פיצה האט. ברגותי
צילום: יח"צ

פרשת פיצה האט: הפרסומאי ארז רובינשטיין ישלם במשרתו

עמוד הטוויטר של פיצה האט ישראל מוצף בציוצים מצד גולשים מהעולם הערבי שמביעים בו את כעסם על המהלך, עם קריאות לחרם בינלאומי על הרשת ודרישה מפיצה האט העולמית לסגור את סניפיה בהתנחלויות
משה בנימין | (17)
רשת פיצה האט ישראל הצליחה לסבך היום את פיצה האט העולמית במשבר תקשורתי עם העולם הערבי בעקבות פוסט שיווקי שצחק על מנהיג שביתת הרעב מרואן ברגותי. מי שייאלץ לשלם את המחיר הוא הפרסומאי ארז רובינשטיין ומשרדו Grass Pink שמטפל בתקציב הסושיאל של פיצה האט ועמד מאחורי הפוסט. פוסט המריבה פורסם אתמול, ובו תמונה ערוכה מתוך תאו של מרואן ברגותי שבה שולב מגש פיצה עם הכיתוב: "ברגותי, אם כבר לשבור שביתה, לא עדיף פיצה?". יממה לאחר מכן המהלך, שיש יאמרו לגיטימי ויש יאמרו חסר טעם, הפך לשיחת היום בעולם הערבי ועורר סערה שהתפתחה עד שהגיעה לנקודת הרתיחה שבה התערבה פיצה האט העולמית שיצאה בהודעת התנצלות מטעמה שבה גם הבהירה כי הסוכנות הישראלית שטיפלה בתקציב הסושיאל פוטרה. מאוחר יותר התברר שלא פיצה האט העולמית עומדת מאחורי ההתנצלות הפומבית אלא סניף הרשת בלבנון. בהודעה שהתחזתה להודעה של הרשת העולמית נכתב: "פיצה האט העולמית מתנצלת על הפגיעה שנגרמה בעקבות פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של פיצה האט ישראל. זה היה לגמרי לא ראוי ולא משקף את ערכי המותג שלנו. הסניף המקומי הסיר את הפוסט לאלתר ויחסי ההתקשרות עם הסוכנות שעמדה מאחורי המהלך הסתיימו. אנחנו מתנצלים ומתחרטים על כך". עם זאת עמוד הטוויטר של פיצה האט ישראל מוצף בציוצים מצד גולשים מהעולם הערבי שמביעים בו את כעסם על המהלך, עם קריאות לחרם בינלאומי על הרשת ודרישה מפיצה האט העולמית לסגור את סניפיה בהתנחלויות.   מהלכי RTM - ריל טיים מרקטינג, פרסום בזמן אמת או תגובה מהירה ככל הניתן לאירוע המתרחש במקביל הם עניין שבשגרה בעידן הדיגיטלי שבו ניתן להגיב לכל אירוע בעזרת הנכסים הדיגיטליים של המותגים המסחריים כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'. רובינשטיין שהיה בעבר שותפו של יוסי צרפתי בחברת הדיגיטל Twentythree הוא אחד המצטיינים בתחום, עד שלצערו הוא נאלץ לשלם על כך באובדן לקוח. המקרה של ברגותי שסוקר בכל אמצעי התקשורת המרכזיים בישראל הוא פיתוי שרבים מהמותגים הצליחו להתאפק מלגעת בו, ובראשם שטראוס עלית שחטיף השוקולד שלה טורטית ניצב במרכז הפרשה. למען האמת, רבים חשבו כי מהלך שכזה מחכה מעבר לפינה וישקרו מי שיאמרו שלא חשבו לעשות זאת עבור מותגים שבהם הם מטפלים. ארז רובינשטיין. ישלם את המחיר רובינשטיין ישלם את המחיר למרות שעל פניו ניתן להניח שרשת כמו פיצה האט לא מפקירה את עמוד הפייסבוק שלה בידי הפרסומאי המלווה אותה ונותנת לו לעשות בו ככל העולה על רוחו. מטבע הדברים אנשי השיווק של הרשת היו מעורבים במהלך ואישרו אותו בטרם עלה לאוויר. מנגד, רובינשטיין והרשת היו צריכים לחשוב מבעוד מועד על ההשלכות שיהיו למהלך שכזה, כשמדובר בשילוב בין עניין פוליטי רגיש ופוסט של חברה בינלאומית. רשת פיצה האט ישראל מוחזקת על ידי איש העסקים אודי שמאי שבעבר החזיק בזיכיון של רשת דומינו'ס פיצה ורשת KFC. חברת גלעד תקשורת מטפלת ביחסי הציבור של הרשת בישראל. מפיצה האט ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבינלאומית".  

