מאיר אוחנה
צילום: יח"צ
טור

הפרפורמנס עשה למפרסמים מה שטינדר עשה לרווקים

מפרסם שרוצה לייצר מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלו חייב לחזר אחריו ולא לצוד אותו. בשביל לבנות עסק יציב שצומח בצורה בריאה לאורך זמן, הסטוצים הקלים לא יספיקו
מאיר אוחנה | (1)

אני אתחיל בלהתנצל על האמירה הכוללנית בכותרת, כמובן שלא מדובר בכל המפרסמים

(וגם לא בכל הרווקים) אבל מדובר בחלק לא מבוטל מהם.

יש לא מעט קווים מקבילים בין הדרך שבה גברים אמורים לחזר אחרי נשים (ארכאי, אבל עדיין רלוונטי) לבין הדרך שבה מפרסמים אמורים לחזר אחרי קהל היעד שלהם. כל מותג/עסק אמור לחזר עם הקסם האישי שלו, בין אם זה בשנינות או בהומור טיפשי. מדי פעם לפנק במתנות קטנות אבל עם מחשבה שעומדת מאחוריהן או להפתיע עם מחוות גדולות שמוכיחות לצד השני שאכפת לך. ובגדול, שהצד המחוזר ירגיש שהשקעת בו, שהוא המטרה ולא רק אמצעי להשגת מטרה.

כמו כן, יש לא מעט דברים שאסור לך לעשות כמחזר, הדבר הבולט והקריטי שעומד בראש הרשימה הזאת זה לקחת את מושא החיזור שלך כמובן מאליו, דבר שהיום, יותר מתמיד, מפרסמים רבים חוטאים בו.

הסטוצים הקלים לא יספיקו

הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות למפרסמים לטרגט את קהל היעד ולהשיג לידים בקלות ובעלות נמוכה יותר מאי פעם. העובדה הזאת יצרה אצל המפרסמים את האשליה שקהל היעד שלהם נגיש וזמין להם בכל רגע נתון, ובאפס מאמץ וכסף הם יכולים "להזרים" אותו אל המטרה. מבחינה סטטיסטית זה בהחלט יכול לקרות, גם אם אתה רק צד ולא באמת מחזר. אם תציג את ההצעה הנכונה, לבן אדם הנכון, בטיימינג הנכון, יש מצב שתהנה מכמה "סטוצים". אבל זה כל מה שתשיג. בשביל לבנות עסק יציב שצומח בצורה בריאה לאורך זמן, הסטוצים הקלים לא יספיקו.

ניקח למשל את הנושא של "צביעת קהלים". מדובר בכלי חיזור חכם ויעיל שמנוצל לא מעט פעמים בצורה לא חכמה. כל מפרסם/פרסומאי ש"צובע" קהלים ורודף אחריהם ברשת, חייב לשאול את עצמו בכל צעד - האם זה צעד לגיטימי של חיזור, או שאני סתם יוצא נודניק או חלילה סטוקר? התשובה תלויה כמובן באיכות, בכמות ובתדירות של המסרים שאתה מעביר לצד השני, אבל לא רק.

ניקח לדוגמא בחור שגילה לפי תמונות הפרופיל של הבחורה בה הוא מעונין, שהיא מתאמנת בחדר הכושר שלו, משם הוא רץ להתאים את שעות האימון שלו לשעות שבהן היא מתאמנת - הוא מחזר או סטוקר? כאן התשובה תהיה תלויה ברמת המודעות העצמית שלו וביכולת שלו לקרוא אותה נכון ובהתאם לכך להתנהל מולה. אלו דברים שגם מפרסם/מותג צריך לבחון בעצמו כשהוא מחזר אחרי הקהל שלו ברשת, במיוחד כשהוא בוחר להשתמש בכלי שיווק אוטומטיים כמו בוטים ומערכות לאוטומציה שיווקית.

מפרסם שרוצה לייצר מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלו חייב לחזר אחריו ולא לצוד אותו. חשוב להבהיר, הבעיה היא לא בפלטפורמות אלא בגישה. הפרפורמנס הוא כלי פרסומי מדהים בדיוק כמו שהטינדר הוא כלי מדהים להיכרויות, בהינף אצבע המחזר יכול לדעת האם יש חיבור הדדי בינו לבין המחוזרת שמוצגת מולו - חוסך המון מאמץ וזמן(!), החוכמה הלא פשוטה היא לא לתת לקלות הממכרת הזאת "לקלקל" אותך.

ואם לסכם במשפט, כשאתם משתמשים בכוח של כלי הפרפורמנס כדי "להשפיע" על קהל היעד שלכם, שימו לב שהכוח הזה לא משפיע לרעה על ההחלטות השיווקיות שלכם בדרך.

 

הכותב, מאיר אוחנה הוא מנהל קריאייטיב ב-DSAY

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    מעריץ של השועל 27/11/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.