עברו את הגבול? מודעת 'יין בעיר' הסעירה את הרשת והוסרה
ברשת יין בעיר המשווקת אלכוהול, אוהבים לצאת בקמפיינים שעושים רעש כדי לגנוב את הפוקוס ואת מלוא תשומת הלב של הצרכנים. בפעם שעברה הם תפסו טרמפ משעשע על שרה נתניהו, אך הקמפיין האחרון שעלה אמש לאוויר וירד תוך שעה בלבד עבר את הגבול והתקבל בקרב הקהל, בעיקר נשים, בזעם ובתדהמה, עם קריאה לחרם צרכנים.
המודעה שהצליחה להוציא נשים רבות משלוותן הציגה מסך חצוי, שבצדו האחד כלה מצולמת מאחור, עם ההינומה עליה, ובחצי השני טקסט שבו נכתב: "כמה חגגו עליה לפני החתונה?". למודעה שעלתה כטיזר היה אמור להיות המשך שבו נחשף הפאנץ' שחושף כי הטקסט מתייחס לאלכוהול שהיה באותה החתונה, בהתייחס לתופעה שבה חנויות ממחזרות אלכוהול ומוכרות אותו כחדש, בין השאר לזוגות שרוכשים אלכוהול לחתונה.
משרד הפרסום שעומד מאחורי המודעה הוא שביט וזהו בבעלותו של אסי שביט. המודעה פורסמה אמש בעמוד הפייסבוק של המותג ותוך זמן קצר זכתה לביקורת מצד הגולשים. למודעה היתה גם גרסה גברית אך זו כמעט ולא גררה תגובות, באופן שמדגיש את הרגישות הגבוהה בקרב הציבור למודעות סקסיסטיות ומחפיצות כלפי נשים, פרט שבמשרד הפרסום פספסו, או שחשבו שהגרסה הגברית תצליח למתן ולאזן.
אחת התגובות למודעת יין בעיר היתה של אשת התקשורת אמירה בוזגלו שצירפה את המודעה וכתבה: "סליחה שתצטרכו להקיא על הבוקר.. אבל אין גבול לטיפשות והביזיון של הפרסומת הנל. גם אם ניסו לעשות את הטריק הזול של: לפרסם-לעשות פרובוקציה -ואז להסיר- כדאי שידעו שיש לזה מחיר ויש דבר כזה פרסום רע! אמן שאותו איש שאחראי לזה יסתכל לילדה שלו בעיניים ויישבע לה שככה הוא רואה נשים. #בקרוב_חרם_צרכנים".
אסי שביט מסר בתגובה לאייס: "כל העליהום התחיל לפני שאנשים בכלל הבינו את מטרת הקמפיין. באנו לשים בפרונט את הנושא המסוכן של אלכוהול שעובר הרבה ידיים לפני שהוא מגיע לחתונות, ובסוף מגיע אלכוהול משומש, להבדיל מ'יין בעיר', זה במאקרו. לגופו של עניין עלו שני טיזרים למרות שמי שהיה נוח לו, השתמש רק באחד מהם (של הכלה) ורק אותו הפיץ ועליו התמקד.
"הקמפיין נולד מתוך אינסייט מחויך ומדויק שלכל אדם שהתחתן עברה בראש המחשבה כמה פרטנרים היו לבן זוגו לפני, וזה נעשה בחיוך. זו שיחה ומחשבה שהתרוצצה אצל כל אחד שהתחתן. מי שבחר להיפגע ולהתמקד רק בצד הנשי עשה זאת מאינטרסים שבכלל לא התכוונו אליהם. אנחנו במאה ה-21, סקס הוא לא טאבו ואנחנו לא הראשונים שעשו זאת, במיוחד לא בעולמות התוכן של האלכוהול.
"ובכל זאת אם מישהו נפגע והבין משהו שלא התכוונו אליו, אנחנו מתנצלים וזו לא הייתה כוונתנו. יש לזכור שפרסומות מן הסוג הזה מופיעות גם בתכניות בפריים טיים של ערוץ 2 ערב ערב ובטח שבבדיחות בתכניות סטנדאפ. שם זה מתקבל בהומור, וברגע שיש גורם מסחרי כולם משנים את עורם ומתנהגים כאילו אנחנו באירן בשנות ה-70.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
"ערב ערב בערוץ 2, הפריים טיים מלא בפרסומות שבהן נשים מוצגות ככובסות, מבשלות ומכינות סנדוויצ'ים לילדים או במקרה המתקדם מלמדות את הגבר לעשות כביסה. אותם קולות שיוצאים נגדנו לא נשמעים שם וזה בעיניי חמור הרבה יותר, לשים נשים במקומות שכוחים שכאלו, ואילו אצלנו הגבר והאשה הם במקום שווה, גם אם זו בדיחה.
"עם זאת, אני מניח שחלק גדול נפגע מהטרמינולוגיה שבה השתמשנו ואני יכול להבין זאת. אך יש לציין שאותם הקולות שיצאו נגדנו בחרו בפייסבוק להשתמש בטרמינולוגיה שהיא כמעט פלילית, של אלימות והסתה, רחוק ממה שהם יוצאים בעצמם כנגדו".