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    דנה- שמאלנית קטנה 13/05/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    בחייאת, מה השטות הזו. לשלוח לכם איורים של "היהודים" לפי האיראנים, סורים וכו' ?
  • 14.
    אפשר לחשוב אז צחק על איזה ערבוש (ל"ת)
    אלי לונדון 13/05/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אורח 13/05/2017 08:44
    הגב לתגובה זו
    חוזרים לימים בהם העסקים התנהלו על פי מה יגידו הערבים בהחרימם את הסוחרים עם ישראל, אני לא בעסקי פיצות,
  • 12.
    מכיר אותו עוד מזרמון 11/05/2017 10:24
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא משתנים :(
  • 11.
    דון דרייפר 11/05/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    רסמי, למי יש חשק לאכול פיצה שזרוקה על הרצפה בתא כלא? למה קוראים לארז הזה פרסומאי?
  • 10.
    oferdesade 11/05/2017 08:31
    הגב לתגובה זו
    the fact that pizza hut rejected it is pure political kowtowing/ strongly suggest an israeli boycott - their pizzas are hideous and unhealthy as it is and there are so many good alternatives.
  • 9.
    איש קריאטיב 10/05/2017 23:27
    הגב לתגובה זו
    או יותר נכון נזף... בנו. הצוות. "איך אתם אוהבים להציע את מה שבא לכם בלי חשבון ובלי ברקסים, ואני צריך לעצור אתכם....כל פעם... אה? כמה קל לכם?" וזה לימד אותי שלהיות איש קראיטיב, זה גם לקחת אחריות מלאה. וחבל שרוב הענף הרדוד הזה לא לומד ותקוע בתוך הדי השטות של רעיון בינוני שיצא לו מהפה... אז לכל הפרסומאים ומנהלי השיווק העלובים שמתלהבים מ"הנועזות" ולא מבינים על מה המהומה או מרחמים על ארז- וחושבים שתפקיד משרד פרסום הוא לחרבן מה שבא לו - אז תדעו שיש נועזות טיפשה ויש נועזות עם שכל. ולא, זה לא מהלך להתגאות בו, כמו שזה לא מהלך להשפיל מבט. נעשתה טעות, שילמו מחיר, הלאה... לא צריך להלל ולא צריך להתאבל על הפוסט הזה.
  • 9 צודק במיליון אחוזים. מילים כדורבנות (ל"ת)
    דני 11/05/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אייל 10/05/2017 21:23
    הגב לתגובה זו
    מי בכלל הכיר אותו עד היום? ועכשיו כל לקוח שירצה סוג כזה של הומור דבילי ודאחקות, ויש כאלו לא מעט, יידע שארז רובינשטיין הוא המומחה מספר 1 לנושא
  • 7.
    טוב, ההתנצלות הבזויה היא סיבה טוב לעבור לדומינוס פיצה (ל"ת)
    שיחנקו עם ההאט שלהם 10/05/2017 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מישהו קורא את האתר הזה חוץ מהגבסים? (ל"ת)
    שולמי 10/05/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    a d 10/05/2017 17:29
    הגב לתגובה זו
    הקאתי בפה מהעיסוק המוגזם בשביתת רעב שנשברה. חיית האדם הזאת שם בכלא צריכה להירקב, אבל אנחנו לא צריכים לנהוג כמו חיות ולשמוח לאיד מדברים כאלה הניפוח התקשורתי והשמחה לאיד רק עושים לנו נזק מבפנים, כחברה ומבחוץ כאומה.
  • 4.
    מהלך מצויין של דייב גרוהל. חזק ואמץ. (ל"ת)
    יובל 10/05/2017 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אני 10/05/2017 16:30
    הגב לתגובה זו
    זה מצחיק.
  • 2.
    grass pink ח'ברה טובים ומבריקים. מומחי דיגיטל מהטובים שיצא לי לפגוש (ל"ת)
    ממי 10/05/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
  • אז כנראה שלא (ל"ת)
    אופס 10/05/2017 21:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם להיות מפוטר ועוד על כזה "מהלך" גרוע? (ל"ת)
    אחד שנוגע 10/05/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.