פובליסיס העולמית: לא נשתתף בתחרויות פרסום למשך שנה

אחת הסיבות היא כלכלית, בניסיון לחסוך כ-2.5% בעלויות הארגון כשהיא מקווה לעשות זאת באופן חלקי לפחות, על ידי איסור גורף של השתתפות בתחרויות
משה בנימין | (2)

יורש העצר וממשיך דרכו של מוריס לוי בפובליסיס העולמית, ארתור סעדון, האיש החזק (החדש) בסוכנות הפרסום הצרפתית הבינלאומית מתחיל את הקדנציה בהחלטה מפתיעה ודרמטית. סעדון החליט כי החל מיולי 2017 אף אחת מסוכנויות הפרסום שבשליטת פובליסיס העולמית לא תוכל להשתתף בתחרות פרסום כלשהי, לרבות קאן ליונס ושאר התחרויות המובילות בעולם, לפחות לשנה.

במייל שנשלח לכל סניפי פובליסיס בעולם, כולל אלו בישראל: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט (שעושה חיל השנה בקאן) מסבירה הנהלת החברה כי אחת הסיבות היא כלכלית, בניסיון לחסוך כ-2.5% בעלויות הארגון כשהיא מקווה לעשות זאת באופן חלקי לפחות, על ידי איסור גורף של השתתפות בתחרויות. על פי אתר ADWEEK, סעדון ניהל את ישיבת ההנהלה הראשונה שלו במהלך השבוע החולף ושם כבר הודיע על השינויים הצפויים בפובליסיס.

סיבה שנייה וככל הנראה המרכזית היא השקת 'מרסל' - Marcell פלטפורמה פנימית של קבוצת פובליסיס העולמית שתושק השנה. 'מרסל' היא למעשה מערכת בינה מלאכותית שמרכזת במקום אחד את כל המהלכים, הרעיונות, הניתוחים, עבודות המחקר והדאטה שמחזיקות סוכנויות פובליסיס מסביב לעולם. היא נגישה לכל 80 אלף העובדים ב-130 מדינות וביותר מ-200 תחומי עבודה ודיסציפלינות שונים בתוך עולם התקשורת. בחברה מסבירים כי בשנה הקרובה הפוקוס כולו יופנה לפיתוח והטמעת 'מרסל' ל חשבון ההשתתפות בתחרויות. 

מבחינת הנציגות הישראלית, ההודעה הדרמטית מגיעה דווקא בשנה שבה ליאו ברנט המוחזק על ידי פובליסיס העולמית תחת פובליסיס ישראל מככב בקאן עם 5 שורטליסטים ואריה ברונזה, בסיכום ביניים, נכון לעכשיו. מטבע הדברים, הצלחה שכזו היא פותחת את התיאבון (כפי שעשתה לבאומן לפני מספר שנים) ומעודדת משרדים להמשיך ולרדוף אחר האריות הבאים וההכרה הבינלאומית לפועלם.

ביטול ההשתתפות בתחרויות פרסום נשמע אמנם כהחלטה פופוליסטית של מנהל חדש שמנסה לעשות רושם של "עבודה לפני הכל" אך לא מדובר בעניין פיננסי שניתן לבטל. אם ניקח את קאן ליונס לדוגמא, הרי שכל הגשה לתחרות עומדת על בין 500 אירו ל-1500 אירו. נתון משנת 2015 מלמד שבעליו של פסטיבל קאן ליונס הכניסו רק מהגשות לתחרות הפרסום כ-20 מיליון דולר. במקרה של פובליסיס העולמית שמחזיקה תחת ידיה מאות סניפים מסביב לעולם, המשמעות היא חסכון מיידי של מיליונים. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כולם מעתיקים ממקאן (ל"ת)
    משיח לא בא 21/06/2017 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי לובטון. בהצלחה כפרה. (ל"ת)
    דויד הובלות 21/06/2017 16:13
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.