונים, עם המון אפשרויות נרחבות, למשל הוספת קוד של גוגל אנליטיקס לדוח, כך שתוכלו לדעת כמה פעמים הלקוח שלכם פתח את הדוח שלכם, על איזה עמוד התעכב ועוד.

הכי חשוב- מערכת זו היא היום חינמית לחלוטין, בעוד שבעבר נאלצנו לפרד מתשלום לא מבוטל עבורה.

גוגל לעסק שלי- מה זה עושה

עוד ממשק חדש שמאחד את דפי גוגל פלוס ואת דפי גוגל מקומות לעסקים הוא גוגל לעסק שלי (Google My Business). המטרה שלו היא לאחד את כל פעילות העסקים המקומיים, כדי שניתן יהיה למצוא אותם בקלות בגוגל. באופן זה יכולים בעלי עסקים לעדכן כל מידע על העסק שלהם בכמה פלטפורמות, למשל חיפוש בגוגל, הרשת החברתית גוגל פלוס, מפול גוגל וכדומה. יצוין כי הפיצ'רים הללו כבר היו קיימים בגוגל, אולם ההבדל הגדול הוא נוחות השימוש, עם חוויית משתמש קלה, וכמובן, האינטגרציה.

גם עסקים שאינם מקומיים יכולים ליהנות מגוגל לעסק שלי, שהוא ממשק נקי יותר, מאוחד יותר ונוח יותר. בעלי העסקים יוכלו ליהנות מפרסום התוכן מאותו הדף, ממעקב אחרי פעילות העוקבים, מאפשרות התגובה ללקוחות וגם, ליצור וליזום מפגשי וידאו באמצעות "גוגל האנגאוט" ( Google Hangouts ).

עוד דברים ששווה להתעכב עליהם

כלי פרסום נוסף, אולי לא ממש חדש אבל מתחדש ללא הרף הוא השיווק הסלולרי שרק הולך וצובר תאוצה. הסלולר הוא היום פלטפורמה בעלת משמעות רבה עבור חברות ומפרסמים, שגילו את הכוח שלה ואת היכולת למקד את הפרסום לפי המיקום המדויק של המשתמש. המגמה רק הולכת ומשתפרת ומשמשת היום למגוון תחומי פרסום, שמתאימים גם לגולשים שאינם מקומיים, למשל תיירים, שמוצאים מידע רלוונטי בקלות, במהירות ובכל מקום בו הם נמצאים - והכל ממכשיר הטלפון הנייד שלהם.

גם השיווק ברשתות החברתיות נוסק מעלה, ביניהם פייסבוק, פרסום ממוקד ביוטיוב ושיווק דרך לינקדאין, עם ממשקים אפקטיביים יותר, רחבים יותר וממוקדי קהל יעד, שככל שעובר הזמן מצליחים לייצר נוסחאות פרסום יעילים וממירים יותר עבור המפרסמים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.