פרשת פיצה האט: הפרסומאי ארז רובינשטיין ישלם במשרתו

עמוד הטוויטר של פיצה האט ישראל מוצף בציוצים מצד גולשים מהעולם הערבי שמביעים בו את כעסם על המהלך, עם קריאות לחרם בינלאומי על הרשת ודרישה מפיצה האט העולמית לסגור את סניפיה בהתנחלויות
משה בנימין | (17)
רשת פיצה האט ישראל הצליחה לסבך היום את פיצה האט העולמית במשבר תקשורתי עם העולם הערבי בעקבות פוסט שיווקי שצחק על מנהיג שביתת הרעב מרואן ברגותי. מי שייאלץ לשלם את המחיר הוא הפרסומאי ארז רובינשטיין ומשרדו Grass Pink שמטפל בתקציב הסושיאל של פיצה האט ועמד מאחורי הפוסט. פוסט המריבה פורסם אתמול, ובו תמונה ערוכה מתוך תאו של מרואן ברגותי שבה שולב מגש פיצה עם הכיתוב: "ברגותי, אם כבר לשבור שביתה, לא עדיף פיצה?". יממה לאחר מכן המהלך, שיש יאמרו לגיטימי ויש יאמרו חסר טעם, הפך לשיחת היום בעולם הערבי ועורר סערה שהתפתחה עד שהגיעה לנקודת הרתיחה שבה התערבה פיצה האט העולמית שיצאה בהודעת התנצלות מטעמה שבה גם הבהירה כי הסוכנות הישראלית שטיפלה בתקציב הסושיאל פוטרה. מאוחר יותר התברר שלא פיצה האט העולמית עומדת מאחורי ההתנצלות הפומבית אלא סניף הרשת בלבנון. בהודעה שהתחזתה להודעה של הרשת העולמית נכתב: "פיצה האט העולמית מתנצלת על הפגיעה שנגרמה בעקבות פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של פיצה האט ישראל. זה היה לגמרי לא ראוי ולא משקף את ערכי המותג שלנו. הסניף המקומי הסיר את הפוסט לאלתר ויחסי ההתקשרות עם הסוכנות שעמדה מאחורי המהלך הסתיימו. אנחנו מתנצלים ומתחרטים על כך". עם זאת עמוד הטוויטר של פיצה האט ישראל מוצף בציוצים מצד גולשים מהעולם הערבי שמביעים בו את כעסם על המהלך, עם קריאות לחרם בינלאומי על הרשת ודרישה מפיצה האט העולמית לסגור את סניפיה בהתנחלויות.   מהלכי RTM - ריל טיים מרקטינג, פרסום בזמן אמת או תגובה מהירה ככל הניתן לאירוע המתרחש במקביל הם עניין שבשגרה בעידן הדיגיטלי שבו ניתן להגיב לכל אירוע בעזרת הנכסים הדיגיטליים של המותגים המסחריים כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'. רובינשטיין שהיה בעבר שותפו של יוסי צרפתי בחברת הדיגיטל Twentythree הוא אחד המצטיינים בתחום, עד שלצערו הוא נאלץ לשלם על כך באובדן לקוח. המקרה של ברגותי שסוקר בכל אמצעי התקשורת המרכזיים בישראל הוא פיתוי שרבים מהמותגים הצליחו להתאפק מלגעת בו, ובראשם שטראוס עלית שחטיף השוקולד שלה טורטית ניצב במרכז הפרשה. למען האמת, רבים חשבו כי מהלך שכזה מחכה מעבר לפינה וישקרו מי שיאמרו שלא חשבו לעשות זאת עבור מותגים שבהם הם מטפלים. ארז רובינשטיין. ישלם את המחיר רובינשטיין ישלם את המחיר למרות שעל פניו ניתן להניח שרשת כמו פיצה האט לא מפקירה את עמוד הפייסבוק שלה בידי הפרסומאי המלווה אותה ונותנת לו לעשות בו ככל העולה על רוחו. מטבע הדברים אנשי השיווק של הרשת היו מעורבים במהלך ואישרו אותו בטרם עלה לאוויר. מנגד, רובינשטיין והרשת היו צריכים לחשוב מבעוד מועד על ההשלכות שיהיו למהלך שכזה, כשמדובר בשילוב בין עניין פוליטי רגיש ופוסט של חברה בינלאומית. רשת פיצה האט ישראל מוחזקת על ידי איש העסקים אודי שמאי שבעבר החזיק בזיכיון של רשת דומינו'ס פיצה ורשת KFC. חברת גלעד תקשורת מטפלת ביחסי הציבור של הרשת בישראל. מפיצה האט ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבינלאומית".  

