מי עדן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

ראובני פרידן ומי עדן נפרדים: התקציב צפוי לעבור לגיתם

אחד הטריגרים שעשוי להצביע על סיום ההתקשרות היא הירידה החדה בהוצאה לפרסום של מי עדן בשנה החולפת. למשרד ולמותג היסטוריה משותפת שהחלה לפני יותר מעשור עם בניית המותג ופרסומת השיירה הזכורה
משה בנימין | (2)

תקציב הפרסום של מי עדן עובר מראובני פרידן לגיתם BBDO - כך נודע לאייס. במהלך החודשים האחרונים התנהלו בין הצדדים שיחות שהובילו לפרידה בהסכמה, שהפכה השבוע לרשמית. התחנה הבאה של מותג המים בבקבוקים תהיה כאמור גיתם BBDO, במעבר שלא יכלול מכרז על התקציב.

אחד הטריגרים שעשוי להצביע על סיום ההתקשרות בין הצדדים היא הירידה החדה בהוצאה לפרסום של מי עדן במהלך השנה החולפת. על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2015 עמד התקציב על כ-5.5 מיליון שקלים, במחיר ריאלי, ואילו מתחילת 2017 עמד התקציב על קצת יותר ממיליון שקלים (ריאלי). 

לראובני פרידן ומי עדן יש היסטוריה משותפת ארוכה שהחלה לפני יותר מעשור עם בניית תדמית המותג ופרסומת השיירה הזכורה. בתווך עבר התקציב למשרד אחר עד שחזר לראובני פרידן מבאומן בר ריבנאי בתום מכרז בשנת 2010, ומאז טופל במשרד. 

בשנים האחרונות גוברת התחרות בין מי עדן ושאר מותגי המים בבקבוקים לחברות כגון תמי 4 ושאר מותגי ברי המים. המלחמה השיווקית באה לידי ביטוי גם בברייק הפרסומות כשהחברות מבקרות אחת את השנייה בפרסומות שחלקן מרומזות וחלקן ישירות וגלויות "בלי לקחת שבויים". בשנת 2011 ניסתה מי עדן למנוע שידור פרסומת של תמי 4 בטענה כי אין להשוות בין איכות המים של מי עדן לאיכות המים בברי המים שהסתמכו על סקרי דעת קהל. עם זאת טענות מי עדן נדחו על ידי הרשות השנייה והפרסומת עלתה לאוויר. מנגד, כתבות ותחקירים שהציגו את איכות המים הירודה של תמי 4 "הרימו להנחתה" עבור מותגי המים בבקבוקים כגון נביעות שעלו בסדרת פרסומות שנועדו להכות בבטן הרכה של ברי המים. 

מי עדן ניסתה בעצמה להיכנס לשוק ברי המים אך ללא הצלחה, אלקטרה שנכשלה אף היא באותו התחום ביקשה למכור את פעילותה למי עדן אך לפני כחצי שנה החליט בית הדין להגבלים עסקיים שלא לאפשר את העסקה שהייתה עשויה לאפשר לחברה לנגוס בנתח השוק של תמי 4 - השחקן המרכזי בקטגוריה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משהו רע עובר על ראובני (ל"ת)
    שי 11/06/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רן 08/06/2017 16:58
    הגב לתגובה זו
    ראובני הוא משרד טוב אבל עם מי עדן הם לא עשו שום דבר ראוי. מפתיע שמי עדן נשארו איתם עד היום
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.