זכר השואה בפרסום: המהלך שזכה בזהב בפסטיבל קאן
למרות חשיבותה הרבה של השואה כאירוע היסטורי בולט במאה ה-20 ובכלל בהיסטוריה של האנושות, היא לא באה לידי ביטוי דומיננטי בתעשיית הפרסום. אמנם, הפן המסחרי הוא ברוב המקרים הטריגר המרכזי בתעשייה זו, אך לא חסרות העמותות והארגונים החברתיים הבינלאומיים שנעזרו במהלכי פרסום כדי לתפוס מקום של קבע בתודעה של אזרחי העולם המערבי.
עם זאת, בשנת 2012 מהלך של משרד הפרסום מהמבורג, גרמניה - Jung Von Matt זכה בפסטיבל קאן לפרסום בפרס הזהב בקטגוריית המדיה ופרס הברונזה בקטגוריית האינטגרייטד עבור עבודה שהתמקדה בזכר השואה, הנצחתה והפיכתה לנגישה עבור הקהל הרחב באירופה.
המהלך תחת השם Stumbling Stones התבסס על פרויקט ההנצחה של האמן גונטר דמניג תחת השם שטולפרשטיין - Stolpersteine שמשעותו בגרמנית "אבן נגף". דמניג יצר קוביות בטון בגודל של 10 על 10 ס"מ אותן ציפה בלוחית פליז שעליה חרט את שמותיהן של הנספים בשואה: יהודים, צוענים, נכים, הומוסקסואלים ועוד. את הקוביות האלו הוא שילב במרצפות הרחובות בגרמניה, אוסטריה, איטליה, הולנד ועוד, במקומות בהן גרו הנספים.
התוספת של משרד הפרסום שהפכה את פרויקט ההנצחה לפעילות אינטראקטיבית מהדהדת, הגיעה בתקופה שבה מהלכי דיגיטל פורצי דרך היו בשיאם. השאלה המרכזית שעליה ביקש המשרד לענות באמצעות המהלך היא "כיצד אפשר לגרום לבני הנוער ללמוד יותר על השואה בעזרת האבנים הללו?". הפתרון שהיה חדשני מאוד לזמנו היה "להביא את האבנים לעולמם של הצעירים" כמאמר המשרד.
למעשה פרויקט ההנצחה זכה למימד נוסף, אונלייני, עם הקמת אתר אינטרנט בשם Stolpersteine שבו ניתן באמצעות ניווט על מפות גוגל להגיע לכל אבן הממוקמת באירופה וללמוד על קורות חייהם של הקרבנות שגרו וחיו במקומות אלו. במקביל, ובאופן מסורתי יותר, האבנים הפכו לבאנרים באתרי אינטרנט עליהן היה ניתן להקליק או "לדרוך" ומשם לצאת למסע בנבכי זכרונות השואה. בנוסף, פותחה אפליקציה למכשירי סלולר המבוססת על מפות האבנים כך שכל מי שיוצא לטייל ברגל וייתקל באבנים יוכל ללמוד יותר על הנספים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
