מאיר אוחנה
צילום: יח"צ
טור

הפרפורמנס עשה למפרסמים מה שטינדר עשה לרווקים

מפרסם שרוצה לייצר מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלו חייב לחזר אחריו ולא לצוד אותו. בשביל לבנות עסק יציב שצומח בצורה בריאה לאורך זמן, הסטוצים הקלים לא יספיקו
מאיר אוחנה | (1)

אני אתחיל בלהתנצל על האמירה הכוללנית בכותרת, כמובן שלא מדובר בכל המפרסמים

(וגם לא בכל הרווקים) אבל מדובר בחלק לא מבוטל מהם.

יש לא מעט קווים מקבילים בין הדרך שבה גברים אמורים לחזר אחרי נשים (ארכאי, אבל עדיין רלוונטי) לבין הדרך שבה מפרסמים אמורים לחזר אחרי קהל היעד שלהם. כל מותג/עסק אמור לחזר עם הקסם האישי שלו, בין אם זה בשנינות או בהומור טיפשי. מדי פעם לפנק במתנות קטנות אבל עם מחשבה שעומדת מאחוריהן או להפתיע עם מחוות גדולות שמוכיחות לצד השני שאכפת לך. ובגדול, שהצד המחוזר ירגיש שהשקעת בו, שהוא המטרה ולא רק אמצעי להשגת מטרה.

כמו כן, יש לא מעט דברים שאסור לך לעשות כמחזר, הדבר הבולט והקריטי שעומד בראש הרשימה הזאת זה לקחת את מושא החיזור שלך כמובן מאליו, דבר שהיום, יותר מתמיד, מפרסמים רבים חוטאים בו.

הסטוצים הקלים לא יספיקו

הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות למפרסמים לטרגט את קהל היעד ולהשיג לידים בקלות ובעלות נמוכה יותר מאי פעם. העובדה הזאת יצרה אצל המפרסמים את האשליה שקהל היעד שלהם נגיש וזמין להם בכל רגע נתון, ובאפס מאמץ וכסף הם יכולים "להזרים" אותו אל המטרה. מבחינה סטטיסטית זה בהחלט יכול לקרות, גם אם אתה רק צד ולא באמת מחזר. אם תציג את ההצעה הנכונה, לבן אדם הנכון, בטיימינג הנכון, יש מצב שתהנה מכמה "סטוצים". אבל זה כל מה שתשיג. בשביל לבנות עסק יציב שצומח בצורה בריאה לאורך זמן, הסטוצים הקלים לא יספיקו.

ניקח למשל את הנושא של "צביעת קהלים". מדובר בכלי חיזור חכם ויעיל שמנוצל לא מעט פעמים בצורה לא חכמה. כל מפרסם/פרסומאי ש"צובע" קהלים ורודף אחריהם ברשת, חייב לשאול את עצמו בכל צעד - האם זה צעד לגיטימי של חיזור, או שאני סתם יוצא נודניק או חלילה סטוקר? התשובה תלויה כמובן באיכות, בכמות ובתדירות של המסרים שאתה מעביר לצד השני, אבל לא רק.

ניקח לדוגמא בחור שגילה לפי תמונות הפרופיל של הבחורה בה הוא מעונין, שהיא מתאמנת בחדר הכושר שלו, משם הוא רץ להתאים את שעות האימון שלו לשעות שבהן היא מתאמנת - הוא מחזר או סטוקר? כאן התשובה תהיה תלויה ברמת המודעות העצמית שלו וביכולת שלו לקרוא אותה נכון ובהתאם לכך להתנהל מולה. אלו דברים שגם מפרסם/מותג צריך לבחון בעצמו כשהוא מחזר אחרי הקהל שלו ברשת, במיוחד כשהוא בוחר להשתמש בכלי שיווק אוטומטיים כמו בוטים ומערכות לאוטומציה שיווקית.

מפרסם שרוצה לייצר מערכת יחסים חיובית עם קהל היעד שלו חייב לחזר אחריו ולא לצוד אותו. חשוב להבהיר, הבעיה היא לא בפלטפורמות אלא בגישה. הפרפורמנס הוא כלי פרסומי מדהים בדיוק כמו שהטינדר הוא כלי מדהים להיכרויות, בהינף אצבע המחזר יכול לדעת האם יש חיבור הדדי בינו לבין המחוזרת שמוצגת מולו - חוסך המון מאמץ וזמן(!), החוכמה הלא פשוטה היא לא לתת לקלות הממכרת הזאת "לקלקל" אותך.

ואם לסכם במשפט, כשאתם משתמשים בכוח של כלי הפרפורמנס כדי "להשפיע" על קהל היעד שלכם, שימו לב שהכוח הזה לא משפיע לרעה על ההחלטות השיווקיות שלכם בדרך.

 

הכותב, מאיר אוחנה הוא מנהל קריאייטיב ב-DSAY

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    מעריץ של השועל 27/11/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.