לא רק רדיו: על התכנית של אסי ורותם ברדיו ת"א
הקופסה הזאת שילדים מדמיינים שיש בתוכה אנשים קטנים שמדברים, כבר מזמן פרצה את גבולותיה האודיופונים ובעידן של רשתות חברתיות והתקדמות טכנולוגית, יותר ויותר תכנים מוגשים לנו עם רבדים נוספים, כמו ויזואליה, שיתוף גולשים ועוד.
"אני לא רואה אופציה אחרת שבה רוב תכניות הרדיו שלא משודרות בפריים טיים הרדיופוני, יזכו לחשיפה אם הן לא יחפשו לצאת מגבולות הרדיו", אומר לאייס אסי עזר, שמגיש זו שניה שנייה ברציפות יחד החברה הטובה שלו רותם סלע תכנית קיץ היומית ברדיו תל אביב בין 14:00 ל-16:00. "יש פלטפורמות כמו דיגיטל ושידורים חיים - וצריך לדעת איך לעבוד עם זה ולא להתנגד להתפתחות הזאת".
אפשר להתרשם מכך שיותר ויותר תכניות מבססות את קולב האזנה שלהן על הכוח של המגישים שלהן בסושייאל. ביום רביעי לפני כמעט שבועיים, 65 אלף איש צפו בשידור ה-LIVE של עזר וסלע ברדיו תל אביב, שנהנתה מ-Reach של 762 אלף משתמשים שונים. מדובר על נתונים יוצאים מן הכלל לתכנית צהריים ברדיו אזורי, אבל שנשענת על צמד טאלנטים, אחד מהם (עזר) הוא אחד מכוכבי הרשת המובילים בישראל, שעושה שימוש בנכסים הדיגיטליים שלו כדי לקדם את התכנים המקצועיים שלו.
לעזר, שעונה שנייה ומוצלחת של הסדרה אותה יצר 'להיות איתה' (בכיכובה של סלע, א"כ) בקשת הסתיימה בשלישי שעבר, ובמקביל מנחה עם סלע באותה זכיינית את 'רק רוצים לרקוד', נוכחות משמעותית בסושייאל: 432 אלף עוקבים באינסטגרם, 165 אלף בפייסבוק ו-180 אלף עוקבים בטוויטר. גם סלע היא ביג-שוט רציני, כיאה לשחקנית ודוגמנית פופולרית מאד - עם 470 אלף עוקבים באינסטגרם.
- חוצות: רדיו ת"א עולה על קיר ההלכה עם קמפיין לתכנית הבוקר של אסי ודפנה
- "תעשיית הרדיו צפופה - כניסת גל"צ לשוק הפרסום מקשה מאוד על הרדיו האזורי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"זה מטורף שיש לך כל כך הרבה עוקבים באינסטגרם והרדיו לא משתתף בזה", ממשיך עזר. "אז כשפייסבוק התחיל עם שירות הלייב, באתי בקיץ שעבר לאבי משולם (מנכ"ל רדיו תל אביב, א"כ) בהצעה לשידור חי, והשנה אנחנו כבר משדרים עם מערכת לייב באיכותHD כולל כתוביות וכל מיני פיצ'רים". השידור עצמו מצולם במספר מצלמות, התווספו לו אימוג'ים וסקרים, ועוד.
פוסט של אסי עזר לקידום התכנית
בשל יומן עמוס וצפוף של עזר וסלע, תכנית הקיץ שלהם שחזרה לעונה נוספת, תשודר חודש אחד בלבד ולמעשה השבוע תסתיים, חודש לאחר שעלתה לאוויר. באופן כללי לרצועת השידור של רדיו תל אביב שבין 14:00 ל-16:00 יש כמה אלפי מאזינים בלבד על פי נתוני TGI, ובפועל יהיה מאד קשה לפלח את הנתון האמיתי של תכנית המשודרת חודש אחד בלבד מתוך 6 חודשי החציון השני של 2017, אבל נתוני הדיגיטל עושים את העבודה בכל רגע נתון. "אני לא צריכה לחכות לסקר שמתפרסם פעם בחצי שנה כדי לראות כמה רצועה עשתה, כשאני רואה אותם באותו רגע", אומרת לאייס סמנכ"לית השיווק של רדיו תל אביב, אודליה ספרן, "זה מאפשר לנו לראות את האפקטיביות והאהדה לפעילויות שאנחנו עושים בתכנית, ולשנות בזמן אמת אם הפעילות לא מתרוממת מספיק".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
"אסי הרים אותה ואנחנו זרמו איתו", אומרת ספרן. "המאזינים אוהבים לראות אותם. הרי לא כל שדרן רדיו יכול לעשות את זה. רק ב-3 השבועות האחרונים, מ-2 ביולי, אנחנו עומדים בדף של אסי על 700 אלף צופים, זה אומר שיש מעורבות גולשים גבוהה מאד, עשרות אלפי לייקים, תגובות ושיתופים. מספר הדקות הנצפות חשוף רק לאסי בדף שלו, אבל אנחנו מעריכים שמדובר בעשרות מיליונים".
במקביל לנכסים הדיגיטליים של עזר, גם לרדיו תל אביב פעילות דיגיטלית ענפה, ולדברי ספרן, "בעמוד שלנו יש 300 אלף צפיות כאשר אנחנו מעלים תכני וידאו גזורים של תכנית הקיץ – למשל קטעים של אמנים שמופיעים בתכנית, כמו אגם בוחבוט, משה פרץ, הראל סקעת, וסטטיק ובן אל".
