מאיר אוחנה
צילום: יח"צ
טור

הפרפורמנס עשה למפרסמים מה שטינדר עשה לרווקים

מפרסם שרוצה לייצר מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלו חייב לחזר אחריו ולא לצוד אותו. בשביל לבנות עסק יציב שצומח בצורה בריאה לאורך זמן, הסטוצים הקלים לא יספיקו
מאיר אוחנה | (1)

אני אתחיל בלהתנצל על האמירה הכוללנית בכותרת, כמובן שלא מדובר בכל המפרסמים

(וגם לא בכל הרווקים) אבל מדובר בחלק לא מבוטל מהם.

יש לא מעט קווים מקבילים בין הדרך שבה גברים אמורים לחזר אחרי נשים (ארכאי, אבל עדיין רלוונטי) לבין הדרך שבה מפרסמים אמורים לחזר אחרי קהל היעד שלהם. כל מותג/עסק אמור לחזר עם הקסם האישי שלו, בין אם זה בשנינות או בהומור טיפשי. מדי פעם לפנק במתנות קטנות אבל עם מחשבה שעומדת מאחוריהן או להפתיע עם מחוות גדולות שמוכיחות לצד השני שאכפת לך. ובגדול, שהצד המחוזר ירגיש שהשקעת בו, שהוא המטרה ולא רק אמצעי להשגת מטרה.

כמו כן, יש לא מעט דברים שאסור לך לעשות כמחזר, הדבר הבולט והקריטי שעומד בראש הרשימה הזאת זה לקחת את מושא החיזור שלך כמובן מאליו, דבר שהיום, יותר מתמיד, מפרסמים רבים חוטאים בו.

הסטוצים הקלים לא יספיקו

הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות למפרסמים לטרגט את קהל היעד ולהשיג לידים בקלות ובעלות נמוכה יותר מאי פעם. העובדה הזאת יצרה אצל המפרסמים את האשליה שקהל היעד שלהם נגיש וזמין להם בכל רגע נתון, ובאפס מאמץ וכסף הם יכולים "להזרים" אותו אל המטרה. מבחינה סטטיסטית זה בהחלט יכול לקרות, גם אם אתה רק צד ולא באמת מחזר. אם תציג את ההצעה הנכונה, לבן אדם הנכון, בטיימינג הנכון, יש מצב שתהנה מכמה "סטוצים". אבל זה כל מה שתשיג. בשביל לבנות עסק יציב שצומח בצורה בריאה לאורך זמן, הסטוצים הקלים לא יספיקו.

ניקח למשל את הנושא של "צביעת קהלים". מדובר בכלי חיזור חכם ויעיל שמנוצל לא מעט פעמים בצורה לא חכמה. כל מפרסם/פרסומאי ש"צובע" קהלים ורודף אחריהם ברשת, חייב לשאול את עצמו בכל צעד - האם זה צעד לגיטימי של חיזור, או שאני סתם יוצא נודניק או חלילה סטוקר? התשובה תלויה כמובן באיכות, בכמות ובתדירות של המסרים שאתה מעביר לצד השני, אבל לא רק.

ניקח לדוגמא בחור שגילה לפי תמונות הפרופיל של הבחורה בה הוא מעונין, שהיא מתאמנת בחדר הכושר שלו, משם הוא רץ להתאים את שעות האימון שלו לשעות שבהן היא מתאמנת - הוא מחזר או סטוקר? כאן התשובה תהיה תלויה ברמת המודעות העצמית שלו וביכולת שלו לקרוא אותה נכון ובהתאם לכך להתנהל מולה. אלו דברים שגם מפרסם/מותג צריך לבחון בעצמו כשהוא מחזר אחרי הקהל שלו ברשת, במיוחד כשהוא בוחר להשתמש בכלי שיווק אוטומטיים כמו בוטים ומערכות לאוטומציה שיווקית.

מפרסם שרוצה לייצר מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלו חייב לחזר אחריו ולא לצוד אותו. חשוב להבהיר, הבעיה היא לא בפלטפורמות אלא בגישה. הפרפורמנס הוא כלי פרסומי מדהים בדיוק כמו שהטינדר הוא כלי מדהים להיכרויות, בהינף אצבע המחזר יכול לדעת האם יש חיבור הדדי בינו לבין המחוזרת שמוצגת מולו - חוסך המון מאמץ וזמן(!), החוכמה הלא פשוטה היא לא לתת לקלות הממכרת הזאת "לקלקל" אותך.

ואם לסכם במשפט, כשאתם משתמשים בכוח של כלי הפרפורמנס כדי "להשפיע" על קהל היעד שלכם, שימו לב שהכוח הזה לא משפיע לרעה על ההחלטות השיווקיות שלכם בדרך.

 

הכותב, מאיר אוחנה הוא מנהל קריאייטיב ב-DSAY

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    מעריץ של השועל 27/11/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.