רותם סלע אסי עזר רדיו תל אביב
צילום: טל שחר

לא רק רדיו: על התכנית של אסי ורותם ברדיו ת"א

עם רצועה שמתחרה בדידי הררי, אסי עזר ורותם סלע חזרו לתכנית קיץ קצרה שמתבססת על הכוח הדיגיטלי של עזר בסושייאל. עזר ואודליה ספרן בשיחה עם אייס על הרדיו החדש
אלכסנדר כץ | (10)

הקופסה הזאת שילדים מדמיינים שיש בתוכה אנשים קטנים שמדברים, כבר מזמן פרצה את גבולותיה האודיופונים ובעידן של רשתות חברתיות והתקדמות טכנולוגית, יותר ויותר תכנים מוגשים לנו עם רבדים נוספים, כמו ויזואליה, שיתוף גולשים ועוד. "אני לא רואה אופציה אחרת שבה רוב תכניות הרדיו שלא משודרות בפריים טיים הרדיופוני, יזכו לחשיפה אם הן לא יחפשו לצאת מגבולות הרדיו", אומר לאייס אסי עזר, שמגיש זו שניה שנייה ברציפות יחד החברה הטובה שלו רותם סלע תכנית קיץ היומית ברדיו תל אביב בין 14:00 ל-16:00. "יש פלטפורמות כמו דיגיטל ושידורים חיים - וצריך לדעת איך לעבוד עם זה ולא להתנגד להתפתחות הזאת". אפשר להתרשם מכך שיותר ויותר תכניות מבססות את קולב האזנה שלהן על הכוח של המגישים שלהן בסושייאל. ביום רביעי לפני כמעט שבועיים, 65 אלף איש צפו בשידור ה-LIVE של עזר וסלע ברדיו תל אביב, שנהנתה מ-Reach של 762 אלף משתמשים שונים. מדובר על נתונים יוצאים מן הכלל לתכנית צהריים ברדיו אזורי, אבל שנשענת על צמד טאלנטים, אחד מהם (עזר) הוא אחד מכוכבי הרשת המובילים בישראל, שעושה שימוש בנכסים הדיגיטליים שלו כדי לקדם את התכנים המקצועיים שלו. לעזר, שעונה שנייה ומוצלחת של הסדרה אותה יצר 'להיות איתה' (בכיכובה של סלע, א"כ) בקשת הסתיימה בשלישי שעבר, ובמקביל מנחה עם סלע באותה זכיינית את 'רק רוצים לרקוד', נוכחות משמעותית בסושייאל: 432 אלף עוקבים באינסטגרם, 165 אלף בפייסבוק ו-180 אלף עוקבים בטוויטר. גם סלע היא ביג-שוט רציני, כיאה לשחקנית ודוגמנית פופולרית מאד - עם 470 אלף עוקבים באינסטגרם. "זה מטורף שיש לך כל כך הרבה עוקבים באינסטגרם והרדיו לא משתתף בזה", ממשיך עזר. "אז כשפייסבוק התחיל עם שירות הלייב, באתי בקיץ שעבר לאבי משולם (מנכ"ל רדיו תל אביב, א"כ) בהצעה לשידור חי, והשנה אנחנו כבר משדרים עם מערכת לייב באיכותHD  כולל כתוביות וכל מיני פיצ'רים". השידור עצמו מצולם במספר מצלמות, התווספו לו אימוג'ים וסקרים, ועוד.  פוסט של אסי עזר לקידום התכנית בשל יומן עמוס וצפוף של עזר וסלע, תכנית הקיץ שלהם שחזרה לעונה נוספת, תשודר חודש אחד בלבד ולמעשה השבוע תסתיים, חודש לאחר שעלתה לאוויר. באופן כללי לרצועת השידור של רדיו תל אביב שבין 14:00 ל-16:00 יש כמה אלפי מאזינים בלבד על פי נתוני TGI, ובפועל יהיה מאד קשה לפלח את הנתון האמיתי של תכנית המשודרת חודש אחד בלבד מתוך 6 חודשי החציון השני של 2017, אבל נתוני הדיגיטל עושים את העבודה בכל רגע נתון. "אני לא צריכה לחכות לסקר שמתפרסם פעם בחצי שנה כדי לראות כמה רצועה עשתה, כשאני רואה אותם באותו רגע", אומרת לאייס סמנכ"לית השיווק של רדיו תל אביב, אודליה ספרן, "זה מאפשר לנו לראות את האפקטיביות והאהדה לפעילויות שאנחנו עושים בתכנית, ולשנות בזמן אמת אם הפעילות לא מתרוממת מספיק". "אסי הרים אותה ואנחנו זרמו איתו", אומרת ספרן. "המאזינים אוהבים לראות אותם. הרי לא כל שדרן רדיו יכול לעשות את זה. רק ב-3 השבועות האחרונים, מ-2 ביולי, אנחנו עומדים בדף של אסי על 700 אלף צופים, זה אומר שיש מעורבות גולשים גבוהה מאד, עשרות אלפי לייקים, תגובות ושיתופים. מספר הדקות הנצפות חשוף רק לאסי בדף שלו, אבל אנחנו מעריכים שמדובר בעשרות מיליונים". במקביל לנכסים הדיגיטליים של עזר, גם לרדיו תל אביב פעילות דיגיטלית ענפה, ולדברי ספרן, "בעמוד שלנו יש 300 אלף צפיות כאשר אנחנו מעלים תכני וידאו גזורים של תכנית הקיץ – למשל קטעים של אמנים שמופיעים בתכנית, כמו אגם בוחבוט, משה פרץ, הראל סקעת, וסטטיק ובן אל". ספרן גם מסבירה מדוע שידור הלייב הוא אפקטיבי במיוחד עבור מפרסמים: "זה לא שהטלוויזיה דולקת בסלון ואתה נמצא במטבח, גם לא עוברים ערוץ כאשר יש השידור עובר לפרסומות. פה אתה רואה את השידור כולל את זמן הפרסומות ומאחורי הקלעים, את האינטראקציה ביניהם. אסי ורותם עונים למאזינים שמגיבים להם". אבל לא כל מגיש רדיו מתאים לשידור לייב בפייסבוק ולצאת בפועל מהקופסה הקטנה והאינטימית. "אני מניחה שיותר ויותר תחנות יבחנו את האפשרות לשלב מגישים לשידורי לייב 'טלוויזיוניים', אבל לא כל מגיש ולא כל רצועת רדיו יכול להחיל את השילוב הזה של שידור רדיו ולמעשה שידור וידאו. אסי ורותם הם כוכבים שרואים אותם בפריים טיים, ותכנית הקיץ מדגישה את היכולות שלהם". עזר מצהיר כי אינו מעורב בצד המסחרי של התכנית, אבל עצם נוכחותם של 2 טאלנטים שמככבים ביום-יום בפריים-טיים של ערוץ 2, עוזרת להביא מפרסמים ונותני חסויות לתכנית, שכאמור מושכת מספר נמוך של מאזינים ב-FM, אבל מפגינה שרירים בדיגיטל עם מאסת מאזינים בזרוע זאת. "אני נפגש לפגישות קריאייטיב, אבל אני משתדל שהעבודה שלי תהיה בתוכן ולא מתערב בעבודה של המחלקה המסחרית בתחום המסחרי", הוא אומר. ובעידן הנוכחי, סוכני המכירות כבר לא מוכרים פרסומות רדיו של 10 שניות, אלא פעילות מסחרית-ויזואלית על המסך. דוגמא? קבלו: "אנחנו מתמודדים למשל מול דידי הררי בתחנה מתחרה (רדיו 103, א"כ) ששולט כבר 20 שנה במשבצת הזאת, ואנחנו צריכים להביא משהו אחר, לומר שאנחנו לא יכולים להתחרות איתך ברדיו כפי שכולנו מכירים, אז בו נפרוץ את גבולות הרדיו", מסביר עזר. "עכשיו היה לנו למשל שת"פ עם אופטיקנה, אז החברה שמה על הקיר של האולפן מלא משקפיים שהיו ברקע השידור, ואני ורותם שמנו כל פעם משקפיים אחרים. ברדיו לא רואים את זה, אבל בשידור וידאו לייב בהחלט כן". -ומה יהיה בשנה הבאה? לאיפה עוד אפשר לקחת תכנית רדיו מצולמת? "אני מת להגיד לך מה יהיה עוד שנה, אבל הטכנולוגיה רצה הרבה יותר מהר מאיתנו. מה שאני אגיד לך עכשיו, אשמע מגושם ומיושן בעוד שנה".   

