כאן תאגיד השידור גיל עומר אלדד קובלנץ
צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

בתאגיד מתנגדים להסכם - ופונים לעזרת היועמ"ש והמבקר

אחרי המתווה שהתגבש בין נתניהו לכחלון על פיו התאגיד כבר לא יעסוק בנושאי חדשות ואקטואליה, פרסמה מועצת התאגיד הודעת התנגדות למהלך שמעקר אותה מתוכן משמעותי
אלכסנדר כץ |

מועצת תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן, מפרסם לפני דקות אחדות (יום ה') הודעה המביעה את התנגדותו להסכם בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו, שקובעת כי יופקע מן התאגיד כל האחריות על נושאי חדשות ואקטואליה, וכי לטובת זאת יוקם תאגיד נוסף שיפעל לא בכפוף לתאגיד השידור.

 

"משמעות המתווה הינה הקמת גוף מפוצל שלא יכול לאחד משאבים בצורה יעילה וחסכונית כפי שתוכנן ושהתוצאה שלו הינה זריקת כספי ציבור לשווא", נמסר בהודעה. "מועצת התאגיד תגן על העיתונאים ואנשי החדשות המצוינים של תאגיד כאן, אשר עזבו מקומות עבודה והתייצבו לדגל על מנת להביא שידור ציבורי איכותי, פלורליסטי ועצמאי לאזרחי ישראל, כדי לשמור על זכויותיהם ועצמאותם".

 

עוד קראו אנשי התאגיד "לשומרי הסף, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, להגן על האינטרס הציבורי ועל זכויות העובדים".

 

גם ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי התאגיד מתנגד למהלך, והודיע כי יקיים הפגנה כבר היום מול בניין קריית הממשלה בתל אביב, במהלך מסיבת העיתונאים שיקיים שר האוצר כחלון בנושא התאגיד, "כדי למחות נגד הניסיונות המושחתים של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט, תוך זלזול במאות מילוני שקלים של כספי ציבור והתעללות מתמשכת ביותר מ-1,000 עובדים בתאגיד וברשות השידור". בהודעה נמסר כי "אנו קוראים לעיתונאים, יוצרים, ארגונים חברתיים וכל אזרח שאכפת לו להצטרף אלינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.