זינוק בפרסום לקראת פסח; "יש מקומות שהמדיה כבר מלאה"
ההוצאה לפרסום בשבועות שלפני פסח, זינקה ב-50% ביחס לחודש שלפני כן - כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת בקרת פרסום המבצעת ניטור ומעקב על הפרסום בישראל. המחקר בוצע בין 19 במארס ל-2 באפריל, אז ההוצאה הריאלית המוערכת לפרסום עמדה על כ-186 מיליון שקלים, מול התקופה המקבילה טרום פסח, בין 21 בפברואר ל-2 במארס, אז ההוצאה לפרסום עמדה על כ-125 מיליון שקלים. המחקר בחן פרסום בטלוויזיה, עיתונות ודיגיטל.
הזינוק הזה בפרסום גם עולה בשיחות עם גורמים בערוצי הטלוויזיה המסחריים ובחברות רכש המדיה, שמספרים על שטחי מדיה מלאים בתכניות מסוימות בטלוויזיה, ובקירות באיילון. התחושה בעולם הפרסום שישנה עלייה גם ביחס לפסח הקודם, ואולם ביפעת בקרת םפרסום מציינים כי העלייה בין פסח 2016 לזה של 2017 עומדת על כ-1-2% בלבד. "הפסח החזק בשנים האחרונות היה ב-2015", אומרים בחברה.
המותג המוביל בפרסום בחג הוא סופרפארם שרשם גידול של 33% לעומת הפסח הקודם, עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ-3.6 מיליון שקלים – באמצעות קמפיין "אריזות המתנה החדשות שלנו עכשיו בחגיגת הבשמים של סופרפארם". מקום שני ברשימה נמצאת רשת קניוני עזריאלי שכלל לא פרסמו בפסח הקודם, והפעם ההוצאה המוערכת לפרסום שלה עומדת על 2.9 מיליון שקלים, עם קמפיין המציג לפסח גיפט קארד מעוצב למגוון קניות. רשת שופרסל היא שלישית עם גידול של 14% לעומת הפסח הקודם, עם הוצאה מוערכת לפרסום של 2.4 מיליון שקלים תחת הסלוגן "הפסח הזה הפכנו עולמות".
במקומות 4 ו-5 בטבלת המותגים הבולטים בפרסום בפסח, ניתן למצוא את בנק ירושלים וחברת תנובה, שכמעט ולא פרסמו בפסח הקודם, והשנה מפרסמים ב-2.3 מיליון שקלים כל אחד, בנק ירושליים עם הלוואה טובה ירושלים בהשתתפות אריק זאבי, ותנובה עם גבינת הקוטג' בקמפיין הארוחה המשפחתית של רשף לוי.
הקטגוריות המובילות בפרסום הפסח הם רשתות השיווק, כאשר הבולטת בקטגוריה זו היא סופרפארם באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, שופרסל באמצעות גיתם BBDO ובריקמן, והמשביר החדש לצרכן באמצעות מקאן.
עוד קטגוריות בולטות הן מוצרי החשמל והאלקטרוניקה למשל בלומברג באמצעות שמעוני פינקלשטיין, נספרסו באמצעות מקאן, ניופאן HAIER באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב, וסמסונג באמצעות ליאו ברנט; רשתות האופנה עם פרסומות בולטות לקסטרו באמצעות ראובני פרידן, תמנון באמצעות JWT, רנואר באמצעות פרסום אברהם ואופנת גולף באמצעות אדלר חומסקי.
"גם השנה, חג הפסח הוא ללא ספק חגיגה של קניות, והשנה במיוחד בולטות בו רשתות האופנה עם תצוגה שובת עיין של קריאטיביות", אומר מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי. "דומה שגם הפרסומות המכירתיות הופקו הפעם באופן אסתטי ומוקפד המשדר יוקרה, וזאת בניגוד לעממיות שחלק מהמותגים ניסו בשנים האחרונות לאופי הפרסומות שלהם".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
מנתוני פאנל הגולשים הטכנולוגי של יפעת בקרת פרסום המותקן על כ-1,200 מחשבים של מדגם מייצג, עולה כי המוצרים המיוחדים שהושקו לרגל החג ופורסמו בווידאו אונליין, הם סדרת הענבים של תפוזינה (יוטיוב, פייסבוק וידאו, ארטימדיה), שטראוס - חג אביב שמח וטעים - עשרות מוצרים ללא גלוטן עכשיו על המדפים (יוטיוב, פייסבוק וידאו, ארטימדיה), וסלטי צבר - מהדורת חג מיוחדת - גזר פיקנטי וגרגירי חומוס (פייסבוק, וידאו וארטימדיה).
גורם בכיר בענף הפרסום, מסכים עם הנתונים שמציגה 'יפעת' וטוען שיש שינוי בחג הנוכחי. "יש תחושה שכולם מבינים שאם אתה לא במשחק, אתה לא קיים, מה שאומר שחייבים לפרסם ולהיות קרייאטיבי", אמר הגורם לאייס. "התחרות השנה חזקה יותר. יש מקומות שהמדיה כבר מלאה, בטלוויזיה, בקירות באיילון. נראה שכולם שופכים הרבה יותר כסף בחג הזה מאשר בפסח שעבר, והפעם גם יותר מאשר לקראת חגי תשרי".
אותו גורם נותן דוגמאות לקטגוריות שבולטות השנה: "למשל בשבועות שלפני פסח, קונים בישראל יותר יין מאשר בכל שאר השנה, מה שאומר שיש הרבה מאד פרסום בתחום זה. תראה כמה פרסום יש לרשתות אופנה".
- 1.מיכאל 05/04/2017 20:16הגב לתגובה זואתם מכירים גוף מדיה שיגיד "אצלינו דווקא יש ירידה בביקוש לקראת החג"? ממליץ לקבל נתוני אמת מכרמל ברן מאיגוד הדיגיטל
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
