הערב של בלינסון: האריה השואג ליום הניתוחים בפייסבוק לייב
עם זינוק של יותר מ-50% במספר העבודות שהוגשו השנה לתחרות האריה השואג של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל - מכמעט 40 ל-60 עבודות שהוגשו בחודשים האחרונים, הוכרזו הערב (יום ב') המנצחים באירוע שהתקיים בתל אביב. הזוכה הגדול של הערב הוא בית החולים בלינסון בפתח תקוה, בזכות פעילות דיגיטלית שהפיק שכלל שידורים בלייב בפייסבוק. אבל נגיע לכך עוד מעט.
העבודות שזכו באריה השואג משקפות את האירועים השיווקיים והתקשורתיים הבולטים בשנת 2016, והוגשו על ידי משרדי יחסי ציבור קטנים וגדולים, מחלקות דוברות של מוסדות ציבוריים וממשלתיים, עמותות וארגונים בקטגוריות שונות. העבודות עברו תהליך שיפוט אובייקטיבי ושוויוני על ידי אנשי תקשורת, עיתונאים ואנשי אקדמיה. בראש חבר השופטים השנה עמד פרופ' יריב צפתי, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. רכזת התחרות השנה הייתה יולי גורן.
מערכת הגשת העבודות והשיפוט לתחרות פותחה עבור איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, על ידי קבוצת יפעת, בדומה לפורמט התחרות הבינ"ל. ההגשה עצמה נעשית בצורה אינטרנטית וכך גם הליך השיפוט והניקוד.
"ההיענות הרבה השנה להגשת עבודות לתחרות האריה השואג 2017 וההצטרפות ההולכת וגדלה של חברות וחברים חדשים לחברות באיגוד, היא משב רוח מרענן לכלל העוסקים בתחום", אמר יו"ר האיגוד איתן הרשקו. "חלק מתהליך השינוי הרחב שאנו עורכים באיגוד בכלל הפעילויות שלו. אני קורא לכל העוסקות והעוסקים בתחום יחסי הציבור בישראל, בואו והצטרפו לחברות ועשייה באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, רק בכוחות משותפים נשפיע על עתיד התחום והמקצוע שבו אנו עוסקים".
הזוכה הגדול: בלינסון
הקמפיין הזוכה השנה הוא של המרכז הרפואי רבין בית החולים בלינסון, עם "שידור חי מבית חולים לראשונה בעולם, באמצעות פייסבוק LIVE". מדובר על קמפיין של דוברת בית החולים ורד קויטל, שבמשך יום עבודה אחד, במסגרתו הועברו 12 "פריצות" בשידור חי באמצעות אייפון 6 של פרוצדורות רפואיות. בהשקעה נמוכה של 100 אלף שקלים, צפו בשידורים כ-300 אלף איש אורגני וממומן, והאירוע הגיע לחשיפה של יותר ממיליון איש. על הקמפיין היו חתומים גם משרד הפרסום טוויסטד, חטיבת השיווק של שירותי בריאות כללית, וחברת ההפקה של אירית אמבר.
בפייסבוק לייב של האירוע מבלינסון
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בריאות ורפואה: אופיר לוי - דובר בית חולים קפלן, בקמפיין "בית מלאכה ראשון בישראל לפאות לחולות סרטן".
מגזרים (דתי, רוסי, ערבי): לאופר גלאון-GLPR בקמפיין "בתים מאירים 2016".
תרבות, אומנות, מוזיקה וספורט: g-group - גלעד תדמית בקמפיין "צבע טרי 9".
אופנה, תיירות, מזון הסעדה ופנאי: g-group - גלעד תדמית בקמפיין "השקת קטלוג איקאה".
קמעונאות וצרכנות (כולל השקת מוצר חדש): g-group - גלעד תדמית בקמפיין "שיר המקסים של כרמית".
טכנולוגיה וסלולר: גל לבנון-לוי, דוברת פרטנר בקמפיין "שלום ותודה ORANGE ונעים מאד PARTNER".
ניהול משברים ומאבקים ציבוריים: בן חורין אלכסנדרוביץ בקמפיין "צעדת השוויון".
איכות סביבה וקיימות: דולפין פרסום ויחסי ציבור בקמפיין "כולנו משמר בעלי החיים".
ממשל שלטון מקומי ותאגידים: שטיק מדיה - NOW YOU GLOBAL בקמפיין "היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים".
מגזר שלישי ורביעי פרו בונו: קרמר דוידוביץ-GCS בקמפיין "השקת דוח לאומי לאובדן מזון והצלת מזון בישראל".
כלכלה כספים ועסקים קטנים: בן חורין אלכסנדרוביץ בקמפיין "בית ההשקעות אלטשולר שחם".
גור אריה עבודות סטודנטים: אסנת אראל-כהן, טלי פורמן ויצחק משיח מאוניברסיטת חיפה בקמפיין "דני בן יצחק - המומחים למתמטיקה לומדים מתמטיקה".
אות הוקרה מיוחד של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, הוענק לאשת חדשות 2 רינה מצליח, על פעילותה בפרשת ילדי תימן החטופים והעלאת הסוגיה לסדר היום הציבורי, התקשורתי והפוליטי. האיגוד גם העניק את אות יקיר האיגוד לשנת 2017, ליו"ר לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) ניצן חן, על פועלו למען ההסברה של מדינת ישראל בעולם.
מיזם חדש של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, הוביל השנה לשיתוף פעולה עם הקואליציה הישראלית לטראומה. במסגרת אירוע האריה השואג, אירח האיגוד תערוכה של נשים מהעיר שדרות, תערוכת הצילום 'נשים באדום'. התערוכה שהוצגה במוזיאון ארץ ישראל במהלך אירוע האריה השואג, הופקה בהשראת סיפוריהן של 11 נשים עובדות עיריית שדרות, והיא מציגה את התמודדותן עם הטראומה בעקבות המצב הביטחוני בתקופת מבצע צוק איתן. התערוכה היא פרי יוזמה משותפת של מרכז החוסן, הקואליציה הישראלית לטראומה, עיריית שדרות ומכללת ספיר.
- 5.ליאור 22/09/2017 17:04הגב לתגובה זוכל הקמפיינים די מיותרים. הכי חשוב זה העלאת המודעות למען בעלי חיים. שאפו דולפין
- קמפיין שלא השפיע ואף אחד לא שמע עליו (ל"ת)חחחחח 23/09/2017 17:11הגב לתגובה זו
- 4.דני 22/09/2017 08:15הגב לתגובה זואתם מבינים שזה מגוחך נכון?
- הוצאת לי מילים מהפה (ל"ת)קרנית 09/10/2017 13:17הגב לתגובה זו
- 3.אסף 19/09/2017 17:45הגב לתגובה זותחרות הזויה עם זוכים על קמפיינים קיקיוניים
- 2.יונתן 19/09/2017 09:18הגב לתגובה זוכל הכבוד לשטיק שיחקתם אותה https://www.shtik.co.il/
- 1.מיכאל 18/09/2017 22:30הגב לתגובה זויופי של הפקה אבל מישהו שם שכח את התפקיד שלו. מרכז רפואי ולא מרכז יחצ. שפכו ים של כסף על קידום הסרטונים במקום לתת שירות לציבור
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