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זיוית 24/07/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
    אסי עזר היא פשוט טרחנית מגזע נדיר
  • 8.
    מיזוגן 23/07/2017 18:32
    הגב לתגובה זו
    לא מבין למה הפייגלע המעיק הזה לא יוצא לנו כבר מהפריים?! הוא הרי מעולם לא הביא שום ערך מוסף למסך, וכבר מזמן נס ליחם של השטיקים המתחנגלים שלו והבדיחות הפרטיות הפתטיות עם רותם סלע. לא יכול לראות את הפרצוף שלו כבר, אפילו לא ליד הפרצוף והגוף השווה שלה. ראבאק... שיעיפו אותו לאיזה חור-תחת מזדמן, וכפיצוי - שיתנו לרותם איזו תכנית פריים טיים בעירום מלא. מה, לא מגיע גם לסטרייטים ליהנות קצת מערוץ 2??
  • ווואו, כמה שאתה דוחה! (ל"ת)
    שרון 24/07/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מיכל ינאי 23/07/2017 14:34
    הגב לתגובה זו
    יאיאטמאטמא
  • 6.
    המאהבת של הבוס... 23/07/2017 14:33
    הגב לתגובה זו
    איפה הימים ששדר היה שדר ולא סלב מצועצע. מנכל רדיו ת"א בתגובה: "כדי לשדר אצלנו צריכים להיות פליטי ריאליטי מוכרים..."....פחחח
  • 5.
    בועז 23/07/2017 11:52
    הגב לתגובה זו
    כיף להעביר שעתיים בעבודה בפייסבוק אחרי ארוחת צהרים :-)
  • 4.
    מעריץ 23/07/2017 10:55
    הגב לתגובה זו
    איזו בחורה יפה ומוכשרת
  • 3.
    תוכנית מעולה (ל"ת)
    דותן עמית 23/07/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ניר 23/07/2017 10:00
    הגב לתגובה זו
    חוץ מזה אין שם כמעט תוכן, מה גם שרותם ואסי שכחו את המשפט הראשון שלומדים בכל קורס רדיו: שמח באולפן - עצוב בבית. הם מרוכזים בעצמם בצורה בלתי נסבלת וזה לא עובר טוב רדיופונית
  • 1.
    אכלן 23/07/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    טרנדים שאפשר היה לראות בכל מקום עד שלכולם נמאס.
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.