פרשת פיצה האט: הפרסומאי ארז רובינשטיין ישלם במשרתו
בהודעה שהתחזתה להודעה של הרשת העולמית נכתב: "פיצה האט העולמית מתנצלת על הפגיעה שנגרמה בעקבות פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של פיצה האט ישראל. זה היה לגמרי לא ראוי ולא משקף את ערכי המותג שלנו. הסניף המקומי הסיר את הפוסט לאלתר ויחסי ההתקשרות עם הסוכנות שעמדה מאחורי המהלך הסתיימו. אנחנו מתנצלים ומתחרטים על כך".
עם זאת עמוד הטוויטר של פיצה האט ישראל מוצף בציוצים מצד גולשים מהעולם הערבי שמביעים בו את כעסם על המהלך, עם קריאות לחרם בינלאומי על הרשת ודרישה מפיצה האט העולמית לסגור את סניפיה בהתנחלויות.
@pizzahut this is a shame..those hunger-strikes are fighting for their freedom but look how yours branch is Israel react !!! pic.twitter.com/cAdbdf7ViP
— بن علي (@SulimanBimani) 9 במאי 2017
מהלכי RTM - ריל טיים מרקטינג, פרסום בזמן אמת או תגובה מהירה ככל הניתן לאירוע המתרחש במקביל הם עניין שבשגרה בעידן הדיגיטלי שבו ניתן להגיב לכל אירוע בעזרת הנכסים הדיגיטליים של המותגים המסחריים כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'. רובינשטיין שהיה בעבר שותפו של יוסי צרפתי בחברת הדיגיטל Twentythree הוא אחד המצטיינים בתחום, עד שלצערו הוא נאלץ לשלם על כך באובדן לקוח. המקרה של ברגותי שסוקר בכל אמצעי התקשורת המרכזיים בישראל הוא פיתוי שרבים מהמותגים הצליחו להתאפק מלגעת בו, ובראשם שטראוס עלית שחטיף השוקולד שלה טורטית ניצב במרכז הפרשה. למען האמת, רבים חשבו כי מהלך שכזה מחכה מעבר לפינה וישקרו מי שיאמרו שלא חשבו לעשות זאת עבור מותגים שבהם הם מטפלים.A call for a boycott of Pizza Hut , after the company's franchise in Israel was accused of mocking hunger-striking Palestinian Prisoners pic.twitter.com/PQjQOpkDN8
— عمرعدنان العبداللات (@omarcartoonist) 10 במאי 2017
ארז רובינשטיין. ישלם את המחיר
רובינשטיין ישלם את המחיר למרות שעל פניו ניתן להניח שרשת כמו פיצה האט לא מפקירה את עמוד הפייסבוק שלה בידי הפרסומאי המלווה אותה ונותנת לו לעשות בו ככל העולה על רוחו. מטבע הדברים אנשי השיווק של הרשת היו מעורבים במהלך ואישרו אותו בטרם עלה לאוויר. מנגד, רובינשטיין והרשת היו צריכים לחשוב מבעוד מועד על ההשלכות שיהיו למהלך שכזה, כשמדובר בשילוב בין עניין פוליטי רגיש ופוסט של חברה בינלאומית.
רשת פיצה האט ישראל מוחזקת על ידי איש העסקים אודי שמאי שבעבר החזיק בזיכיון של רשת דומינו'ס פיצה ורשת KFC. חברת גלעד תקשורת מטפלת ביחסי הציבור של הרשת בישראל.
מפיצה האט ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבינלאומית".
- 15.דנה- שמאלנית קטנה 13/05/2017 12:02הגב לתגובה זובחייאת, מה השטות הזו. לשלוח לכם איורים של "היהודים" לפי האיראנים, סורים וכו' ?