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    דנה- שמאלנית קטנה 13/05/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    בחייאת, מה השטות הזו. לשלוח לכם איורים של "היהודים" לפי האיראנים, סורים וכו' ?
  • 14.
    אפשר לחשוב אז צחק על איזה ערבוש (ל"ת)
    אלי לונדון 13/05/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אורח 13/05/2017 08:44
    הגב לתגובה זו
    חוזרים לימים בהם העסקים התנהלו על פי מה יגידו הערבים בהחרימם את הסוחרים עם ישראל, אני לא בעסקי פיצות,
  • 12.
    מכיר אותו עוד מזרמון 11/05/2017 10:24
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא משתנים :(
  • 11.
    דון דרייפר 11/05/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    רסמי, למי יש חשק לאכול פיצה שזרוקה על הרצפה בתא כלא? למה קוראים לארז הזה פרסומאי?
  • 10.
    oferdesade 11/05/2017 08:31
    הגב לתגובה זו
    the fact that pizza hut rejected it is pure political kowtowing/ strongly suggest an israeli boycott - their pizzas are hideous and unhealthy as it is and there are so many good alternatives.
  • 9.
    איש קריאטיב 10/05/2017 23:27
    הגב לתגובה זו
    או יותר נכון נזף... בנו. הצוות. "איך אתם אוהבים להציע את מה שבא לכם בלי חשבון ובלי ברקסים, ואני צריך לעצור אתכם....כל פעם... אה? כמה קל לכם?" וזה לימד אותי שלהיות איש קראיטיב, זה גם לקחת אחריות מלאה. וחבל שרוב הענף הרדוד הזה לא לומד ותקוע בתוך הדי השטות של רעיון בינוני שיצא לו מהפה... אז לכל הפרסומאים ומנהלי השיווק העלובים שמתלהבים מ"הנועזות" ולא מבינים על מה המהומה או מרחמים על ארז- וחושבים שתפקיד משרד פרסום הוא לחרבן מה שבא לו - אז תדעו שיש נועזות טיפשה ויש נועזות עם שכל. ולא, זה לא מהלך להתגאות בו, כמו שזה לא מהלך להשפיל מבט. נעשתה טעות, שילמו מחיר, הלאה... לא צריך להלל ולא צריך להתאבל על הפוסט הזה.
  • 9 צודק במיליון אחוזים. מילים כדורבנות (ל"ת)
    דני 11/05/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אייל 10/05/2017 21:23
    הגב לתגובה זו
    מי בכלל הכיר אותו עד היום? ועכשיו כל לקוח שירצה סוג כזה של הומור דבילי ודאחקות, ויש כאלו לא מעט, יידע שארז רובינשטיין הוא המומחה מספר 1 לנושא
  • 7.
    טוב, ההתנצלות הבזויה היא סיבה טוב לעבור לדומינוס פיצה (ל"ת)
    שיחנקו עם ההאט שלהם 10/05/2017 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מישהו קורא את האתר הזה חוץ מהגבסים? (ל"ת)
    שולמי 10/05/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    a d 10/05/2017 17:29
    הגב לתגובה זו
    הקאתי בפה מהעיסוק המוגזם בשביתת רעב שנשברה. חיית האדם הזאת שם בכלא צריכה להירקב, אבל אנחנו לא צריכים לנהוג כמו חיות ולשמוח לאיד מדברים כאלה הניפוח התקשורתי והשמחה לאיד רק עושים לנו נזק מבפנים, כחברה ומבחוץ כאומה.
  • 4.
    מהלך מצויין של דייב גרוהל. חזק ואמץ. (ל"ת)
    יובל 10/05/2017 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אני 10/05/2017 16:30
    הגב לתגובה זו
    זה מצחיק.
  • 2.
    grass pink ח'ברה טובים ומבריקים. מומחי דיגיטל מהטובים שיצא לי לפגוש (ל"ת)
    ממי 10/05/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
  • אז כנראה שלא (ל"ת)
    אופס 10/05/2017 21:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם להיות מפוטר ועוד על כזה "מהלך" גרוע? (ל"ת)
    אחד שנוגע 10/05/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.