- 23.כמה טיפש הפרסומאי, וכמה טיפש ואומלל הלקוח שחגגו עליו... (ל"ת)מוטי יועץ תקשורת 18/09/2017 01:38הגב לתגובה זו
- 22.אתם מפרסמים אותם בחינם - השיגו מה שרצו... (ל"ת)אביב 17/09/2017 17:04הגב לתגובה זו
- 21.כמה חגגו עליה? לפחות 25 גברים. זהו הממוצע היום (ל"ת)מישהו שיודע 15/09/2017 07:47הגב לתגובה זו
- 20.ילד מפגר שכנראה חלם להפוך להיות זרמון החדש (ל"ת)ממליצה על החלפת קריירה 15/09/2017 00:47הגב לתגובה זו
- 19.אירן בשנות השבעים היתה תענוג חילוני (ל"ת)אלון 14/09/2017 18:05הגב לתגובה זו
- 18.רנה 14/09/2017 16:21הגב לתגובה זואפס - היה ונשאר
- 17.יודע דבר 14/09/2017 14:51הגב לתגובה זוהפרסום הזה מעורר סלידה, גורם לבחילה ומעורר דחיה ולכן, חובה על כל הציבור, להחרים את המפרסם יין בעיר, ולהטיל חרם על הפרסומאי החריג אסי שביט ! ! !
- 16.הילה 14/09/2017 14:42הגב לתגובה זוככ הרבה אנשים קריאטיבים לא מגיעים למשרה הנכונה, ואז בא אסי שביט שאין לי מושג מי הוא, אבל מה שבטוח נטול כישרון והנה בבקשה
- 15.הילה 14/09/2017 11:31הגב לתגובה זו"אינסייט מחויך ומדויק" ממש. להקיא עליך אסי שביט. נראה אותך נשאר מחויך כשמישהו ידבר ככה על הבת שלך, שלא לדבר על "יחגוג עליה", חתיכת אפס מאופס. ### ל ה ח ר י ם ###
- 14.ערן 14/09/2017 10:13הגב לתגובה זובתגובתו המפגרת אסי שביט חושב שכולם מפגרים. אבל האמת היא שהוא יודע שלא כולם מפגרים ולכן מדובר בתגובה ממקום אמיתי של מצוקה.
- 13.מני 14/09/2017 09:38הגב לתגובה זוניסיון נואש של שביט לקבל תשומת לב, כי הלקוח הוא רק כלי.
- 12.Sassi6 14/09/2017 02:17הגב לתגובה זוכמה חגגו עליה לפני החתונה? 9 שנים, כמה יחגוג עליה החתן? 90 שנה, לא?
- 11.הקריאייטיב לא גאוני אבל די עם הצדקנות (ל"ת)פתאום כולם מתחסדים 14/09/2017 00:24הגב לתגובה זו
- 10.מה כולם נבהלים?? זאת האמת אצלכם החילונים!!! (ל"ת)עלק הדרת נשים... פחח 14/09/2017 00:22הגב לתגובה זו
- 9.בקיצור הבנו, יין בעיר לא לקנות (ל"ת)יעל 13/09/2017 23:15הגב לתגובה זו
- 8.הצילו איזה תת רמה!!!! (ל"ת)נעמי 13/09/2017 19:32הגב לתגובה זו
- 7.יעקב 13/09/2017 18:57הגב לתגובה זוובתוך כל הגועל הזה גם מתברר שאין פתרון לקמפיין, כלומר כל המיזוגניה בשביל להגיד את המובן מאליו.
- משה קצב 13/09/2017 20:46הגב לתגובה זוובכל מקרה יש מצב שהגזמתם. זה תחת של קמפיין אבל אתם צורכים זבל של תוכן על בסיס קבוע בטלוויזיה ברשת וכו' ושוב אתם מגיבים כאילו את האמיש אדוקים וטהורים. אז יאללה שחררו ולכו לראות האח הגדול או סוגה עילית אחרת.
- 6.יודע דבר 13/09/2017 18:29הגב לתגובה זואשר הפיק פרסומת לדג מת ומסריח בקופסה באמצעות תוכי צבעוני ויפה פרסומאי עלאק פחחח
- 5.דר 13/09/2017 17:58הגב לתגובה זותת רמה מי בכלל משתמש בביטוי כזה שמתאים לשנות חושך. חגגו על אמא שלך אולי
- 4.דורית 13/09/2017 15:49הגב לתגובה זוה"פרסומת" הזו בעייתית בכל כך הרבה מובנים! ולא, העובדה שנשים מגיבות ומוחות לא אומרת שהן מתחסדות / בתולות / מתייפיפות. כתגובה לתגובה המיתממת של מר שביט אומר להגנתן של נשים, שכאשר הן עושות סקס מרצונן החופשי ולצורך סיפוק מיני בריא וטבעי, "לא ***חוגגים עליהן****". יש הבדל עצום בין התהייה "הלגיטימית" כלשון התגובה, של "כמה פרטנרים הין לבן זוגי לפני" לבין אישה ש"חוגגים עליה" - ביטוי שלקוח מסצינות פורנו וגנג בנג מהסוג הגרוע ביותר. והעובדה שהמצב הקיים בפרסומות עדיין מזעזע ומפגין בצורה הכי מבישה נחיתות והחפצה של נשים, לא אומר שגם אתם צריכים לעלות על הגל. המלל, הכוונה, ההתמקדות - צריכים כולם להשתנות כדי שבתי לא תראה פרסומת כזו ותשאל אותי "אמא, מה זה אומר "לחגוג" עליה?" מי חוגג עליה? יש לך תשובה???!!!
- בול ! (ל"ת)הלית 14/09/2017 23:44הגב לתגובה זו
- 3.או גלבי 13/09/2017 15:30הגב לתגובה זוככה זה, כשאין רעיון טוב הולכים על סקס פרובוקטיבי ונמוך
- 2.רמי רמי 13/09/2017 15:18הגב לתגובה זולפחות תנו לנו מה הפיתרון של הקמפיין כדי שנהיה בטוחים שזה גרוע
- 1.אפס שביט (ל"ת)אינסייט מחויך ומדויק 13/09/2017 14:04הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