- 14.אפשר לחשוב אז צחק על איזה ערבוש (ל"ת)אלי לונדון 13/05/2017 10:35הגב לתגובה זו
- 13.אורח 13/05/2017 08:44הגב לתגובה זוחוזרים לימים בהם העסקים התנהלו על פי מה יגידו הערבים בהחרימם את הסוחרים עם ישראל, אני לא בעסקי פיצות,
- 12.מכיר אותו עוד מזרמון 11/05/2017 10:24הגב לתגובה זואנשים לא משתנים :(
- 11.דון דרייפר 11/05/2017 09:40הגב לתגובה זורסמי, למי יש חשק לאכול פיצה שזרוקה על הרצפה בתא כלא? למה קוראים לארז הזה פרסומאי?
- 10.oferdesade 11/05/2017 08:31הגב לתגובה זוthe fact that pizza hut rejected it is pure political kowtowing/ strongly suggest an israeli boycott - their pizzas are hideous and unhealthy as it is and there are so many good alternatives.
- 9.איש קריאטיב 10/05/2017 23:27הגב לתגובה זואו יותר נכון נזף... בנו. הצוות. "איך אתם אוהבים להציע את מה שבא לכם בלי חשבון ובלי ברקסים, ואני צריך לעצור אתכם....כל פעם... אה? כמה קל לכם?" וזה לימד אותי שלהיות איש קראיטיב, זה גם לקחת אחריות מלאה. וחבל שרוב הענף הרדוד הזה לא לומד ותקוע בתוך הדי השטות של רעיון בינוני שיצא לו מהפה... אז לכל הפרסומאים ומנהלי השיווק העלובים שמתלהבים מ"הנועזות" ולא מבינים על מה המהומה או מרחמים על ארז- וחושבים שתפקיד משרד פרסום הוא לחרבן מה שבא לו - אז תדעו שיש נועזות טיפשה ויש נועזות עם שכל. ולא, זה לא מהלך להתגאות בו, כמו שזה לא מהלך להשפיל מבט. נעשתה טעות, שילמו מחיר, הלאה... לא צריך להלל ולא צריך להתאבל על הפוסט הזה.
- 9 צודק במיליון אחוזים. מילים כדורבנות (ל"ת)דני 11/05/2017 12:50הגב לתגובה זו
- 8.אייל 10/05/2017 21:23הגב לתגובה זומי בכלל הכיר אותו עד היום? ועכשיו כל לקוח שירצה סוג כזה של הומור דבילי ודאחקות, ויש כאלו לא מעט, יידע שארז רובינשטיין הוא המומחה מספר 1 לנושא
- 7.טוב, ההתנצלות הבזויה היא סיבה טוב לעבור לדומינוס פיצה (ל"ת)שיחנקו עם ההאט שלהם 10/05/2017 19:45הגב לתגובה זו
- 6.מישהו קורא את האתר הזה חוץ מהגבסים? (ל"ת)שולמי 10/05/2017 17:40הגב לתגובה זו
- 5.a d 10/05/2017 17:29הגב לתגובה זוהקאתי בפה מהעיסוק המוגזם בשביתת רעב שנשברה. חיית האדם הזאת שם בכלא צריכה להירקב, אבל אנחנו לא צריכים לנהוג כמו חיות ולשמוח לאיד מדברים כאלה הניפוח התקשורתי והשמחה לאיד רק עושים לנו נזק מבפנים, כחברה ומבחוץ כאומה.
- 4.מהלך מצויין של דייב גרוהל. חזק ואמץ. (ל"ת)יובל 10/05/2017 16:48הגב לתגובה זו
- 3.אני 10/05/2017 16:30הגב לתגובה זוזה מצחיק.
- 2.grass pink ח'ברה טובים ומבריקים. מומחי דיגיטל מהטובים שיצא לי לפגוש (ל"ת)ממי 10/05/2017 15:48הגב לתגובה זו
- אז כנראה שלא (ל"ת)אופס 10/05/2017 21:00הגב לתגובה זו
- 1.גם להיות מפוטר ועוד על כזה "מהלך" גרוע? (ל"ת)אחד שנוגע 10/05/2017 15:41הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
