לבחור במסלול האורגני עבורכם
העולם של ימינו מתחלק ל-2 – יש את העולם האמיתי בו אנו מקיימים את חיינו כאנשים פיזיים ויש את העולם הווירטואלי בו אנו נמצאים מרבית שעות היממה, לא ניתן להתכחש לדבר – האינטרנט גדוש האתרים, הרשתות החברתיות, המוביילים, הבלוגים, השיתופים, הלייקים והפרסומות הם חלק בלתי נפרד מחיינו ואם נודה באמת – לא מעטים הם האנשים שחיים יותר במדיה מאשר בעולם הפיזי.
כל ההקדמה הזו לא נכתבה באופן שיפוטי, הדגשנו את הנושא כדי להגיע לענייננו – בעולם הזה –העולם של היום קיימים מגוון מקצועות חדשים, מקצועות רבים מהם שייכים לתחום הפרסום והשיווק ובראשם – קידום אתרים.
התכנים הנלמדים במסגרת קידום אתרים
לימודי קידום אורגני כוללים תחומים שונים. במסגרת הלימודים לומדים התלמידים על גוגל – למשל על אלגוריתמים ועכבישים. כמו כן, לומדים הסטודנטים על עבודה עם שרתים, קידום אתרים בישראל ובעולם, מה משפיע על קידום אתרים, כיצד לתכנן את האתר, איך לבחור את מילות המפתח הנכונות, איך לעשות אופטימיזציה למבנה ולתוכן, איך לבנות קישורים טובים, איך לעקוב אחר המתחרים, באילו כלים להשתמש כדי לנתח תוצאות ואיך להסיק מסקנות ולייעל את הקידום. נוסף על כך לומדים התלמידים על הפנייה מסוג 301 והפניה 302, על ביצוע שינויים במבנה של האתר, על קידום אתרים סטטיים ודינמיים, על אילו תכנים נחוצים לאתרים, על חשיבות כתיבת תכנים, פורטלים, ואינדקסים, על צפיפות טקסטים ועל נושאים נוספים.
באיזו מסגרת ללמוד?
התחרות בין מקדמי האתרים קשה ביותר וכל אחד מהמקדמים המקצועיים נאבק למען לקוחותיו ומנסה להביא את האתר שלהם לגג העולם של מנועי החיפוש (השליט הבלתי מעורער - גוגל), כאשר המובילים על קיר הטיפוס נהנים מהחשיפה הרבה ביותר וצוברים יותר לקוחות מהמטפסים "המתחילים".
- איך לבחור חברת קידום אתרים מקצועית? מדריך לבעלי עסקים
- קידום אתרים בעידן הבינה המלאכותית: ניתוח מקיף של כלים ומגמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחום קידום האתרים הפך להיות נחשק למדיי ואם גם אתם מעוניינים ללמוד כיצד להיות מקדמי אתרים סביר להניח ששאלתם את עצמכם את השאלה המתבקשת: "באיזו מסגרת ללמוד? האם כדאי ללמוד בכיתה? במסגרת שיעורים פרטיים או אולי בכלל ללמוד לבד - אונליין?" ננסה לענות לכם, זוהי בהחלט החלטה לא פשוטה.
3 נתיבים בהם אפשר להתקדם
אז מהם היתרונות והחסרונות של שלושת הנתיבים בהם ניתן לבחור כדי ללמוד קידום אתרים? לפניכם הסבר קצר על כל אופציה:
1. קורס קידום אתרים בכיתה – קיימים מגוון בתי ספר ומכללות בהם ניתן ללמוד קידום אתרים אורגני SEO)). הקורסים מתאימים לסטודנטים שצריכים מסגרת מסודרת אליה הם מגיעים באופן קבוע, נפגשים עם סטודנטים נוספים, מתרגלים ומקבלים שיעורי בית בימים קבועים ובשעות קבועות. במקרה שמעוניינים ללמוד במסגרת של קורס קידום אתרים, חשוב לבחור במוסד לימודים מוכר שמעסיק מרצים מיומנים ובעלי ניסיון בקידום אתרים ובלימוד קידום אתרים ומציג סילבוס מקיף, מפורט וברור. כמו כן, חשוב לבחור במוסד לימודים שמציע תנאים נוחים – שעות שמתאימות ללוח הזמנים האישי, מספר תלמידים מוגבל - שלא עולה על 15 משתתפים בכיתה ושהמוסד לא יהיה רחוק מידי ויקשה על ההגעה.
כמו כן, חשוב לבדוק האם המרצים מסייעים לסטודנטים גם לאחר סיום הלימודים והאם המוסד עובד עם חברות כוח אדם שמתמחות בתחום קידום אתרים כך שהוא יכול לסייע במציאת עבודה בהמשך. חשוב לציין שקורס קידום אתרים אינו זול אך במקרה שהוא איכותי ויש צורך במסגרת סביר להניח שהוא יהיה הבחירה הנכונה.
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
2. לימודי קידום אתרים בעזרת מורה פרטי – שיעורים אחד על אחד או במסגרת קבוצה קטנה הם אופציה טובה עבור סטודנטים שזקוקים לאווירה אינטימית יותר, במסגרת זו ניתן לשאול הרבה שאלות וללמוד בקצב האישי עם הרבה פחות לחץ. קיימים מגוון מרצים בשוק וחשוב מאוד לבחור מרצה מנוסה עם המלצות. המבחר הנרחב מאפשר לכל סטודנט לבחור את המרצה שמתאים לו וזהו יתרון משמעותי. בנוגע למחיר – כן, מדובר על השקעה כספית אך אם משווים בין לימודים עם מורה פרטי ובין לימודים במסגרת קורס עשויים הלימודים עם המורה הפרטי לעלות פחות ממחירי הקורסים.
3. לימודי קידום אתרים און ליין – ניתן למצוא מגוון מדריכים בתחום קידום אתרים באינטרנט, ביניהם: בלוגים, מאמרים מקצועיים, מאמרים מהארץ ומרחבי העולם, סרטונים וקורסים בתשלום. לימודי און ליין מתאימים רק לסטודנטים בעלי משמעת עצמית והרבה סבלנות. לימודי קידום אורגני באינטרנט יכולים להיות חינמיים ובמידה שבוחרים ללמוד בקורס אונליין עשוי המחיר להיות נמוך באופן יחסי. היתרון המשמעותי של לימודי אונליין הוא שהם מאפשרים לסטודנטים ללמוד בזמנם הפנוי וכמובן – להישאר בנעלי בית.
אז מה בשורה התחתונה? איך לבחור את המקום הנכון?

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.