אחרי ההצלחה בארץ: רימייק 'החממה' יושק השבוע בנטפליקס
גרסת הרימייק של סדרת הלהיט החממה ששודרה בישראל בערוץ ניקלודיאון, תושק השבוע ב-190 מדינות מסביב לעולם, עם שידורה בנטפליקס. מדובר על שיתוף פעולה ראשון בין ענקית הסטרימינג האמריקאית לבין ענני תקשורת, שהפיקה את 'החממה'.
הגרסה האמריקאית צולמה בישראל עם קאסט דובר אנגלית, ותיקרא Greenhouse Academy. את הסדרה המקורית הפיקה חברה בת של ענני - Nutz Productions, שגם מפיקה את הרימייק ישירות בלי פיילוט, כסדרת מקור של נטפליקס.
אדם ברקוביץ מסוכנות caa, הסוכן של 'ענני', הוא שתיווך בעסקה בין הצדדים, ואת המכירה ניהלה מנכ"לית ענני תקשורת אורלי אטלס-כץ. בעסקה נכלל מינויו של יוצר הסדרה גיורא חמיצר לתפקיד ה-showrunner שלמעשה שימש כאחראי לניהול האמנותי. הסדרה האמריקאית נכתבה על ידי חמיצר בשילוב של כותבת אמריקאית פאולה יו ('הבית הלבן').
הגרסה האמריקאית, עם דיבוב לספרדית
הקאסט שכלל שחקנים אמריקאים, הוטס לישראל יחד עם עשרות אנשי צוות מקומיים. על הפרויקט הייתה אחראית מנכ"לית Nutz אסנת סרגה. את התפקיד הראשי ברימייק קטפה השחקנית הישראלית אריאל מורטמן. את הגרסה האמריקאית, כמו גם את זו הישראלית, ביים רועי פלורנטין.
לגבי ההסכמים המסחריים בין הצדדים, החברות שומרות על חשאיות, אבל פרויקט כזה עשוי להיות רווחי במיוחד ככל שיוזמנו עוד ועוד עונות. סדרת הנוער הזאת היא גם מכרה זהב מבחינת מכירת מוצרים נלווים בישראל, וכעת השוק יגדל בצורה משמעותית.
בגרסה הבינ"ל Greenhouse Academy הוא בית הספר המיועד לנערים ונערות מחוננים הממוקם לחופי האוקיינוס השקט בדרום קליפורניה. התלמידים, המחולקים לשני מחנות יריבים, יאלצו לאחד כוחות על מנת להציל את העולם.
אורלי אטלס-כץ מסרה: "אנחנו נרגשים וגאים לקראת עלייתה של Greenhouse Academy ברחבי העולם. זהו הישג גדול של ענני, חברת ההפקה שלנו Nutz ושל גיורא חמיצר, אבל לא רק, כי זהו גם הישג של תעשיית הטלוויזיה הישראלית, שזכתה להבעת אמון יוצאת דופן מצד ענקית תוכן אמריקאית שהפקידה בידה את ההפקה. יצירה של תכני מקור איכותיים לילדים היא אחת מהמטרות העיקריות שהצבנו לעצמנו וזוהי התרגשות גדולה עבורנו שהסדרה תגיע לעשרות מיליוני צופים ב-190 מדינות מסביב לעולם ואנו מאמינים שכולם יתאהבו בה בדיוק כמו שהתאהבו בגרסתה המקורית בישראל".
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
