לבחור במסלול האורגני עבורכם
העולם של ימינו מתחלק ל-2 – יש את העולם האמיתי בו אנו מקיימים את חיינו כאנשים פיזיים ויש את העולם הווירטואלי בו אנו נמצאים מרבית שעות היממה, לא ניתן להתכחש לדבר – האינטרנט גדוש האתרים, הרשתות החברתיות, המוביילים, הבלוגים, השיתופים, הלייקים והפרסומות הם חלק בלתי נפרד מחיינו ואם נודה באמת – לא מעטים הם האנשים שחיים יותר במדיה מאשר בעולם הפיזי.
כל ההקדמה הזו לא נכתבה באופן שיפוטי, הדגשנו את הנושא כדי להגיע לענייננו – בעולם הזה –העולם של היום קיימים מגוון מקצועות חדשים, מקצועות רבים מהם שייכים לתחום הפרסום והשיווק ובראשם – קידום אתרים.
התכנים הנלמדים במסגרת קידום אתרים
לימודי קידום אורגני כוללים תחומים שונים. במסגרת הלימודים לומדים התלמידים על גוגל – למשל על אלגוריתמים ועכבישים. כמו כן, לומדים הסטודנטים על עבודה עם שרתים, קידום אתרים בישראל ובעולם, מה משפיע על קידום אתרים, כיצד לתכנן את האתר, איך לבחור את מילות המפתח הנכונות, איך לעשות אופטימיזציה למבנה ולתוכן, איך לבנות קישורים טובים, איך לעקוב אחר המתחרים, באילו כלים להשתמש כדי לנתח תוצאות ואיך להסיק מסקנות ולייעל את הקידום. נוסף על כך לומדים התלמידים על הפנייה מסוג 301 והפניה 302, על ביצוע שינויים במבנה של האתר, על קידום אתרים סטטיים ודינמיים, על אילו תכנים נחוצים לאתרים, על חשיבות כתיבת תכנים, פורטלים, ואינדקסים, על צפיפות טקסטים ועל נושאים נוספים.
באיזו מסגרת ללמוד?
התחרות בין מקדמי האתרים קשה ביותר וכל אחד מהמקדמים המקצועיים נאבק למען לקוחותיו ומנסה להביא את האתר שלהם לגג העולם של מנועי החיפוש (השליט הבלתי מעורער - גוגל), כאשר המובילים על קיר הטיפוס נהנים מהחשיפה הרבה ביותר וצוברים יותר לקוחות מהמטפסים "המתחילים".
- איך לבחור חברת קידום אתרים מקצועית? מדריך לבעלי עסקים
- קידום אתרים בעידן הבינה המלאכותית: ניתוח מקיף של כלים ומגמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחום קידום האתרים הפך להיות נחשק למדיי ואם גם אתם מעוניינים ללמוד כיצד להיות מקדמי אתרים סביר להניח ששאלתם את עצמכם את השאלה המתבקשת: "באיזו מסגרת ללמוד? האם כדאי ללמוד בכיתה? במסגרת שיעורים פרטיים או אולי בכלל ללמוד לבד - אונליין?" ננסה לענות לכם, זוהי בהחלט החלטה לא פשוטה.
3 נתיבים בהם אפשר להתקדם
אז מהם היתרונות והחסרונות של שלושת הנתיבים בהם ניתן לבחור כדי ללמוד קידום אתרים? לפניכם הסבר קצר על כל אופציה:
1. קורס קידום אתרים בכיתה – קיימים מגוון בתי ספר ומכללות בהם ניתן ללמוד קידום אתרים אורגני SEO)). הקורסים מתאימים לסטודנטים שצריכים מסגרת מסודרת אליה הם מגיעים באופן קבוע, נפגשים עם סטודנטים נוספים, מתרגלים ומקבלים שיעורי בית בימים קבועים ובשעות קבועות. במקרה שמעוניינים ללמוד במסגרת של קורס קידום אתרים, חשוב לבחור במוסד לימודים מוכר שמעסיק מרצים מיומנים ובעלי ניסיון בקידום אתרים ובלימוד קידום אתרים ומציג סילבוס מקיף, מפורט וברור. כמו כן, חשוב לבחור במוסד לימודים שמציע תנאים נוחים – שעות שמתאימות ללוח הזמנים האישי, מספר תלמידים מוגבל - שלא עולה על 15 משתתפים בכיתה ושהמוסד לא יהיה רחוק מידי ויקשה על ההגעה.
כמו כן, חשוב לבדוק האם המרצים מסייעים לסטודנטים גם לאחר סיום הלימודים והאם המוסד עובד עם חברות כוח אדם שמתמחות בתחום קידום אתרים כך שהוא יכול לסייע במציאת עבודה בהמשך. חשוב לציין שקורס קידום אתרים אינו זול אך במקרה שהוא איכותי ויש צורך במסגרת סביר להניח שהוא יהיה הבחירה הנכונה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
2. לימודי קידום אתרים בעזרת מורה פרטי – שיעורים אחד על אחד או במסגרת קבוצה קטנה הם אופציה טובה עבור סטודנטים שזקוקים לאווירה אינטימית יותר, במסגרת זו ניתן לשאול הרבה שאלות וללמוד בקצב האישי עם הרבה פחות לחץ. קיימים מגוון מרצים בשוק וחשוב מאוד לבחור מרצה מנוסה עם המלצות. המבחר הנרחב מאפשר לכל סטודנט לבחור את המרצה שמתאים לו וזהו יתרון משמעותי. בנוגע למחיר – כן, מדובר על השקעה כספית אך אם משווים בין לימודים עם מורה פרטי ובין לימודים במסגרת קורס עשויים הלימודים עם המורה הפרטי לעלות פחות ממחירי הקורסים.
3. לימודי קידום אתרים און ליין – ניתן למצוא מגוון מדריכים בתחום קידום אתרים באינטרנט, ביניהם: בלוגים, מאמרים מקצועיים, מאמרים מהארץ ומרחבי העולם, סרטונים וקורסים בתשלום. לימודי און ליין מתאימים רק לסטודנטים בעלי משמעת עצמית והרבה סבלנות. לימודי קידום אורגני באינטרנט יכולים להיות חינמיים ובמידה שבוחרים ללמוד בקורס אונליין עשוי המחיר להיות נמוך באופן יחסי. היתרון המשמעותי של לימודי אונליין הוא שהם מאפשרים לסטודנטים ללמוד בזמנם הפנוי וכמובן – להישאר בנעלי בית.
אז מה בשורה התחתונה? איך לבחור את המקום הנכון?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
