קידום אתרים והחיבור לעולם היח"צ ב-2018
את האבולוציה של עולם קידום האתרים ניתן לשרטט בצורה מדויקת לאורך העשור - עשור וחצי האחרונים, החל מאופטימיזציית קוד אתר, כותרות ותיאורים, דרך ריבוי קישורים נכנסים ועד שילוב מדיה, סרטונים ותמונות. אחד התחומים שבתחילה כלל לא היה בפריים של קידום אתרים, ולאט לאט תפס את מעמדו הוא תחום יחסי הציבור, שבא לידי ביטוי במסלול הממומן דרך פלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה ובמסלול החופשי דרך כתבות עיתונאיות הכוללות לפחות אזכור אחד של שם העסק או בעליו. יחד עם זאת, במסלולים אלה התפתח גם מצב חדש בו נהנה האתר מאזכורים ברורים באתרים מובילים ובעלי אוטוריטה, מבלי שיצאו מאותם אזכורים קישורים נכנסים אל האתר.
Unlinked Mentions – משתנה הדירוג החדש
כפי שכל מומחה קידום אתרים יודע, תוכן הוא הפרמטר הראשון בחשיבותו בדירוג אתרים בגוגל, וקישורים נכנסים הוא הפרמטר השני שעליו יש לתת את הדגש. במצב זה, נוצר דיסוננס בין הצורך לייצר קישורים נכנסים איכותיים מאתרי תוכן מובילים, ובין המגבלה של חוסר היכולת להוציא את הקישורים האלה, בדרך כלל בגלל מדיניות לגיטימית של אותם אתרי תוכן. בנקודה זו בדיוק נכנסת התפיסה החדשה של גוגל, תפיסה שזכתה לכותרת Unlinked Mentions או אזכורים ללא קישור. על פי תפיסה זו, אזכורים אלה ראויים לתשומת לב, ובהחלט יכולים להצביע על האוטוריטה של האתר המצוטט, גם אם לא יוצאים מהם קישורים אל האתר עצמו.
אזכורים לא מקושרים – לעיתים מעידים על תוכן איכותי יותר מאשר אזכורים מקושרים
למעשה, במהלך 2017 ניכר היה השינוי שעשתה גוגל באלגוריתם שלה, שינוי שמגלם בתוכו את ההתחשבות באותם אזכורים כמשתני דירוג לגיטימיים לגמרי, לעיתים אף חשובים יותר מאזכורים בעלי קישור. ההיגיון הוא ברור: אזכורים מקושרים יצאו בדרך כלל מבלוגים קטנים שמאפשרים לכותב התוכן תנאים מפליגים העיקר שיכתוב עבורם ויסייע בהעלאת קרנו של הבלוג. אתרי התוכן המובילים אינם זקוקים לתכנים אלה באותה מידה, ולכן אינם מאפשרים הוצאת קישורים ומותירים את הבחירה האם לפרסם או לא לפרסם אצלם את התוכן, בידי בעל האתר, כותב התוכן. המשמעות היא שאזכורים ללא קישור דווקא יכולים להצביע על תוכן איכותי יותר, שמגיע לקהל יעד נרחב יותר ומתפרסמים באתרים גדולים יותר, מאשר אזכורים מקושרים המפורסמים בבלוגים קטנים, ולעיתים אלמוניים.
התרחבות ערוץ יחסי הציבור בעולם קידום האתרים
שינוי זה פותח פתח חדש להעמקת פעילות יחסי הציבור ככלי לקידום האתר, וגם אתרי התוכן המובילים מבינים זאת, ומפתחים פלטפורמות וזירות מקצועיות בתחומים שונים, שיהוו מוקד למשיכת תכנים איכותיים מאתרים שונים, המעוניינים לקדם את עצמם דרך ערוץ יחסי הציבור, ומעבר לערך המיידי שנוצר מפרסום התוכן שלהם בפני קהל נרחב. גוגל כאמור, זיהתה את המגמה ועדכנה את שיטת הדירוג כך שתכלול את אותם אזכורים לא מקושרים, ותעניק להם את הערך הראוי להם. בשנת 2018 אנו צפויים לראות התגברות משמעותית בהיקפי השימוש בערוץ קידום אתרים זה, עם בעלי אתרים רבים שישקיעו ביצירת תכני איכות לפרסום באתרי תוכן מובילים.
- קידום אתרים בעידן הבינה המלאכותית: ניתוח מקיף של כלים ומגמות
- מה ההבדל בין SEO לפרסום ממומן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המידע באדיבות דניאל מסטר, מייסד מסה מדיה – סוכנות שיווק דיגיטלי מהמובילות בישראל.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7