סקירת קריאייטיב עולמית: איקאה, KFC וג'ט בלו

הקטלוג האנושי של איקאה, חדר בריחה מהגיהנום של KFC וחנות סובינירים לעובדים וורקוהולים של ג'ט בלו. סקירת קראייטיב עולמית. מתחילים
לירון בן יעקב |

1. איקאה מצליחה בכל שנה להפתיע עם גימיק חדש שהופך את קטלוג המוצרים שלה לתוכן מקסים. השנה רשת הריהוט השוודית עושה זאת שוב, הפעם עם שיאנית הזיכרון העולמי יאנזה ויטרסול, ששיננה בזיכרונה את כל 328 עמודי הקטלוג שכללו יותר מ-400 מוצרים. את הבחינה האם הצליחה עשו לא אחרים מאשר עובדי איקאה עצמם. קבלו את הקטלוג האנושי. תכלס, לא זוכר מה אכלתי לארוחת בוקר.  אגב, אתמול יכולתם לבחון אותה בעצמכם בפייסבוק לייב.

משחק הזכרון של איקאה

 

2. אם חשבתם שלהכין נתחי עוף מטוגן זה משחק ילדים תחשבו על זה שוב. רשת המזון המהיר KFC פיתחה חדר בריחה וירטואלי בשימוש בטכנולוגיית VR ואינטליגנציה מלאכותית שמטרתו לאמן עובדים חדשים. הדרך היחידה לצאת הייתה ללמוד איך להכין את נתחי העוף בצורה המושלמת ולהכין אותם. הכל בפיקוח קפדני והדרכה קולית די מפחידה של מקים הרשת, הקולונל הרלנד סנדרס. קריפי, אך קריספי.

חדר בריחה קריספי

 

3. גם לכם יש במשרד וורקוהולים שאף פעם לא מביאים איתם מתנות מחו"ל פשוט כי הם כל הזמן עובדים? חברת התעופה האמריקאית, ג'ט בלו JetBlue, רומזת לעובדים המורעלים בצורה מתוחכמת שהגיע הזמן לצאת לחופשה. החברה פתחה חנות פופ ואונליין לסובינירים מהיעד האחרון שבו הם ביקרו - המשרד. חלק מהפריטים כוללים: סבון בריח של משאבי אנוש, מימיה עם הכיתוב "אל תשכח לכתב אותי ב -CC", כוסות מאג עם הכיתוב "אין דיו במדפסת? אני בכל זאת מדפיס" ועוד. אם יש לכם כאלו במשרד. תפנו אותם לפה

 

הכותב הוא איש קריאייטיב ב-NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.