חידושים בעולם הפרסום ברשת
בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בחשיפה למגוון אמצעי המדיה החדשה, הגוברת על זו ה"קונבנציונלית". מדובר במגמה מתמשכת ואף מתגברת, זאת בנוסף לעליה בשימוש במכשירי הטלפונים החכמים או הטאבלטים, כמו גם מיקוד הפרסום באופן מדויק יותר וחד יותר.
אז אלו חידושים מציע לנו עולם הפרסום ברשת? לא מעט מסתבר. נמנה את הבולטים:
גוגל דאטה סטודיו- מה זה אומר
אחד החידושים בעולם הפרסום ברשת הוא Google Data Studio שמאפשר חיבור למכוון מוצרי גוגל במקביל. למשל, גוגל פרסום אדוורדס וגוגל אנליטיקס. ניתן למשוך מהם מידע ( דאטה) וליצור ממידע זה דוחות ולוחות בקרה מגוונים, אשר יתאימו לסגנון העסק שלכם, למראה האתר וכדומה. חוויית המשתמש היא נוחה וידידותית ומזכירה את מוצרי גוגל דוקס.
המערכת החדשה הזו מאפשרת בעצם ויזואליזציה של נתונים, עם המון אפשרויות נרחבות, למשל הוספת קוד של גוגל אנליטיקס לדוח, כך שתוכלו לדעת כמה פעמים הלקוח שלכם פתח את הדוח שלכם, על איזה עמוד התעכב ועוד.
הכי חשוב- מערכת זו היא היום חינמית לחלוטין, בעוד שבעבר נאלצנו לפרד מתשלום לא מבוטל עבורה.
גוגל לעסק שלי- מה זה עושה
עוד ממשק חדש שמאחד את דפי גוגל פלוס ואת דפי גוגל מקומות לעסקים הוא גוגל לעסק שלי (Google My Business). המטרה שלו היא לאחד את כל פעילות העסקים המקומיים, כדי שניתן יהיה למצוא אותם בקלות בגוגל. באופן זה יכולים בעלי עסקים לעדכן כל מידע על העסק שלהם בכמה פלטפורמות, למשל חיפוש בגוגל, הרשת החברתית גוגל פלוס, מפול גוגל וכדומה. יצוין כי הפיצ'רים הללו כבר היו קיימים בגוגל, אולם ההבדל הגדול הוא נוחות השימוש, עם חוויית משתמש קלה, וכמובן, האינטגרציה.
- השמועות על מותו של חיפוש גוגל היו מוגזמות
- גוגל תתחרה במיקרוסופט - משיקה את Gemini Enterprise
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם עסקים שאינם מקומיים יכולים ליהנות מגוגל לעסק שלי, שהוא ממשק נקי יותר, מאוחד יותר ונוח יותר. בעלי העסקים יוכלו ליהנות מפרסום התוכן מאותו הדף, ממעקב אחרי פעילות העוקבים, מאפשרות התגובה ללקוחות וגם, ליצור וליזום מפגשי וידאו באמצעות "גוגל האנגאוט" ( Google Hangouts ).
עוד דברים ששווה להתעכב עליהם
כלי פרסום נוסף, אולי לא ממש חדש אבל מתחדש ללא הרף הוא השיווק הסלולרי שרק הולך וצובר תאוצה. הסלולר הוא היום פלטפורמה בעלת משמעות רבה עבור חברות ומפרסמים, שגילו את הכוח שלה ואת היכולת למקד את הפרסום לפי המיקום המדויק של המשתמש. המגמה רק הולכת ומשתפרת ומשמשת היום למגוון תחומי פרסום, שמתאימים גם לגולשים שאינם מקומיים, למשל תיירים, שמוצאים מידע רלוונטי בקלות, במהירות ובכל מקום בו הם נמצאים - והכל ממכשיר הטלפון הנייד שלהם.
גם השיווק ברשתות החברתיות נוסק מעלה, ביניהם פייסבוק, פרסום ממוקד ביוטיוב ושיווק דרך לינקדאין, עם ממשקים אפקטיביים יותר, רחבים יותר וממוקדי קהל יעד, שככל שעובר הזמן מצליחים לייצר נוסחאות פרסום יעילים וממירים יותר עבור המפרסמים.
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.