ספרן גם מסבירה מדוע שידור הלייב הוא אפקטיבי במיוחד עבור מפרסמים: "זה לא שהטלוויזיה דולקת בסלון ואתה נמצא במטבח, גם לא עוברים ערוץ כאשר יש השידור עובר לפרסומות. פה אתה רואה את השידור כולל את זמן הפרסומות ומאחורי הקלעים, את האינטראקציה ביניהם. אסי ורותם עונים למאזינים שמגיבים להם".
אבל לא כל מגיש רדיו מתאים לשידור לייב בפייסבוק ולצאת בפועל מהקופסה הקטנה והאינטימית. "אני מניחה שיותר ויותר תחנות יבחנו את האפשרות לשלב מגישים לשידורי לייב 'טלוויזיוניים', אבל לא כל מגיש ולא כל רצועת רדיו יכול להחיל את השילוב הזה של שידור רדיו ולמעשה שידור וידאו. אסי ורותם הם כוכבים שרואים אותם בפריים טיים, ותכנית הקיץ מדגישה את היכולות שלהם".
עזר מצהיר כי אינו מעורב בצד המסחרי של התכנית, אבל עצם נוכחותם של 2 טאלנטים שמככבים ביום-יום בפריים-טיים של ערוץ 2, עוזרת להביא מפרסמים ונותני חסויות לתכנית, שכאמור מושכת מספר נמוך של מאזינים ב-FM, אבל מפגינה שרירים בדיגיטל עם מאסת מאזינים בזרוע זאת. "אני נפגש לפגישות קריאייטיב, אבל אני משתדל שהעבודה שלי תהיה בתוכן ולא מתערב בעבודה של המחלקה המסחרית בתחום המסחרי", הוא אומר.
ובעידן הנוכחי, סוכני המכירות כבר לא מוכרים פרסומות רדיו של 10 שניות, אלא פעילות מסחרית-ויזואלית על המסך. דוגמא? קבלו: "אנחנו מתמודדים למשל מול דידי הררי בתחנה מתחרה (רדיו 103, א"כ) ששולט כבר 20 שנה במשבצת הזאת, ואנחנו צריכים להביא משהו אחר, לומר שאנחנו לא יכולים להתחרות איתך ברדיו כפי שכולנו מכירים, אז בו נפרוץ את גבולות הרדיו", מסביר עזר. "עכשיו היה לנו למשל שת"פ עם אופטיקנה, אז החברה שמה על הקיר של האולפן מלא משקפיים שהיו ברקע השידור, ואני ורותם שמנו כל פעם משקפיים אחרים. ברדיו לא רואים את זה, אבל בשידור וידאו לייב בהחלט כן".
-ומה יהיה בשנה הבאה? לאיפה עוד אפשר לקחת תכנית רדיו מצולמת?
"אני מת להגיד לך מה יהיה עוד שנה, אבל הטכנולוגיה רצה הרבה יותר מהר מאיתנו. מה שאני אגיד לך עכשיו, אשמע מגושם ומיושן בעוד שנה".
- 9.זיוית 24/07/2017 15:48הגב לתגובה זואסי עזר היא פשוט טרחנית מגזע נדיר
- 8.מיזוגן 23/07/2017 18:32הגב לתגובה זולא מבין למה הפייגלע המעיק הזה לא יוצא לנו כבר מהפריים?! הוא הרי מעולם לא הביא שום ערך מוסף למסך, וכבר מזמן נס ליחם של השטיקים המתחנגלים שלו והבדיחות הפרטיות הפתטיות עם רותם סלע. לא יכול לראות את הפרצוף שלו כבר, אפילו לא ליד הפרצוף והגוף השווה שלה. ראבאק... שיעיפו אותו לאיזה חור-תחת מזדמן, וכפיצוי - שיתנו לרותם איזו תכנית פריים טיים בעירום מלא. מה, לא מגיע גם לסטרייטים ליהנות קצת מערוץ 2??
- ווואו, כמה שאתה דוחה! (ל"ת)שרון 24/07/2017 11:00הגב לתגובה זו
- 7.מיכל ינאי 23/07/2017 14:34הגב לתגובה זויאיאטמאטמא
- 6.המאהבת של הבוס... 23/07/2017 14:33הגב לתגובה זואיפה הימים ששדר היה שדר ולא סלב מצועצע. מנכל רדיו ת"א בתגובה: "כדי לשדר אצלנו צריכים להיות פליטי ריאליטי מוכרים..."....פחחח
- 5.בועז 23/07/2017 11:52הגב לתגובה זוכיף להעביר שעתיים בעבודה בפייסבוק אחרי ארוחת צהרים :-)
- 4.מעריץ 23/07/2017 10:55הגב לתגובה זואיזו בחורה יפה ומוכשרת
- 3.תוכנית מעולה (ל"ת)דותן עמית 23/07/2017 10:08הגב לתגובה זו
- 2.ניר 23/07/2017 10:00הגב לתגובה זוחוץ מזה אין שם כמעט תוכן, מה גם שרותם ואסי שכחו את המשפט הראשון שלומדים בכל קורס רדיו: שמח באולפן - עצוב בבית. הם מרוכזים בעצמם בצורה בלתי נסבלת וזה לא עובר טוב רדיופונית
- 1.אכלן 23/07/2017 09:57הגב לתגובה זוטרנדים שאפשר היה לראות בכל מקום עד שלכולם נמאס.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
