ראובני פרידן ומי עדן נפרדים: התקציב צפוי לעבור לגיתם
תקציב הפרסום של מי עדן עובר מראובני פרידן לגיתם BBDO - כך נודע לאייס. במהלך החודשים האחרונים התנהלו בין הצדדים שיחות שהובילו לפרידה בהסכמה, שהפכה השבוע לרשמית. התחנה הבאה של מותג המים בבקבוקים תהיה כאמור גיתם BBDO, במעבר שלא יכלול מכרז על התקציב.
אחד הטריגרים שעשוי להצביע על סיום ההתקשרות בין הצדדים היא הירידה החדה בהוצאה לפרסום של מי עדן במהלך השנה החולפת. על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2015 עמד התקציב על כ-5.5 מיליון שקלים, במחיר ריאלי, ואילו מתחילת 2017 עמד התקציב על קצת יותר ממיליון שקלים (ריאלי).
לראובני פרידן ומי עדן יש היסטוריה משותפת ארוכה שהחלה לפני יותר מעשור עם בניית תדמית המותג ופרסומת השיירה הזכורה. בתווך עבר התקציב למשרד אחר עד שחזר לראובני פרידן מבאומן בר ריבנאי בתום מכרז בשנת 2010, ומאז טופל במשרד.
בשנים האחרונות גוברת התחרות בין מי עדן ושאר מותגי המים בבקבוקים לחברות כגון תמי 4 ושאר מותגי ברי המים. המלחמה השיווקית באה לידי ביטוי גם בברייק הפרסומות כשהחברות מבקרות אחת את השנייה בפרסומות שחלקן מרומזות וחלקן ישירות וגלויות "בלי לקחת שבויים". בשנת 2011 ניסתה מי עדן למנוע שידור פרסומת של תמי 4 בטענה כי אין להשוות בין איכות המים של מי עדן לאיכות המים בברי המים שהסתמכו על סקרי דעת קהל. עם זאת טענות מי עדן נדחו על ידי הרשות השנייה והפרסומת עלתה לאוויר. מנגד, כתבות ותחקירים שהציגו את איכות המים הירודה של תמי 4 "הרימו להנחתה" עבור מותגי המים בבקבוקים כגון נביעות שעלו בסדרת פרסומות שנועדו להכות בבטן הרכה של ברי המים.
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי עדן ניסתה בעצמה להיכנס לשוק ברי המים אך ללא הצלחה, אלקטרה שנכשלה אף היא באותו התחום ביקשה למכור את פעילותה למי עדן אך לפני כחצי שנה החליט בית הדין להגבלים עסקיים שלא לאפשר את העסקה שהייתה עשויה לאפשר לחברה לנגוס בנתח השוק של תמי 4 - השחקן המרכזי בקטגוריה.
- 2.משהו רע עובר על ראובני (ל"ת)שי 11/06/2017 10:08הגב לתגובה זו
- 1.רן 08/06/2017 16:58הגב לתגובה זוראובני הוא משרד טוב אבל עם מי עדן הם לא עשו שום דבר ראוי. מפתיע שמי עדן נשארו איתם עד היום

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.