"החממה" טלויזיה נטפליקס
צילום: רונן אקרמן

אחרי ההצלחה בארץ: רימייק 'החממה' יושק השבוע בנטפליקס

Greenhouse Academy נכתבה ע"י גיורא חמיצר, היוצר המקורי של 'החממה', והיא צולמה בישראל עם קאסט ברובו אמריקאי. כעת היא תשודר ל-190 מדינות ברחבי העולם
אלכסנדר כץ |

גרסת הרימייק של סדרת הלהיט החממה ששודרה בישראל בערוץ ניקלודיאון, תושק השבוע ב-190 מדינות מסביב לעולם, עם שידורה בנטפליקס. מדובר על שיתוף פעולה ראשון בין ענקית הסטרימינג האמריקאית לבין ענני תקשורת, שהפיקה את 'החממה'.

 

הגרסה האמריקאית צולמה בישראל עם קאסט דובר אנגלית, ותיקרא Greenhouse Academy. את הסדרה המקורית הפיקה חברה בת של ענני - Nutz Productions, שגם מפיקה את הרימייק ישירות בלי פיילוט, כסדרת מקור של נטפליקס.

 

אדם ברקוביץ מסוכנות caa, הסוכן של 'ענני', הוא שתיווך בעסקה בין הצדדים, ואת המכירה ניהלה מנכ"לית ענני תקשורת אורלי אטלס-כץ. בעסקה נכלל מינויו של יוצר הסדרה גיורא חמיצר לתפקיד ה-showrunner שלמעשה שימש כאחראי לניהול האמנותי. הסדרה האמריקאית נכתבה על ידי חמיצר בשילוב של כותבת אמריקאית פאולה יו ('הבית הלבן').

 

הגרסה האמריקאית, עם דיבוב לספרדית

 

הקאסט שכלל שחקנים אמריקאים, הוטס לישראל יחד עם עשרות אנשי צוות מקומיים. על הפרויקט הייתה אחראית מנכ"לית Nutz אסנת סרגה. את התפקיד הראשי ברימייק קטפה השחקנית הישראלית אריאל מורטמן. את הגרסה האמריקאית, כמו גם את זו הישראלית, ביים רועי פלורנטין.

 

לגבי ההסכמים המסחריים בין הצדדים, החברות שומרות על חשאיות, אבל פרויקט כזה עשוי להיות רווחי במיוחד ככל שיוזמנו עוד ועוד עונות. סדרת הנוער הזאת היא גם מכרה זהב מבחינת מכירת מוצרים נלווים בישראל, וכעת השוק יגדל בצורה משמעותית.

 

בגרסה הבינ"ל Greenhouse Academy הוא בית הספר המיועד לנערים ונערות מחוננים הממוקם לחופי האוקיינוס השקט בדרום קליפורניה. התלמידים, המחולקים לשני מחנות יריבים, יאלצו לאחד כוחות על מנת להציל את העולם.

 

אורלי אטלס-כץ מסרה: "אנחנו נרגשים וגאים לקראת עלייתה של Greenhouse Academy ברחבי העולם. זהו הישג גדול של ענני, חברת ההפקה שלנו Nutz ושל גיורא חמיצר, אבל לא רק, כי זהו גם הישג של תעשיית הטלוויזיה הישראלית, שזכתה להבעת אמון יוצאת דופן מצד ענקית תוכן אמריקאית שהפקידה בידה את ההפקה. יצירה של תכני מקור איכותיים לילדים היא אחת מהמטרות העיקריות שהצבנו לעצמנו וזוהי התרגשות גדולה עבורנו שהסדרה תגיע לעשרות מיליוני צופים ב-190 מדינות מסביב לעולם ואנו מאמינים שכולם יתאהבו בה בדיוק כמו שהתאהבו בגרסתה המקורית בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.