איתן הרשקו
צילום: יח"צ

בצל המשבר באיגוד היח"צ: נבחר יו"ר חדש - איתן הרשקו

חבר הנהלת האיגוד והדובר שלה נבחר ליו"ר ויחליף את איציק כגן, בעיצומו של המשבר במסגרתו חלק מחברי ההנהלה הודיע על פרישה והקמת ארגון מתחרה
אלכסנדר כץ | (2)

איתן הרשקו יחליף את איציק כגן כיו"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, לאחר בחירות שנערכו השבוע בהנהלת האיגוד. הרשקו (55) הוא בעלים של משרד יחסי ציבור מזה 21 שנים, יועץ אסטרטגי לתקשורת שיווקית, שימש כחבר בהנהלת האיגוד ודובר האיגוד לשעבר.

 

הבחירות הללו הגיעו בשיאו של מתח רב באיגוד, שמתקשה לשחזר את ימיו היפים. על פי הערכות, רק 60 עד 100 חברים משלמים יש באיגוד, בענף בו מועסקים כ-5,000 איש. כפי שפורסם השבוע באייס, גורמים בהנהל האיגוד כבר הודיעו כי יפרשו ממנו ויקימו אירגון חדש. בבחירות לתפקיד היו"ר השבוע, לא התייצבו כל חברי האיגוד, בשל החלטה בין מספר חברים להחרים את האירוע. 

עם היבחרו הודה הרשקו ליו"ר האיגוד כגן, "על פועלו רב השנים למען החברים והעוסקים בתחום יחסי הציבור והדוברות בישראל". בהודעה שהאיגוד פרסם, שלא כלל כל התייחסות לסערה בגוף הוותיק שמציין השנה 60 שנים להקמתו, כי "אני פונה לכל העוסקים בתחום הייעוץ התקשורתי, היחסי הציבור והדוברות במגזר הפרטי העסקי ובמגזר ממשלתי והציבורי להצטרף לאיגוד. יחד כולנו נוכל לעמוד מול האתגרים הניצבים בפני כל העוסקים בתחום". 

בהודעה צוטט כגן כי "אין לי ספק כי איתן הוא האדם המתאים והראוי לעמוד בראשו של האיגוד החשוב הזה. אני מאחל לו ולאיגוד הצלחה והישגים למען העוסקים בתחום". 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יועץ תקשורת 30/03/2017 12:46
    הגב לתגובה זו
    עצוב עד מאוד שלראש גוף חשוב כזה נבחר אדם שבקושי עוסק ביחסי ציבור והלקוחות היחידים שלו הם חברה לממטרות ומכסחי דשא שאף אחד בעולם לא שמע עליהם. ככה אי אפשר לשקם ענף שנמצא במשבר כל כך קשה. בראש ארגון כזה צריך לעמוד פיגורה משכמו ומעלה שיוביל את המקצוע. בושה לאן התדרדרנו!!!!!!
  • 1.
    גיל 30/03/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה ומזל טוב. מגיע לך (והם הרוויחו)
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.