הערב של בלינסון: האריה השואג ליום הניתוחים בפייסבוק לייב
עם זינוק של יותר מ-50% במספר העבודות שהוגשו השנה לתחרות האריה השואג של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל - מכמעט 40 ל-60 עבודות שהוגשו בחודשים האחרונים, הוכרזו הערב (יום ב') המנצחים באירוע שהתקיים בתל אביב. הזוכה הגדול של הערב הוא בית החולים בלינסון בפתח תקוה, בזכות פעילות דיגיטלית שהפיק שכלל שידורים בלייב בפייסבוק. אבל נגיע לכך עוד מעט.
העבודות שזכו באריה השואג משקפות את האירועים השיווקיים והתקשורתיים הבולטים בשנת 2016, והוגשו על ידי משרדי יחסי ציבור קטנים וגדולים, מחלקות דוברות של מוסדות ציבוריים וממשלתיים, עמותות וארגונים בקטגוריות שונות. העבודות עברו תהליך שיפוט אובייקטיבי ושוויוני על ידי אנשי תקשורת, עיתונאים ואנשי אקדמיה. בראש חבר השופטים השנה עמד פרופ' יריב צפתי, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. רכזת התחרות השנה הייתה יולי גורן.
מערכת הגשת העבודות והשיפוט לתחרות פותחה עבור איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, על ידי קבוצת יפעת, בדומה לפורמט התחרות הבינ"ל. ההגשה עצמה נעשית בצורה אינטרנטית וכך גם הליך השיפוט והניקוד.
"ההיענות הרבה השנה להגשת עבודות לתחרות האריה השואג 2017 וההצטרפות ההולכת וגדלה של חברות וחברים חדשים לחברות באיגוד, היא משב רוח מרענן לכלל העוסקים בתחום", אמר יו"ר האיגוד איתן הרשקו. "חלק מתהליך השינוי הרחב שאנו עורכים באיגוד בכלל הפעילויות שלו. אני קורא לכל העוסקות והעוסקים בתחום יחסי הציבור בישראל, בואו והצטרפו לחברות ועשייה באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, רק בכוחות משותפים נשפיע על עתיד התחום והמקצוע שבו אנו עוסקים".
הזוכה הגדול: בלינסון
הקמפיין הזוכה השנה הוא של המרכז הרפואי רבין בית החולים בלינסון, עם "שידור חי מבית חולים לראשונה בעולם, באמצעות פייסבוק LIVE". מדובר על קמפיין של דוברת בית החולים ורד קויטל, שבמשך יום עבודה אחד, במסגרתו הועברו 12 "פריצות" בשידור חי באמצעות אייפון 6 של פרוצדורות רפואיות. בהשקעה נמוכה של 100 אלף שקלים, צפו בשידורים כ-300 אלף איש אורגני וממומן, והאירוע הגיע לחשיפה של יותר ממיליון איש. על הקמפיין היו חתומים גם משרד הפרסום טוויסטד, חטיבת השיווק של שירותי בריאות כללית, וחברת ההפקה של אירית אמבר.
בפייסבוק לייב של האירוע מבלינסון
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
בריאות ורפואה: אופיר לוי - דובר בית חולים קפלן, בקמפיין "בית מלאכה ראשון בישראל לפאות לחולות סרטן".
מגזרים (דתי, רוסי, ערבי): לאופר גלאון-GLPR בקמפיין "בתים מאירים 2016".
תרבות, אומנות, מוזיקה וספורט: g-group - גלעד תדמית בקמפיין "צבע טרי 9".
אופנה, תיירות, מזון הסעדה ופנאי: g-group - גלעד תדמית בקמפיין "השקת קטלוג איקאה".
קמעונאות וצרכנות (כולל השקת מוצר חדש): g-group - גלעד תדמית בקמפיין "שיר המקסים של כרמית".
טכנולוגיה וסלולר: גל לבנון-לוי, דוברת פרטנר בקמפיין "שלום ותודה ORANGE ונעים מאד PARTNER".
ניהול משברים ומאבקים ציבוריים: בן חורין אלכסנדרוביץ בקמפיין "צעדת השוויון".
איכות סביבה וקיימות: דולפין פרסום ויחסי ציבור בקמפיין "כולנו משמר בעלי החיים".
ממשל שלטון מקומי ותאגידים: שטיק מדיה - NOW YOU GLOBAL בקמפיין "היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים".
מגזר שלישי ורביעי פרו בונו: קרמר דוידוביץ-GCS בקמפיין "השקת דוח לאומי לאובדן מזון והצלת מזון בישראל".
כלכלה כספים ועסקים קטנים: בן חורין אלכסנדרוביץ בקמפיין "בית ההשקעות אלטשולר שחם".
גור אריה עבודות סטודנטים: אסנת אראל-כהן, טלי פורמן ויצחק משיח מאוניברסיטת חיפה בקמפיין "דני בן יצחק - המומחים למתמטיקה לומדים מתמטיקה".
אות הוקרה מיוחד של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, הוענק לאשת חדשות 2 רינה מצליח, על פעילותה בפרשת ילדי תימן החטופים והעלאת הסוגיה לסדר היום הציבורי, התקשורתי והפוליטי. האיגוד גם העניק את אות יקיר האיגוד לשנת 2017, ליו"ר לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) ניצן חן, על פועלו למען ההסברה של מדינת ישראל בעולם.
מיזם חדש של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, הוביל השנה לשיתוף פעולה עם הקואליציה הישראלית לטראומה. במסגרת אירוע האריה השואג, אירח האיגוד תערוכה של נשים מהעיר שדרות, תערוכת הצילום 'נשים באדום'. התערוכה שהוצגה במוזיאון ארץ ישראל במהלך אירוע האריה השואג, הופקה בהשראת סיפוריהן של 11 נשים עובדות עיריית שדרות, והיא מציגה את התמודדותן עם הטראומה בעקבות המצב הביטחוני בתקופת מבצע צוק איתן. התערוכה היא פרי יוזמה משותפת של מרכז החוסן, הקואליציה הישראלית לטראומה, עיריית שדרות ומכללת ספיר.
- 5.ליאור 22/09/2017 17:04הגב לתגובה זוכל הקמפיינים די מיותרים. הכי חשוב זה העלאת המודעות למען בעלי חיים. שאפו דולפין
- קמפיין שלא השפיע ואף אחד לא שמע עליו (ל"ת)חחחחח 23/09/2017 17:11הגב לתגובה זו
- 4.דני 22/09/2017 08:15הגב לתגובה זואתם מבינים שזה מגוחך נכון?
- הוצאת לי מילים מהפה (ל"ת)קרנית 09/10/2017 13:17הגב לתגובה זו
- 3.אסף 19/09/2017 17:45הגב לתגובה זותחרות הזויה עם זוכים על קמפיינים קיקיוניים
- 2.יונתן 19/09/2017 09:18הגב לתגובה זוכל הכבוד לשטיק שיחקתם אותה https://www.shtik.co.il/
- 1.מיכאל 18/09/2017 22:30הגב לתגובה זויופי של הפקה אבל מישהו שם שכח את התפקיד שלו. מרכז רפואי ולא מרכז יחצ. שפכו ים של כסף על קידום הסרטונים במקום לתת שירות לציבור
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
