קידום אתרים והחיבור לעולם היח"צ ב-2018
את האבולוציה של עולם קידום האתרים ניתן לשרטט בצורה מדויקת לאורך העשור - עשור וחצי האחרונים, החל מאופטימיזציית קוד אתר, כותרות ותיאורים, דרך ריבוי קישורים נכנסים ועד שילוב מדיה, סרטונים ותמונות. אחד התחומים שבתחילה כלל לא היה בפריים של קידום אתרים, ולאט לאט תפס את מעמדו הוא תחום יחסי הציבור, שבא לידי ביטוי במסלול הממומן דרך פלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה ובמסלול החופשי דרך כתבות עיתונאיות הכוללות לפחות אזכור אחד של שם העסק או בעליו. יחד עם זאת, במסלולים אלה התפתח גם מצב חדש בו נהנה האתר מאזכורים ברורים באתרים מובילים ובעלי אוטוריטה, מבלי שיצאו מאותם אזכורים קישורים נכנסים אל האתר.
Unlinked Mentions – משתנה הדירוג החדש
כפי שכל מומחה קידום אתרים יודע, תוכן הוא הפרמטר הראשון בחשיבותו בדירוג אתרים בגוגל, וקישורים נכנסים הוא הפרמטר השני שעליו יש לתת את הדגש. במצב זה, נוצר דיסוננס בין הצורך לייצר קישורים נכנסים איכותיים מאתרי תוכן מובילים, ובין המגבלה של חוסר היכולת להוציא את הקישורים האלה, בדרך כלל בגלל מדיניות לגיטימית של אותם אתרי תוכן. בנקודה זו בדיוק נכנסת התפיסה החדשה של גוגל, תפיסה שזכתה לכותרת Unlinked Mentions או אזכורים ללא קישור. על פי תפיסה זו, אזכורים אלה ראויים לתשומת לב, ובהחלט יכולים להצביע על האוטוריטה של האתר המצוטט, גם אם לא יוצאים מהם קישורים אל האתר עצמו.
אזכורים לא מקושרים – לעיתים מעידים על תוכן איכותי יותר מאשר אזכורים מקושרים
למעשה, במהלך 2017 ניכר היה השינוי שעשתה גוגל באלגוריתם שלה, שינוי שמגלם בתוכו את ההתחשבות באותם אזכורים כמשתני דירוג לגיטימיים לגמרי, לעיתים אף חשובים יותר מאזכורים בעלי קישור. ההיגיון הוא ברור: אזכורים מקושרים יצאו בדרך כלל מבלוגים קטנים שמאפשרים לכותב התוכן תנאים מפליגים העיקר שיכתוב עבורם ויסייע בהעלאת קרנו של הבלוג. אתרי התוכן המובילים אינם זקוקים לתכנים אלה באותה מידה, ולכן אינם מאפשרים הוצאת קישורים ומותירים את הבחירה האם לפרסם או לא לפרסם אצלם את התוכן, בידי בעל האתר, כותב התוכן. המשמעות היא שאזכורים ללא קישור דווקא יכולים להצביע על תוכן איכותי יותר, שמגיע לקהל יעד נרחב יותר ומתפרסמים באתרים גדולים יותר, מאשר אזכורים מקושרים המפורסמים בבלוגים קטנים, ולעיתים אלמוניים.
התרחבות ערוץ יחסי הציבור בעולם קידום האתרים
שינוי זה פותח פתח חדש להעמקת פעילות יחסי הציבור ככלי לקידום האתר, וגם אתרי התוכן המובילים מבינים זאת, ומפתחים פלטפורמות וזירות מקצועיות בתחומים שונים, שיהוו מוקד למשיכת תכנים איכותיים מאתרים שונים, המעוניינים לקדם את עצמם דרך ערוץ יחסי הציבור, ומעבר לערך המיידי שנוצר מפרסום התוכן שלהם בפני קהל נרחב. גוגל כאמור, זיהתה את המגמה ועדכנה את שיטת הדירוג כך שתכלול את אותם אזכורים לא מקושרים, ותעניק להם את הערך הראוי להם. בשנת 2018 אנו צפויים לראות התגברות משמעותית בהיקפי השימוש בערוץ קידום אתרים זה, עם בעלי אתרים רבים שישקיעו ביצירת תכני איכות לפרסום באתרי תוכן מובילים.
- איך לבחור חברת קידום אתרים מקצועית? מדריך לבעלי עסקים
- קידום אתרים בעידן הבינה המלאכותית: ניתוח מקיף של כלים ומגמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המידע באדיבות דניאל מסטר, מייסד מסה מדיה – סוכנות שיווק דיגיטלי מהמובילות בישראל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
